Polttoainemittarin anturi
+4
OlleK
harrastaja
erkki
JamppaKM
8 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Polttoainemittarin anturi
Mitä kautta pääsee käsiksi polttoainemittarin anturiin ???
Onko konepelti otettava irti ja pääseekö sitä kautta siihen käsiksi vai miten ??? Ainakaan kojetaulun alta ei äkkiseltään se onnistu. Traktori on DB 996 -84.
Onko konepelti otettava irti ja pääseekö sitä kautta siihen käsiksi vai miten ??? Ainakaan kojetaulun alta ei äkkiseltään se onnistu. Traktori on DB 996 -84.
JamppaKM- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 53
Vs: Polttoainemittarin anturi
Olisiko vuosimalli kuitenkin 74? kymmenen vuotta myöhemmin suunnilleen samaa traktoria myytiin 1390:n nimellä.
996:ssa jossa on Taavi -hytti, pääsee tankin ja anturin näkemään kun ottaa konepeiton pois.
996:ssa jossa on Taavi -hytti, pääsee tankin ja anturin näkemään kun ottaa konepeiton pois.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Polttoainemittarin anturi
Myyjä silloin ostin ton väitti, että vuosimalli on -84. Ei sitä silloin tullut takistettua. Nyt katsoin oikein Trafin sivuilta ja siellä oli tieto, että on -78 rekisteröity Suomeen. Näytti olevan toista kertaa rekisterissä, syytä en tiedä.
JamppaKM- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 53
Vs: Polttoainemittarin anturi
Sekuran ohjaamo tossa näyttää olevan. Onko sen suhteen toimenpide sama anturin paikallistamiseksi.
JamppaKM- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 53
Vs: Polttoainemittarin anturi
En ole asiaa itse tutkinut, mutta tankki on siinä kytkinkopan päällä samoin kuin Taavi-hyttisissä, joten aika hyvä arvaus on, että anturi löytyy konepellin alta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Polttoainemittarin anturi
Tein tänään reiän kojetaulun alle jotta sain polttoaimittarin anturin esiin. Se näyttää olevan kiinnitetty lukkorenkaalla tankkiin. Äkkiseltään kun katselin tarvikeliikkeiden sivuja niin niistä löytyi vain tuota ruuvikiinniteistä mallia K946158. Lukkorengaskiinnitteinen on K948994.
Onko tietoa mistä voisi kysellä tuota lukkorengaskiinnitteistä mallia. Äkkinäiseltään ei ainakaan löytynyt; Marjakankaalta, Kiertokangesta, IKH:sta, Farmilaitteesta, Turun Konekeaskuksesta. Nyt kysely vetämässä Pihlajaniemelle. Maanviljelijän Tavaratalo Virossa olisi jostain sellaisen kaivanut, mutta hinta 400 euroa rupesi pyörryttämään.
Jostain luin että joku olisi hionut tuosta ruuvikiinnikkeisestä kehää muutaman millin pienemmäksi jotta sai sopimaan paikoilleen. Onko se ainoa keino saada toimiva mittari.
Onko tietoa mistä voisi kysellä tuota lukkorengaskiinnitteistä mallia. Äkkinäiseltään ei ainakaan löytynyt; Marjakankaalta, Kiertokangesta, IKH:sta, Farmilaitteesta, Turun Konekeaskuksesta. Nyt kysely vetämässä Pihlajaniemelle. Maanviljelijän Tavaratalo Virossa olisi jostain sellaisen kaivanut, mutta hinta 400 euroa rupesi pyörryttämään.
Jostain luin että joku olisi hionut tuosta ruuvikiinnikkeisestä kehää muutaman millin pienemmäksi jotta sai sopimaan paikoilleen. Onko se ainoa keino saada toimiva mittari.
JamppaKM- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 53
Gary Grand likes this post
Vs: Polttoainemittarin anturi
https://bartsparts.com/products/case-ih-k948994/
harrastaja- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 153
Vs: Polttoainemittarin anturi
FLOTTEUR A MAZOUT ------- Öljykello ????
JamppaKM- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 53
Vs: Polttoainemittarin anturi
Kun en kuvaa löytänyt niin en ruvennut arpomaan onko se polttoainemittarin anturi vai öljykello niin kuin käännös Ranskasta väitti.
JamppaKM- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 53
Vs: Polttoainemittarin anturi
https://www.sanakirja.org/search.php?id=2158138&l2=17
harrastaja- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 153
Vs: Polttoainemittarin anturi
Nettisanakirja kertoo että, Flotteur on Suomeksi ponttoni tai kelluke (ruotsiksi flottör) ja Mazout tarkoittaa lämmitysöljy tai polttoöljy (ruotsiksi brännolja). Englannin paras varaosatoimittaja David Brown Parts väittää kotisivuillaan että K948994 ei enää ole saatavana.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Polttoainemittarin anturi
Jos ruuvikiinnitteisestä hiomalla saa niin se kannattaa jos 400e on hinta jopa Virossa??
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Polttoainemittarin anturi
Näinhän nuo pyysivät. En tiedä mistä sen alkuperäisen olisivat tilanneet. Valmistus kuitenkin on tietojen mukaan lopetettu.
Tarvikeanturi tuli tilattua ja hiottua kiekko pienemmäksi niin mahtui paikoilleen. Kun tankki vajenee niin näkee toimiiko se. Kohon vartta piti säätää sopivammaksi. Lisäksi arvuuttelin kun siinä ei ollut maajohdolle pistoketta, ottaako maan siitä kiekosta joka kiinnittyy tankkiin. Varmuuden vuoksi kiinnitin maan siihen kiekkoon.
Tarvikeanturi tuli tilattua ja hiottua kiekko pienemmäksi niin mahtui paikoilleen. Kun tankki vajenee niin näkee toimiiko se. Kohon vartta piti säätää sopivammaksi. Lisäksi arvuuttelin kun siinä ei ollut maajohdolle pistoketta, ottaako maan siitä kiekosta joka kiinnittyy tankkiin. Varmuuden vuoksi kiinnitin maan siihen kiekkoon.
JamppaKM- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 53
Vs: Polttoainemittarin anturi
Hieno homma,maa kannattaa aina varmistaa jos vaan pystyy,toivotaan että onnistu,on se aina vanhojen kanssa rakentelua mutta sitten palkitsee kun saa kuntoon.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Polttoainemittarin anturi
Nuo anturit ja mittarit kai toimivat aina pareittain, elikkä kun anturin resistanssi muuttuu, niin mittarin osoitin liikahtaa siihen nähden suunnilleen oikeassa suhteessa. Luulisi noiden tässä tapauksessa olevan yhteensopivat. Sitä ei ole tullut koskaan pengottua, että mahtaako ajoneuvo-alalla olla standardia, esim. SAE, jonka mukaan tehden antureissa olisi aina sama resistanssi-alue, jolloin myös villit parit toimisi keskenään? Sehän helpottaisi kaikkien elämää kun samat alihankkijat pystyisivät toimittamaan identtistä osaa useammalle valmistajalle. DB oli aikoinaan pieni valmistaja, joten minusta tuntuu, että Taavien polttoainetankin antureita ja mittareita on käytetty monissa muissakin kohteissa, mutta varaosaluetteloista ei vaan saa selville missä on ristiin käypä osa.
Muistui mieleen vanha juttu, kun alla sattui olemaan B-mallin Opel Kadett, jossa oli 13 tuuman vanteet ja levyjarrut edessä. Tarvitsin jarrupalat, mutta siihenpä ei löytynyt uusia paloja edes merkkiliikkeestä! Lahtelaisen jälleenmyyjän varaosatiskillä selattiin katalogia, mutta asiaan ei tullut täyttä selvyyttä. Antoivat sitten mukaan yhdet palat, jotka saattaisivat sopia. Mutta eivät sopineet kun kotona tutkin tilannetta. Menin sitten ns. harakiri-liikkeeseen, jossa esitin asian niin, että nyt tarvitaan harvinaisen kokoiset jarrupalat, johon myyjä sanoi, että autooni passaa eteen samat palat kuin 99 Saabiin taakse. Niin oli ongelma ratkaistu ilman luettelotietoa.
Muistui mieleen vanha juttu, kun alla sattui olemaan B-mallin Opel Kadett, jossa oli 13 tuuman vanteet ja levyjarrut edessä. Tarvitsin jarrupalat, mutta siihenpä ei löytynyt uusia paloja edes merkkiliikkeestä! Lahtelaisen jälleenmyyjän varaosatiskillä selattiin katalogia, mutta asiaan ei tullut täyttä selvyyttä. Antoivat sitten mukaan yhdet palat, jotka saattaisivat sopia. Mutta eivät sopineet kun kotona tutkin tilannetta. Menin sitten ns. harakiri-liikkeeseen, jossa esitin asian niin, että nyt tarvitaan harvinaisen kokoiset jarrupalat, johon myyjä sanoi, että autooni passaa eteen samat palat kuin 99 Saabiin taakse. Niin oli ongelma ratkaistu ilman luettelotietoa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Polttoainemittarin anturi
Tervehdys,
Kiinnostuin sen verran asiasta, että tutkin itsekin hieman aihetta ja näyttää tosiaan siltä että erilaisia vastusalueita on useita, eikä tyhjentävää vastausta voi varmaan antaa, mutta tässä hieman listaa eri autovalmistajilta.
Yleisin amerikkalainen vastusalue on ilmeisesti 240 ohm - 33 ohm ja eurooppalaisissa antureissa (VDO) 10 ohm - 180 ohm. Huomioitavaa myös on, että standardista riippuen vastusalueet ovat päinvastaisia, eli amerikkalaisessa 240 ohmia vastaa tyhjää ja 33 ohmia täyttä tankkia, kun eurooppalaisessa 10 ohmia on tyhjä ja 180 ohmia täysi tankki. Alla listausta.
Ford up to 1986 - 73-10 Ohms
Ford 1987 & up - 16-158 Ohms
GM up to 1964 - 0-30 Ohms
GM 1965-1997 - 0-90 Ohms
GM 1998 & up - 40-250 Ohms
Mopar up to 1986 - 73-10 Ohms
AMC 1950-1977 - 73-10 Ohms
Autometer -240-33 Ohms is the most common however other ohm ranges are made
Classic Instruments - 240-33 Ohms (excluding vehicle specific gauge kits which use factory ohm range)
Dolphin - 0-90 Ohms
Dakota Digital - Programmable to work with most Ohm range senders
VDO - 10-180 Ohms
The first number represents the empty Ohm reading and the second number is the full reading.
Kiinnostuin sen verran asiasta, että tutkin itsekin hieman aihetta ja näyttää tosiaan siltä että erilaisia vastusalueita on useita, eikä tyhjentävää vastausta voi varmaan antaa, mutta tässä hieman listaa eri autovalmistajilta.
Yleisin amerikkalainen vastusalue on ilmeisesti 240 ohm - 33 ohm ja eurooppalaisissa antureissa (VDO) 10 ohm - 180 ohm. Huomioitavaa myös on, että standardista riippuen vastusalueet ovat päinvastaisia, eli amerikkalaisessa 240 ohmia vastaa tyhjää ja 33 ohmia täyttä tankkia, kun eurooppalaisessa 10 ohmia on tyhjä ja 180 ohmia täysi tankki. Alla listausta.
Ford up to 1986 - 73-10 Ohms
Ford 1987 & up - 16-158 Ohms
GM up to 1964 - 0-30 Ohms
GM 1965-1997 - 0-90 Ohms
GM 1998 & up - 40-250 Ohms
Mopar up to 1986 - 73-10 Ohms
AMC 1950-1977 - 73-10 Ohms
Autometer -240-33 Ohms is the most common however other ohm ranges are made
Classic Instruments - 240-33 Ohms (excluding vehicle specific gauge kits which use factory ohm range)
Dolphin - 0-90 Ohms
Dakota Digital - Programmable to work with most Ohm range senders
VDO - 10-180 Ohms
The first number represents the empty Ohm reading and the second number is the full reading.
Taavi 990- David Brown : David Brown 990 Implematic -63
Viestien lukumäärä : 34
Gary Grand likes this post
Vs: Polttoainemittarin anturi
Joo, minäkin aloin kiinnostumaan asiasta, kun muistin että minun 1210 koneessa anturin kelluke uiskentelee vapaana tankissa. Löysin tällaista täydennyksenä edelliseen. Ensin on selostus ja kuva kytkennästä. Tekstistä käy selville, että anturin vastus on 0, kun tankki tyhjä.
Sitten toisaalta löytyi taulukko vastusarvoista. On tosin 90-sarjalaisesta, että ei välttämättä pidä minun tapauksessa paikkaansa. Noissa 90/94-sarjalaisissa anturi tulee kiinni tankin päältä ja on kahdella liittimellä. Toinen johto menee mittarille ja toinen vain tyrkätään maahan.
Sitten toisaalta löytyi taulukko vastusarvoista. On tosin 90-sarjalaisesta, että ei välttämättä pidä minun tapauksessa paikkaansa. Noissa 90/94-sarjalaisissa anturi tulee kiinni tankin päältä ja on kahdella liittimellä. Toinen johto menee mittarille ja toinen vain tyrkätään maahan.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Polttoainemittarin anturi
Kaverin Kadettiin tehtiin eteen jarrupalat Fordin paloista,ensin rauta sahalla pienemmäksi ja sitten itte kitka osa kans,lopuksi reikä tapille,hyvin pelasi nekin palat,on jarrukenkiäkin joutunu tekemään kun ei missään ole ollu samanlaisia,joskus jarrukenkiäkin tehty.erkki kirjoitti:Nuo anturit ja mittarit kai toimivat aina pareittain, elikkä kun anturin resistanssi muuttuu, niin mittarin osoitin liikahtaa siihen nähden suunnilleen oikeassa suhteessa. Luulisi noiden tässä tapauksessa olevan yhteensopivat. Sitä ei ole tullut koskaan pengottua, että mahtaako ajoneuvo-alalla olla standardia, esim. SAE, jonka mukaan tehden antureissa olisi aina sama resistanssi-alue, jolloin myös villit parit toimisi keskenään? Sehän helpottaisi kaikkien elämää kun samat alihankkijat pystyisivät toimittamaan identtistä osaa useammalle valmistajalle. DB oli aikoinaan pieni valmistaja, joten minusta tuntuu, että Taavien polttoainetankin antureita ja mittareita on käytetty monissa muissakin kohteissa, mutta varaosaluetteloista ei vaan saa selville missä on ristiin käypä osa.
Muistui mieleen vanha juttu, kun alla sattui olemaan B-mallin Opel Kadett, jossa oli 13 tuuman vanteet ja levyjarrut edessä. Tarvitsin jarrupalat, mutta siihenpä ei löytynyt uusia paloja edes merkkiliikkeestä! Lahtelaisen jälleenmyyjän varaosatiskillä selattiin katalogia, mutta asiaan ei tullut täyttä selvyyttä. Antoivat sitten mukaan yhdet palat, jotka saattaisivat sopia. Mutta eivät sopineet kun kotona tutkin tilannetta. Menin sitten ns. harakiri-liikkeeseen, jossa esitin asian niin, että nyt tarvitaan harvinaisen kokoiset jarrupalat, johon myyjä sanoi, että autooni passaa eteen samat palat kuin 99 Saabiin taakse. Niin oli ongelma ratkaistu ilman luettelotietoa.
Toiset varaosamyyjät jaksa selailal kirjojaan toiset tyytyy siihen mitä oli,sama näin tietokone aikanakin,toiset ei malta etsiä kun vanhaan ei löydy suoraan.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Polttoainemittarin anturi
Täytyypä palailla tähänkin kun nyt olen tuo reilu puoli vuotta ajellut. Jotain ongelmaa on jota en ole ehtinyt selvitellä. Kun virrat laittaa päälle niin mittari pamahtaa tappiin eikä se siitä liiku vaikka polttoaine tankissa vähenee. Näyttää se nousevan ylös vaikka anturille menevän johdon irroittaa.
Mistä vikaa kannattaa etsiä kun anturi ja mittari kuitenkin on uusittu. Voiko niillä olla eri vastusalue tms ????
Mittarin OEM numero on K262707 ja anturin OEM numero K946158.
Mistä vikaa kannattaa etsiä kun anturi ja mittari kuitenkin on uusittu. Voiko niillä olla eri vastusalue tms ????
Mittarin OEM numero on K262707 ja anturin OEM numero K946158.
JamppaKM- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 53
Vs: Polttoainemittarin anturi
Mittari kyllä sanoisi jotain jos anturissa väärä vastusarvo. Ei kuitenkaan näyttäisi oikein mutta jotain kuitenkin. Mittari näyttää täyttä jos anturilta ei tule mitään. Veikkaisin, että sinulla on mittarin ja anturin välisessä johdossa/liittimissä katkos tai anturi ei saa maata.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Polttoainemittarin anturi
Koetin sitä myös toisella johdolla, mutta tulos oli sama eli mittari pamahtaa täysille ja pysyy siellä. Sitä en osaa sanoa miten siinä pitäisi se maadoitus hoitaa kun siinä anturissa ei ollut paikkaa maajohdolle. Ratkaisin sen siten, että kiinnitin maajohdon siihen kantaan. Ilman sen maajohdon kiinnittämistä tulos on sama.
JamppaKM- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 53
Vs: Polttoainemittarin anturi
Väärä vastaus minulla.
Viimeinen muokkaaja, Tessu pvm La Loka 02 2021, 14:30, muokattu 2 kertaa
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Polttoainemittarin anturi
Erään vermeen ( MF 135 ) tankkianturia mittailin tuossa viimeviikolla, vastus oli vissiin about 15-50ohm maata vasten = anturin runkoon.
Jos vastus on 0 = se on oikosessa eli ihan sama kuin mittarilta anturille tulevan johdon laittaisi suoraan runkoon.
Jos taas ei saa lukemaa, on vastus ääretön = anturille tuleva johto olisi anturista irti.
Jos vastus on 0 = se on oikosessa eli ihan sama kuin mittarilta anturille tulevan johdon laittaisi suoraan runkoon.
Jos taas ei saa lukemaa, on vastus ääretön = anturille tuleva johto olisi anturista irti.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Polttoainemittarin anturi
Juuri näin se menee Taavetissakin kuin mitä Jusape kertoo eli anturin vastus 0 - mittari näyttää tyhjää, anturin vastus esimerkiksi tuo 50 ohmia - mittari näyttää täyttä. Mittarin rakenne ja kytkentä on tässä ketjussa ylempänä.
Eli tämä menee juurikin toisin päin kuin mitä Tessu selittää.
Eli tämä menee juurikin toisin päin kuin mitä Tessu selittää.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Polttoainemittarin anturi
No sitten on homma toisinpäin anteeksi siitä,outoa on sitten tuo kytkentä empä enää muista miten kaikissa autoissa menee vai onko niissäkin eroavaisuuksia,Datsun/Nissan oli sellanen aikoinaan että niissä mittari näytti vielä ainetta vaikka tankki tyhjä,oli ihan sen merkin vika.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» Mikä anturi?
» moottorin lämpötila-anturit
» 1394 lämpötila-anturi Fae 32070
» Case 1390 lämpötila-anturi
» DB 1210 hydrauli suodattimen anturi
» moottorin lämpötila-anturit
» 1394 lämpötila-anturi Fae 32070
» Case 1390 lämpötila-anturi
» DB 1210 hydrauli suodattimen anturi
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa