Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon
5 posters
Sivu 1 / 1
Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon
Mahtaisiko jostain löytyä takalasia kehyksineen kun ei löytynyt konetta ostettaessa mistään. Oli myös alalaidan "riepu" yhtä varmassa tallessa. Hytti on siis valkoinen. Imusarjassa oleva hehkuksen sähköt ja löpöputki oli irti. Toimi hetken mutta alkoi päästää läpi, ja luulin jo käynnistäessä jonkin kurkistavan kyljestä ennenkuin tulppasin putken. Onkohan korjattavissa vai pitääkö vaihtaa osia. Hytin kumityynyt myös aivan hajalla. Sen verran kyselin että hinta huimasi! 160€/ kpl . mahtaako jostain löytyä edullisempia.Pulttijako 70/85mm kiinnityslaippa 90*105mm keskireikä 16mm (tai ainakin 24mm kanta). Täällä kyllä on kiitettävästi tietoa jaossa.
veikkomikael- Viestien lukumäärä : 3
Vs: Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon
Tervetuloa foorumille! Käy vilkaisemassa DBTC:n kerhotopiccia https://www.taavetti-talli.net/f14-dbtcf ja tutustumassa kerhomme toimintaan.
Hehkutukseen vastaisin, että osta uusi hehku, maksaa vähän toista kymppiä. Alkavat vanhuuttaan päästämään läpi. Olikos sulla sähköt kunnossa? Yksinkertaisuudessaan vaan johto virtalukon hehkutus liittimestä (numeroa en muista) hehkutulppaan ja se on siinä.
On muuten totta tuo kertomasi hinta, vastaavan löysin 140 euron hintaisena
kai tuohon joku yleismallin kumityyny olisi sovellettavissa?
Hehkutukseen vastaisin, että osta uusi hehku, maksaa vähän toista kymppiä. Alkavat vanhuuttaan päästämään läpi. Olikos sulla sähköt kunnossa? Yksinkertaisuudessaan vaan johto virtalukon hehkutus liittimestä (numeroa en muista) hehkutulppaan ja se on siinä.
On muuten totta tuo kertomasi hinta, vastaavan löysin 140 euron hintaisena

Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1173
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon
Jep, hehkun lanka oli vaan irti. Täytyy kysellä riihimäen IKH myymälästä taiTeho-dieselistä tulppaa. Vilkkukatkaisia alkaa myös murentua kosketuspinnoista joten uusittavaa löytyy kokoajan(sulakekotelo,työvalot+johdot,ohjaustehostimen suodatin,pakosarjan tiiviste näin aluksi ,kun kaikki öljyt ja muut suodattimet vaihdettu). Jarrut tosi äkäiset ja lukkiiutuu helposti.Vasemman pyörän poljin ei palauta vaan jää laahaamaan. Kone on seissyt kauan ja rättirenkaat kulmikkaat. Alkoivat sentään oieta kun pudotin reilusti painetta. Tässä toimii nostolaite vaikka varret ei meinaa tyhjinä laskea. No, mutta kun sain "halvalla". Kiitos tiedoista!
veikkomikael- Viestien lukumäärä : 3
Vs: Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon
Jarruakseleihin saattaa saada menemään jotain ruosteenestoöljyä jotta ne saa herkistettyä. Jos jarrut ottaa haukkaamalla, niin siihen voi ensiavuksi kokeilla että haukkaako ne myös peruutusvaihteella. Jos ne ei pakilla rymistä niin eteenpäinjarrutuskin pehmenee ainakin tilapäisesti jos välillä pakittelee pikku matkaan nopealla pakilla ja polkee jarruja samalla. Ne jotenkin putsaantuu ja muotoutuu ja alkaa ottaa pehmeästi myös eteenpäin.
Tyhjän nostolaitteen hidas laskeutuminen on lajityypillistä varsinkin kylmillä öljyillä.
Tyhjän nostolaitteen hidas laskeutuminen on lajityypillistä varsinkin kylmillä öljyillä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 4984
Vs: Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon
veikkomikael kirjoitti:Jep, hehkun lanka oli vaan irti. Täytyy kysellä riihimäen IKH myymälästä taiTeho-dieselistä tulppaa. Vilkkukatkaisia alkaa myös murentua kosketuspinnoista joten uusittavaa löytyy kokoajan(sulakekotelo,työvalot+johdot,ohjaustehostimen suodatin,pakosarjan tiiviste näin aluksi ,kun kaikki öljyt ja muut suodattimet vaihdettu). Jarrut tosi äkäiset ja lukkiiutuu helposti.Vasemman pyörän poljin ei palauta vaan jää laahaamaan. Kone on seissyt kauan ja rättirenkaat kulmikkaat. Alkoivat sentään oieta kun pudotin reilusti painetta. Tässä toimii nostolaite vaikka varret ei meinaa tyhjinä laskea. No, mutta kun sain "halvalla". Kiitos tiedoista!
Moro Meillä oli aikanaan 996:ssa samanlaista jarruprobleemaa vasemmalla puolen.Syyksi selvis sen pultin löystyminen mihin mihin "jarrukengät takapäästään nojaa".
Vaati alennuspyörästön irroittamisen .samalla uusin stefat rungon ja jarrurummun väliin.
Ei nyt mikään mahoton homma.
outsider- David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1856
Jarrut
Minulla on sama vika 880 Implessa, täytynee hankkia tarpeeksi raju avain, jolla saa pyörän pultit auki. Täytyy kehaista, että minulla nostolaite toimii, eilen kun työnsin takakauhan santakasaan ja yritin nostaa, niin traktorin nokka nousi, vaikkei eihän se toisaalta vallan painava olekaan.
PenttiV- David Brown : DB Implematic 880 vm-64 ja Implematic 1200 vm-70
DBTCF:n jäsen nro : 2
Viestien lukumäärä : 47
Paikkakunta : KANGASALA
Vs: Takalasi 995 75 vuodelta taaviohjaamoon
Täytyy koittaa voitelua sinne akselille ja jarrutella pakilla. muuten kyllä olen koittanut niitä kurmoittaa. Vielä kun sais mukavan kuorman aikaiseksi, niin näkis rauhoittuuko. Johonkin se aika vaan hukkuu, vallankin valoisa.
veikkomikael- Viestien lukumäärä : 3
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa