996 elvytys ja personointi
+8
TIKO
Paulig
1690 metsä
OlleK
outsider
Gary Grand
jusape
käyttäjä
12 posters
Taavetti-talli :: Traktorit :: Projektit
Sivu 1 / 8
Sivu 1 / 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
996 elvytys ja personointi
Lueskellut muiden topickeja ja sieltä saanu paljonkin vihiä miten mitäkin korjataan ja mitä muutoksia vois harkita.
Mut juu, -76 mallinen tuli haettua viime sunnuntaina. Projekti. Ollut sipulitilalla tietääkseni uudesta asti ja myyty rikkinäisenä muutama vuosi sitten. Johdot ja letkut sulaneet tankin ja moottorin välistä. Ja näyttää olevan vähän muutakin laiteltavaa Mutta kunhan saa käyntikuntoon ja liikkeelle niin selviää lopullinen projektin lopullinen laajuus. Toivottavasti ei tarvii suurempia alkaa
tekemään moottorille eikä voimansiirrolle.
Mut juu, -76 mallinen tuli haettua viime sunnuntaina. Projekti. Ollut sipulitilalla tietääkseni uudesta asti ja myyty rikkinäisenä muutama vuosi sitten. Johdot ja letkut sulaneet tankin ja moottorin välistä. Ja näyttää olevan vähän muutakin laiteltavaa Mutta kunhan saa käyntikuntoon ja liikkeelle niin selviää lopullinen projektin lopullinen laajuus. Toivottavasti ei tarvii suurempia alkaa
tekemään moottorille eikä voimansiirrolle.
zageee- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 197
Vs: 996 elvytys ja personointi
Jaa noita on ollu sekuran hytillä. Toi on ainoo hyttimallli vanhoissa taaveteissa mikä kalpais itelle.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 61
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: 996 elvytys ja personointi
Tuo vuosimalli on ihan siinä ja tässä ? Eikös korkea SEKURA-ohjaamo tullut oikeastaan -77 mallin koneisiin, tosin voi olla aivan lopppuvuonna -76 jo ollut saatavilla ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2898
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 996 elvytys ja personointi
Sarjanumerosta alkaen..
En nyt löydä mikä se on, mutta kai noita sitten on tehty jo -76 mallisinakin?
Mulla on -77 ja kantti-Sekura on.
En nyt löydä mikä se on, mutta kai noita sitten on tehty jo -76 mallisinakin?
Mulla on -77 ja kantti-Sekura on.
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Vs: 996 elvytys ja personointi
11078107 on sarjanumero
zageee- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 197
Vs: 996 elvytys ja personointi
11074568 valmistenumerosta alkaen sekurahytillä.
Tieto löytyy info-osiosta DB valmistenumeroita
Onnea vain "uuden" taavin kanssa.Kiva näitä on ehostaa.
Tieto löytyy info-osiosta DB valmistenumeroita
Onnea vain "uuden" taavin kanssa.Kiva näitä on ehostaa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1893
Vs: 996 elvytys ja personointi
Noiden em. numeroiden välillä on 3539kpl , siis koneita
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2898
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 996 elvytys ja personointi
Oiskohan nuo hyttivalinnat kuitenkin sitten ollu rasti ruutuun-juttuja? Tai ainakin tossa 76 ja 77 kun on saanu kahdella.
zageee- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 197
Vs: 996 elvytys ja personointi
Xxxx4568 on sen 3539 numeroa pienempi luku, mitä sun xxxx8107
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2898
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 996 elvytys ja personointi
Eiku niin, eihän tuossa outsiderin viestissä lukenut mitään mistä vuosimallista tuo 4568 on lähtenyt.
zageee- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 197
Vs: 996 elvytys ja personointi
Ensinnäkin, tervetuloa joukkoon ja onnea uudelle projetille.
Sitten, traktorit - tai koskee ainakin Davod Browneja - eivät ole sidottuja vuosimalleihin niinkuin autot. Mallit menee kehitysversioiden mukaan, jotka eivät välttämättä seuraa vuosia. Suomessa myös on saatettu tehdä "vuosimallista" riippumattomia modifikaatioita tai uudistuksia. Sarjanumero kertoo minä vuonna traktori on valmistettu, jos sattuu saamaan tiedon. Tallin sivuilla on hyvä tieto siitä, niinkuin on kirjoitettu. Nuo Sekuran kopit on pantu koneen päälle jo tehtaalla ja traktori suunniteltu sitä silmällä pitäen.
Sitten, traktorit - tai koskee ainakin Davod Browneja - eivät ole sidottuja vuosimalleihin niinkuin autot. Mallit menee kehitysversioiden mukaan, jotka eivät välttämättä seuraa vuosia. Suomessa myös on saatettu tehdä "vuosimallista" riippumattomia modifikaatioita tai uudistuksia. Sarjanumero kertoo minä vuonna traktori on valmistettu, jos sattuu saamaan tiedon. Tallin sivuilla on hyvä tieto siitä, niinkuin on kirjoitettu. Nuo Sekuran kopit on pantu koneen päälle jo tehtaalla ja traktori suunniteltu sitä silmällä pitäen.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1591
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 996 elvytys ja personointi
Meinasin ottaa hytin pois korjaamista ja muutoksia varten. Kuormaimen tukirungon pääsee laskee suoraan paikalleen.
Viime talven hakkuiden puut kävi ajamassa kyläläinen 3090 massikalla ja eilen nostettin linko alas kärryltä ja tehtiin pintakuorma 6610 Fordilla ja kummassakin joutuu istumaan perin veemäisessä asennossa kun käyttää kuormainta ja omakin käyttö on paljon kuormaintyöskentelyä ja siks mietinkin että saisikohan Taavettiin järkivaivalla pyörivän penkin. Äkkiseltään tulee mieleen että rattiin pitäisi nikkaroida tiltti että saa ylös ja vasemman puolen hallintalaitteita joutus muuttamaan jotenkin.
Viime talven hakkuiden puut kävi ajamassa kyläläinen 3090 massikalla ja eilen nostettin linko alas kärryltä ja tehtiin pintakuorma 6610 Fordilla ja kummassakin joutuu istumaan perin veemäisessä asennossa kun käyttää kuormainta ja omakin käyttö on paljon kuormaintyöskentelyä ja siks mietinkin että saisikohan Taavettiin järkivaivalla pyörivän penkin. Äkkiseltään tulee mieleen että rattiin pitäisi nikkaroida tiltti että saa ylös ja vasemman puolen hallintalaitteita joutus muuttamaan jotenkin.
zageee- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 197
Vs: 996 elvytys ja personointi
Ohjaamo ei koskaan ollut "rasti ruutuun" valinta, sellainen ei ollut mahdollista turvallisuusmääräysten takia ja tämä pätee edelleen tänäkin päivänä. Vuonna 1976 (en muista kuukautta) astui voimaan uudet suomalaiset turvallisuusmääräykset joissa suurin muutos oli kuljettajan korvan vieressä mitattavan melutason laskemine alemmas. Tämä aiheutti Sekura ohjaamon tulon markkinoille, koska maahantuojan toimesta jälkiasennetut ohjaamot eivät enää pysyneet pitämään melutason vahditulla tasolla. Vuonna 1976 myytiin siis alkuvuonna Taavi ohjaamolla varustettuja koneita ja loppuvuonna Sekura S74 ohjaamolle varustettuja koneita. David Brown traktoreissa ei käytetty autoista tuttua vuosimalli ajattelua, vaan muutokset tehtiin milloin tahansa ja aina jostain sarjanumerosta alkaen. Penkin alle voi asentaa kääntölevyn (pitää itse tehdä jos penkin valmistajalta ei löydy), mutta penkkiä ei saa käännettyä kun vajaat 30 astetta. Ohjauslaitteisiin kajoaminen on lain vastaoista puuhaa ja saattaa olla erittäin vaarallista, joten sitä en lähtisi tekemään.
Viimeinen muokkaaja, OlleK pvm Su Marras 18 2018, 20:41, muokattu 1 kertaa
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 996 elvytys ja personointi
Kyllä siihen kääntyvän istuimen saa, kun vaan viitsii nikkaroida. Tuon mallin Sekurasta ei ole kokemusta, mutta 995 Klippaniin ja 1690 olen
metsäohjaamon rakentanu. 1690 ohjaamosta on muutama sisä kuva viime talvelta tuolla taavettitalli/kuvat sivulla
metsäohjaamon rakentanu. 1690 ohjaamosta on muutama sisä kuva viime talvelta tuolla taavettitalli/kuvat sivulla
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 653
Vs: 996 elvytys ja personointi
https://www.pmkaubamaja.ee/fi/istuimen-pyoriva-kiekko-360-gopart.html
Näyttäs äkkiseltään ihan asialliselta. Mutta tuotako ei saa lain mukaan pultata vaikka johonkin yleismallin istuimeen jos ajaa liikenteessä?
Rattimuutosta mietin vielä ihan silleinkin että pistäs vaan pienemmän ratin ja taakse vivut millä voi myös käyttää ohjaussylintereitä.
Näyttäs äkkiseltään ihan asialliselta. Mutta tuotako ei saa lain mukaan pultata vaikka johonkin yleismallin istuimeen jos ajaa liikenteessä?
Rattimuutosta mietin vielä ihan silleinkin että pistäs vaan pienemmän ratin ja taakse vivut millä voi myös käyttää ohjaussylintereitä.
zageee- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 197
Vs: 996 elvytys ja personointi
Kyllä istuimen kääntölevyä minun mielestä saa käyttää tieliikenteessä onhan siinä lukitus.
Mulla ei ole 1690 istuimen kännissä mitään lukitusta, enkä ole sille 16 vuoden aikana mitään käyttöä keksinyt.
Tosin tuo 1690 on täysin metsäajossa.
Orpitrollia ja ohjausakselia kallisti hiukan eteenpäin. Selkänoja kyllä hiukan ottaa rattiin penkiä kääntäessä mutta 180 asteen kääntö onnistuu vaivattomasti. Pienempää rattia joskus olen tuohon miettiny minäkin
Mulla ei ole 1690 istuimen kännissä mitään lukitusta, enkä ole sille 16 vuoden aikana mitään käyttöä keksinyt.
Tosin tuo 1690 on täysin metsäajossa.
Orpitrollia ja ohjausakselia kallisti hiukan eteenpäin. Selkänoja kyllä hiukan ottaa rattiin penkiä kääntäessä mutta 180 asteen kääntö onnistuu vaivattomasti. Pienempää rattia joskus olen tuohon miettiny minäkin
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 653
Vs: 996 elvytys ja personointi
1690 metsä kirjoitti:Kyllä istuimen kääntölevyä minun mielestä saa käyttää tieliikenteessä onhan siinä lukitus.
Mulla ei ole 1690 istuimen kännissä mitään lukitusta, enkä ole sille 16 vuoden aikana mitään käyttöä keksinyt.
Tosin tuo 1690 on täysin metsäajossa.
Orpitrollia ja ohjausakselia kallisti hiukan eteenpäin. Selkänoja kyllä hiukan ottaa rattiin penkiä kääntäessä mutta 180 asteen kääntö onnistuu vaivattomasti. Pienempää rattia joskus olen tuohon miettiny minäkin
Onko sulla ohjaukselle vivut takana?
zageee- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 197
Vs: 996 elvytys ja personointi
zageee, kirjoitit "taakse vivut millä voi myös käyttää ohjaussylintereitä". Haluaisin tietää millä tavalla aiot toteuttaa hydrauliikkakytkennät saadaksesi ohjaussylinterin ohjattu vivuilla ja ohjauspyörällä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 996 elvytys ja personointi
Ei ole ohjaukselle vipua takana. Eikä liene edes helppo toteuttaa.
Istuin kääntyy niin sujuvasti että ei ole mikään vaiva kääntyä siirronajaksi
Istuin kääntyy niin sujuvasti että ei ole mikään vaiva kääntyä siirronajaksi
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 653
Vs: 996 elvytys ja personointi
Metsäkoululla oli aikanaan jossain koneessa ratti ja vivut takalasin edessä. Vivut liikkui kun ohjasi ratista ja ratti pyöri kun ohjasi vivuilla. Ja kun taavetin ja sen metsäkoneen ohjaukset on nestetoimisia niin visioin että nikkaroin taavettiin samat systeemit kun tuossa metsäkoneessa.
zageee- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 197
Vs: 996 elvytys ja personointi
Niin kun tarkemmin ajatellen, olis Vammas magnum kaivurikuormaimeenki saanu etupyörä ohjaus polkimen taakse.
Mulla on vain runko ohjauspoljin, pyörittelen rattia tarvittaessa selkänojan takaa.
Ihan samanlainen orpitrolli siinä on kun Taavetissa, että kaiketi sen saa toteutettua.
Mutta kannattaako
Mulla on vain runko ohjauspoljin, pyörittelen rattia tarvittaessa selkänojan takaa.
Ihan samanlainen orpitrolli siinä on kun Taavetissa, että kaiketi sen saa toteutettua.
Mutta kannattaako
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 653
Vs: 996 elvytys ja personointi
Senmatkaa on tullut mukavuudenhaluiseksi että mielummin askartelen nuo vivut kun kurottelen rattiin
zageee- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 197
Vs: 996 elvytys ja personointi
OlleK kirjoitti:zageee, kirjoitit "taakse vivut millä voi myös käyttää ohjaussylintereitä". Haluaisin tietää millä tavalla aiot toteuttaa hydrauliikkakytkennät saadaksesi ohjaussylinterin ohjattu vivuilla ja ohjauspyörällä.
Kaverin mettäursuksessa on 6/2 sähköventtiili orbin letkujen välissä, ja sähkönapilla etupyörien kääntö takaa-ajomoodissa.
Koneen rakensin omistajan kanssa kiinteälle kuormaajalle ja harvesteri / kuormainkourakäyttöön talvella 2000/2001
Jokatalvisessa ja kesäisessä käytössä edelleenkin....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2898
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 996 elvytys ja personointi
Itsekin meinasin hakkuupäätä jos telakaivurin olisin hommannu. Tuli vaan ostettua meidän entinenkin tila eikä tarvii teitä eikä pohjia tehdä uusille rakennuksille tehdä niin pärjää kun kyselee naapuria pyöräalustaisella välillä käymään. Ja hakkuille edelleen moottorisaha ja vänkäri
Mutta tuo sähköohjaus on toki tuttu uudemmista metsäkoneista. Pitänee sitäkin harkita. Ei näyttäs niin köyhältä kun käsi ei nousis nojalta ja pyörät kääntyy
Mutta tuo sähköohjaus on toki tuttu uudemmista metsäkoneista. Pitänee sitäkin harkita. Ei näyttäs niin köyhältä kun käsi ei nousis nojalta ja pyörät kääntyy
zageee- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 197
Sivu 1 / 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Taavetti-talli :: Traktorit :: Projektit
Sivu 1 / 8
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa