David Brown 1210 jarrut
3 posters
Sivu 1 / 1
David Brown 1210 jarrut
Morjesta. Kysymykseni liittyy 1210 jarruihin. Ongelmana on että jarrut lyö todella helpolla lukkoon eli kun alkaa jarruttamaan niin poljin menee alas 1/3 ja sen jälkeen kuuluu klonk ja jarrut lukkoon sekä soratiehen kunnon urat. Onko asialle mitään tehtävissä? En ole asian suhteen vielä mitään tutkinut, mutta missä saattaisi olla vikaa vaiko vain ominaisuus?
LasseKoo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 14
Vs: David Brown 1210 jarrut
Joo tuttu tilanne. Aikoinaan ostin 990 jossa sanottiin olevan jarruissa "hämminkiä"
Juuri noin kuin kerroit ja on myös vaarallinen maantiellä!
Tuolla jossain on juttu jossa kerron vuosia sitten tämän ja kuvia myös.
Eli tilanne selvisi kun vedin ronkan ulos niin jarrusta oli tukitappi eli se jossa jarrukengät on toisesta päästä katkennut jolloin jarruttaessa liina kiertyi hirtoksiin. Siis jos on sama rakenne.
Kalleriassa on kuva "990 jarruremontti"
Juuri noin kuin kerroit ja on myös vaarallinen maantiellä!
Tuolla jossain on juttu jossa kerron vuosia sitten tämän ja kuvia myös.
Eli tilanne selvisi kun vedin ronkan ulos niin jarrusta oli tukitappi eli se jossa jarrukengät on toisesta päästä katkennut jolloin jarruttaessa liina kiertyi hirtoksiin. Siis jos on sama rakenne.
Kalleriassa on kuva "990 jarruremontti"
Viimeinen muokkaaja, Pakki pvm Ti Marras 23 2021, 07:44, muokattu 1 kertaa
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 418
Paikkakunta : Häme
Vs: David Brown 1210 jarrut
Ei ole ominaisuus, vaan jarrukengät jostain syystä saavat itsehostusvaikutusta hiukan liikaa. Omassa 1200:ssa on ollut samaa piirrettä ja kun en ole viitsinyt alkaa jarruja aukomaan, olen ajoittain vain pakittanut nopealla pakilla muutaman sata metriä ja polkenut jarruja oikein kunnolla. Ittellä on tuolla tempulla se jarrun tökähtely loppunut kokonaan kun olen tarpeen vaatiessa toistanut operaation joitakin kertoja. Jos antaa jarrujen rymistää niin sieltä voi ajan saatossa kenkien tulitapit löystyä tai katketa. Viitseliäs käyttää jarrut auki ja laittaa uudet hinnat tai viistää kulmahiomakoneella vanhojen hihnojen päät loiviksi. Jos alat tuohon niin muista lukita tasauspyörästön lukon poljin luotettavasti pohjaan ennen oikean puolen portaalin irrotusta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5058
Vs: David Brown 1210 jarrut
Moi. Kiitos vastauksistanne. Kokeilen pakilla ja valmistaudun remonttiin
LasseKoo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 14
Vs: David Brown 1210 jarrut
Omassa 1200:ss jarrujen tökkiminen loppui noin sadan metrin pakituksen jälkeen, mutta se tuli takaisin muutaman viikon päästä ja häipyi taas uudella pakitustempulla ja nyt ei ole moneen vuoteen ollut ongelmaa. Se tappi tosiaan voi olla jo poikki tai sitten se saattaa katketa myöhemmin jos rymistys jatkuu. Rasitus on siinä tilanteessa niin iso, että paikat hajoaa väsymällä kun tilanne jatkuu pitkään.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5058
Similar topics
» David Brown 1210
» david brown 1210 -78 kytkin
» David Brown 1210 ja kaapelikauha tukkikuormaajaan
» David Brown 1210 - Noloja kysymyksiä
» 1210 David Brown vm. 1979 etukuormaaja
» david brown 1210 -78 kytkin
» David Brown 1210 ja kaapelikauha tukkikuormaajaan
» David Brown 1210 - Noloja kysymyksiä
» 1210 David Brown vm. 1979 etukuormaaja
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa