Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1490 Moottoriremppa vihdoin valmis.

Siirry alas

1490 Moottoriremppa vihdoin valmis. Empty 1490 Moottoriremppa vihdoin valmis.

Viesti  1490 TURBO Su Tammi 01 2012, 15:37

No niin taavetin motti saatiin vihdosta viimein työn alle ja taas hörsköttää komiasti Very Happy
Kansipahvi oli antautunut. Kolmosen paineet karkas järjettömästä roilosta venttiilin työntötangon reikään ja siitä johtui karsea huohotus.
Nelosen pakopuolen työntötanko oli hieman kierossa se vaihdettiin uuteen.
Kansi oikaistiin ja vetiilinohjurit, seetirenkaat ja kaikki venttiilit vaihdettiin.
Pakovettiilit oli todella pahasti urautuneet.
Sylinterit hoonattiin ja laitettiin uudet männät reikiin. Kiertokangenlaakerit oli tosi hyvässä kunnossa mutta vaihdoin ne silti kun auki oli.
Suutinkärjet sirras kaikki miten satuu ne laitettiin uudet ja vähän nostin paineita 190bar aukeaa, sitten vielä vähä ennakkoa lisäsin rattaat vissiin sen verran kuluneet että hieman oli myöhasellä.
Nyt käy kun kello siististi happy



1490 TURBO

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : Alavus

Takaisin alkuun Siirry alas

1490 Moottoriremppa vihdoin valmis. Empty Vs: 1490 Moottoriremppa vihdoin valmis.

Viesti  1490 TURBO Su Tammi 01 2012, 15:41

Tossa on se alkuperäinen keskustelu jos joku haluaa sitä selata

https://www.taavetti-talli.net/t1303-1490-moottoriremontti

1490 TURBO

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : Alavus

Takaisin alkuun Siirry alas

1490 Moottoriremppa vihdoin valmis. Empty Vs: 1490 Moottoriremppa vihdoin valmis.

Viesti  outsider Su Tammi 01 2012, 16:22

Tuollainen "perushuolto" ei ihan hirveitä maksa.
Mutta traktori muuttuu oleellisesti.Kulkee taas muutamia vuosia.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

1490 Moottoriremppa vihdoin valmis. Empty Vs: 1490 Moottoriremppa vihdoin valmis.

Viesti  erkki Su Tammi 01 2012, 16:24

Muistakaapas nyt sitten kahden viikon päästä tulla perustamaan DBTC Finlandia Senäjoelle. Samalla kyydillä pääsisi Ulvila ja muut humut Alavudelta.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4446

Takaisin alkuun Siirry alas

1490 Moottoriremppa vihdoin valmis. Empty Vs: 1490 Moottoriremppa vihdoin valmis.

Viesti  Paulig Su Tammi 01 2012, 20:05

Olipa tuossa alkuperäisessä ketjussa juttua noista lämpötuhoista moottorille. Jos nesteet on koneessa ja syyläri puhdas, millä opilla moottori saa lämpöjä niin että esim. mäntiin tulee leikkaumaa, ym? Eikös noi ole suunniteltu käyttöön - eli kunnossa olevassa koneessa vesi kiertää sen verran ahkerasti, että jäähtyy kovemmassakin kuormituksessa? Sitten asia on eri, jos siellä on ongelmia vesipumpun tai hihnan tms. kanssa.

Just itellä kaputtelee kylmänä, mutta onpa ollut kevyessä ajossa ikänsä, n. 3000h etten keksi syytä lämpöleikkaamiselle. Edes pakkasstartteja ei ole.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1088
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

1490 Moottoriremppa vihdoin valmis. Empty Vs: 1490 Moottoriremppa vihdoin valmis.

Viesti  erkki Su Tammi 01 2012, 20:49

Kuivana ajo selittää melkein kaikki kansipahvi- ym. jutut. Jossakin vuosimallissa tärisee syyläri sen varran, että alka päädystä vuotaa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4446

Takaisin alkuun Siirry alas

1490 Moottoriremppa vihdoin valmis. Empty Vs: 1490 Moottoriremppa vihdoin valmis.

Viesti  1490 TURBO La Tammi 07 2012, 23:27

Tuossa meidän pelissä oli kansipahvi antautunut siltä kohtaa misssä pitäis järjellä ajateltuna olla vielä yks pultti että kiristyy tasaisesti mutta kai ne on insinöörit laskenu et se toimii noinki.

1490 TURBO

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : Alavus

Takaisin alkuun Siirry alas

1490 Moottoriremppa vihdoin valmis. Empty Vs: 1490 Moottoriremppa vihdoin valmis.

Viesti  outsider Su Tammi 08 2012, 10:21

Noista syylärin tärinöistä sen verran,että kaikissa taaveteissa syylärit on kumityynyjen varassa,ainakin implessä ja uudemmissa.
On vain aika usein tullut eteen että kumityynyt on heivattu ja syyläri on laitettu "tukevammin" kiinni.
Jos on kumit alla ja ylävesiletku kumia niin ei pitäis hirveesti vibrata.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa