1594 Öljypumpun remontti
+4
1690 metsä
jusape
outsider
ollikat
8 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
1594 Öljypumpun remontti
Morjesta vaan ja hyvää keväänodotusta foorumin väelle.
Ei näyttänyt olevan kovin tuoretta säiettä tästä aiheesta, joten raapaisin uuden.
Eli otsikon mukainen remontti olisi tarkoitus tehdä. Tilasin uudet (tarvike)rattaat Loimihuollon kautta, ja hintaa oli 550€ sis alv. Alkuperäisiä tehdasosia ei heidän mukaan enää saa.
Koitokseen on tarkoitus lähteä mm. tälläkin foorumilla kirjoittelevan Jusapen ansiokkaan tuubi-videon rohkaisemana.
Senkaltainen kysymys ensimmäisenä tuli eteen, kun em. tarvikerataspaketissa ei ollut mukana laisinkaan sitä akselia, jossa se vapaasti pyörivä ratas vispaa. Onko se nyt elämän ja kuoleman paikka, jos sitä ei vaihda?
T: Olli
Ei näyttänyt olevan kovin tuoretta säiettä tästä aiheesta, joten raapaisin uuden.
Eli otsikon mukainen remontti olisi tarkoitus tehdä. Tilasin uudet (tarvike)rattaat Loimihuollon kautta, ja hintaa oli 550€ sis alv. Alkuperäisiä tehdasosia ei heidän mukaan enää saa.
Koitokseen on tarkoitus lähteä mm. tälläkin foorumilla kirjoittelevan Jusapen ansiokkaan tuubi-videon rohkaisemana.
Senkaltainen kysymys ensimmäisenä tuli eteen, kun em. tarvikerataspaketissa ei ollut mukana laisinkaan sitä akselia, jossa se vapaasti pyörivä ratas vispaa. Onko se nyt elämän ja kuoleman paikka, jos sitä ei vaihda?
T: Olli
ollikat- David Brown : 1594HS
DBTCF:n jäsen nro : 177
Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : Koski Tl
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
Moro
Eipä se pikku akseli yleensä pahemmin kulu.
Hammasrattaat vain uusiks.
Pumpun irroitus alakauttakin onnistuu kun tekee itselleen hyvän pedin.
Eipä se pikku akseli yleensä pahemmin kulu.
Hammasrattaat vain uusiks.
Pumpun irroitus alakauttakin onnistuu kun tekee itselleen hyvän pedin.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
ollikat likes this post
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
Eipä se akseli ollut yhtään kulunut siittä 1594 koneesta, johon aikanaan ne kovemmat rattaat vaihdoin ( tulikos ne Purkupojilta, ja sanoiko tilatessa että 1 rataspari jäi silloin hyllyyn )
Tais itelläkin olla silloin "petinä" ensin jokin 8x8 vaiko 10x10 parru, johon sitten vinosti lattiaa vasten reilun metrin pituinen ja jokin 60-70cm leveä 12mm vaneri, ja vähän pehmikettä + tyyny pään alle ....
Tais itelläkin olla silloin "petinä" ensin jokin 8x8 vaiko 10x10 parru, johon sitten vinosti lattiaa vasten reilun metrin pituinen ja jokin 60-70cm leveä 12mm vaneri, ja vähän pehmikettä + tyyny pään alle ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
ollikat likes this post
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
En mä tuos öljypumppu remontissa mitään petiä tarvinnu. Kun ei ole hörökorvia, niin mä istuin siellä koneen alla selkä suorana pää kampikammiossa.
Magneetti kiinitteinen taskulamppu oli kampikammion kattovalona. Näppärä pikkuu homma, ei siinä ole mutta kun tekee
Magneetti kiinitteinen taskulamppu oli kampikammion kattovalona. Näppärä pikkuu homma, ei siinä ole mutta kun tekee
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
Eikös näistä saa pumppua pöydälle otettua?
Täytyy kysyä kun ei tuommosta ole ollu.
Täytyy kysyä kun ei tuommosta ole ollu.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
Tessu kirjoitti:Eikös näistä saa pumppua pöydälle otettua?
Täytyy kysyä kun ei tuommosta ole ollu.
Ei, pitää tosiaan änkee ittensä koneen sisälle.. Tuo remontti tehty, tai teetin pienempikokoisella kaverilla. Lappeenrannasta lainattu erikoisavainkin oli käytössä öljyputken avaamiseen ja kiristämiseen, ja edelleen hyllyssä.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
Tessu kirjoitti:Eikös näistä saa pumppua pöydälle otettua?
Täytyy kysyä kun ei tuommosta ole ollu.
Saahan sen pumpun pöydälle, mutta se pitää ensin käydä näpertämässä irti siltä koneen sisältä.
On melko ahtaassa paikassa
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
1690 metsä kirjoitti:Tessu kirjoitti:Eikös näistä saa pumppua pöydälle otettua?
Täytyy kysyä kun ei tuommosta ole ollu.
Saahan sen pumpun pöydälle, mutta se pitää ensin käydä näpertämässä irti siltä koneen sisältä.
On melko ahtaassa paikassa
Äh, kirjoitin väärin, kyllä saa tietenkin penkkiin. Oli eri ajatusmoodi
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
Jep kiitosta tiedoista,toki juu pitää irrotella pidemmältä syvältä sehän selvä.
Noista kun ei tietoa ole ja kaikenmoiseen on törmänny että joku ei menekkään kuten luulee.
Noista kun ei tietoa ole ja kaikenmoiseen on törmänny että joku ei menekkään kuten luulee.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
Perhanan ahdas se öljypumppu on sieltä irroittaa kyllä. Vaatii just soppeleita avaimia, ja pultit pitää ottaa pumpun kanssa pakettina pois, ja samoin myös asentaa .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
jusape kirjoitti:Perhanan ahdas se öljypumppu on sieltä irroittaa kyllä. Vaatii just soppeleita avaimia, ja pultit pitää ottaa pumpun kanssa pakettina pois, ja samoin myös asentaa .....
Mutta on se kyllä tehtävissä. Taavettimieheltä sain soppelin omatekoisen avaimen siihen puuhaan.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
TIKO kirjoitti:jusape kirjoitti:Perhanan ahdas se öljypumppu on sieltä irroittaa kyllä. Vaatii just soppeleita avaimia, ja pultit pitää ottaa pumpun kanssa pakettina pois, ja samoin myös asentaa .....
Mutta on se kyllä tehtävissä. Taavettimieheltä sain soppelin omatekoisen avaimen siihen puuhaan.
On juu kyllä ihan tehtävissä, mut olikos se se oikeen puolen kiinnityspultti, johon ei meinannut mahtua oikein kunnolla.
Ite olin tainnut silloin juur hiljakkoin ostaa 3/8" räikkä-hylsysarjan, niin sillä sai jotenkuten avaimen mahtuun sinne ........
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
Sellainen niinsanottu piippuhylsy oli kaikkein parhaiten sopiva niihin etummaisiin kiinitys pultteihin
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
1690 metsä kirjoitti:Sellainen niinsanottu piippuhylsy oli kaikkein parhaiten sopiva niihin etummaisiin kiinitys pultteihin
Pitää vaan olla tuumakoon avaimia tuossa touhussa ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
Morjesta vain taas, ja kiitosta kaikille kommentoijille.
Tosiaan projekti lopulta nytkähti alkuun, ja saatiin suht järkevästi porsittua pumppu pöydälle. Siihen riemu sitten toistaseksi loppuikin.
Loimihuollon kautta tullut varaosasarja sisälsi pienemmät rattaat mitä minun Taavissa oli. Halkaisija oli tietysti oikea, mutta jostain syystä se rattaan pituus/paksuus oli eri. Eli saamassani sarjassa se rattaan paksuus oli n. 20,9mm, kun alkuperäinen oli 25,5mm.
Kiinnostaisi tietää, minkä kokoinen ratas Jusapella oli (vieläkö vanha on tallessa?).
Tosiaan nyt alkaa sit aika mielenkiintoinen vaihe, että mistä kummasta löydän oikean kokoiset rattaat, kun alkuperäisellä varaosanumerolla ei oikeaa kokoa saanut.
Kiitos jo etukäteen hyvistä vinkeistä.
Tosiaan projekti lopulta nytkähti alkuun, ja saatiin suht järkevästi porsittua pumppu pöydälle. Siihen riemu sitten toistaseksi loppuikin.
Loimihuollon kautta tullut varaosasarja sisälsi pienemmät rattaat mitä minun Taavissa oli. Halkaisija oli tietysti oikea, mutta jostain syystä se rattaan pituus/paksuus oli eri. Eli saamassani sarjassa se rattaan paksuus oli n. 20,9mm, kun alkuperäinen oli 25,5mm.
Kiinnostaisi tietää, minkä kokoinen ratas Jusapella oli (vieläkö vanha on tallessa?).
Tosiaan nyt alkaa sit aika mielenkiintoinen vaihe, että mistä kummasta löydän oikean kokoiset rattaat, kun alkuperäisellä varaosanumerolla ei oikeaa kokoa saanut.
Kiitos jo etukäteen hyvistä vinkeistä.
ollikat- David Brown : 1594HS
DBTCF:n jäsen nro : 177
Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : Koski Tl
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
Olisiko tullut 1690:n rattaat. Pumpun tuottoa on nostettu 1690 turbon tullessa markkinoille ja nettitietojen mukaan sen jälkeen 1594 ja 1694 ollut tehokkaammalla pumpulla
https://www.barcleywilliams.co.uk/
tuolta luulisi osia löytyvän.
https://www.barcleywilliams.co.uk/
tuolta luulisi osia löytyvän.
otsoni- Viestien lukumäärä : 448
ollikat likes this post
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
otsoni kirjoitti:Olisiko tullut 1690:n rattaat. Pumpun tuottoa on nostettu 1690 turbon tullessa markkinoille ja nettitietojen mukaan sen jälkeen 1594 ja 1694 ollut tehokkaammalla pumpulla
https://www.barcleywilliams.co.uk/
tuolta luulisi osia löytyvän.
Joo, tai toisinpäin. Eli nähtävästi myivät noita vanhoja 1594 pumppuja, kun tossa mun koneessa sitten nähtävästi jo toi isomman tuoton pumppu (=isompi ratas).
Kiitos linkistä. Kait se pitää nöyrtyä, ja tilata ulkomailta, jos kotimaasta ei saa.
ollikat- David Brown : 1594HS
DBTCF:n jäsen nro : 177
Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : Koski Tl
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
Rattaat meni koneen mukana omistajalle muistoksi - aiheellisesta päivitysremontista.
Ei mitään mielikuvaa rattaiden pituudesta, Purkupojilta tuli ne silloin.
En muista että sanoiko että oli viimeinen setti, vaiko jäikö sinne vielä yks ratassetti hyllyyn.
Ei mitään mielikuvaa rattaiden pituudesta, Purkupojilta tuli ne silloin.
En muista että sanoiko että oli viimeinen setti, vaiko jäikö sinne vielä yks ratassetti hyllyyn.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
ollikat likes this post
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
Tästä tietty tuli sellanen mieleen, että onko kenelläkään kokemusta tai tietoa, että onko nuo tehokkaampien pumppujen rattaat yhtä lailla sitten olleet patarautaa? Yksilö, jonka omastani kaivoin (koneessa n. 3000h), ei mitenkään ensiluokkaista pintaa omannut, mutta mulla nyt ei hirveästi ole kokemusta, miltä sen kuuluisi tai ei kuuluisi näyttää.
ollikat- David Brown : 1594HS
DBTCF:n jäsen nro : 177
Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : Koski Tl
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
ollikat kirjoitti:Tästä tietty tuli sellanen mieleen, että onko kenelläkään kokemusta tai tietoa, että onko nuo tehokkaampien pumppujen rattaat yhtä lailla sitten olleet patarautaa? Yksilö, jonka omastani kaivoin (koneessa n. 3000h), ei mitenkään ensiluokkaista pintaa omannut, mutta mulla nyt ei hirveästi ole kokemusta, miltä sen kuuluisi tai ei kuuluisi näyttää.
Kyllä niissä tehokkaammissa pumpuissa on ollut pehmeitä rattaita.
Purkupojat ainakin möi niitä tuumasia.yhdet olen tilannut.Näkyy olevan nytkin tarjolla
Minullakin on yhdet rattaat n 900h ajetusta 1594:sta .
Niissä ei ole paljoa sanomista.
Joutaa kyllä myydäkin.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
ollikat likes this post
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
ollikat kirjoitti:Morjesta vain taas, ja kiitosta kaikille kommentoijille.
Tosiaan projekti lopulta nytkähti alkuun, ja saatiin suht järkevästi porsittua pumppu pöydälle. Siihen riemu sitten toistaseksi loppuikin.
Loimihuollon kautta tullut varaosasarja sisälsi pienemmät rattaat mitä minun Taavissa oli. Halkaisija oli tietysti oikea, mutta jostain syystä se rattaan pituus/paksuus oli eri. Eli saamassani sarjassa se rattaan paksuus oli n. 20,9mm, kun alkuperäinen oli 25,5mm.
Kiinnostaisi tietää, minkä kokoinen ratas Jusapella oli (vieläkö vanha on tallessa?).
Tosiaan nyt alkaa sit aika mielenkiintoinen vaihe, että mistä kummasta löydän oikean kokoiset rattaat, kun alkuperäisellä varaosanumerolla ei oikeaa kokoa saanut.
Kiitos jo etukäteen hyvistä vinkeistä.
Nuo 20,9 levyiset rattaat sopis mun Taavttiin. Alkupään tuotantoa oleva 1690. Mä sain tiukasti mitaten rattaan leveydeksi muistaakseni 20,55 mm.
Nuo on sitä harvinaisempaa leveyttä. Yleisesti tunnetut rattaat on leveydeltään 22mm tai 25mm. Nämä rattaan leveydet tietää jopa EXSO Peranto.
Siinäpä sitä on todistetta, että öljypumpun rattaita löytyy ainakin kolmea leveyttä ja mulla on täällä lisää todisteita. Että sillee
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
outsider kirjoitti:ollikat kirjoitti:Tästä tietty tuli sellanen mieleen, että onko kenelläkään kokemusta tai tietoa, että onko nuo tehokkaampien pumppujen rattaat yhtä lailla sitten olleet patarautaa? Yksilö, jonka omastani kaivoin (koneessa n. 3000h), ei mitenkään ensiluokkaista pintaa omannut, mutta mulla nyt ei hirveästi ole kokemusta, miltä sen kuuluisi tai ei kuuluisi näyttää.
Kyllä niissä tehokkaammissa pumpuissa on ollut pehmeitä rattaita.
Purkupojat ainakin möi niitä tuumasia.yhdet olen tilannut.Näkyy olevan nytkin tarjolla
Minullakin on yhdet rattaat n 900h ajetusta 1594:sta .
Niissä ei ole paljoa sanomista.
Joutaa kyllä myydäkin.
Tässä kun muistelin tuota asiaa, niin ne ratttaat mitkä siihen koneeseen vaihdoin, oli nuo isotuottoiset tuuman levyiset ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
Olrait, kiitos taas kovasti vihjeistä. Laitanpa verkot purkupoikien vesille...jospa sieltä vielä löytyis minullekkin. Ainakin nettisivu näytti vihreää.
ollikat- David Brown : 1594HS
DBTCF:n jäsen nro : 177
Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : Koski Tl
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
ollikat kirjoitti:Olrait, kiitos taas kovasti vihjeistä. Laitanpa verkot purkupoikien vesille...jospa sieltä vielä löytyis minullekkin. Ainakin nettisivu näytti vihreää.
Jos laitat minulle käännynumerosi vaikka yv:nä niin laitan kuvan rinnan kuluneista rattaista ja purkupojilta tilatusta satsista
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: 1594 Öljypumpun remontti
Osaisko joku kertoa, että koska viimeksi on tilannut jotain tuolta barcleywilliamsilta?
Tilasin sieltä sen irtoakselin. Kommunikoin sähköpostin välityksellä, ja suoritin maksun tilisiirtona. Nythän on vaan niin, että osaa ei ole kuulunut, enkä ole mitään kovin vakuuttavaa selitystä asialle edes saanut.
Tilasin sieltä sen irtoakselin. Kommunikoin sähköpostin välityksellä, ja suoritin maksun tilisiirtona. Nythän on vaan niin, että osaa ei ole kuulunut, enkä ole mitään kovin vakuuttavaa selitystä asialle edes saanut.
otsoni kirjoitti:Olisiko tullut 1690:n rattaat. Pumpun tuottoa on nostettu 1690 turbon tullessa markkinoille ja nettitietojen mukaan sen jälkeen 1594 ja 1694 ollut tehokkaammalla pumpulla
https://www.barcleywilliams.co.uk/
tuolta luulisi osia löytyvän.
ollikat- David Brown : 1594HS
DBTCF:n jäsen nro : 177
Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : Koski Tl
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» Remontti asiaa db 1594 ja 1690turbo
» Vakion 1594:sen, ja nopeutetun 1594:sen nopeustaulukot (HS)
» M:öljypumpun rattaat
» 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
» DB 1412 moottori remontti.
» Vakion 1594:sen, ja nopeutetun 1594:sen nopeustaulukot (HS)
» M:öljypumpun rattaat
» 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
» DB 1412 moottori remontti.
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa