Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1200 s kannen jälkikiristys

+2
OlleK
tapiootti
6 posters

Siirry alas

1200 s kannen jälkikiristys Empty 1200 s kannen jälkikiristys

Viesti  tapiootti To Syys 04 2014, 11:46

Jotkut kirjottelee että ajetaan lämpimäksi ja annetaan jäähtyä ja kiristetään jotkut kirraa lämpimänä kumpi parempi/oikein? Otattaa venttiilivivuston irti ja kohtuu kettumaista käännellä nokkapumpun akselista kampuraa kun ei viitsisi hydrauliikka pumppua irroittaa...

tapiootti

David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi

Takaisin alkuun Siirry alas

1200 s kannen jälkikiristys Empty Vs: 1200 s kannen jälkikiristys

Viesti  tapiootti To Syys 04 2014, 11:48

Niin siis venttiilien säätä kun ei kampiakselin päässä oleva pultti on hihnapyörän takana.

tapiootti

David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi

Takaisin alkuun Siirry alas

1200 s kannen jälkikiristys Empty Vs: 1200 s kannen jälkikiristys

Viesti  OlleK To Syys 04 2014, 11:57

Kannen kiristys onnistuu erikoisavaimella jossa avainpää on sivussa hylsyn jatkeen kolosta. Joissakin moottoreissa on pitkiä erikoismuttereita jotka tulevat niihin pinnapultteihin jotka peittyvät osittain keinuvipuakselin alle.  Jos ei muu auta, ota käynnistysmoottori pois ja pyöritä moottoria rengasraudalla starttikehästä.  Tehdas sanoo, että kansi kiristetään moottorin ollessa kylmä. Jokainen pultti avataan ensin hieman (ei löysäksi asti), jonka jälkeen kiristetään oikeaan momenttiin. Siis yksi pultti kerralla ensin hieman auki ja sitten kiinni momenttiin.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1420

Takaisin alkuun Siirry alas

1200 s kannen jälkikiristys Empty Vs: 1200 s kannen jälkikiristys

Viesti  erkki Pe Syys 05 2014, 10:13

Kampiakselia saa pyöritettyä tiukan tullen pumpun akselin napakappaeesta putkipihdeillä. Krouvia hommaa on se , juu, mutta laiskalle asentajalle sekin useasti passaa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4529

Takaisin alkuun Siirry alas

1200 s kannen jälkikiristys Empty Vs: 1200 s kannen jälkikiristys

Viesti  tapiootti Pe Syys 05 2014, 11:57

Juu, kiitosta putkipihti hommiksi meni,on vaan niin älyttömästi puristuksissa kun on kone taas tikissä Wink

tapiootti

David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi

Takaisin alkuun Siirry alas

1200 s kannen jälkikiristys Empty Vs: 1200 s kannen jälkikiristys

Viesti  outsider Pe Syys 05 2014, 12:07

Onneksi ei koko kierrosta purista. Very Happy

Kyllä tuo Ollen mainitsema startin irroitus on helppo tapa myös. Very Happy

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

1200 s kannen jälkikiristys Empty Vs: 1200 s kannen jälkikiristys

Viesti  MikkoT Pe Syys 05 2014, 21:33

Eikös olisi helpointa laittaa ulosoton vaihde päälle ja pyörittää jakoavaimella VO-akselin päästä?

MikkoT

David Brown : 30D
DBTCF:n jäsen nro : 13
Viestien lukumäärä : 67

Takaisin alkuun Siirry alas

1200 s kannen jälkikiristys Empty Vs: 1200 s kannen jälkikiristys

Viesti  outsider Pe Syys 05 2014, 22:51

MikkoT kirjoitti:Eikös olisi helpointa laittaa ulosoton vaihde päälle ja pyörittää jakoavaimella VO-akselin päästä?

Sieltä on toki hyvä pyörittää,mutta vaatii kyllä kaverin pyörittämään.
Venttiilien asentoa on aika vaikea nähdä sieltä perästä.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

1200 s kannen jälkikiristys Empty Vs: 1200 s kannen jälkikiristys

Viesti  jusape La Syys 06 2014, 00:26

Ja motti pyörii pyöreesti tuplanopeudella moottori voa-akseliiin nähden..... Saa varovasti veivata sieltä.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2550
Ikä : 51
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa