Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
+8
jusape
Pakki
Artturi1947
erkki
Tessu
OlleK
1690 metsä
huuper
12 posters
Sivu 1 / 4
Sivu 1 / 4 • 1, 2, 3, 4
Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
Elikkä ei toimi nosto laite voiko perä öljy olla vähissä vai vivusto purettu ei toimi missään kolmessa asennossa.
huuper- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 28
Vs: Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
Koskahan se on viimeks toiminu, josko siel on vettä eli jäätä. 995 vm 72 oli peräöljyn mittatikku vaihdekeppien oikeelpuolel ja täyttötulppa vasemmal tai oikeastaan vaihteistokannen etu kulmissa. Niin mikä sen koneen vusimalli on ja malli toi 960 kuulostaa oudolta
Viimeinen muokkaaja, 1690 metsä pvm Su Helmi 11 2018, 05:04, muokattu 1 kertaa
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
Traktori josta puhutaan on varmaan David Brown (siis ei Daviv Braun). Sellaista mallia kun 960 ei David Brown ole koskaan valmistanut. Mikä on traktorin oikea malli? Samalla tulisi myös saada tietää onko traktori Implematic vaiko Selectamatic. Jos on Selectamatic, onko traktorissa lattiallinen Sekura S74 ohjaamo? Edellä mainitut tiedot vaikuttavat suuressa määrin mahdollisen vian selvittämiseen. Voi se olla niinkin yksinkertainen vika että öljy on loppu. Onko vaihteistossa ohjakirjan mukainen öljymäärä?
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
David Brown Selectamatic Sekura S74 ohjaamo
david Brown
huuper- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 28
Vs: Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
Taitaa olla se perinteinen vika kun ei ole pitkään aikaan huollettu että on vettä seassa ja suodatinsiivilä (itse en muista onko tuossa jo suodatinkin?) tukossa niin ei mene tahmaöljyt läpi.
Ei noissa muu auta kun pohjaluukut auki ja uudet öljyt sisälle putsauksen jälkeen,jos taas yks kaks loppu käytössä kaikki toiminnot voi toki vika olla muuallakin,mutta lisädiagnoosia odotellessa...
Ei noissa muu auta kun pohjaluukut auki ja uudet öljyt sisälle putsauksen jälkeen,jos taas yks kaks loppu käytössä kaikki toiminnot voi toki vika olla muuallakin,mutta lisädiagnoosia odotellessa...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
David Brown
Kiitoksia tiedosta joo on siinä pyöree al pohja joka muistuttaa jossa voisi olla suodatin löjy pohjasa täytyy purkaa se auki ja vaihtaa suodatin ja huuhdella löpöllä se ja vaihtaa uusi suodatin ja pestä laatikko öljyllä antaa huuhtouttua yön ylin ja kasata kaikki uudet hilppeet ja öljyt sisään ja kokeilla jos vaikka toimisi. Mistä saa selvyyden vivuston levy kiinikke on kiini 2 x ruuvilla ja työntää meisselin niin on paskaa täynnä reijät et onko se kunnossa kun, ei ole tässä mallissa en ole löytänyt tappeja voisi kokeilla pakko syöttöä.
huuper- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 28
Vs: Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
Joo siinä kattilanmallisesa siel alla on suodati. Kone olis saatava lämpöseen tilaa öljynvihtoon jos siel on jäätä niin tulis sekin pois.
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
David Brown
Traktori on käynyt huolossa en tiedä onko vaihtaneet perä öljytkin öljy sihti näyttää et on kirkkaat öljyt sihdin mukaan perässä mutta en sano varmaksi käyn ostaa öljyä siihen ja katon öljyn värit lisään 10l öljyä ja katon joskos nosto laite heräis käyntiin jos ei niin sit menee purkuun miten tänne saa lisättyy kuvia helpottamaan kysymyksiä.
huuper- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 28
Vs: Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
Onkoha siel nyt varmasti kaikki vivut oikees asennossa esim kolmitieventtiini. Oletko kokeillu painaa nostolaitevivun täysintaakse jousivoimaa vasten. Tietäjät kertoo lisää
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
Joo oon kokeilu kolmitieventtiilini kaikki asennot kokeiltu ei pelaa ja purkanut ja kasannut
huuper- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 28
Vs: Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
Ohivirtausventtiilin puhdistus on aina eka toimepide jos selectaamticin hydrauliikkaa halvaantuu. Eilen viimeksi laittoivat kuntoon "toivottoman tapuksen" Kymmenen minuuttia siihen taisi mennä kun oli tuollaine vanhanaikainen hytti ja hyvä näkyvyys venttiilille. Sekurahytillisen kanssa on ahtaat paikat, mutta senkin kyllä hanskaa ainakin sellainen joka on toimen ennekin tehnyt.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5106
Ohivirtausventtiilin puhdistus mistä ton löytää
Ohivirtausventtiilin puhdistus mistä ton löytää ohivirtaus venttiilin
huuper- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 28
Vs: Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
Ohivirtausventiilin putsaus on käsitelty esim. CASE 1394 fixausta otsikon alla sivulla 3 katso sieltä
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
david braun
en löytänyt kyseistä ohi virtaus venttiiliä mistään onko se jonkin luukun alla vai missä tai saako tähän jotain korjaus kirjaa ostettuu.
huuper- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 28
Vs: Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
Ohivirtausventtiili on taka-akselikotelossa ja sen osaa parhaiten avata sellainen, joka on sen ennenkin tehnyt. Se on 1. vaihtoehto. Mutta jos haluat sen itse opetella, niin menettele seuraavasti: Löysää oikean puolen takapyörän pultit, nosta kulmaa ja irrota pyörä. Avaa oikean takakulman ohjaamokiinnikkeet ja käytä pientä tunkkia, että saat kallistettua ohjaamoa etuvasemmalle sen verran, mitä kumityynyt suosiolla päästävät sitä kallistumaan. Tutki, mihin kohtaan ohjaamon alle tulee tanko, jolla käännetään valitsinta. Irrota se alapään kiinnityksistä. Tuon kohdan etupuolella on pieni luukku, noin 6 cm kanttiinsa, jonka kannessa on kiinni pudotusventtiili. Irrota pudotusventtiilin käyttötanko ja koko pudotusventtiili.
Avaa pikkuluukku. Luukun alla on ohivirtausventtiili aukon oikeassa reunassa. Venttiilin tulpan saat löysälle isolla ruuvitalttapäällä, jonka saa hylsyvääntimeen kiinni, mutta myös sopivalla tuurnalla ja vasaralla viistosti aukipäin kopauttamalla. Nosta pois tulpan kansi, sen alla oleva prikka ja reijästä ylös törröttävä jousi. Älä tiputa mitään osista taka-akselikoteloon. Maltti on valttia. Veistä puusta kartio puutikku, noin 9 mm halkaisijaltaan. Sen voit painaa venttiiliporauksessa olevan luistin sisään, niin että se kiilautuu kiinni ja nostaa puutapin avulla venttiilin luistin pois reijästään. Venttiilin luistin sisällä on messinkinen ruuvi, jonka alla on kuristinlevy ja sen alla nylonista tehty verkkosuodatin. Puhdista osat vaikka paineilmalla tai puhdistus sprayllä. Jos nylon verkkosuodatin on juuttunut reikään, älä töki sitä millään ettei verkko repeä. Voit puhdistaa sen yläpuoleta puhaltamalla joko ilmaa tai nestettä. Kuristinlevyn reijästä pitää näkyä valo lävitse. Sitten vaan laitat osat takaisin paikoilleen päinvastaisesssa järjestyksessä kuin purkaessa.
Ohivirtausventtiiliä on olemassa jossakin vaiheessa tuotantoa myös sellaista mallia, jossa on jonkilainen neulasysteemi pitämässä paikkoja puhtaana, mutta en ole itse sellaista nähnyt, enkä tiedä pystyykö siihen tulemaan tukkeumaa lainkaan. Myös on joissakin vuosimalleissa jousen päällä hauli, joka mahdollistaa luistin pyörimisen porauksessaan.
Tuohon puhdistushommaan kannattaa ryhyä vasta sitten kun on jokseenkin varmaa, että vika on siellä. Tutkitaan muut jutut ensin. Joskus on esim. tunnistimen vaijeri säädetty niin pahoin pieleen, että systeemi ei pysty nostamaan jos valitsin on vetovastussäädöllä.
Avaa pikkuluukku. Luukun alla on ohivirtausventtiili aukon oikeassa reunassa. Venttiilin tulpan saat löysälle isolla ruuvitalttapäällä, jonka saa hylsyvääntimeen kiinni, mutta myös sopivalla tuurnalla ja vasaralla viistosti aukipäin kopauttamalla. Nosta pois tulpan kansi, sen alla oleva prikka ja reijästä ylös törröttävä jousi. Älä tiputa mitään osista taka-akselikoteloon. Maltti on valttia. Veistä puusta kartio puutikku, noin 9 mm halkaisijaltaan. Sen voit painaa venttiiliporauksessa olevan luistin sisään, niin että se kiilautuu kiinni ja nostaa puutapin avulla venttiilin luistin pois reijästään. Venttiilin luistin sisällä on messinkinen ruuvi, jonka alla on kuristinlevy ja sen alla nylonista tehty verkkosuodatin. Puhdista osat vaikka paineilmalla tai puhdistus sprayllä. Jos nylon verkkosuodatin on juuttunut reikään, älä töki sitä millään ettei verkko repeä. Voit puhdistaa sen yläpuoleta puhaltamalla joko ilmaa tai nestettä. Kuristinlevyn reijästä pitää näkyä valo lävitse. Sitten vaan laitat osat takaisin paikoilleen päinvastaisesssa järjestyksessä kuin purkaessa.
Ohivirtausventtiiliä on olemassa jossakin vaiheessa tuotantoa myös sellaista mallia, jossa on jonkilainen neulasysteemi pitämässä paikkoja puhtaana, mutta en ole itse sellaista nähnyt, enkä tiedä pystyykö siihen tulemaan tukkeumaa lainkaan. Myös on joissakin vuosimalleissa jousen päällä hauli, joka mahdollistaa luistin pyörimisen porauksessaan.
Tuohon puhdistushommaan kannattaa ryhyä vasta sitten kun on jokseenkin varmaa, että vika on siellä. Tutkitaan muut jutut ensin. Joskus on esim. tunnistimen vaijeri säädetty niin pahoin pieleen, että systeemi ei pysty nostamaan jos valitsin on vetovastussäädöllä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5106
david braun
Eli laitoin 10l monitra 10-30w laatikkoon ei auttanut mitään. Laskin vanhat öljyt pois ja hydrauliikka suodattimen alhaalta pois paskaa ja vettä oli 21l mitä tuli öljyä sieltä että, katsoin oikea taka renkaan alta löytyi pyöritettävä hydrauli laatikko voikohan olla siellä se etsimäni karasuodatin jonka käskit puhdistaa muualta en löytäny sitä kaikki muut paikat purin ja kasasin tiiviste liimalla samaan paikkaan tulee kolmeen suunttaan käännettävä vipu eli lohkoon sieläkö on se mistä menee öljyt läpi sihti härpäke
huuper- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 28
Vs: Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
Venttiilipesäke ei ole pyörä alla, vaan ohjaamon lattian alla. Jos löysit sen kolmeen suuntaan käännettävän vivun, niin siitä kun etenet traktorin keulaa kohti kymmene senttiä "laksoon", on laakson pohjalla se luukku, joka pitää avata, että ohivirtausventtili löytyy. Lukun päällä on kiinni pudotusventtiili, joka pitää kiertää pois ensin. Siihen tarkoitukseen saattaa joutua taivuttelemaan kiintoavaimen vartta, että saa avaimen sopimaan siihen väliin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5106
Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
Minä ostin viime vuonna 950 ja ongelmana oli sama, Vein Traktorin sulamaan 1 päiväksi, otin kannen ja sen alla olevan suodattimen irti, sieltä löytyi jäistä ja likaista -60 luvun öljyä. Ostin uudet öljyt ja huuhtelin vielä uudella öljyllä koko systeemin. Laitoin samaa öljyä myös perässä olevasta ropuun aukosta
Kaikki on sen jälkeen pelanneet loistavasti
Muuten on tunnettua, että DB; nostolaitteet eivät ole maailman parhaat
Kyntöaurassakin pitää käyttää apupyörää, muuten ei onnistu !!!
Onnea !
Kaikki on sen jälkeen pelanneet loistavasti
Muuten on tunnettua, että DB; nostolaitteet eivät ole maailman parhaat
Kyntöaurassakin pitää käyttää apupyörää, muuten ei onnistu !!!
Onnea !
Artturi1947- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 32
Vs: Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
yleensäkkin kannatta vaihtaa kaiki liemet ajolaitteisiin jos ei ole varmaa tietoa onko mitään tehty,on jopa sillä rikottu laitteet että talvella ajettu jäisensekaisella öljyllä tai jopa ilman.
Tuttavani poika hajotti 3-pyörä mopon takavälityksen HETI kun laitteen käytettynä osti talvella,kukaan ei heistä edes tienny että siellä öljyä olisikaan...välitys pyöri sitten kuivana ja loput voi arvata!
Tuttavani poika hajotti 3-pyörä mopon takavälityksen HETI kun laitteen käytettynä osti talvella,kukaan ei heistä edes tienny että siellä öljyä olisikaan...välitys pyöri sitten kuivana ja loput voi arvata!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
David Browniin tuli implematic -systeemi 50 -luvun lopulla. Siinä on vetovastussäätö eikä aurassa ei tarvitse olla kannatuspyörää kun tunnistelijan vaijeri on kunnossa. Hydrauliikassa on lisäksi painonsiirto (TCU) jolla saa liukkaissa olosuhteissa lisää pitoa ja painoa vetäville pyörille, mutta sitä käyttäessä syvyydensäätöön pitää käyttää kannatuspyörää. Esim. Valmettiin, Fordson Majoriin ja Nuffieldiin tuli vetovastussäätö muutamaa vuotta myöhemmin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5106
Vs: Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
Näin on kuten Erkki toteaa. Lisäksi selvennän vielä että käytössä on tietenkin oltava myös koneen oma ylätukivarsi jossa säätövaijeri oikein kiinni. Minäkin sain aikoinaan 880 johon oli nakattu joku yleinen tukivarsi ja sillähän kyntö ei pelaa oman säätösysteemin kanssa. Sain kuitenkin kiinni alkuperäisen omistajan jonka nurkista alkuperäinen työntövarsi löytyi. Kun sen laittelin vaijerin kanssa paikoilleen niin johan rupesi automaattinen syvyydensäätö pelittämään. On selvää ettei kaikkien vanhojen koneiden matkassa ole varsi aina pysynyt niin ei siten toimi systeemikään oikein. Ja oikeaa tietoakin on toki oltava sen käytöstä.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
DB:llä oli periaatetasolla tehty päätös, että Fergusonilta ei osteta mitään lisenssejä ja koska Ferguson oli patentoinut vetovastussäädön erittäin kattavasti, oli DB:llä odoteltava siihen saakka, kunnes Fergusonin patentit alkoivat vanhentua. Siihen saakka kyntöhydrauliikkana oli TCU- painonsiirto, joka puolestaan DB oli patentoinut, mutta koska TCU:ssa ei ole vetovastustunnustelua, se vaatii syvyydensäätöön kannatuspyörän auroihin.
Kun vetovastustunnustelu -systeemi tuli patenttien vanhentumisen myötä vapaaseen käyttöön, päätettiin DB:llä muuttaa kyntöhydrauliikkaa sillä tavoin, että samaan venttiiliin yhdistettiin sekä TCU että vetovastussäätö. DB:n perinteinen ratkaisu oli työntövarren korvakkeen kiinnittäminen keskelle pitkää nostoakselia ja nostosylinterin sijoitus nostoakselin vasempaan päähän, joten täysin uuden systeemin rakentaminen olisi voinut tarkoittaa takapään suunnittelua kokonaan uusiksi. Silloin ei niin isoon muutokseen alettu, vaan impulssi vetovastusäätöön päätettiin ottaa vaijerin avulla jousitetulta työntövarrelta. Vaihtoehto sille olisi voinut olla jousitetun korvakkeen rakentaminen nostoakseliin, jonkalainen systeemi olisi tullut väkisin aika mutkikkaaksi ja se olisi tarvinnut vaijerivälityksen joka tapauksessa.
Jousitetusta työntövarresta luovuttiin sitten kun selectamatic - hydrauliikka tuli markkinoille. Hydrauliikan ohjausventtiiliksi tuli esiohjattu lohko, jolloin tuli mahdolliseksi hyödyntää hyvin pieniä impulsseja ja jäykkää jousta työntövarren korvakkeen joustimena. Implematic -hydrauliikassa tunnistimelta täytyy tulla pitemmät liikkeet liikuttelemaan vetovastussäädön venttiilin karaa.
Implematicin vetovastussäätö on tavallaan sekoitusssäätö TCU:n kanssa, joten sen kanssa traktori ottaa luonnostaan aika paljon auran painoa takapyörille ja sitä kautta helpottaa kyntämistä liukkaissa olosuhteissa.
Kun vetovastustunnustelu -systeemi tuli patenttien vanhentumisen myötä vapaaseen käyttöön, päätettiin DB:llä muuttaa kyntöhydrauliikkaa sillä tavoin, että samaan venttiiliin yhdistettiin sekä TCU että vetovastussäätö. DB:n perinteinen ratkaisu oli työntövarren korvakkeen kiinnittäminen keskelle pitkää nostoakselia ja nostosylinterin sijoitus nostoakselin vasempaan päähän, joten täysin uuden systeemin rakentaminen olisi voinut tarkoittaa takapään suunnittelua kokonaan uusiksi. Silloin ei niin isoon muutokseen alettu, vaan impulssi vetovastusäätöön päätettiin ottaa vaijerin avulla jousitetulta työntövarrelta. Vaihtoehto sille olisi voinut olla jousitetun korvakkeen rakentaminen nostoakseliin, jonkalainen systeemi olisi tullut väkisin aika mutkikkaaksi ja se olisi tarvinnut vaijerivälityksen joka tapauksessa.
Jousitetusta työntövarresta luovuttiin sitten kun selectamatic - hydrauliikka tuli markkinoille. Hydrauliikan ohjausventtiiliksi tuli esiohjattu lohko, jolloin tuli mahdolliseksi hyödyntää hyvin pieniä impulsseja ja jäykkää jousta työntövarren korvakkeen joustimena. Implematic -hydrauliikassa tunnistimelta täytyy tulla pitemmät liikkeet liikuttelemaan vetovastussäädön venttiilin karaa.
Implematicin vetovastussäätö on tavallaan sekoitusssäätö TCU:n kanssa, joten sen kanssa traktori ottaa luonnostaan aika paljon auran painoa takapyörille ja sitä kautta helpottaa kyntämistä liukkaissa olosuhteissa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5106
David braun
Purin sen sihdin ja putsasin kaikki kokeiltu ei toimi nosto laitteet mikä vikana
huuper- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 28
Vs: Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
Tarvis kokeilla tuleeko painetta ulkopulisen hytrauliikan pikaliittimeen , mieluiten mittarilla tai jollain työkoneella kuormittaen. Sielähän voi olla pumppu sökö tai jotain muuta vastaavaa
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Sivu 1 / 4 • 1, 2, 3, 4
Similar topics
» 990 Imple "nosto"laite
» 950 imple nosto laite ongelma
» 990 selectamatic ja nosto ongelma
» DB 880 implamatic nostolaite ei nosta?
» DB 880 selectamatic nostolaite
» 950 imple nosto laite ongelma
» 990 selectamatic ja nosto ongelma
» DB 880 implamatic nostolaite ei nosta?
» DB 880 selectamatic nostolaite
Sivu 1 / 4
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa