Mitä pitää tietää taka-akselin irroittamisesta vaihteisto kotelosta
4 posters
Sivu 1 / 1
Mitä pitää tietää taka-akselin irroittamisesta vaihteisto kotelosta
Taka-akselin ja vaihteiston välinen liitos vuotaa, joten ajattelin vetää taka-akselin kokonaan erilleen etuosasta ja putsata vaihteistokotelo perusteellisesti ja katsoa mitä muuta se on "syönyt". Joku varmaankin on ntämän tehnyt ja osaa neuvoa,tästä voi olla jo juttua ,mutta en ole löytänyt täsmällisiä ohjeita asiasta.Foorumilla on varmaan asiantuntijoita,jote pyydän teiltä apua asiaan.Kiitos jo etukäteen
ranetek- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 14
Vs: Mitä pitää tietää taka-akselin irroittamisesta vaihteisto kotelosta
Hyvät Jussit ensimmäiseksi. Ruuvaamista homma pääasiassa on ja varmaan tehtävissä. Laita pieni vinkki mikä malli on kyseessä. Voin vastailla 90-94 sarjalaisiin käytännön kokemuksella mutta samalla sapluunallahan nämä on tehty alusta alkaen ?
otsoni- Viestien lukumäärä : 448
ranetek likes this post
Vs: Mitä pitää tietää taka-akselin irroittamisesta vaihteisto kotelosta
Tuossahan tarvii "ronkat" eli molemmat alennuspyörästöt irroittaa, sitä ennen pitää tietty VOA-koneisto irroittaa myös.
Ja vaihteiston kansi auki, ja nostella ehkä koko vaihteistopakkaus pois rungosta
Melko työmaa kaikkinensa......
On takasillan saumoja kuulemma onnistuttu tilkitsemään myös niin, että saumaa on vain 3-5mm raotettu, pestyputsattu ja liimat väliin, ja kasaan ....
Ja vaihteiston kansi auki, ja nostella ehkä koko vaihteistopakkaus pois rungosta
Melko työmaa kaikkinensa......
On takasillan saumoja kuulemma onnistuttu tilkitsemään myös niin, että saumaa on vain 3-5mm raotettu, pestyputsattu ja liimat väliin, ja kasaan ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Mitä pitää tietää taka-akselin irroittamisesta vaihteisto kotelosta
Kyseessä on 880 Implematic. Kokemus ei yllä niin alkupään koneisiin. 90-94 sarjalaiset katkeaa ilman ronkkien irroitusta, kun aukoo tasauspyörästön laakeripukit.
otsoni- Viestien lukumäärä : 448
Vs: Mitä pitää tietää taka-akselin irroittamisesta vaihteisto kotelosta
Olen oman 880 selectan tiivistänyt tuosta saumasta raottamalla liitosta. Kun pultit on irti, niin vetoakselit sallivat raottaa saumaa pari milliä. Raon saa putsattua öljystä spreiaamalla ja siihen saa sullottua tiivistemassan, en muista enää minkä merkkistä mahtoi olla, mutta pitävä tuli.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Su Kesä 27 2021, 06:39, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Implematik 880
Kiitos vinkeistä!
Näillä tiedoilla yritän homman hoitaa kunhan alkaa harmaa arki. Mukavaa Kesää kaikille!
Näillä tiedoilla yritän homman hoitaa kunhan alkaa harmaa arki. Mukavaa Kesää kaikille!
ranetek- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 14
Vs: Mitä pitää tietää taka-akselin irroittamisesta vaihteisto kotelosta
otsoni kirjoitti:Kyseessä on 880 Implematic. Kokemus ei yllä niin alkupään koneisiin. 90-94 sarjalaiset katkeaa ilman ronkkien irroitusta, kun aukoo tasauspyörästön laakeripukit.
Joo, onnistuu varmaan noinkin tehdä = vaatii VOA-koneiston irroituksen silti.
Ainoo vaan että siellä lie vastaavat säätömutterit poskilaakereilla, että niiden kanssa saanee olla tarkkana ?
Kaikkein helpoin on tosiaan tuo "raottaminen" isommin purkamatta, mut aikansa siinäkin menee että tasopinnat saa öljyttömiksi.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Mitä pitää tietää taka-akselin irroittamisesta vaihteisto kotelosta
Juu, peräreppu irti ja voimanoton akseli pois vaihteistosta, tulee vetämällä. Laakerisäädöt siellä on mutta niillä ei ole ollut pyrkimystä muuttua.Samaan paikkaan vain takaisin. Tätä purkuohjetta ei löydy korjausoppaista, vaan on Suomessa kehitetty menetelmä. Vinkin menetelmään olen itse saanut täältä Taavetti-tallista.Kätevä silloin kun koppia ei voi poistaa. Sen voi jättää taka-akselin päälle ja vetää keulan vaihteistoineen kopin alta pois. Näin siis 90-94 sarjalisissa. 880 implessä tuskin kopista on vaivaa?
otsoni- Viestien lukumäärä : 448
Vs: Akselin irroitus DB 880 Implematik
Kiitos viestistä, kokeilen toimia noilla ohjeilla,aloitan ehkä n.viikon kuluttua. Otan kuvia ja kerron sitten miten meni.
ranetek- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 14
DB 880 implematik
Nostolaite jää jumiin ylös , tappi kyllä liikkuu/ nousee haarukan nostamana, mutta nostolaite ei vaan laske,voisiko pumpussa olla vikaa,,että venttiili ei aukea jos levy joka venttiiliä nostaa olisi taipunut tms.
ranetek- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 14
Vs: Mitä pitää tietää taka-akselin irroittamisesta vaihteisto kotelosta
Harvoin kai implematicissa tapahtuu ylösjuuttumista muuten kuin että on pyörähtänyt nostoakselin vasemmassa päässä oleva mekaaninen lukko kiinni. Se pystyy lukittumaan kahdessa asennossa kierroksen matkalla ja on sitten vastaavasti auki kaksi kertaa kierroksen matkalla. Nuppi liikahtaa semmoisen sentin verran ulospäin kun lukko on auki.
Jos vika ei ole tuossa eikä traktorissa ole kolmetieventtiiliä, jossa pystyy olemaan nostosylinterin hana kiinni, niin asiasta ei oikeastaan saa parempaa selvyyttä irrottamatta ulosottovaihdetta.
Jos vika ei ole tuossa eikä traktorissa ole kolmetieventtiiliä, jossa pystyy olemaan nostosylinterin hana kiinni, niin asiasta ei oikeastaan saa parempaa selvyyttä irrottamatta ulosottovaihdetta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
DB 880 implematik
Kiitos vastauksesta,pitää peräreppu irroittaa ja lähteä sieltä katsomaan!
ranetek- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 14
Vs: Mitä pitää tietää taka-akselin irroittamisesta vaihteisto kotelosta
Onko niin, ettei nostolaite laskeudu moottorin ollessa käynnissä vai ei laskeudu vaikka moottorin sammuttaa?
Jos se pysyy ylhäällä vain moottorin käydessä, niin ongelma täytyy löytyä venttiililohkosta tai sitä ohjaavasta vivustosta, mutta jos varret ei suostu laskeutumaan edes hitaasti moottorin ollessa pysähdyksissä niin vian täytyy olla mekaaninen. Jos sylinterin etupäässä olevaa banjopulttia löysää, niin silloin öljy pakenee sylinteristä niin että täytyy olla vati alla. Jos näin ei tapahdu, niin vika voi olla siinä mekaanisessa lukossa vaikka niin ettei sen kieli liiku riittävästi taaksepäin.
Jos se pysyy ylhäällä vain moottorin käydessä, niin ongelma täytyy löytyä venttiililohkosta tai sitä ohjaavasta vivustosta, mutta jos varret ei suostu laskeutumaan edes hitaasti moottorin ollessa pysähdyksissä niin vian täytyy olla mekaaninen. Jos sylinterin etupäässä olevaa banjopulttia löysää, niin silloin öljy pakenee sylinteristä niin että täytyy olla vati alla. Jos näin ei tapahdu, niin vika voi olla siinä mekaanisessa lukossa vaikka niin ettei sen kieli liiku riittävästi taaksepäin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
DB 880 implematik
Kiitos taas vastauksesta.
On mielenkiintoinen vika.nostolaite ei laskeudu moottori käynnissä tai sammutettuna.Jo aikaisemmin avasin sen banjoliittimen ja siitä pienestä reijästä sain nostolaitteen männän työnnettyä sisään.Se mekaaninen tappi liikkui huonosti, sitä työstin siten,että se nyt liikkuu ja tein siihen tappiin reijän ja kierteen ja pultilla se nuppi kiini jotta sitä voi vetää reilusti voimalla eikä lukkorengas ole enään pettämässä niinkuin aiemmin, ja sen olen todennut, että sen saa vapautettua ja siitä huolimatta nostolaite ei laskeudu.
nyt on seuraavaksi taas peräreppu irti ja pumppu käteen ja purkuun,että näkee onko ne venttiilit ok!
Kirjoitan sitten kun/jos vika löytyy ja mikä nämä ongelmat aiheutti.
On mielenkiintoinen vika.nostolaite ei laskeudu moottori käynnissä tai sammutettuna.Jo aikaisemmin avasin sen banjoliittimen ja siitä pienestä reijästä sain nostolaitteen männän työnnettyä sisään.Se mekaaninen tappi liikkui huonosti, sitä työstin siten,että se nyt liikkuu ja tein siihen tappiin reijän ja kierteen ja pultilla se nuppi kiini jotta sitä voi vetää reilusti voimalla eikä lukkorengas ole enään pettämässä niinkuin aiemmin, ja sen olen todennut, että sen saa vapautettua ja siitä huolimatta nostolaite ei laskeudu.
nyt on seuraavaksi taas peräreppu irti ja pumppu käteen ja purkuun,että näkee onko ne venttiilit ok!
Kirjoitan sitten kun/jos vika löytyy ja mikä nämä ongelmat aiheutti.
ranetek- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 14
Vs: Mitä pitää tietää taka-akselin irroittamisesta vaihteisto kotelosta
Se ei ole täysi mahdottomuus, että venttiilejä liikuttelevan pultin alapäästä on se T-muotoinen latta irronnut tai löystynyt niin, ettei se nosta pito/laskuventtiilin karaa vaikka pultti nousee. Kun avaat paikat niin asian pystyy toteamaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Similar topics
» Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
» 950 ja taka-akselin öljyvuoto
» Taka-akselin sauman tiivistäminen
» DB 950 päärungon ja taka-akselin välinen öljyvuoto
» case 1494 taka-akselin laakerit
» 950 ja taka-akselin öljyvuoto
» Taka-akselin sauman tiivistäminen
» DB 950 päärungon ja taka-akselin välinen öljyvuoto
» case 1494 taka-akselin laakerit
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa