Laturi DB 950
4 posters
Sivu 1 / 1
Laturi DB 950
Mikä laturi kannattaisi ostaa DB950 traktoriin?
VM. 1972 ja alkuperäinen on Lucas vaihtovirta laturi. Ulkonäöltään näyttäisi olevan Lucas 18arc.
45A latureita (arc18) on paljon markkinoilla.
Kannattaisiko ostaa vähän tehokkaampi laturi?
Suuri akku latautuisi paremmin ja muutkin , kuten tehokkaat valot saisivat riittävästi virtaa.
Kolme johtoa lähtee laturista, akulle + ja alulle - sekä latauksen merkki valolle kolmas liitin.
Hanaxe
VM. 1972 ja alkuperäinen on Lucas vaihtovirta laturi. Ulkonäöltään näyttäisi olevan Lucas 18arc.
45A latureita (arc18) on paljon markkinoilla.
Kannattaisiko ostaa vähän tehokkaampi laturi?
Suuri akku latautuisi paremmin ja muutkin , kuten tehokkaat valot saisivat riittävästi virtaa.
Kolme johtoa lähtee laturista, akulle + ja alulle - sekä latauksen merkki valolle kolmas liitin.
Hanaxe
Hanaxe- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 18
Vs: Laturi DB 950
Pari pientä tarkennusta ihan aluksi. Täytyy olla joku muu kuin DB950, sen valmistus lopetettiin 1963. Jos valmistettu 1972, niin epäilisin 990 tai 995 mallia tai sitten 885 (jossa laturi toisella puolella). 18acr laturissa on moninapaliitin, jonka pieneen lattaan tulee heräte merkkivalolta ja kaksi isoa lattaa, joissa molemmissa on + sähkö. Jos akulle menee miinusjohto, niin missähän se on kiinni lasturissa? Voisi olla laturin rungossa, mutta ei missään tapauksessa moninapaliittimessä.
Asennuksen kannalta olisi edullista, että uusi laturi kävisi vanhoihin kiinnikkeisiin. Jos haluat ostaa suurempitehoisen laturin, niin seuraava suurempi samoihin rautoihin käypä on 70-ampeerinen Luukkaan A127. Esimerkiksi IKH myy tätä Long Life merkillä (ei ole mainos) eri traktoreihin sopivana versiona. Ostaessa kannattaa katsoa, että on tarkoitettu samalle puolelle moottoria kuin alkuperäinen eli korvakot on oikein päin.
Miksi muuten haluat uusia laturin? Hajosiko alkuperäinen vai tarviitko lisää virtaa? Laturin veto on kapealla kiilahihnalla, niin tuota A127:ää tehokkaampaa ei minun mielestä kannata laittaa, sekin ottaa kilovatin tehon.
Asennuksen kannalta olisi edullista, että uusi laturi kävisi vanhoihin kiinnikkeisiin. Jos haluat ostaa suurempitehoisen laturin, niin seuraava suurempi samoihin rautoihin käypä on 70-ampeerinen Luukkaan A127. Esimerkiksi IKH myy tätä Long Life merkillä (ei ole mainos) eri traktoreihin sopivana versiona. Ostaessa kannattaa katsoa, että on tarkoitettu samalle puolelle moottoria kuin alkuperäinen eli korvakot on oikein päin.
Miksi muuten haluat uusia laturin? Hajosiko alkuperäinen vai tarviitko lisää virtaa? Laturin veto on kapealla kiilahihnalla, niin tuota A127:ää tehokkaampaa ei minun mielestä kannata laittaa, sekin ottaa kilovatin tehon.
Viimeinen muokkaaja, mattkau pvm Ma Toukokuu 20 2024, 11:45, muokattu 1 kertaa
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1653
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Laturi DB 950
Kyllä, virhe tuli.
DB 995 on traktori. 1972 ja vaihtovirta laturi.
DB 995 on traktori. 1972 ja vaihtovirta laturi.
Hanaxe- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 18
Vs: Laturi DB 950
Ja akun toinen - napa on maassa eli rungossa. Tietenkin.
Kyllä on hyvä kerrata asioita ennen toimintaa.
Akku tyhjenee talvella helposti, vaikka se voi johtua myös kylmästä akusta. Laturi on jo hyvin vanha ja uusi on syytä jo vaihtaa.
Arc18 eli alkuperäinen on vaihtoehto.
Toinen on tuo IKH n longlife.
Biktemassakin on
Kyllä on hyvä kerrata asioita ennen toimintaa.
Akku tyhjenee talvella helposti, vaikka se voi johtua myös kylmästä akusta. Laturi on jo hyvin vanha ja uusi on syytä jo vaihtaa.
Arc18 eli alkuperäinen on vaihtoehto.
Toinen on tuo IKH n longlife.
Biktemassakin on
Hanaxe- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 18
Vs: Laturi DB 950
Biltemassakin on yleismallin latureita.
Hanaxe- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 18
Vs: Laturi DB 950
Jos akku ei meinaa pysyä latingissa, niin suuntaisin kyllä ekaksi katseen siihen. 45A ja 70A molemmat kyllä saavat akun latinkiin. Muutaman minuutin käytön jälkeen yleensä lataukseen menee vain jokunen ampeeri
Laturissa on todellisia kuluvia osia hiilet/liukurenkaat. Laakerit kestää melkein isältä pojalle, jos hihnaa ei ole pidetty ylikireällä ja joskus saattaa lähteä diodisillasta diodi tai säätäjä hajota, mutta nämä eivät ole "kuluvia osia". Alkuperäinen Luukas on parempaa tekoa kuin nämä nykyiset kopiot, joiden laadussa saattaa olla ailahtelevuutta. Ne kaikki eivät ole "paskoja" niinkuin Esson baarin raati julistaa, mutta tietysti se huono kappale päätyy juuri omaan käyttöön
Laturissa on todellisia kuluvia osia hiilet/liukurenkaat. Laakerit kestää melkein isältä pojalle, jos hihnaa ei ole pidetty ylikireällä ja joskus saattaa lähteä diodisillasta diodi tai säätäjä hajota, mutta nämä eivät ole "kuluvia osia". Alkuperäinen Luukas on parempaa tekoa kuin nämä nykyiset kopiot, joiden laadussa saattaa olla ailahtelevuutta. Ne kaikki eivät ole "paskoja" niinkuin Esson baarin raati julistaa, mutta tietysti se huono kappale päätyy juuri omaan käyttöön
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1653
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Laturi DB 950
Onko akku miten vanha ja miten kunnossa? jos jo iäkäs akku niin varmasti talvella kykkää,kotilaturilla olis aina välillä hyvä latailla talvella varsinkin kaikki riippuu kaikesta jos vähän ajoa ja valoja päällä niin huonompi akku ei kyllä enää lataudu,parempikin vajenee kyllä jos ei ole säännöllistä ajoa.
Sitten jos akku ok kannattaa varmistaa lataako nykynen laturi ja kuinka paljon? jos ei riitä niin sitten on jotain vikaa.
Sitten jos akku ok kannattaa varmistaa lataako nykynen laturi ja kuinka paljon? jos ei riitä niin sitten on jotain vikaa.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1925
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Laturi DB 950
Akkua voisi ladata recond toiminnolla, jotta akku piristyisi. Kennojen väleihin muodostuu huonolla latauksella siltoja , jotka vuotavat virtaa.
Hiilet, jännitteen säädin ja diodisilta on jo hankittu. Voihan ne vaihtaa. Liukurenkaita ei ole . On ehkä vaikeampi vaihtaa. Uudempi laturi on ehkä uudenaikaisemmilla osilla ja samalla voisi hankkia tehokkaamman. Kyselin vain onko kokemuksia markkinoiden latureista. Valinnan vaikeuttako lienee.
Hiilet, jännitteen säädin ja diodisilta on jo hankittu. Voihan ne vaihtaa. Liukurenkaita ei ole . On ehkä vaikeampi vaihtaa. Uudempi laturi on ehkä uudenaikaisemmilla osilla ja samalla voisi hankkia tehokkaamman. Kyselin vain onko kokemuksia markkinoiden latureista. Valinnan vaikeuttako lienee.
Hanaxe- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 18
Vs: Laturi DB 950
Ihan hyvin toimii vanhemmatkin laturit kunnossa kun on,uudet voi olla sitten että ei korjaillakkaan kun hajoo...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1925
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Laturi DB 950
Eipä se orkkis 45A laturi kyllä kovinkaan pitkälle talviaikana riitä, josko työvaloja on vähän laiteltu lisää .......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2947
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Laturi DB 950
Sepä se nyt kun ei tietoa mitä valoja kysyjällä on,meilläkin kun vielä tasavirtaset niin talvella saa ladata että riittää.
Normivaloillahan kyllä toimii.
Normivaloillahan kyllä toimii.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1925
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Laturi DB 950
Halogeeni etuvalot ja Led työvalot takana.
Hanaxe- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 18
Similar topics
» case 1394 laturi
» laturi 45A vai 70A
» 990 hydrauliöljy ja laturi ongelma
» Laturi 1200s
» 1294 laturi
» laturi 45A vai 70A
» 990 hydrauliöljy ja laturi ongelma
» Laturi 1200s
» 1294 laturi
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa