Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DB 1410

+15
1410
David
Jyryytin
mattkau
OlleK
ValtraValmet
outsider
TIKO
Pakki
exso
sKy
erkki
jyrki
taavettimies
jusape
19 posters

Sivu 1 / 5 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Siirry alas

DB 1410 Empty DB 1410

Viesti  jusape Su Toukokuu 22 2011, 00:32

löytyiskö keltään mitää hajua edes kuipaljo näit on aikanaa maaha tullu ?? Question Question Rolling Eyes
kone -78 mallinen, ollu meil vuodest -81 sillo oli mittaris 714h nyt 3999.6 ja kaikki tunnit on taulus. puhallin vaihdettii joskus isompaan ku vanha rupes sylkee öljyt mäkee,
syöttöö lisätty ja parin männänhalkeemisen jälkeen hiukan otettii takas, viimiset 15v isommitta murheitta menty. muuten kokemuksii koneen voimavaroist et paljoks saattais saada ulos hetkellisiä tehoja (esim jotai 10min?) ilman isompaa laukeemisvaaraa-vaik ainaha vehkeet voi hajota ku niit käyttää.... mikkä mahtaa olla alkuperäset ahtopaineet? tuo ny kii oleva pienen k-a:n puhallin alkaa jo kans hiuka päästelee rasvaa läpi et tänäkesän voi taas vaihtuu toiseen -- ei ainaka pienempään ja ehkä samas tulee cooleri kans väliin....
tuos kun nyt vast tällekki sivustolle liityin ni tsekkasin koko litanian aiheet läpi ei paljo ollu 1410 aiheisia viestiketjuja...?? ongelmattomia konei vai ovat harvas?? kaveril täs samas kunnas on -79 malline 1410 ja siin ei ole moottoriöljyn lauhdutinta mein konees on, sil normaalit vetovarret mein teleskooppimallia


Viimeinen muokkaaja, jusape pvm La Loka 06 2012, 21:15, muokattu 1 kertaa
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  Vieraili Su Toukokuu 22 2011, 21:32

Kyllä ne harvinaisia on,1412 mallia enemmänki joka HS ,onko nelikko 1410 Cramer akselilla.

Kyllä se tilapäisesti kestää paljonki voimaa mutta nuo mäntävauriothan ne on turbotaavettien probleema nijnkun tiedätki kun vähän tiukilla konetta pitää ,ja syöttöjä on reilummin,itelläki meni joskus moottori pilaan tuollaisen seurauksena.

Se keskipukki on alkusarjoista löysänny kampiakselilta kuulemma,on siitä korjaamokirjoissaki mainintaa.

Se öljynlauhdutin on tärkeä varuste noissa,kyllä se kaivuria veti kevyesti kun oli syöttö isolla ja ahtoja reilummin,en muista nyt ahtopainetta mikä se on noissa,mutta aika pieni,kukkuu että puolen kilon luokkaa vakiona.

Osta se normi holsetti siihen niin saat kestämään sen. Embarassed

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  jusape Su Toukokuu 22 2011, 21:59

noo... tos on ny jotai 0.8-0.9 ahtoi ja savuu tulee sillai hiukan et sen ny sentään etuikkunast näkee mitä piipust tulee eli enemmänki ruokaa sietäis enne ku menis liian sakiaks (joskus sillo tuli ehkä hiuka liianki paksuu -- käyttöpeliin) ja vetää silti paremmi äest (4m fiskars lautane, 3.6piikki) ja auroi 4x16 överum paremmi kun tuo mein 903 vallu (mis on kans puhalli vaihettu - valluliikkeest ostettu uus aikoinaa parempi - ja ruuvii tietty myös hiuka piukemmal laitettu)..... saapi ny si nähä mitä tuol alkaa tekee ku taitaa viimeiset kylvöt olla mein pikkutilal tehty sit tänävuonna (~~30ha peltoo mist 15ha heinäl...) Crying or Very sad
joutaisko tuo jo vaik pullinkikoneeks... raaaskiiko sitäkä tehä? ehkä taitan alkaa entisöi sitä ku nuo pari nuffii saan ekaks ennalleen.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  jusape Su Toukokuu 22 2011, 22:14

aikanaan sillon joskus ku kalustoo oltii uusimas -- joskus -81 kesäl, ite olin sillo alle 15v -- käytii kokelee myös 1412 mallii mut se ei sillo oikein natsannu - hiuka räjähtänee näköne päälle, pient ölppivuotoo sieltääl ym - vaik tais ol pyynti pienempi ku tos vehkees ja sillo faija mult kyseli et kumpi otettais sit ja sanoin sil et tää... koeajot pääasias suoritti sillo allekirjoittanut kuten myöhemmässäkin rattorikaupas ku tuo -81 903 vallu tuli taloon (-84) eipä taida tuo DB 1410 ( 1-BR ) viel hetkeen kotiaan vaihtaa
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  taavettimies Ma Toukokuu 23 2011, 20:16

Tietysti omapa on koneesi mutta jätä ne pullinki hommat, tuskin tulee kestämään kovin pitkään semmosta leikkiä.

Ennemmin entisöit huolellisesti edustus kuntoon koko koneen Wink
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  jusape Ma Toukokuu 23 2011, 21:23

joo se on varmaanki se hyvin todennäköne lopputulos tuon kohdal... 30v ku on talos ollu....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  Vieraili Ma Toukokuu 23 2011, 22:12

Se on niin rajua hommaa tuo pullingtouhu jo suomessa että ei taida 14 sarjalaisilla enää kannattaa sinne lähteä yrittämään ainakaan jos meinaa kärkipaikoille,mielenkiintoista hommaa se on ja ite olen kulkenu seuraamassa kyllä noita aina aktivisesti.

Ne puskankylän mäkivetokisat juutuupissa oli kans mielenkiintoisia,sentyylisissä vois tuollaisellaki yrittää.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  jusape Ti Toukokuu 24 2011, 01:07

joo pullinki on menny jo ohi sellasest et työvehkeel sin lähtis mitä se alkuaikana viel alemmis luokis oli. Lähes ammattitouhua isois ja puoli ammattimaist tuohuu jo farmi 3500 luokast alkae nykyää. Noi mäkivetokisat on viel siin sarjas et sellasee vois jo tollast vanhempaa käyttöpeliiki lähtee koittaa. syöttöö vetoje ajaks vaa vähä suuremmal mitä pellol konet kiusates käyttää
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  jyrki Ke Toukokuu 25 2011, 20:53

eipä taida tallin väellä olla tiedossa kuin arveluja että kuinka paljon mitäkin mallia on suomeen tuotu
liekkö noista ahtoja monikaan mitannu liekkö tarvitseekaan normi käytössä olevasta ellei virittelemään alkaa
cooleri olis hyvä olla itselläkin se on mutta eipä se paljon viel auta kun varaston hyllyllä majaa

jyrki

Viestien lukumäärä : 168
Paikkakunta : alavus

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  taavettimies Ke Toukokuu 25 2011, 21:01

Suomeen tuoduista en tiedä mutta 1410 ja 1412 malleja on valmistettu yhteensä 7 503 kpl.

Eli melkosen vähän, verrattuna esimerkiksi 1200 malliin jota tehty 18 990 kpl. Tietojen luotettavuudesta ei voi olla ihan varma, kopioin nuo tractor power lehdestä joka on loistanut tieto virheillään eri jutuissa.
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  jusape Ke Toukokuu 25 2011, 21:47

valmistusmäärästä (jos on edes noin - luokkaa) vois kuvitella tuotujen määrän olevan ehkä jotain 4-700kpl suomeen kun kait niit muuallekkin on toimitettu... Rolling Eyes Rolling Eyes Question (puhdas veikkaus) Eli tuskin tuota koskaan (?) tullaan hukkaamaan samoin ku tuskin kaveri myy tuota omaansaka.... se kun ollaan porukas jo reerattu niin et nostolaite on ainoo avaamaton paikka koko vehkees... 3v sit sanos ku remonttii tehtii ja homma lähti TÄYSIN lapasest et "kyl täst ny tais tul pitoraktori..." Very Happy
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  erkki To Toukokuu 26 2011, 17:06

Suomeen tuoduista määristä en tiedä, mutta arvelisin että ehkä 200...300, mahdollisesti vähemmän. Ruotsissa ne on olleet yleisempiä, etenkin 1412. Sehän tuli markkinoille 1976 ja minulla on sellainen hytinä, että alunpitäen tarkoitus oli laittaa keulalle kuutonen, mutta jostakin syystä tehtiinkin nelosesta ahdettu versio ja laitettiin se keulalle. Se on jo tehtaan säädöillä viristysasteen yläreunoilla. Tietenkin hetkellistä pinnistystä kestää aikansa, mutta kyllä kone aika kuumana käy kun otetaan kaikki ulos.

Englannissa noihin on kuulemma asennettu kuorma-autojen kuutosia kun alkuperäinen moottori on väsähtänyt. Yhden jutun olen nähnyt, jossa esitellään kuutos Perkinsin asennus. 1490:n moottorikin käy siihen kuin nakutettu jos koneesta tulee pula.




erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5105

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  jusape Ti Heinä 12 2011, 19:28

Parit kuvat mein 1410 Taavetista

http://kuvablogi.com/nayta/3131724/

http://kuvablogi.com/nayta/3131725/

http://kuvablogi.com/nayta/3131851/

http://kuvablogi.com/nayta/3131852/

Edit: Lisäsin yhden kuvan

http://kuvablogi.com/nayta/3141992/
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  jusape Ti Heinä 19 2011, 22:26

Tossa tota galleriaa hiukan selailin ja kuvat katsoin läpi...
Eikö siel tosiaan ole 1410pistä kuvia lainkaan??
Tai ei ainaka osunu silmään...
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  sKy Ti Heinä 19 2011, 23:21

Pitäis varmaan laittaa uudesta lelusta... tai jos pesis sen ensin Very Happy

sKy

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Laitila

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  jusape Pe Heinä 29 2011, 03:07

Onkos eturungon/lohkon kiinnityspulttien katkeemiset kuin tuttuja muille??
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  Vieraili Pe Heinä 29 2011, 22:25

Ei ole tullu vastaan,ei tyyppivika,ronkista ja takasillasta katkeili aikanaan telahommissa,joillain oli ronkat jatkuvasti irti,ne piti tarkistella säännöllisesti,jos pääsivät liikkumaan niin sitten hakevat paikkaansa lopun ikkää.

Öljyvuoto lohkon ja rungon rajasta on aika tyypillinen taavetille.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  jusape La Heinä 30 2011, 00:14

Jotain 4v sit kun kaverin 1410piä reerattiin, oli 5 pulttia ehjiä loput poikki tai katkes irrottaes, eivätkä nekään piukas olleet...
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  sKy Ti Elo 30 2011, 22:32

Onkos kukaan avannut 1410 olka-akselia ja etenkin löytänyt jostain siihen korjaussarjan? Ei ainakaan pikaisella googlauksella löytynyt 1410 korjaussarjaa kotomaasta. Sopiiko jonkun muun setti? Saisi loppua penkanpuolen renkaan vemputus Evil or Very Mad

sKy

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Laitila

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  Vieraili Ke Elo 31 2011, 18:02

Marjakankaan varaosista sai jokuvuosi sitten vielä,muovipuslat tuli,takapotkua vissiin tarkoitit,ne alapään käännön laakerit ja tiivarit minulla on hyllyssä,uudet jos tarvit,puoleen hintaan.

Kysäseppä tuolta,CNH osia oli nuo,vieläkö saanee.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  jusape Su Joulu 04 2011, 08:22

Onkos kellään kuvaa kahdesta 1410pistä, samassa kuvassa Question
Siis itsensä ottamia Question
EXSO? Löytyykös sulta Suspect

Mulla saattaa piakkoin olla... tongue
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  sKy Su Joulu 04 2011, 08:44

Aamuyöstä olin näkevinäni kaksi pihalla mutta nyt on taas yksi.... kummallista drunken

sKy

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Laitila

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  jusape Su Joulu 04 2011, 09:41

No JOPAS... ON OUTOA.... Rolling Eyes
Märkiä unia varmaan..... Laughing
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  sKy Su Joulu 04 2011, 14:36

Nyt on uusi (mulle) perälevy koeponnistettu. Hiukan piti hitsailla kun edellinen omistaja oli ajanut terän vähän liian loppuun ja oli levyn alasaumasta hitsaus kulunu pois. Noh muutama 3piikki puikko ja taas kunnossa. weld

Nyt uusi verkkoterä paikoillaan ja tesatailin pihan tasottelua. Ei ainakaan märkää soraa voi vetää oikeinpäin kun kaivautuu kiinaan, liian ottava levy. Toivotaan että lumessa toimii paremmin ja tekee muutakin kun kasaa levyn eteen lunta.

Kyseessä siis vaman 250S ja painoa reilu 500kg ihan sopivalta tuntuu 1410 perään.

sKy

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Laitila

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1410 Empty Vs: DB 1410

Viesti  erkki Su Joulu 04 2011, 18:28

Maa pitää jäätyä ennenkuin terävällä lanalla pystyy lumitöihin. Viime syksynä kun lumet tuli aikasin niin lumihommissa nousi paikotellen melkoisia viiluja nurmipinnoista. Ajatelin, että pitäisikö nyt hitsata molempiin alanurkkiin pikkaset lattaraudat ikäänkuin suksiksi, mutta en ole vielä kokeillut miten se mahtaisi toimia. Levy kulma on sellainen puukko joka menee yllättävän ärhäkästi sulaan pientareeseen.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5105

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 5 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa