Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1390 startin irroitus

Siirry alas

1390 startin irroitus  Empty 1390 startin irroitus

Viesti  elvis lähetetty Pe Syys 25 2020, 19:12

Teres

Vaikuttaisi Taavetin startti vetelevän viimeistään. Saako sitä mitenkään irti ilman etukuormaajan irroitusta. Näyttää aika pahalta. Käyttäytyy kuin akku olisi tyhjä, ei ole.

elvis

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 24

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 startin irroitus  Empty Vs: 1390 startin irroitus

Viesti  jusape lähetetty La Syys 26 2020, 00:05

Hankalaa on, saanee kyllä, mut tarviit todennäköisesti niiden kolmen pultin irroitukseen ohuehkon 9/16" hylsyn ja pari "pallonivel" päistä jatkovartta + pidemmän normijatkon
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2367
Ikä : 51
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 startin irroitus  Empty Vs: 1390 startin irroitus

Viesti  elvis lähetetty La Syys 26 2020, 11:35

Juu., niin katselin. Taavetti oireilee siten, että kun seisoo kuukauden, ei lähellekkään käyntiin ilman latausta, ei vaikka laitat uuden akun. Totta vaikka tuntuu tyhmältä . Laturi toimii, akku täynnä, kaikki kunnossa. Kun lataa akkua muutaman tunnin, lähtee käymään. Akun purkautuminen ei mahdollista, henkimaailman hommia....

elvis

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 24

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 startin irroitus  Empty Vs: 1390 startin irroitus

Viesti  erkki lähetetty La Syys 26 2020, 12:37

Kun startin puslat alkavat olla kuluneet, niin startin pyöriminen hidastuu ja starttaamien alkaa kysyä enemmän paukkuja akulta. Samaten, jos yksi hiili on kulunut loppuun, startti pyörii kahdella hiilellä ja varsinkin kylmän moottorin pyörittäminen menee vaivalloiseksi. Irti se on käytettävä että pääse jäljille mikä sitä vaivaa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4115

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 startin irroitus  Empty Vs: 1390 startin irroitus

Viesti  MikkoT lähetetty La Syys 26 2020, 14:13

Tarkista ja puhdista akkukaapeleiden kaikki kiinnitykset ihan ensin. Maakaapelin rungonpuolipäässä voi olla hapettumaa, joka aiheuttaa jännitehäviötä joskus reilustikin, kun virrantarve kasvaa startatessa.

MikkoT

David Brown : 30D
DBTCF:n jäsen nro : 13
Viestien lukumäärä : 52

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 startin irroitus  Empty Vs: 1390 startin irroitus

Viesti  elvis lähetetty La Syys 26 2020, 15:35

Juu, kyllä on johot putsattu ja uusittu.kyllä se varmaan toi hiilikuitu on. V::::u mikä homma...

elvis

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 24

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 startin irroitus  Empty Vs: 1390 startin irroitus

Viesti  elvis lähetetty Ti Syys 29 2020, 21:25

No startti oli kuin uusi. Öljyt oli aivan vetiset, liekkö valuttanut putkesta palotilaan, eimaistunut lykolille. Eli liekkö vika todellisuudessa hydraulilukko, joka poistuu muutaman kerran startatessa ja männän vaihtaessa asentoa. Kaukaa haettu, tutkitaan. V....u

elvis

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 24

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 startin irroitus  Empty Vs: 1390 startin irroitus

Viesti  OlleK lähetetty Ti Syys 29 2020, 22:31

Kirjoitit: "Öljyt oli aivan vetiset". Jos tarkoitat, että moottoriöljy oli ohutta, niin silloin öljyn sekaan on päässyt polttoainetta, vettä siinä ei kyllä ole, rikkinäisen siirtopumpun kalvon kautta ja moottorin öljytaso on sen vuoksi noussut. Korjaa tai vaihda siitopumppu uuteen ja tarkista samalla että pumpun käyttötappi ei ole kulunut. Polttoaine öljyssä tekee öljystä käyttökelvottoman. Poista kaikki saastunut öljy ja täytä uiudella öljyllä ja vaihda öljysuodatin.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1303

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 startin irroitus  Empty Vs: 1390 startin irroitus

Viesti  elvis lähetetty Ke Syys 30 2020, 08:03

Kyllä öljyt oli vetiset, harmaata mössöä. Pistän uudet sisään, käytän hetken ja vaihdan. Sen jälkeen seuraan, jos vielä sekoittuu niin joko myyn koko läjän tai puran moottorin 🧐

elvis

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 24

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 startin irroitus  Empty Vs: 1390 startin irroitus

Viesti  erkki lähetetty Ke Syys 30 2020, 10:30

Pakosarjassa on sadeveden varalle olemassa valutusputki, joka ajan kuluessa menee usein tukkoon. Sitten ei tarvita kuin sateinen jakso ulkona pakoputken pää avoinna, niin vesi kyllä menee männän päälle sinne missä on pakoventtiili raollaan. Moottoriöljy menee harmaaksi mössöksi aika pienellä vesisekoituksella, joten koneessa ei tarvitse olla vuotoja jos öljy on harmaata. Glykolin kyllä tuntee hajusta jos sitä on sekoittunut öljyyn.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4115

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 startin irroitus  Empty Vs: 1390 startin irroitus

Viesti  elvis lähetetty Ke Syys 30 2020, 12:54

Juu.ei haissu eikä maistu . Toivottavasti ei oo klykolia

elvis

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 24

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 startin irroitus  Empty Vs: 1390 startin irroitus

Viesti  jusape lähetetty Ke Syys 30 2020, 23:26

Glygoli-öljy menee sitkaaksi ja vihertäväksi, ja ajanmyötä sitä tatinaa voi olla koko moottorin sisuksissa millin kerros .... Ai mistä tiedän ..... Yks Leylandi joskus oli laitettavana ...
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2367
Ikä : 51
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 startin irroitus  Empty Vs: 1390 startin irroitus

Viesti  elvis lähetetty Ma Loka 05 2020, 16:43

No näyttäisi, että mysteeri selvisi, vesi pakoputkesta sisään ja sen takia ei startannut. Startti ja kaikki muu oli ehjää, pakosarjan reiän tukkeeksi oli joku ruuvannu umpiruuvin. Nyt käynyt 4h, öljyt kirkkaat.

elvis

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 24

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 startin irroitus  Empty Vs: 1390 startin irroitus

Viesti  jusape lähetetty Ma Loka 05 2020, 20:47

Kyllä se reikä on syytä olla auki , jokin 3/16" kokoinen ( jarruputki kokoa ) siittä pitäis mennä alas rungon kolosta, moottorin viereltä ....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2367
Ikä : 51
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 startin irroitus  Empty Vs: 1390 startin irroitus

Viesti  erkki lähetetty Ti Loka 06 2020, 09:49

Juu, ei ole aivan harvinainen tapaus jos traktori on vähällä käytöllä. Varmuuden vuoksi kannattaa pitemmän joutilaan jakson ajaksi laittaa tölkki ylösalaisin pakoputken päähän.
Nesteisku on muuten niin kova laaki, että se pystyy jopa taittamaan kiertokangen. Tiedän yhden tapauksen, jossa dieseli mersussa vuoti kansipahvi ihan pikkasen ja siinä oli kerran päässyt niin paljon nestettä männän päälle, että startissa mäntä löi nestettä vasten. Moottorissa meni puristukset epätasaisiksi ja kun kone avattiin, huomattiin, että yksi kiertokanki oli nurjahtanut.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4115

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa