Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

+9
erkki
Riku
melkein taavetti
nedlog
Tessu
1690 metsä
jusape
OlleK
sopanja
13 posters

Sivu 1 / 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  sopanja Ti Helmi 06 2018, 18:20

Ostin Taavetin. Myyjä puhui että se on 880 mutta runkonumeron perusteella tuo on 950? Runkonumero W950/67424. Tai ainakin tuo numero löytyi moottorin etuosan tienoilta oikealta puolelta rungon päältä. Mikä tuo on vuosimalliltaan? En löytänyt vastaavuutta Brittien kerhosivuilta.


Viimeinen muokkaaja, sopanja pvm Ke Helmi 07 2018, 17:18, muokattu 2 kertaa

sopanja

Viestien lukumäärä : 254

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  OlleK Ti Helmi 06 2018, 18:34

Runkonumeroltaan W950/65372 valmistui tehtaalta tammikuussa 1960 ja tammikuussa 1961 valmistui traktori runkonumerolla 74104. Voidaan siis olettaa että traktorisi W950/67424 on valmistunut alkuvuodesta 1960.  Traktorissa on tietojeni mukaa Implematic hydrauliikkajärjestelmä. Näyttää siltä että traktori on tosiaan malliltaan 950 Implematic.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  sopanja Ti Helmi 06 2018, 18:47

Kiitos nopeasta vastauksesta. Täytyy käydä katsastuskonttorilla selvittämässä rekisteröintiä.

sopanja

Viestien lukumäärä : 254

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  sopanja Ke Helmi 07 2018, 17:18

Muutin vähän otsikkoa kun tulee muitakin kysymyksi. Soittelin tänään kansallisarkistoon, katsotaan löytyykö sieltä tietoa tuosta vehkeestä. Helpottaisi rekisteröintiä kun ei tarvitsisi viedä konetta konttorille. Olisi hienoa jos selviäisi alkuperäinen rekisterinumero ja jos se sattuisi olemaan vielä vapaana.

Näkyy olevan kahta eri keltaista värisävyä Taavettiin. Kumpi on oikea tähän vanteisiin ja maskiin; vaaleampi vai tummempi? Koodi? Mikä on hyvä konsti vanteiden maalaamiseen jos ei ota kumeja pois vanteilta?

sopanja

Viestien lukumäärä : 254

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  OlleK Ke Helmi 07 2018, 17:48

Seuraavassa linkki tehtaan värikoodeihin. https://dbtc.co.uk/?page_id=1640 Keltaisia sävyjä on kaksi, vaaleampi on nimeltään "Primrose Yellow" ja sitä käytetään pyörien keskiöihin. Toinen, tummempi, keltainen sävy kuuluu teollisuusmallien konepeittoon ja runkoon. Sävyn nimi on "DB Highway Yelliw".

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  jusape Ke Helmi 07 2018, 21:09

Tuosta rekisteröinnistä.... Mikäli konetta ei edellisellä rekisterinumerolla löydy Trafin ATK-järjestelmästä ( eli on poistettu rekisteristä ennen vuotta n. -96-97 ) se on vietävä periaatteessa konttorille näytille.
Että pystyvät toteamaan, joo traktorilta se näyttää, ja katsovat runkonumeron. Tekniseen kuntoon ei mitenkään puututa, eli esim ajokunnotonta konetta ei tarvitse vaihtolavalta tai trailerilta edes pois ottaa.
Omistus ja luovarikirjojen osalta on oltava katkeamaton selvyys edelliseen rekisteriin merkityltä omistajalta asti, jos paperit on, tai paperittomassa vähintään 10v ajalta historian selvitys.
Ittellä pari konetta, joista toisesta puuttu yks luovari, mut sain sen hommattua koneen oston jälkeen,  toinen, johon ei papereita ole tai kuolinpesästä löytynyt, kilvistä poistettu n. -75, mut historiaselvitys on vuodesta -61 eteenpäin.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2887
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  sopanja Ke Helmi 07 2018, 21:21

Runkonumerolla ei Trafilta löytynyt mitään. Ymmärsin että jos runkonumerolla löytyy kantakortti niin sen avulla saa rekisteriin ilman koneen viemistä konttorille tuon yli 10v omistusselvityksen avulla, saas nähdä. Ei tuo konttori kovin kaukana ole että sinänsä ei ole suuri vaiva. Eniten tuon historian tonkimisessa kiinnostaa tuo vanha rekisterinumero ja jos sen saisi tuohon takaisin.

sopanja

Viestien lukumäärä : 254

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  1690 metsä Ke Helmi 07 2018, 22:30

Mulla oli toi 1690 välillä yli 10 vuotta pois rekisteristä kun tieajoo oli niin vähä. Kun sen sitten rekisteröin alko insinörtit tekemään sille tyyppikatsastusta. Siin oli parhaimmillaan kolme nööriä tietokoneen vieres ähräämässä ja väärin meni tiedot silti, mut kilven sain. Onkohan tää yleinen käytäntö vai paikalisten pipipäiden keksintö.

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 653

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  Tessu Su Helmi 11 2018, 01:15

Tuleekos sitten inssi kattomaan kotiin jos ei ole mitään mahdollisuutta viedä tarktoria konttorille,monilla paikkakunnilla pitkät vaikeakulkuiset matkat tai millä sen sinne vie...

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1873
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  jusape Su Helmi 11 2018, 11:58

Peeriaatteessa mahdollista. Joskus kyselin josko pyöräkuormaajan kilpiin laittaisi, niin sanoivat että tulevat kyllä kotiin katsastamaan, veloitetaan kilsat, ajoajasta tuntiveloitus + katsastus. Homma kaatui työkoneiden vakuutusmaksuun..... n.450ekua vuosi....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2887
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  Tessu Su Helmi 11 2018, 15:07

On hauska homma tuo vakuuttaminen,kun jopa peltoautolle pitäisi vakuutus ottaa... kuuleman mukaan siksi että jos on jotain omia henkiym vakuutuksia niin eipä korvaa jos omilla mailal kippaat ja itsesi satutat.
Semmosia tapauksia olen kuullu että onj poika kaatanu mönkijän ja sitten on sairaalassa alkanu lääkärit kysellä vakuutuksia että kuka maksaa ja mitä...
Ei sitten omat tapaturmavakuutukset korvaakkaan jos tapaturma käykin ajolaitteella,semmoista se on.
Juu ja kyllä ne osaa vakuutuksista hintaa pyytää,ei siis ihme jos ihmiset sinne kaikki yrittävät laitta ja jälleen hinnat vaan nousee!

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1873
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  jusape Su Helmi 11 2018, 16:26

Mullakin oli ajatuksena lähinnä tuossa rekisteröinnissä se, että jos 1- max 2krt vuodessa pitäisi ajaa vaikka pikitietä 1-5km, niin olisi helpottanut siirtelyä.

Nyt kun ei ole mitään vakuutuksia, niin josko jotain vahinkoa sattuu, siis ihan mitä vaan, ei mikään korvaa mitään .....
Jos vakuutus olis ollut jotain traktoriluokkaa, eli + - 50 ekua vuodessa, toi Allis olisi jo rekisterissä .......
Pyöräkuormaajaan kun ei vaadittaisi kuin aikakautensa varusteet, eli 1 punainen valo taakse , heijastimet, ajovalot eteen ja jarrut toimii. Vilkkuja ei edes vaadittaisi vm -60 koneessa ( eikä hyttiä )
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2887
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  sopanja Su Helmi 11 2018, 17:05

Nythän kätevää kun traktoritkin saa liikennekäytöön ja pois näppärästi netissä. Tuossa työkoneen tapauksessa ottaisi liikennekäyttöön jos tulee ajoa tiellä. Siinä saisi tuntuvan säästön.

Mulla on mietinnässä pappatunturin museorekisteröinti. Vakuutuksissa ei tule juuri säästöä jos ottaa vakuutuksiin kesällä kuukaudeksi normaalin mopon tai sitten museorekisteröi ja maksaa sen nelisenkymppiä liikennevakuutusta.

sopanja

Viestien lukumäärä : 254

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  1690 metsä Su Helmi 11 2018, 18:02

Se on toi trktorin ja työkoneen raja jossainmäärin hämärä kun Vammas Magnum kelpaa traktorin vakuutukseen, eikä sillä ole traktorin kans muuta yhteistä kun että molemmis on neljä pyörää. Valtionyhtiö on aikanaan hoitanu asian asiakkan eduks. Vakuutusyhtiö kerran omatoimisesti laitto sille työkonevakuutuksen, mtta kun soitin palattiin taas vanhaan käytäntöön.

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 653

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  jusape Ma Helmi 12 2018, 19:53

Traktoreiden liikennekäytöstä poisto onnistuu joissain firmoissa ilman kuluja, toisissa veloittavat siittä jonkin minimimaksun, ja jotkut firmat ei hyvitä seisonta-aikaa mitenkään. N.50€ vuosikululla tuolla suurtakaan merkitystä ei ole rahallisesti.

Traktorialustauset kuokat on monasti rekisteröity juurikin traktoriksi, koska peruskone jonka päälle on rakennettu, on periaatteessa puhtaasti traktori.

Työkoneen liikennepoisto ei onnistu ilman kilven palautusta ja rekisteristä poistoa, ei missään yhtiössä, tulee edukkaammaksi hakea tarrakilpi vakuutuksella ( n.28e kilpi + vakuutus 1-3pv ), jos pakko on.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2887
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  1690 metsä Ma Helmi 12 2018, 21:01

Traktorialustaist kuokat tietysti rekiteröity traktoreks mut magnum on komponenttikone siis alustakin vammaksen tekemä siis periaattees työkone niiku kaikki kuokat tänäpäivänä. Magnumis on runkoohjaus ja kääntyvät etupyörät ja kubotan moottori vauhtipyörä eteenpäin pumput jatkona

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 653

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  jusape Ma Helmi 12 2018, 21:43

Tehdas on aikoinaan saattanut moisen saattanut tyypittää traktoriksi, esim ilman peräkuokkaa, ja yhdellä tyypityksellä kaikki saman alustan omaavat saanut kilpiin, ilman joka koneen konttorilla näyttämistä....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2887
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  1690 metsä Ma Helmi 12 2018, 22:09

Jotakuinki noinhan se  on tehty. Empä tieda paljonko  magnumeita valmistu loppuvuodesta 89 alko ja 90 luvun lamaan loppu. Sen tidän varmasti että toi mun on 7. kpl mitä tekivät.

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 653

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  Tessu Ti Helmi 13 2018, 00:27

sitten pitää ottaa sekin huomioon jos seisottaa jotain laitetta pitkiä aikoja eikä ole aikomustakaan sitä ottaa liikenteeseen ehkä itse koskaan,kuitenkin että kilvet on kiinni niin sekin maksaa jossain yhtiössä kun on liikennekäytöstä poistossa.
itse laitoin yhden auton seisomaan ja katselin/kyselin yhtiön missä se ei maksa mitään,auton kohtalosta kun en vielä tiedä kun ei viitsisi romuttaakkaan...

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1873
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  nedlog Ke Helmi 14 2018, 20:38

Rekisteröin juuri yhden traktorin.
Rekisteröinti(katsastus) onnistuu vain konttorilla jolla on raskaamman kaluston katsastusoikeudet.

Jos konttorille mennessään on mukana kattavasti dukumentteja, eikä katsuria kiinnosta lähteä katsomaan konetta paikan päälle, niin homman voi saada hoidettua pelkillä papereilla.

Trafi ja kansallisarkisto ilmoittivat ettei kyseisellä runkonumerolla löydy mitään traktoria.

Mulla oli mukana:
kansallisarkistosta tullut todistus, ettei koneen tietoja löydy  
kauppakirja
myyjän (ja todistajien) allekirjoittama omistajaoikeusselvitys
printti, josta selviää mihin vuoteen koneen valmistusvuosi osuu
printti teknisistä tiedoista mittoineen, painoineen ja rengaskokoineen (leveyttä ei muuten löytynyt mistään)
valmiiksi täytetty Trafin kaavake "paperittoman ajoneuvon rekisteröintikatsastus ja rekisteröinti"
kuvia traktorista edellisen omistajan ajalta
kuvia omalta omistusajalta ja runkonumerosta

Tekniset tiedot on oltava, koska katsastusmies joutuu "perustamaan" traktorin järjestelmään, jotta toimiston puoli voi alkaa sitä siellä käsitellä. Myös valmistusvuodesta on hyvä olla mustaa valkoisella, koska joku vuosi pitää traktorille merkitä.

Suosittelen menemään konttorille vähemmän kiireiseen aikaan ja varaamaan omaakin aikaa homman hoitamiseen.
nedlog
nedlog

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  melkein taavetti Ke Helmi 14 2018, 21:11

Rekisteröin nimiini kesällä 2017 työkoneeksi rekisteröidyn yhdistelmäkaivurin. Vakuutuksen vuosimaksu Tapiolassa hirvitti, kysyin katsastuskonttorilta voiko koneen rekisteröidä traktoriksi kun kaivuri osa on tappi kiinnitteinen, katsuri kertoi että koneessa pitää olla vetokoukku ja nostolaitteet että saa traktoriksi, laitoin koneen liikenteestä poistoon ilman kilven palautusta. Nyt en muista meneeko koneesta jokin vakuutuksen perusmaksu vuodessa

melkein taavetti

David Brown : case 580G
Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Satakunta

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  nedlog Ke Helmi 14 2018, 21:52

melkein taavetti kirjoitti:...pitää olla vetokoukku ja nostolaitteet että saa traktoriksi...

Aika moni traktori ei tuolla perusteella sitten täytä kriteerejä Sad Onkohan traktori-mönkijät erikoisasemassa?
nedlog
nedlog

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  1690 metsä To Helmi 15 2018, 05:00

Olikohan niin että traktorimönkijät on ihan oma luokituksensa. Voin kyllä muistaa ihan väärinkin, kun ei kyseiset härvelt juur kiinnosta

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 653

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  sopanja To Helmi 15 2018, 17:52

Tänään tuli kirje kansallisarkistosta että heiltä ei löydy tietoa vuosimallin -60 Taavetista runkonumerolla W950/67424. Onkohan vielä tuon ja Trafin misäksi joku taho, josta voisi löyty alkuperäinen rekisterinumero? Oliko joku suora linkki nettisivuille, joista käy ilmi vuosimalli runkonumeron perusteella? Saisi printin konttoria varten. Tai sitten pitää vain raahata vehje konttorille että saa kilpiin.

sopanja

Viestien lukumäärä : 254

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä Empty Vs: DB 950 vuosimalli, rekisteröinti ja muita kysymyksiä

Viesti  nedlog Pe Helmi 16 2018, 11:48

En usko, että tietoja muualta löytyy.

Tuolla info-osiossa on lista, mutta W puuttuu... onkohan sillä merkitystä tässä... eikö W tarkoita vain yksöiskytkintä? Toisaalta se on runkonumeron osa.
https://www.taavetti-talli.net/t1330-db-mallien-valmistenumeroja

Taisin oman valmistusvuoteni saada tuolta britti-sivulta, mutta nyt en pääse sinne nyt. Pitäisköhän olla kirjaantunut?
https://dbtc.co.uk/?page_id=1502

Mun ysiviiskymppisen runkonumero on vain noin 100 pykälää pienempi, kuin sulla ja haarukoin sen silloin vuoteen -60.
nedlog
nedlog

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa