Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1390 remppa vihdoinkin aloitettu

+8
Taavetti996
JMV
case 1390
Jyryytin
massikka_mies
Riku
käyttäjä
tumpa79
12 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty 1390 remppa vihdoinkin aloitettu

Viesti  tumpa79 Ke Marras 18 2009, 21:09

Niinhän se kesä sitten tuli ja meni...Itselläni hajosi tuo olkapää ja tuli siinä kesä sitten huilailtua. Asiaahan ei auttanut yhtään se, että satavuotta vanhan hirsitalon remontti on vieläkin kesken Very Happy ...No niin sitten asiaan.. tosiaan tuossa yhtenä päivänä katselin pihallani surullisen näköistä taavettia ja samalla päätin etten sitä talveksi ainakaan ulos jätä. Seuraavaksi kaverin kanssa hinattiin taavi talliin ja kuinka sitten ihan taas sattumalta alkoi avaimia ilmestyä käteen ja siitä se idea sitten lähtikin. Purin ensimmäiseksi pois kuormaajan hilppeet ja sitten kaikki ylimääräiset osat koneen ympäriltä. Ajatus oli että en katkaisisi konetta heti mutta jo tässä vaiheessa tuntuu että tulen tarkistamaan/uusimaan mahdollsimman paljon tietysti budjetin rajoissa. Yllättävää vaan oli jo tässä vaiheessa huomata, että eipä konetta paljon ole availtu, oli aika paljon orginaali osia. Konettahan on käytetty todella rankalla kädellä ja siitä on mm etuakseli mennyt poikki kuormaajakäytössä. tarkoitus on ainakin ensimmäisenä käydä lävitse tuo konepuoli ja seuraavaksi hytti/sisustan läpikäyminen ja sitten miettiä mahdollisesti tuon etuakselin vaihtamista. Akselin katkeamiskohta näkyy ensimmäisessä kuvassa.. eli akseli on mennyt poikki eteenkatsottuna oikeasta pyörästä.. Kyllä työtä tulee riittämään mutta harrastushan tämä itelle on ja sellainen tapa "rentoutua".. Tosin taavetti on minulle täysin outo tuttavuus mutta täältähän foorumilta tuntuu löytyvän todellisia asiantuntijoita. Kysyttää tulee varmasti vielä paljon projektin edistyessä..
1390 remppa vihdoinkin aloitettu Pb180424v

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Pb180425

Seuraavaksi taavi työnnetään ulos ja pestään koneesta painepesurilla yli kahdenkymmenen vuoden liat pois.. TIETÄÄKÖ kukaan toimivaa moottoripesuainetta oikein pinttyneelle lialle/rasvalle. Muistan joskus kuulleeni, että Wurthillä olisi ollu toimiva aine mutta en muista nimeä...mutta tästä on hyvä jatkaa...

Työ haittaa pahasti harrastutta mutta ehdinpäs kuitenkin jotain tekemään.
1390 remppa vihdoinkin aloitettu 426cn

Taavin kone pestynä... puhtaus on puoliruokaa näissäkin asioissa.. on tullut opittua kantapään kautta. Wurthin pipelineä käytin pesuaineena ja yllättävän hyvin lika lähti Smile. Paljon vahvempiakin myrkkyjä oli tarjolla mutta kun on tuo oma kaivo niin en sitten uskaltanu ottaa ettei aamukahviin tuu kivaa säväystä Very Happy

1390 remppa vihdoinkin aloitettu 429wx

suuttimet irrotettuna.. eipä löytynyt mitään erikoista likaisenpiakin on nähty...Vien ne kuitenkin tarkistuttavaksi niin voi olla huoletta pitkän aikaa.

1390 remppa vihdoinkin aloitettu 438f

Kansi melkein irrotettuna... Täytyy olla tyytyväinen kun asensin tallin kattoon H-palkin ja siellä liikkuu 2 tonnin Sveron siirtovaunu.. helpotti kannen irrottamista JONKIN verran varsinkin kun tuo olkapää odottaa korjaamista...

1390 remppa vihdoinkin aloitettu 439p

Kansi irroitettuna

1390 remppa vihdoinkin aloitettu 440a

Taitaapi olla niin, että ainakin kuuluisat öljyrenkaat on tästä laitteesta letannut.. kuvasta näkee kuinka sylinterin yläreunassa on öljyä ja kansi oli likainen... Sylinterit muuten näytti hyvältä tosin en vielä ehtinyt ottaa alakertaa auki, joten sitten kun sen ehdin tehä ollaan taas paljon viisaampi....


Viimeinen muokkaaja, tumpa79 pvm La Marras 28 2009, 19:50, muokattu 1 kertaa
tumpa79
tumpa79

Viestien lukumäärä : 19

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu

Viesti  Vieraili Ke Marras 18 2009, 21:27

On sitä pahemman näköisiäkin projekteja nähty.Komeat etuset. 20 vuoden lika ei oikein hyvin lähde painepesurilla ,eikä pesuaineetkaan aina auta. Kuumavesipesuri olis paras.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu

Viesti  käyttäjä Ke Marras 18 2009, 21:37

Alfa Kem OPA I E
http://www.alfa-kem.fi/etusivu/tuotteet/alfa+teollisuuskemikaalit/puhtaanapito/

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 59
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu

Viesti  Riku Ke Marras 18 2009, 21:39

Wurtilla todella tehokas aine TEHOPESU käytämme sitä töissä kun pesemme likaisia laitteita.

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 373
Ikä : 57
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu

Viesti  massikka_mies Ke Marras 18 2009, 21:51

wurthin pineline tehopesu ainetta on kovasti kehuttu ja itselläkin yks pönttö oottamassa Wink Very Happy ja kunnon kuumavesi pesuri Cool täältä löytyy joku ammatti mallin kärsseri ja sillä on kyllä törky lähtenyt ilman pesuaineitakin.. saipa sillä raktorin kylestä maalitkin irti Shocked sen kanssa pitää oikeasti varoa mihin sohii Laughing
ja hyvä muuten että saatiin tänne projekti kertomuksiakin
massikka_mies
massikka_mies
Ylläpito

Viestien lukumäärä : 445
Paikkakunta : Ylämaa

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Homma etenee

Viesti  tumpa79 Su Marras 29 2009, 22:44

Tänään otin öljypohjan pois, irrotin männät ja kas nelospytys ylimmäinen rengas oli antautunut... Ainoastaan ykköspytyn kiertokangen laakeriliuskassa oli "jälkeä" muut olivat mielestäni hyvät. Samoin kampiakselin kaulat oli mielestäni kunnossa tosin en ehtinyt niitä kunnolla katsomaan ja kuvat niistä on huonot... otan paremmat kuvat kun ehdin mutta luulenpa ettei tarvitsisi muuta kuin rengastaa ja laakeroida mutta viisaammat neuvokoon. Ykköspytyn seinämässä oli jälkiä mutta niistä en nyt tähän hätään ehtinyt ottaa kuvia. Kuvien laatu on muutenkin vähän huono mutta vika ei ole kamerassa vaan kuvaajassa ja tallin kehnossa valaistuksessa. Sad

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Pb290017u
Ykkös ja kakkospytyn männät. Laakeriliuskan jälki vasemmassa kiertokangessa.

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Pb290018
kolmos ja nelospytyn männät kiertokankineen

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Pb290011
Kampiakselin kaulat

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Pb290012f
Kampiakselin kaulat

Tästä homma jatkuu taas kun työt helpottaa, pyttyjen jäljistä otan kuvat kun ehdin, jotta voi alkaa miettiä meneekö pelkällä hoonauksella... mutta kommenttoikaa ihmeessä niin ei tarvi yksin kirjoitella Very Happy
tumpa79
tumpa79

Viestien lukumäärä : 19

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Kysymys viisaamille????

Viesti  tumpa79 La Joulu 05 2009, 21:11

Ehdin tänään ottamaan kuvat sylintereistä ja kuten kuvista näkyy jokaisessa sylinterissä oli kuvanlaiset jäljet eli jotain ylimääräistä on sylintereissä tapahtunut. Kysymys kuuluukin pystyykö hoonauksella vielä tekemään kelpo pelin vai pitäiskö porauttaa. Kyseiset jäljet tuntuvat selvästi sormella kokeiltaessa. Itsellä ei ole oikein kokemusta hoonauksesta kun aikaisemmissa traktoreissa ei ole tarvinnut muuta kuin vaihtaa putket, jotenka apua otetaan mielellään vastaan Surprised

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Pytty1

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Pytty3

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Pc050053d
tumpa79
tumpa79

Viestien lukumäärä : 19

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu

Viesti  Vieraili La Joulu 05 2009, 21:33

Joo,onpa hyvä kuva,tästä asiasta olen aina yrittänyt puhua,että kannattais vaihtaa ne alkuperäiset männänrenkaat ja öljyrenkaat uusiin,ne ÖLJYRENKAAT nimenomaan on ne jotka tuon saa aikaan,jos koneella ei keritä ajaa kun noin 5000 h,silloin naarmut on pienet,tuollaisilla sylintereillä on ajeltu sen 10000-15000h minun kokemuksen pohjalta.

Siitä on korjaamokirjassaki maininta,että öljyrenkaat vaihtuu c mallin renkaiksi myöhemmin ,tuo liuskarengas oli todella huono keksintö.

Jos hoonaat sen raskaasti,kyllä siitä moottori tulee,mutta ei tehdasarvoja täyttävää,mutta öljynkulutuski tippuu ihan minimaaliseksi,olen niitä useampia hoonata pöllyyttäny sileäksi.

On erittäin pölynen homma,ja vaatii hyvän hoonin.

Jos haluat koneestasi hyvän,porauta ihmeessä,noin 40 euroa per reikä,ja männät noin 80 e kpl Bepcolaisena,ja samalla sylinterin tasopinnasta pieni lastu pois.

Omassa 1690 koneessa oli samanlaiset sylinterit,kyllä siitä ihan käypä peli tuli hoonaamalla,mutta ei mittoja täyttävä,mutta kun kerkiän,ja saan rahoituksen siihen, hommaan toisen lokin,mistä porautan ja teen moottorin viimeisen päälle.

Tuon 1594 tein porauttamalla,siitä tuli niinkuin uusi moottori.

Tämä on se homma,mistä Markulleki olen monesti maininnu,nuo öljyrenkaat pilaa moottorin.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu

Viesti  Jyryytin La Joulu 05 2009, 21:46

Ihan noin otti silmään, että laitappa teippi tuohon mutkaraudan öljyreikien päälle, ettei menisi kovin paljoa paskaa sinne öljykanavaan. Wink
Jos et nyt erikseen pura koko konetta ja pese kanavia.
Jyryytin
Jyryytin

David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 569
Paikkakunta : Pietarsaari

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty koneremppa

Viesti  case 1390 Ke Joulu 23 2009, 17:45

tumpa79 kirjoitti:Ehdin tänään ottamaan kuvat sylintereistä ja kuten kuvista näkyy jokaisessa sylinterissä oli kuvanlaiset jäljet eli jotain ylimääräistä on sylintereissä tapahtunut. Kysymys kuuluukin pystyykö hoonauksella vielä tekemään kelpo pelin vai pitäiskö porauttaa. Kyseiset jäljet tuntuvat selvästi sormella kokeiltaessa. Itsellä ei ole oikein kokemusta hoonauksesta kun aikaisemmissa traktoreissa ei ole tarvinnut muuta kuin vaihtaa putket, jotenka apua otetaan mielellään vastaan Surprised

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Pytty1

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Pytty3

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Pc050053d

Hienoa tumpa että olet saanut tarinan ja kuvat aikaiseksi itselläni on 1390:ssä sama homma esillä kunhan Joulut on lusittu.

case 1390

Viestien lukumäärä : 29

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu

Viesti  JMV Ma Joulu 28 2009, 23:49

Hyvinhän remppa näyttää edistyvän cheers
JMV
JMV

David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 29
Paikkakunta : Pöytyä

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty 1390 remppa vihdoinkin aloitettu

Viesti  tumpa79 Ke Joulu 30 2009, 21:57

No niin tulipas sitä sikaa taas syötyä tarpeeksi!!!! pig . Kinkkua sulatellessa ajattelin pikaisesti taas käydä tallissa taavetin kimpussa, jottei parisuhde pahasti rakoilisi Smile. Tällä kertaa kävin hytin kimppuun, koska katkaisurata on vasta työn alla. Hytistä purin lokasuojan verhoilut(jämäkästi oli engelsmanni liimaillut kiinni), lattian kumimaton ja haisevat eristeet sekä kojetaulun kokonaisuudessaan. Korjauslistalla oli tuo vuotava Orbitooli joten onkohan vaikea yrittää ite korjata vai laittaako suosiolla alihankintaan Wink . Lisäksi halukkaat saa antaa vinkkejä tuohon traktorin katkaisuun, onko esim tuolla hytin alla jotain irrotettavia pultteja, korjauskirjaa kun ei ole niin olsi kiva välttää ikäviä yllätyksiä. KIITOKSET vastauksista etukäteen homma jatkuu taas heti kun kynnelle kykenetään JA KAIKILLE HYVÄÄ UUTTA VUOTTA.... bom bom

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Pc300172


1390 remppa vihdoinkin aloitettu Pc300173


1390 remppa vihdoinkin aloitettu Pc300175

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Pc300176

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Pc300177
tumpa79
tumpa79

Viestien lukumäärä : 19

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu

Viesti  Taavetti996 To Joulu 31 2009, 16:14

Tuohon hytin sivutopppauksien liimajäänteiden poistoon löysin aineen jolla lähtee liimajäänne todella hyvin pois.
CRC:llä ja Wurth:illa on spraypullossa aine nimeltään tiivisteiden poistoaine, aine on vaahtomaista, joten pysyy pystysuoralla pinnallakin tosi hyvin.
Ensin suuremmat vaahtomuovin jäänteet pois ihan porakoneeseen liittettävällä nailonlaikalla
Vaahtoa pintaan ja vartin vaikutusaika, sen jälkeen lähtee muovisella lastalla ihan puhtaaksi, eikä vahingoita maali pintaa, eikä pahemmin käryä.

Aikaisemmissa jutuissa on ollut millä saisi tuon liimäjäämän pois, kaikkea on kokeiltu liuottimista sikleihin jopa tultakin taidettu koettaa.
Kyseinen aine kyllä helpottaa hytin sivupeltien puhdistusta huomattavasti, kannattaa kokeilla.
Taavetti996
Taavetti996
Galleria moderaattori

David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 302
Paikkakunta : Urjala

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu

Viesti  Vieraili To Joulu 31 2009, 17:31

Orbitroliin löytyy korjaussarja:o-renkaat ,pikku stefa ja 6kpl jousilevyjä.Tarvii ammattimiehen apua ,erikoistyökalun muodossa että saa kaiken paikoilleen.
Katkaisussa ei ole mitään ihmeellistä, kunhan rauhassa katsele,että kaikki tarpeellinen on irrroitettu.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Halki, poikki ja (pinoon)

Viesti  tumpa79 La Tammi 16 2010, 14:43

Sainpas jotain tehtyä pitkästä aikaa taavinkin eteen. Pakkasta on pitänyt sen verran, että meikäläinen lähti ennemmin metsään sahan kanssa kuin jäädyin kaljan kanssa tallissa Smile . Sain vihdoin ja viimein katkaisupukin valmiiksi, siitä tuli säädettävä ja kehtoon kiinnitettäävä, joten etuakselia ei tarvinnut lukita ja takaisin liittäminen pitäisi olla helppoa.


1390 remppa vihdoinkin aloitettu P1110173s
katkaisupukki by homemade

1390 remppa vihdoinkin aloitettu P1160010
menihän se lopulta poikki. ainoastaan hytin alla olevat kiinnityspulttien kanssa oli hieman vääntämistä muuten katkesi yllättävän kivuttomasti.

1390 remppa vihdoinkin aloitettu P1160009

1390 remppa vihdoinkin aloitettu P1160006a
Kysymys taas viisaammille MIKÄ on tuo ruskea letku kuvassa katkaisussa en katsonut mistä se lähti irti??? eli tuo mikä tulee kytkimen käyttöakselin oikealta puolelelta...

1390 remppa vihdoinkin aloitettu P1160007
Tästä homma jatkuu taas kun työt helpottaa... pale
tumpa79
tumpa79

Viestien lukumäärä : 19

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu

Viesti  Vieraili La Tammi 16 2010, 19:24

Joo,poikkihan se on ,itse olen tuon katkaisun tehny hieman erilailla,mutta onnistuuhan se noinki,näyttäs jääneen vo-painelaakerin voiteluputki irroittamatta,jonkinverran on öljyä kytkinkopassa,lieneeköhän tullu perästä päin vai moottorista.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Koneremppaa

Viesti  case 1390 Su Tammi 17 2010, 15:19

Kunnollisen pukin olet rakentanut lukitukset, säädöt ja kaikki. Itse tuossa aamupäivällä tein vastaavanlaista projektia, tosin ilman noita sinun hienouksia. Korkeussäätö kyllä minultakin löytyy mutta etupää täytyy jäykistää kiiloilla. Hienoa että jaksat laittaa kuvia ja kokemuksiasi meille muillekkin luetavaksi ja katseltavaksi. sunny

case 1390

Viestien lukumäärä : 29

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty 1390 remppa vihdoinkin aloitettu

Viesti  case 1390 Su Tammi 17 2010, 15:31

velimhan kirjoitti:Joo,poikkihan se on ,itse olen tuon katkaisun tehny hieman erilailla,mutta onnistuuhan se noinki,näyttäs jääneen vo-painelaakerin voiteluputki irroittamatta,jonkinverran on öljyä kytkinkopassa,lieneeköhän tullu perästä päin vai moottorista.

Miten olet velimhan itse katkaisun tehnyt ?

case 1390

Viestien lukumäärä : 29

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Taavetin katkaisu

Viesti  otsoni Ti Tammi 19 2010, 08:42

Minulla on tapana katkaista taavit heti lohkon jälkeisestä saumasta.Yritän laittaa 1690 kuvan liitteeksi.[img][/img].No joo kuvan lähetys on jotain muuta kuin taavettitekniikkaa.Täytyy vähän perehtyä lisää tähänkin puoleen harrastusta.

otsoni

Viestien lukumäärä : 376

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty 1390 remontti

Viesti  jtn Ti Tammi 19 2010, 10:56

Kiitoksia hienoista kuvista ja selkeästä kerronnasta. melko tuoreena 1290:n omistajana, tyytyväisenä, saattaa olla sama projekti edessä tulevaisuudessa.

jtn

Viestien lukumäärä : 4
Ikä : 60
Paikkakunta : Turku / Iniö

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu

Viesti  Vieraili Ti Tammi 19 2010, 17:43

Joo,katkaisen suoraan siitä moottorin takaa kuutoset ja neloset pykälittäin,tuo kytkinkoppa jaa siitä kiilaliitoksesta peräpäähän kiinni ja runko sitten katkiaa vähän taempaa tuosta saumasta mistä kuvassa on koko homma poikki,mutta onnistuu se noinki,ei siihen yhtä oikeaa tapaa ole,muistaakseni korjaamokirjoissaki on tuo tässä jutussa kuvattu malli neuvottu noin nelosten katkaisuun.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Lisää juttua/kuvia

Viesti  tumpa79 La Helmi 06 2010, 14:42

Projekti etenee hitaasti kuin mummo lumessa. Tosin ei tätä remonttia hampaat irveessä tehdäkkään, tarkoitus olis jos sitten keväästä sais savut pakoputkesta. Talvi on ollut tällä kertaa mielenkiintoinen, että ensin jäätyi vesiputki ulkoa ja sen taistelun jälkeen jäätyi sisäputket. Laughing Eipä ollu tällaistäkään tapahtunut viiteen vuoteen. Samalla tuli tehtyä vakaa päätös siitä, että eristän tuon tallin, jotta olisi edes hieman kivempi "harrastaa". Taavin eteen olen sen verran ehtiny aikaa antamaan, että kytkimen vauhtipyörineen sekä ohjaustehostimen ja kampiakselin siivapyörän purin pois. Lisäksi keulapumpun irroittamisen kanssa kävi sellainen hauska tapaus, että pitkästä aikaa sai käydä hakemassa uuden työkalusarjan.. eipä ole ennen tarvinnut tuumakoon kuusiokoloavaimia Smile Seuraavaksi lohko onkin valmis nostettavaksi omavalmiste moottoripukille, jossa puran kaikki loput hilppee ja sitten lohko kansineen lähteekin koneistamolle. Tuosta kytkimen purkamimisesta saa taas antaa vinkkejä ja ohjeita. Ennen kuin otin asetelman irti vauhtipyörästä lukitsin ajovoimanoton irroitusvivut. Miten purkaminen tästä eteenpäin, jos haluaa vaihtaa/tarkistaa ajolevyn. Tarviiko erikoistyökaluja vai saako prässillä purettua. Kaikki vinkit ja ohjeet otetaan kiitollisena vastaan.

1390 remppa vihdoinkin aloitettu P2040101

1390 remppa vihdoinkin aloitettu P2050105
Taisi löytyä syy mistä öljyä tulee kytkinkoppaan

1390 remppa vihdoinkin aloitettu P2060108

1390 remppa vihdoinkin aloitettu P2060110
Voimanotonlevy oli hyvässä kunnossa

1390 remppa vihdoinkin aloitettu P2030095
Omavalmiste moottoripukki
tumpa79
tumpa79

Viestien lukumäärä : 19

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Lisää juttua

Viesti  tumpa79 Ma Maalis 01 2010, 14:44

Laitetaanpa tännekkin foorumille taas pitkästä aikaa tekstiä.. Taavetin lohko ja kansi ovat tällähetkellä koneistamossa, jotenka osia odotellesssa tuntuu odottavan aika pitkältä Very Happy . Kysymys kuuluukin moottorin ajoitus rattaista. Kuvaan on punaisella vahvistettu ajoitusrattaiden merkit ja ainakin minusta merkit eivät kyllä olleet korjaamokirjan mukaisesti.. tai sitten jotain meni taas "ohi"

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Taavetinjakop
tumpa79
tumpa79

Viestien lukumäärä : 19

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu

Viesti  Vieraili Ma Maalis 01 2010, 16:37

Muutaman kerroksen ,kun pyörittää konetta ,niin kyllä merkit jossain vaiheessa pitäis tulla kohilleen.Eihän ne jokaisella kierroksella osu kohilleen. Jos ne ei ollenkaan osu ,niin sitten on väärin kasattu. Siinä tapauksessa vaatii sen keskimmäisen pyörän irroituksen,sitten vain merkit kohalleen.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

1390 remppa vihdoinkin aloitettu Empty Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu

Viesti  Jyryytin Ma Maalis 01 2010, 17:47

Luultavasti ei ole muutavailla kuin paljon pyöritystä.
Muistan kun 11 vuotta sitten tehtiin 565 valmettiin koneremontti, niin siinäkin sai pyörittää ihan s...nasti moottoria ennen kuin kaikki merkit osui kohdalle.
Edit. piti oikein korjauskirjasta katsoa kierrosten määrä: kampiakselia pyöritettävä 134 kierrosta jotta kaikki ajoitusmerkit saadaan kohdakkain Wink Ei siis muisti pettänyt...
Jyryytin
Jyryytin

David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 569
Paikkakunta : Pietarsaari

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa