Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Case 580G vm 1985 kannen jälkikiristys

3 posters

Siirry alas

Case 580G vm 1985 kannen jälkikiristys Empty Case 580G vm 1985 kannen jälkikiristys

Viesti  Elmo1965 To Loka 19 2023, 17:13

Terve!

Vielä pitää kysyä, että oletteko tehneet kansirempan jälkeen jälkikiristyksen kylmään vai kuumaan moottoriin?
- David Brownin korjausoppaan mukaan jälkikiristys tehdään 1,5 tunnin käytön jälkeen, mutta en löydä mainintaa, että annetaanko koneen jäähtyä. - Jotenkin tuntuisi järkevämmältä tehdä kannen ja keinuvipuakselin kiristys kylmään koneeseen??
- Ja lopuksi venttiilivälyksien tsekkaus

t. eero

Elmo1965

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 5

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 580G vm 1985 kannen jälkikiristys Empty Vs: Case 580G vm 1985 kannen jälkikiristys

Viesti  mattkau To Loka 19 2023, 19:28

Minun kirja sanoo aiheesta: kiristä kansi, käytä puoli tuntia, kiristä uudelleen, anna jäähtyä ja säädä venttiilit. Tämän mukaan kirrattaisiin lämpimänä mikä muistaakseni oli tapana autoissakin silloin kun vielä oli rautakansia.

Hyvä käytäntö on kiristää vielä kerran joskus myöhemmin vaikka seuraavan öljynvaihdon aikoihin
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1589
Paikkakunta : Saarijärvi

Elmo1965 likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 580G vm 1985 kannen jälkikiristys Empty Vs: Case 580G vm 1985 kannen jälkikiristys

Viesti  jusape Pe Loka 20 2023, 04:43

Melko yleinen nyrkkisääntö massatiivisteillä on käytännössä niin, että kun moottori on koottu / kansi kiristetty, ensimmäinen jälkikiristys tehdään ensimmäisen lämpimäksikäytön jälkeen ( 30min - 1,5h käyttöä kuormatta ) ja toinen jälkikisristys n.50h ajotunnin jälkeen.
Itse ( käytännön kokemusten perusteella ) toimin näin siksi, että nykyiset tarviketiivisteet, tai orkkispakkauksessakin olevat, eivät ole enää sitä samaa laatua kenties, mitä ne silloin -60-80 luvuilla ovat olleet.
Monasti nykytiivisteet on 0.5-1mm paksumpia, mitä aikanaan ovat olleet = jolloin niiden painumakin on isompaa.
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2888
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Elmo1965 likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa