Jarrut ja niiden rempat
+2
käyttäjä
Pakki
6 posters
Sivu 1 / 1
Jarrut ja niiden rempat
Niistä on ollut puhetta aina silloin tällöin. Olisiko mahdollista koota aiheesta kooste infoon, ukk;hon, tai projekteihin.
Itsellä alkaa nyt tuon 990 sel lonkanaukaisu koska oikea jarru iskee ikävästi jumiin. Muistelen että jossain oli asiasta keskusteltu mutta en nyt löytänyt. Eli oliko niin että kenkien tukitappi jotenkin pyörähtää ja aiheuttaa lukituksen. Siis tässähän on mekaaninen kuivajarru. Mikä oli korjausneuvo tuohon vaivaan. Jaa se tasauspyörästö kai piti kanssa lukita ennen purkamista. Jos tuo helle nyt vähän helpottaa niin homma alkaa kohta.
Itsellä alkaa nyt tuon 990 sel lonkanaukaisu koska oikea jarru iskee ikävästi jumiin. Muistelen että jossain oli asiasta keskusteltu mutta en nyt löytänyt. Eli oliko niin että kenkien tukitappi jotenkin pyörähtää ja aiheuttaa lukituksen. Siis tässähän on mekaaninen kuivajarru. Mikä oli korjausneuvo tuohon vaivaan. Jaa se tasauspyörästö kai piti kanssa lukita ennen purkamista. Jos tuo helle nyt vähän helpottaa niin homma alkaa kohta.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: Jarrut ja niiden rempat
Pakki kirjoitti:Niistä on ollut puhetta aina silloin tällöin. Olisiko mahdollista koota aiheesta kooste infoon, ukk;hon, tai projekteihin.
Itsellä alkaa nyt tuon 990 sel lonkanaukaisu koska oikea jarru iskee ikävästi jumiin. Muistelen että jossain oli asiasta keskusteltu mutta en nyt löytänyt. Eli oliko niin että kenkien tukitappi jotenkin pyörähtää ja aiheuttaa lukituksen. Siis tässähän on mekaaninen kuivajarru. Mikä oli korjausneuvo tuohon vaivaan. Jaa se tasauspyörästö kai piti kanssa lukita ennen purkamista. Jos tuo helle nyt vähän helpottaa niin homma alkaa kohta.
Kasikasikympissä tuon lukituksen teki juntturassa olevat akselit jarrujärjestelmässä. Lonkka irti ja kaikki liikkuvat osat irti ja puhdistaen.
Jarrukengät oli hyvässä kunnossa joten ne jätin kiinni ja hyvät jarrut tuli.
Jumin pääasiallinen syy oli mitä ilmeisemmin se lonkan sisään menevä akseli. Siinä oli paljon norjankromia
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Jarrut ja niiden rempat
Jos on sellainen oire, että jarru puree kerralla lukkoon eikä sillä voi tavallaan hidastaa normaalisti, niin siihen auttaa kun vetää hiomakoneella viistettä jarruhihnojen päihin. Viistoaminen vähentää itsetehostusvaikutusta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5106
Vs: Jarrut ja niiden rempat
2-3 vuotta tein tuon rempan... Muistaakseni se välitappi oli aika löysällä siinäkin. Kannattaa tosiaan viistää jarruliinojen reunoja myös sivusta jotta pinnat ei lohkeisi kun laitat lonkat takaisin paikalleen. Varmaankin on kuitenkin tarkoitus pinnat uusia. Samalla avauksella näkee tarviiko vetareiden stefat uusia, jos tarvii niin ulosvetäjä olis hyvä että saa laipat ehjänä irti. Tasauspyörästö pitää polkea lukkoon ja kiilata siten että pysyy varmasti ennen purkamista.
Ville- David Brown : 990 implematic
Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Kalvola
Vs: Jarrut ja niiden rempat
Jarrukenkien välitapin löystymistä minäkin veikkaan.Oli aikanaan omassa 996:ssa tuo oire ja se korjaantui kiristämällä tappi.
Jarruakseli jos on huonossa rasvassa niin se jättää jarrun päälle.
Taavetin jarrusysteemi on niin yksinkertainen että siitä on helppo löytää vika ja myös korjata.
Rumpujarruja voi olla tehokkaampiakin mutta kyllä taavetin jarruilla hyvin pärjää kunhan ovat kunnossa.
Kuusmukisten märkälevyjarrut ovatkin sitten tosi hyvät.
Jarruakseli jos on huonossa rasvassa niin se jättää jarrun päälle.
Taavetin jarrusysteemi on niin yksinkertainen että siitä on helppo löytää vika ja myös korjata.
Rumpujarruja voi olla tehokkaampiakin mutta kyllä taavetin jarruilla hyvin pärjää kunhan ovat kunnossa.
Kuusmukisten märkälevyjarrut ovatkin sitten tosi hyvät.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1945
Vs: Jarrut ja niiden rempat
Niinpä harvoin olen nähny ees vanhaa traktoria missä jarrut pelaa kuin ajatus,jollei ne luista niin sitten ne jumitta tai jotain puutuu?
On vähän sama kuin vanhat mopot,uusii liinat ja kerran polkasee niin taas luistaa heeh!
Itte aikanaa ostettii uudet liinatkin Natikkaa mutta eipä sieltä suurta vikaa löytyny,oli vaa toinen levy öljyyntyny sil puolella missä on lukko ja toinen halennu,vaihetii vaan puolta ja niitattii halkeamaa tiukemmalle,ainakin taakseppäin stopaa hyvä ettei kuski putoo penkiltä heh! siinä on ne "paistinpannu" jarrut eli onkin JARRULEVYT
On vähän sama kuin vanhat mopot,uusii liinat ja kerran polkasee niin taas luistaa heeh!
Itte aikanaa ostettii uudet liinatkin Natikkaa mutta eipä sieltä suurta vikaa löytyny,oli vaa toinen levy öljyyntyny sil puolella missä on lukko ja toinen halennu,vaihetii vaan puolta ja niitattii halkeamaa tiukemmalle,ainakin taakseppäin stopaa hyvä ettei kuski putoo penkiltä heh! siinä on ne "paistinpannu" jarrut eli onkin JARRULEVYT
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa