DB 1490 -aiheinen tubekanavani
3 posters
Sivu 1 / 1
DB 1490 -aiheinen tubekanavani
Hei kaikille,
Aloitin syksyllä lataamaan maatilan töistä videoita Youtubeen. Useammalla videolla esiintyy DB 1490. Tässä tuorein video jossa kokeilen lumitöitä perälevyllä. Käykää kurkistamassa/kommentoimassa jos nämä tämmöiset kiinnostaa.
Mukavaa Joulun odotusta!
https://www.youtube.com/watch?v=5rQ7dMkgMig
Aloitin syksyllä lataamaan maatilan töistä videoita Youtubeen. Useammalla videolla esiintyy DB 1490. Tässä tuorein video jossa kokeilen lumitöitä perälevyllä. Käykää kurkistamassa/kommentoimassa jos nämä tämmöiset kiinnostaa.
Mukavaa Joulun odotusta!
https://www.youtube.com/watch?v=5rQ7dMkgMig
kaapomies- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
PeetuPoika likes this post
Vs: DB 1490 -aiheinen tubekanavani
Aika paljon on ittelläkin tullut lunta aurattua ihan perälevyllä vaan. Piha-alueen sillä putsaa nopsasti jos on paikka mihin kinoksen voi puskea. Tien ja kujan auraus käy melkein parhaiten niin, että kääntää levyn työntöasentoon ja runkonivelestä kääntää rungon oikeaan laitaan. Sitten vaan iso pakki käyttöön, niin lumella on kiire pois tienkannalta ja penkankin saa painettua hyvin ojan puolelle. Tietenkin on hyvä katsella lumettomana aikana ettei pientareella ole äkkipysäyksen aiheuttavaa kiintokiveä tai kantoa. Siinä voi terälevy sujahtaa ja hajota muutakin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
kaapomies likes this post
Vs: DB 1490 -aiheinen tubekanavani
erkki kirjoitti:Aika paljon on ittelläkin tullut lunta aurattua ihan perälevyllä vaan. Piha-alueen sillä putsaa nopsasti jos on paikka mihin kinoksen voi puskea. Tien ja kujan auraus käy melkein parhaiten niin, että kääntää levyn työntöasentoon ja runkonivelestä kääntää rungon oikeaan laitaan. Sitten vaan iso pakki käyttöön, niin lumella on kiire pois tienkannalta ja penkankin saa painettua hyvin ojan puolelle. Tietenkin on hyvä katsella lumettomana aikana ettei pientareella ole äkkipysäyksen aiheuttavaa kiintokiveä tai kantoa. Siinä voi terälevy sujahtaa ja hajota muutakin.
Kiitos viestistä ja neuvosta! Joo ihan hyvin tuo meni varsinkin kun tämä oli ensimmäinen kerta. En koskenut runkoniveleen kun se näytti siltä että se on todella jumissa mutta enköhän saa sen liikkumaan.
Sellaisen havainnon tein että varsinkin nurjalla puolella kun auratin, niin pakilla se aura pureutui paljon paremmin tiehen. Se, oliko tunnustelu päällä vai pois, ei tuntunut vaikuttavan asiaan.
t:kaapo
kaapomies- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: DB 1490 -aiheinen tubekanavani
Vetovastustunnustelu on tarkoitettu kyntöhommiin. Järjestelmä toimii vain maan alla työskentelvien työkoneiden kanssa. Videtota katsellessani huomasin että nostolaitteen laskeutumisnopeus on säädetty minimiin. Suurenna lasketumisnopeutta niin saat työkloneen alas nopeammin.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
kaapomies likes this post
Vs: DB 1490 -aiheinen tubekanavani
OlleK kirjoitti:Vetovastustunnustelu on tarkoitettu kyntöhommiin. Järjestelmä toimii vain maan alla työskentelvien työkoneiden kanssa. Videtota katsellessani huomasin että nostolaitteen laskeutumisnopeus on säädetty minimiin. Suurenna lasketumisnopeutta niin saat työkloneen alas nopeammin.
Kiitos kommentista! Tuo vetolaitteen nopeus on tosiaan minimille laitettu. Syy siihen oli se että huomasin vetolaitteen "nykivän" kun siinä on vähän enemmän painoa perässä kuten aurat tai täynnä oleva kasvinsuojeluruisku. Ongelmaa ei ole toistaiseksi tutkittu mutta epäilen että syynä on se että nostolaitteen sylinteri vuotaa. Laitoin silti tuon nopeuden minimiin koska ajattelin että jos vika olisikin muualla niin saisin nykimistä rauhoitettua.
Tunnustelu oli jäänyt päälle tien lanaamisesta kun ajattelin että jos se alkaa kaivautumaan tienpohjaan, niin se auttaisi. Otin sen nyt pois päältä kun kävin edellispäivänä auraamassa.
t:Kaapo
kaapomies- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: DB 1490 -aiheinen tubekanavani
Nykiminen voi johtua myös pudotusventtiilin vuodosta. 0-renkaiden uusiminen siihen on aika pikku homma, mutta kannattaa käyttää varasosana myytävää sarjaa, jossa 0-renkaat ovat juuri oikea kokoiset.
Nostosylinterin tiivisteen kunnon voi kokeilla helpolla niksillä: Kun takana on kiinni jotain raskaampaa, naksauta 3-tieventtiili asentoon "1" tai "2" ja työnnä nostovipu eteen. Kun tiiviste on kunnossa pysyvät varret ylhäällä tuntikausia tai jopa päiväkausia.
Nostosylinterin tiivisteen kunnon voi kokeilla helpolla niksillä: Kun takana on kiinni jotain raskaampaa, naksauta 3-tieventtiili asentoon "1" tai "2" ja työnnä nostovipu eteen. Kun tiiviste on kunnossa pysyvät varret ylhäällä tuntikausia tai jopa päiväkausia.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
kaapomies likes this post
Vs: DB 1490 -aiheinen tubekanavani
erkki kirjoitti:Nykiminen voi johtua myös pudotusventtiilin vuodosta. 0-renkaiden uusiminen siihen on aika pikku homma, mutta kannattaa käyttää varasosana myytävää sarjaa, jossa 0-renkaat ovat juuri oikea kokoiset.
Nostosylinterin tiivisteen kunnon voi kokeilla helpolla niksillä: Kun takana on kiinni jotain raskaampaa, naksauta 3-tieventtiili asentoon "1" tai "2" ja työnnä nostovipu eteen. Kun tiiviste on kunnossa pysyvät varret ylhäällä tuntikausia tai jopa päiväkausia.
Kiitos vinkistä, kokeilen tuota. Tällä hetkellä varret laskevat aina pohjaan kun traktori sammutetaan. Sen pohjalta ajattelin että kyse olisi siitä se työsylinteri falskaa.
kaapomies- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: DB 1490 -aiheinen tubekanavani
Lumenluontihommat jatkuu. Pakko myöntää että peruuttaminen ei välttämättä ole paras tapa tehdä lumitöitä:
https://www.youtube.com/watch?v=JVMoTz_Ia-M
t:kaapo
https://www.youtube.com/watch?v=JVMoTz_Ia-M
t:kaapo
kaapomies- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Similar topics
» Uusi DB aiheinen kirja
» Uusi DB-aiheinen kirja julkaistu
» 1490 Vähennyspyörästö.
» db 1490
» 1490 Moottoriremontti
» Uusi DB-aiheinen kirja julkaistu
» 1490 Vähennyspyörästö.
» db 1490
» 1490 Moottoriremontti
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa