1200 s kannen jälkikiristys
+2
OlleK
tapiootti
6 posters
Sivu 1 / 1
1200 s kannen jälkikiristys
Jotkut kirjottelee että ajetaan lämpimäksi ja annetaan jäähtyä ja kiristetään jotkut kirraa lämpimänä kumpi parempi/oikein? Otattaa venttiilivivuston irti ja kohtuu kettumaista käännellä nokkapumpun akselista kampuraa kun ei viitsisi hydrauliikka pumppua irroittaa...
tapiootti- David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi
Vs: 1200 s kannen jälkikiristys
Niin siis venttiilien säätä kun ei kampiakselin päässä oleva pultti on hihnapyörän takana.
tapiootti- David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi
Vs: 1200 s kannen jälkikiristys
Kannen kiristys onnistuu erikoisavaimella jossa avainpää on sivussa hylsyn jatkeen kolosta. Joissakin moottoreissa on pitkiä erikoismuttereita jotka tulevat niihin pinnapultteihin jotka peittyvät osittain keinuvipuakselin alle. Jos ei muu auta, ota käynnistysmoottori pois ja pyöritä moottoria rengasraudalla starttikehästä. Tehdas sanoo, että kansi kiristetään moottorin ollessa kylmä. Jokainen pultti avataan ensin hieman (ei löysäksi asti), jonka jälkeen kiristetään oikeaan momenttiin. Siis yksi pultti kerralla ensin hieman auki ja sitten kiinni momenttiin.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1200 s kannen jälkikiristys
Kampiakselia saa pyöritettyä tiukan tullen pumpun akselin napakappaeesta putkipihdeillä. Krouvia hommaa on se , juu, mutta laiskalle asentajalle sekin useasti passaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5106
Vs: 1200 s kannen jälkikiristys
Juu, kiitosta putkipihti hommiksi meni,on vaan niin älyttömästi puristuksissa kun on kone taas tikissä
tapiootti- David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi
Vs: 1200 s kannen jälkikiristys
Onneksi ei koko kierrosta purista.
Kyllä tuo Ollen mainitsema startin irroitus on helppo tapa myös.
Kyllä tuo Ollen mainitsema startin irroitus on helppo tapa myös.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1945
Vs: 1200 s kannen jälkikiristys
Eikös olisi helpointa laittaa ulosoton vaihde päälle ja pyörittää jakoavaimella VO-akselin päästä?
MikkoT- David Brown : 30D
DBTCF:n jäsen nro : 13
Viestien lukumäärä : 104
Vs: 1200 s kannen jälkikiristys
MikkoT kirjoitti:Eikös olisi helpointa laittaa ulosoton vaihde päälle ja pyörittää jakoavaimella VO-akselin päästä?
Sieltä on toki hyvä pyörittää,mutta vaatii kyllä kaverin pyörittämään.
Venttiilien asentoa on aika vaikea nähdä sieltä perästä.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1945
Vs: 1200 s kannen jälkikiristys
Ja motti pyörii pyöreesti tuplanopeudella moottori voa-akseliiin nähden..... Saa varovasti veivata sieltä.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Similar topics
» DB 880 Selecta, kannen jälkikiristys
» case 895xl kannen jälkikiristys
» Case 580G vm 1985 kannen jälkikiristys
» 995 kannen vaarnapultti
» DB 995 voimanulosoton akseli
» case 895xl kannen jälkikiristys
» Case 580G vm 1985 kannen jälkikiristys
» 995 kannen vaarnapultti
» DB 995 voimanulosoton akseli
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa