Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Jarrut ja niiden rempat

+2
käyttäjä
Pakki
6 posters

Siirry alas

Jarrut ja niiden rempat Empty Jarrut ja niiden rempat

Viesti  Pakki To Kesä 06 2013, 09:20

Niistä on ollut puhetta aina silloin tällöin. Olisiko mahdollista koota aiheesta kooste infoon, ukk;hon, tai projekteihin.
Itsellä alkaa nyt tuon 990 sel lonkanaukaisu koska oikea jarru iskee ikävästi jumiin. Muistelen että jossain oli asiasta keskusteltu mutta en nyt löytänyt. Eli oliko niin että kenkien tukitappi jotenkin pyörähtää ja aiheuttaa lukituksen. Siis tässähän on mekaaninen kuivajarru. Mikä oli korjausneuvo tuohon vaivaan. Jaa se tasauspyörästö kai piti kanssa lukita ennen purkamista. Jos tuo helle nyt vähän helpottaa niin homma alkaa kohta.
Pakki
Pakki

David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 385
Paikkakunta : Häme

Takaisin alkuun Siirry alas

Jarrut ja niiden rempat Empty Vs: Jarrut ja niiden rempat

Viesti  käyttäjä To Kesä 06 2013, 11:01

Pakki kirjoitti:Niistä on ollut puhetta aina silloin tällöin. Olisiko mahdollista koota aiheesta kooste infoon, ukk;hon, tai projekteihin.
Itsellä alkaa nyt tuon 990 sel lonkanaukaisu koska oikea jarru iskee ikävästi jumiin. Muistelen että jossain oli asiasta keskusteltu mutta en nyt löytänyt. Eli oliko niin että kenkien tukitappi jotenkin pyörähtää ja aiheuttaa lukituksen. Siis tässähän on mekaaninen kuivajarru. Mikä oli korjausneuvo tuohon vaivaan. Jaa se tasauspyörästö kai piti kanssa lukita ennen purkamista. Jos tuo helle nyt vähän helpottaa niin homma alkaa kohta.

Kasikasikympissä tuon lukituksen teki juntturassa olevat akselit jarrujärjestelmässä. Lonkka irti ja kaikki liikkuvat osat irti ja puhdistaen.
Jarrukengät oli hyvässä kunnossa joten ne jätin kiinni ja hyvät jarrut tuli.

Jumin pääasiallinen syy oli mitä ilmeisemmin se lonkan sisään menevä akseli. Siinä oli paljon norjankromia happy

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 59
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

Jarrut ja niiden rempat Empty Vs: Jarrut ja niiden rempat

Viesti  erkki To Kesä 06 2013, 15:18

Jos on sellainen oire, että jarru puree kerralla lukkoon eikä sillä voi tavallaan hidastaa normaalisti, niin siihen auttaa kun vetää hiomakoneella viistettä jarruhihnojen päihin. Viistoaminen vähentää itsetehostusvaikutusta.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4536

Takaisin alkuun Siirry alas

Jarrut ja niiden rempat Empty Vs: Jarrut ja niiden rempat

Viesti  Ville To Kesä 06 2013, 20:32

2-3 vuotta tein tuon rempan... Muistaakseni se välitappi oli aika löysällä siinäkin. Kannattaa tosiaan viistää jarruliinojen reunoja myös sivusta jotta pinnat ei lohkeisi kun laitat lonkat takaisin paikalleen. Varmaankin on kuitenkin tarkoitus pinnat uusia. Samalla avauksella näkee tarviiko vetareiden stefat uusia, jos tarvii niin ulosvetäjä olis hyvä että saa laipat ehjänä irti. Tasauspyörästö pitää polkea lukkoon ja kiilata siten että pysyy varmasti ennen purkamista.
Ville
Ville

David Brown : 990 implematic
Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Kalvola

Takaisin alkuun Siirry alas

Jarrut ja niiden rempat Empty Vs: Jarrut ja niiden rempat

Viesti  outsider Pe Kesä 07 2013, 10:09

Jarrukenkien välitapin löystymistä minäkin veikkaan.Oli aikanaan omassa 996:ssa tuo oire ja se korjaantui kiristämällä tappi.
Jarruakseli jos on huonossa rasvassa niin se jättää jarrun päälle.

Taavetin jarrusysteemi on niin yksinkertainen että siitä on helppo löytää vika ja myös korjata.
Rumpujarruja voi olla tehokkaampiakin mutta kyllä taavetin jarruilla hyvin pärjää kunhan ovat kunnossa.

Kuusmukisten märkälevyjarrut ovatkin sitten tosi hyvät.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

Jarrut ja niiden rempat Empty Vs: Jarrut ja niiden rempat

Viesti  Tessu La Kesä 08 2013, 15:10

Niinpä harvoin olen nähny ees vanhaa traktoria missä jarrut pelaa kuin ajatus,jollei ne luista niin sitten ne jumitta tai jotain puutuu?
On vähän sama kuin vanhat mopot,uusii liinat ja kerran polkasee niin taas luistaa heeh!
Itte aikanaa ostettii uudet liinatkin Natikkaa mutta eipä sieltä suurta vikaa löytyny,oli vaa toinen levy öljyyntyny sil puolella missä on lukko ja toinen halennu,vaihetii vaan puolta ja niitattii halkeamaa tiukemmalle,ainakin taakseppäin stopaa hyvä ettei kuski putoo penkiltä heh! siinä on ne "paistinpannu" jarrut eli onkin JARRULEVYT

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1599
Ikä : 55
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa