1394 EI SAMMU ?
+3
jusape
erkki
rattori
7 posters
Sivu 1 / 1
1394 EI SAMMU ?
Sammutin ei toimi, Irroitin vaierin ja Pumpusta tulevan akselin päältä vaijerille menevän raudan.
kokeilin lukkopihdeillä akselia vääntää niin koneen kierrokset vain nousee vääsi sitten myötä tai vasta päivään.
Vaihteella sammutin.
Mikä Neuvoksi
kokeilin lukkopihdeillä akselia vääntää niin koneen kierrokset vain nousee vääsi sitten myötä tai vasta päivään.
Vaihteella sammutin.
Mikä Neuvoksi
rattori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 50
Vs: 1394 EI SAMMU ?
Asiaan ei taida tulla selvyyttä muuten kuin vilkaisemalla pumpun kannen alle. Jos osaa pitää puhtaudesta huolen niin sinne uskaltaa kyllä kurkistaa itsekin jos on kokemusta ruuvaushommista. Kannattaa kuitenkin hommata tiivistesatsi ennen puuhaan ryhtymistä, koska pumpun kannen alla olevaa paksua tiivistettä ei saa ehyenä irti.
Kun ruuvit on löysällä, kansi nousee irti, mutta nostaessa pitää osata varoa, ettei tempaise kaasuakselin alapään vipuun kiinnittyvää jousta niin että se venähtää tai niin ettei ehdi vilkaista missä reiässä se on tehtaan jäljiltä. Vivussa taitaa olla kolme reikää, joihin kaikkiin jousen pään saa pujotettua. Kannan alla sitten näkyy minkälaiset vipuset ja jouset siellä on säätimen ja annosteluventtiilin välillä. Jotain siellä täytyy olla pielessä.
Hyvä hygienia on ykkösasia, mutta jos on lähistöllä kaveri, joka on CAV jakajapumpun avannut ja koonnut aikaisemminkin, voi olla ihan hyvä kikka turvautua kokemukseen.
Itte kyllä avasin pumpun kannen ihan ite eka kerran ja korjasin sieltä vian. Ei ole monimutkainen operaatio.
Kun ruuvit on löysällä, kansi nousee irti, mutta nostaessa pitää osata varoa, ettei tempaise kaasuakselin alapään vipuun kiinnittyvää jousta niin että se venähtää tai niin ettei ehdi vilkaista missä reiässä se on tehtaan jäljiltä. Vivussa taitaa olla kolme reikää, joihin kaikkiin jousen pään saa pujotettua. Kannan alla sitten näkyy minkälaiset vipuset ja jouset siellä on säätimen ja annosteluventtiilin välillä. Jotain siellä täytyy olla pielessä.
Hyvä hygienia on ykkösasia, mutta jos on lähistöllä kaveri, joka on CAV jakajapumpun avannut ja koonnut aikaisemminkin, voi olla ihan hyvä kikka turvautua kokemukseen.
Itte kyllä avasin pumpun kannen ihan ite eka kerran ja korjasin sieltä vian. Ei ole monimutkainen operaatio.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
1394 EI SAMMU ?
Kiitos. Löysin you tubesta videon missä purkaa kyseisen merkisen pumpun.
Ei muut kuin tiivisteiden hommaamiseen.
Ei muut kuin tiivisteiden hommaamiseen.
rattori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 50
Vs: 1394 EI SAMMU ?
En välttämättä ihan suoriltaan suosittele omatoimiropaamiseen noiden kanssa, jos asioista ei ole tietämystä.
Pitää vähän tuntea myös se umpun sielunelämä.
IhanKamalanHuonon Fergusoniin myymä tiivistesetti MF1312 ( n.16€ ), sopii myös useimpiin taavien CAV DPA pumppuihin, vaikka listojen mukaan heillä ei ole taavettiin pumpun tiivistesarjaa....
Siellä pumpussa kun aukoo, on ne muutamat jutut kuorien sisässä, jotka pitää huomioida jo purkaessa.
Jottei käy niin, että se ryntää ja koko kone hajoaa ....
Oliko itellä viimevuonna 6 vai 7 DPA pumppua tos hoidettavana .....
Pitää vähän tuntea myös se umpun sielunelämä.
IhanKamalanHuonon Fergusoniin myymä tiivistesetti MF1312 ( n.16€ ), sopii myös useimpiin taavien CAV DPA pumppuihin, vaikka listojen mukaan heillä ei ole taavettiin pumpun tiivistesarjaa....
Siellä pumpussa kun aukoo, on ne muutamat jutut kuorien sisässä, jotka pitää huomioida jo purkaessa.
Jottei käy niin, että se ryntää ja koko kone hajoaa ....
Oliko itellä viimevuonna 6 vai 7 DPA pumppua tos hoidettavana .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1394 EI SAMMU ?
Mulla on vähän samaa vaivaa 1200:ssa, sammuu kyllä hohtimilla. Elikkä akseli, jossa "sammutusvipu" on kiinni takertuu ääriasentoihin niin ettei sitä saa vedettyä vaijerilla käynnistysasentoon, eikä jousi jaksa vetää sitä takaisin sammuksiin. Ilmeisesti pumppua pitäisi avata, mutta siinä lienee riskinsä näin tottumattomalla. Toinen juttu: Melko uudet polttoainensuodattimet vuotavat moottorin käydessä, olen vähän kiristänyt sitä läpimenevää pulttia niin paljon kun uskalsin.
Nyt pääsee lumitöihin!
T. Pentti V.
Nyt pääsee lumitöihin!
T. Pentti V.
PenttiV- David Brown : DB Implematic 880 vm-64 ja Implematic 1200 vm-70
DBTCF:n jäsen nro : 2
Viestien lukumäärä : 47
Paikkakunta : KANGASALA
Vs: 1394 EI SAMMU ?
1200:ssa on Simmsin rivipumppu, jonka sieluelämä on kovin erilainen DPA -vehkeisiin verrattuna, mutta ihmisen tekemiä nekin ovat. Sammutinvivun keskellä on pakkosyötön nappula ja kun kaikki on kunnossa, niin sisällä on jousi joka vetää sammutinta koko ajan päälle. Sieltä saattaa olla jousi poikki. Jos pumppuun haluaa vilkaista sisälle, se on käytettävä irti moottorista että etukannen saa auki. Saattaisi olla helpoin ratkaisu asentaa vipuun ulkopuolelle jousi vetämään sammutinta päälle.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 1394 EI SAMMU ?
Yksi seikka on tullut havaittua uusissa po suodattimissa on nykyään tiivarit vähän sinnepäin eli joko liian pienet tai suuret. Liian pientä voi varovasti venyttää että ylettää mutta liian isoa ei voi pienentää vaan murjoontuu liian ahtaasti jolloin vuotaa. Alumiinikuppi ei kestä isoja kiristyksiä vaan jenka hajoaa.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: 1394 EI SAMMU ?
Pakki oikeassa,kaikki nykyajan osat vanhaan kalustoon on sinneppäin tehtyjä ja hyvin usein tulee ongelmia.
Ainakin nuo itämaiden startit ja laturit tuppaa olee kertakäyttösiä kun nettiä seuraa,ei kerkiä edes alumiinit niissä tummua kun jo pitää taas uuteen vaihtaa,kertoo jotain laadusta tai enempi sen puutteesta...
Ainakin nuo itämaiden startit ja laturit tuppaa olee kertakäyttösiä kun nettiä seuraa,ei kerkiä edes alumiinit niissä tummua kun jo pitää taas uuteen vaihtaa,kertoo jotain laadusta tai enempi sen puutteesta...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 1394 EI SAMMU ?
Itse korjasin kotipaikan Fiatista tiputtavan suht uuden polttoainesuotimen löysäämällä pulttia jotta suodatin pyörii nahkeesti, sit vähän kääntelin ja kiristys, loppu vuotaminen.
David94- David Brown : DB990 implematic, DB1410
Viestien lukumäärä : 59
Paikkakunta : Itä-Suomi
Vs: 1394 EI SAMMU ?
Sitten kun taas kiristää sitä kuppimallin (ainakin öljynputsaria) ei kannat kuppia kääntää yhtään kun kuppi tapaa tiivistepinnan,ruttaa tiivarin ja vuotaa!
Kerran tuon virheen tehny niin aina muistaa,yleensä jos on tiiviste joka vastaa jonkinmoisen kupin reunaan pyrin välttämään kiertoliikettä kun kuppi tiivisteen tapaa
Kerran tuon virheen tehny niin aina muistaa,yleensä jos on tiiviste joka vastaa jonkinmoisen kupin reunaan pyrin välttämään kiertoliikettä kun kuppi tiivisteen tapaa
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
1394 EI SAMMU ?
Kiitos kaikille neuvoista.
puhdistin huolella ja aukisin kannen vikalöytyi sammutin akselin sirtämä liukutanko oli sujahtanut niin että epäkesko tappi ei ylettynyt.
Oikaisin liukutangon kasain uusilla tiivisteillä ja kone toimii
vaihdoin sammutin ja kaasun akseleille o renkaat samalla.
kiitos vielä.
puhdistin huolella ja aukisin kannen vikalöytyi sammutin akselin sirtämä liukutanko oli sujahtanut niin että epäkesko tappi ei ylettynyt.
Oikaisin liukutangon kasain uusilla tiivisteillä ja kone toimii
vaihdoin sammutin ja kaasun akseleille o renkaat samalla.
kiitos vielä.
rattori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 50
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa