1394 hs
+2
OlleK
otsoni
6 posters
Sivu 1 / 1
1394 hs
1394 hydra-shift luistaa isoimmalla pykälällä kärrin kanssa jyrkässä mäessä...muuten ei vielä ole ollut onkelmia. missä lie vika ja kanattaako laittaa het ennekuin pahenee?
vai meneekö luisto ääritilanteissa ns.toleranssin piiriin?
vai meneekö luisto ääritilanteissa ns.toleranssin piiriin?
sssr- Vierailija
Vs: 1394 hs
Ei mahdu toleranssiin. Sammua pitää ennen kuin kytkin tai HS luistaa. Samanlainen oire oli taannoin 1694:ssa. Siinä vuoti voimanoton akselin stefa peräöljyt kytkimelle. HS- lootan irrotuksen stefan vaihto vaati ja siinä samalla tuli uusittua HS:n levyt ja tiivisteet. Kytkinlevy (keraaminen) kesti vielä toista tuhatta tuntia rempan jälkeen
otsoni- Viestien lukumäärä : 426
Vs: 1394 hs
Ok,kiitos vastauksesta. Pitänee tutkia asiaa. Mistä tuohon hydra-shiftiin kannattaa hommata osia?Englannistako? Onko tietoa osien hinnoista?
T.Simo
T.Simo
sssr- Vierailija
Vs: 1394 hs
Hydra Shift vaatii painetta vaihteilla 2, 3 ja 4, 1-vaihde toimii ilman öljynpainetta. Jos etummainen tai takimmainen tai molemmat hs monilevykytkimet luistavat, lakkaa traktori liikkumasta joko vaihteella 2 tai 3 sekä 4. Vaihda ylöspäin yksi vaihde kerralla ja seuraa mitä tapahtuu. Jos etummainen monilevykytkin luistaa kytkeytyy vaihteet seuraavalla tavalla: 1, 1, 2, 2. Jos takimmainen monilevykytkin vuotaa kytkeytyy vaihteet seuraavalla tavalla: 1, 2, 1, 2. Selostamasi luistaminen 4-vaihtella raskaassa vedossa ei oikein sovi hs murheeseen. Olen vakaasti sitä mieltä, että vika piilee traktorin normaalissa kytkimessä. Hydra Shift ei luiusta pelkästään 4-vaihteella.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1394 hs
Luistoa tapahtui nyt myös kyntöaurat perässä peruuttaessa(todella) jyrkkään ylämäkeen. Hs:n kakkospykälä oli tällöin päällä ja aluekepistä myös kakkonen.
Simo
Simo
sssr- Vierailija
Vs: 1394 hs
Aluekeppi ei voi olla kakkosella jos peruutat, vaan se on silloin peruutus vaihteella. Tee nyt aikaisemmin mainitsemani testi. Kytke yksi hs vaihde kerralla päälle (1, 2, 3 ja 4) yritä pysäyttää traktori jarruilla. Aluevaihdevivun asenolla ei ole merkitystä. Paina jarruja niin kovin, että moottori sammuu tai havaitset selvää luistamista tai traktori jää paikalleen moottorin käydessä. Jos traktori jää paikalleen tai luistoa on selvästi havaittavissa kaikilla hs vaihteilla, luistaa pääkytkin. Sitten yksi kysymys, oliko hs vipu 2 vaihteella, kun päästit kytkinpolkimen ylös sen jälkeen, kun olit valinnut peruutusvaihteen? Jos näin oli, teit virheen. HS vivun tulee AINA olla 1 vaihteella silloin, kun kytkinpoljinta vapautetaan sen jälkeen, kun traktori on seisonut paikallaan. Tämä koskee kaikkia tilanteita, myös ajosuuntaa vaihdettaessa.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1394 hs
Hups,tuli kirjoittaessa ajatusvirhe tuosta aluekepistä... ... Tuo mainitsemasi testi ei toistaiseksi onnistu,vaatii ensin paneutumista jarruihin,toisen puolen jarru ei pidä laisinkaan. Tuo kone on ollut minulla niin vähän aikaa,etten ole kerennyt kaikkia juttuja käydä läpi.
Juu ja aina yritän muistaa lähteä liikkeelle hs:n ykkösellä.
Juu ja aina yritän muistaa lähteä liikkeelle hs:n ykkösellä.
sssr- Vierailija
Vs: 1394 hs
Sellainen tärkeä ominaisuus tuosta vaihteistosta puuttuu, että se automaattisesti pudottaisi HS-vaihteen ja vivun ykköselle aina suunnanmuutoksessa, tai pysähtyessä, vaikka eteenpäin matka jatkuisikin.
Siksi tärkeää tuo oikea käyttö HS-kepillä.
Muutoin oli aikoinaan kyllä vähän aikaansa edellä koko vaihteistokeksintö, mutta tälläiset ominaisuudet uupui, koska niitä lienee hankala toteuttaa mekaanisella vivulla olevaan pikavaihteistoon, sähköaskit on sitten taas jo oma lukunsa ......
Siksi tärkeää tuo oikea käyttö HS-kepillä.
Muutoin oli aikoinaan kyllä vähän aikaansa edellä koko vaihteistokeksintö, mutta tälläiset ominaisuudet uupui, koska niitä lienee hankala toteuttaa mekaanisella vivulla olevaan pikavaihteistoon, sähköaskit on sitten taas jo oma lukunsa ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2870
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1394 hs
jusape kirjoitti:Sellainen tärkeä ominaisuus tuosta vaihteistosta puuttuu, että se automaattisesti pudottaisi HS-vaihteen ja vivun ykköselle aina suunnanmuutoksessa, tai pysähtyessä, vaikka eteenpäin matka jatkuisikin.
Siksi tärkeää tuo oikea käyttö HS-kepillä.
Muutoin oli aikoinaan kyllä vähän aikaansa edellä koko vaihteistokeksintö, mutta tälläiset ominaisuudet uupui, koska niitä lienee hankala toteuttaa mekaanisella vivulla olevaan pikavaihteistoon, sähköaskit on sitten taas jo oma lukunsa ......
Jos oikein intoa puhkuu niin pystyyhän noita toimintoja muuttamaan sähköiseksi
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1881
Vs: 1394 hs
Joo, ei se varmaan ihan tekemätön paikka ole.
Vaatii vaan pikkasen funtsailua ja läjän sähköosia, ym muuta.....
Vaatii vaan pikkasen funtsailua ja läjän sähköosia, ym muuta.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2870
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1394 hs
Mahtaiskohan olla ryhmäläisillä kiinnostusta asiaan kohtaan jos sellasen sähköohjauspaketin siihen toteuttaisi ?
sami- David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109
Vs: 1394 hs
Sähköohjauspakettia joutuu yllä suunnitelemaan aika tavalla että siitä tulee semmoinen joka vastaa odotuksia. Sellaisesta systeemistä on tällä palstalla ollut joskus puhetta, että jos kytkinpakkojen linjoihin lisäisi paineakut, niin se saattaisi mahdollistaa sen, että aluevaihdetta voisi vaihtaa ilman, että pudottaa HS:ää ykköselle. En tiedä onko kukaan mahtanut mokomaa vielä kokeilla. Toinen vaihtoehto on värkätä ulkopuolisesta pumpusta paine HS:lle. Tuohon, että HS pumppu pyörii vain kytkimen ollessa ylhäällä, on olemassa virallinen seiltyskin, mutten muista mikä siinä oli perimmäinen ajatus. HS:n paine on vain 5 barin luokaa ja siihen riittä aika pieni tuottokin, joten voisin kuvitella, että apupumppuna toimisi ihan 12 voltin sähkömoottorilla toimiva yksikkö, jonka voisi vetää päälle esim. vaihdekepissä olevalla nappikytkimellä. Jos lähtee liikkeelle muula kuin HS:n ykköspykälällä, niin ainakin jarrupannat loppuu ihan ennen aikojaan, mutta myös kytkinpakata luiskahtelevat normaalia enemmän.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5013
Vs: 1394 hs
Jos itse hs:n fyysisen toiminnan haluaa säilyttää entisellään,niin käyttövivun voi korvata nappisysteemillä jossa kytkimen polkaisu pudottaa hs:n ykköselle,
kuten pitääkin.
Mutta systeemi estää "väärän" käytön eli hs:n vaihtamisen esim 4:lle kuten alkuperäisessä jos hs vipu on 4:lla.
Pieni sähkömootttori liikuttamaan hs-vaihdevalitsinta laatikon pääälle ja nappikytkin ohjaamoon.Siitähän se lähtee,,,
Kustannukset osien osalta ei ole suuret.
kuten pitääkin.
Mutta systeemi estää "väärän" käytön eli hs:n vaihtamisen esim 4:lle kuten alkuperäisessä jos hs vipu on 4:lla.
Pieni sähkömootttori liikuttamaan hs-vaihdevalitsinta laatikon pääälle ja nappikytkin ohjaamoon.Siitähän se lähtee,,,
Kustannukset osien osalta ei ole suuret.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1881
Vs: 1394 hs
Servomoottori käyttämään hs vaijerin laatikon päätä. Nappivaihteet sopivaan paikkaan ja rajakytkin kytkinpolkimeen, kourallinen releitä ohjaamaan servon ajuria.. sitähän se lähtee, ei ole monimutkainen setti loppujen lopuksi. Pitäsköhän avata projekti osioon ketju ja alkaa rakenteleen
sami- David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa