Jäähdytysnesteen täytön ihmettelyä
4 posters
Sivu 1 / 1
Jäähdytysnesteen täytön ihmettelyä
Voiko Selectan lohkossa olla jokin ilmalukko, kun en saa jäähdytysnestettä menemään koneeseen kuin 7 litraa liruttamalla sen jälkeen kun käytin kannen irti? Alavesiletkun puristelusta ei tunnu olevan mitään hyötyä.
Olen kyllä varma että kannentiiviste on oikeinpäin laitettu. Lohkon hanaa hieman raottamalla tulee uutta nestettä.
Millä kikalla saisin vaaditun 13 litraa menemään, eikö auta muu kuin ottaa termostaatti pois, ja täyttää lohko termarin aukosta?
Olen kyllä varma että kannentiiviste on oikeinpäin laitettu. Lohkon hanaa hieman raottamalla tulee uutta nestettä.
Millä kikalla saisin vaaditun 13 litraa menemään, eikö auta muu kuin ottaa termostaatti pois, ja täyttää lohko termarin aukosta?
AJ_DB990- David Brown : 990 Selectamatic -66
Viestien lukumäärä : 82
Ikä : 43
Paikkakunta : Janakkala
Vs: Jäähdytysnesteen täytön ihmettelyä
Kyllä termostaatissa tapaa olla se pikkureikä, joten se ei pysty ilmalukkoa tekemään. Käynnistä moottori ja täydennä jos pinta vajoamaan. Ihan piripntaan ei auta täyttää, koska lämmetessään neste laajenee ja ylimääräiset lirahtaa ulos.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5106
Vs: Jäähdytysnesteen täytön ihmettelyä
Aina ei näy edes pitävän paikkaansa nuo täytömäärät ja useinkin ne on täysin tyhjään tilaan,jos ei ole kyse remontista missä kipattu kaikki nurin niin usein paikkoihin jää nestettä ja määrät heittää.
Aina ei muutes sitä termarin ohireikää ole,sellanenkin termari mullakin ollut mutta kun sekin aukeaa pitää kaiken toimia ja nesteen kiertää.
Sitten kun jäähtyny niin tarkistaa/täyttää maximiin
Aina ei muutes sitä termarin ohireikää ole,sellanenkin termari mullakin ollut mutta kun sekin aukeaa pitää kaiken toimia ja nesteen kiertää.
Sitten kun jäähtyny niin tarkistaa/täyttää maximiin
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Jäähdytysnesteen täytön ihmettelyä
Päätin kuitenkin napata vielä termariputken irti ja tarkastaa termarin, niin eihän siinä ollut edes sitä reikää.
Kaikenlisäksi hyväkkääseen oli stanssattu 1190 / 78C, vaikka piti olla 82 asteessa aukeava.
Kaikenlisäksi hyväkkääseen oli stanssattu 1190 / 78C, vaikka piti olla 82 asteessa aukeava.
AJ_DB990- David Brown : 990 Selectamatic -66
Viestien lukumäärä : 82
Ikä : 43
Paikkakunta : Janakkala
Vs: Jäähdytysnesteen täytön ihmettelyä
Kannen aukikäytössä lohkoon jää vielä 4-5ltr nestetä helpostikkin.
Ja lohkon tyhjennyshanasta ei välttämättä kunnolla lientä tule ulos, kun mitä todennäköisemmin siellä on sakkakerrostumaa lohkon pohjalla.
Hiukan kun paineilmaa hanan reiästä lohkoon päin suhauttelee, alkanee litku valumaan.
Ei ole 1 tai 2 tai 5 konetta, joissa lohkon tyhjennyshanasta ei ole mitään tullut. Konetta aukoessa siellä lohkon vesitilan pohjalla on ollut 1.5-3cm ruostesakkakerros ......
Ja lohkon tyhjennyshanasta ei välttämättä kunnolla lientä tule ulos, kun mitä todennäköisemmin siellä on sakkakerrostumaa lohkon pohjalla.
Hiukan kun paineilmaa hanan reiästä lohkoon päin suhauttelee, alkanee litku valumaan.
Ei ole 1 tai 2 tai 5 konetta, joissa lohkon tyhjennyshanasta ei ole mitään tullut. Konetta aukoessa siellä lohkon vesitilan pohjalla on ollut 1.5-3cm ruostesakkakerros ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Jäähdytysnesteen täytön ihmettelyä
Ja kaikissa moottoreissa ei ole edes hanaa,ei ole meidän IH 275 ollenkaan,sitä en sitten tiedä kun ottaa alavesiletkun ja sen pienen mikä lie ilmausletku onkaan... auki tuleeko siitä kuinka paljon?
Mutta missään ei hanaa ole ja se aika kumma...
Mutta Jusape kertoi aivan oikein hyvin usein paikat tukossa ja vielä pehempaakin on lohkon sisältä tavattu!
Mutta missään ei hanaa ole ja se aika kumma...
Mutta Jusape kertoi aivan oikein hyvin usein paikat tukossa ja vielä pehempaakin on lohkon sisältä tavattu!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Jäähdytysnesteen täytön ihmettelyä
Sain menemään lohkoon 5 litraa nestettä kun täytin suoraan termarin aukosta.
Kun kiikutin syylarin huoltoon, niin liottelin putkenavaajaa + sitruunahappoa moottorissa ja laskettelin reilusti vettä termarin aukosta. Kyllähän sieltä paljon ruskeaa tuli, mutta vieläkin toki näyttää tulevan ruostesakkaa, eikä varmaan niin puhtaaksi saakaan etteikö jotain aina veden mukana tulisi.
Pitää varmaan porata 1-2mm reikä termarin laippaan ja nakata takaisin paikalleen, eiköhän se tuolla 78 asteisellakin toimi minkä tarvii.
Kun kiikutin syylarin huoltoon, niin liottelin putkenavaajaa + sitruunahappoa moottorissa ja laskettelin reilusti vettä termarin aukosta. Kyllähän sieltä paljon ruskeaa tuli, mutta vieläkin toki näyttää tulevan ruostesakkaa, eikä varmaan niin puhtaaksi saakaan etteikö jotain aina veden mukana tulisi.
Pitää varmaan porata 1-2mm reikä termarin laippaan ja nakata takaisin paikalleen, eiköhän se tuolla 78 asteisellakin toimi minkä tarvii.
AJ_DB990- David Brown : 990 Selectamatic -66
Viestien lukumäärä : 82
Ikä : 43
Paikkakunta : Janakkala
Vs: Jäähdytysnesteen täytön ihmettelyä
Itte poraan liki järjestään termareihin sen 1-2mm reiän.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Jäähdytysnesteen täytön ihmettelyä
Niin tuo teki isäukkokin ja taisimpa tehdä itekkin...johonkin näissä vanhoissa vermeissä ei niin nuukaa uudemmista kalustoista ei tietoa uskaltaako niissä enää mitään itte kokeilla.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa