Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1210 Asiaa

+8
sKy
Late885
mattkau
joukku
ikilika
Paulig
outsider
ValtraValmet
12 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

1210 Asiaa Empty 1210 Asiaa

Viesti  ValtraValmet La Maalis 17 2012, 09:25

Mikähän mahtaa olla vilkun rele, onkohan se sininen kuutio siinä ratin alla? Rolling Eyes Se ainakin naksahti kun hätävilkkuu rämpytti... Rolling Eyes
Tällänen: http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160739586445&clk_rvr_id=324506101098&item=160739586445&lgeo=1&vectorid=229487


Viimeinen muokkaaja, ValtraValmet pvm Ti Kesä 05 2012, 22:12, muokattu 2 kertaa
ValtraValmet
ValtraValmet

David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 24
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  outsider La Maalis 17 2012, 21:47

Warnblinkgeber,richtungsgeber= varoitusvalon- ja suunnanantaja.
Noin vapaasti suomennettuna vilkkurele.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  Paulig Su Maalis 18 2012, 11:00

Eikö toimi? Tarkista kaikki lamput eka jos näin on. Rele toimii vain jos sillä on tarpeeksi "kuormaa". Siitä syystä jos yksi lamppu palaa, loput vilkkuu tosi nopeasti tai eivät pala ollenkaan.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1093
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  ikilika Su Maalis 18 2012, 13:11

Juu, ja kaikki vilkut taitaa mennä varoitusvilkkujen katkaisijan kautta, että jos se on sökö/hapettunut/liitin löysällä niin normaalit vilkutkaan ei toimi.
ikilika
ikilika

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1167
Ikä : 43
Paikkakunta : eurajoki

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  ValtraValmet Su Maalis 18 2012, 22:16

Naksuttaako se rele vaikka ei oo yhtää vilkkuu kiinni? PItäs varmaan vetää uudet johot kaikille.... Rolling Eyes
ValtraValmet
ValtraValmet

David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 24
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  outsider Ma Maalis 19 2012, 11:12

Luulisin ettei rele napsuta jos ei ole lamppuja perässä.
Tarkista johtojen ,lampunkantojen puhtaus.Yleensä viat löytyy huonosta maadoituksesta ja teettää joskus työtä saada toimimaan.

Vilkuille / valoille meneviä maadoitusjohtoja olen monesti updeitannut. Very Happy

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  Paulig Ma Maalis 19 2012, 20:01

Releen voit testata kytkemällä vaikka jonku 55W halogeenin (voi riittää yks 21W lamppukin) siihen liittimeen, mistä lähtee johto vilkku katkaisijaan. Pitäs alkaa vilkkuu sen lampun. Sitte tiedät mistä lähtee vikaa etsii.

Noi kuumalanka releet ei vilku ilman kuormaa = lamppuja.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1093
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  ValtraValmet Ti Maalis 20 2012, 08:22

Pitää uusia koko paskan sähköt, tulis kerralla hyvä. Smile
ValtraValmet
ValtraValmet

David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 24
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  outsider Ti Maalis 20 2012, 10:51

Jos meinaat että kaikki pelaa,niin uusi sähköt Very Happy Very Happy Very Happy

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  Paulig Ti Maalis 20 2012, 17:51

Niitä sähköjä on yllättävän paljo sitte.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1093
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  joukku Ke Maalis 21 2012, 08:19

Sama rojekti täällä kesällä. Riittääkö 1mm2 piuha vai kannattaako ottaa suosiolla paksumpi, 1,5mm2?

joukku

Viestien lukumäärä : 42
Ikä : 37
Paikkakunta : Tervola

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  outsider Ke Maalis 21 2012, 08:38

Monessa paikassa pärjää 1,5:n johdolla ,mutta"syöttöjohdot" voi olla tukevampiakin.
Suosittelen ehdottomasti laittamaan releet työvaloille ja "tievaloille" ,näin vähentää suuren rasituksen yksittäisiltä sulakkeilta/liittimiltä.
Releille tietenkin syöttö suoraan akulta sulakkeen läpi.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  mattkau Ke Maalis 21 2012, 09:07

Just näin kuin outsideri kirjotti. Minusta puoltoista neliöö on minimi piuhan paksuus traktorissa. Kannattaa muistaa, että pelkkä sähkön siirto ei määrää sitä, vaan paksumpi johto kestää paremmin myös mekaanisesti. Kestävyyteen vaikuttaa myös johtojen niputtaminen, kiinnittäminen hyvin ja ehkä suojaputkien käyttö myös. Sitten tietysti nuo syöttöjohdot (laturi, virtalukko, releet, käynnistimen heräte jne.), sanoisin että ne olisi syytä olla vähintään 6 neliötä.

Jos ei tee museoentisöintiä, niin sulakkeiden lisääminen on varmaan kannattavaa ja käyttää vanhojen putki- ja peräpuikkosulakkeiden sijasta lattaliittimellä olevia sulakkeita ja kosteussuojattuja rasioita. Ja liitokset on johdotuksen heikoin lenkki, sekä liittimestä kytkettävään laitteeseen että johdosta liittimeen. Traktori on varsin vaativa ympäristö. Ja maadoituksiin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Sähkön pitää päästä laitteeseen mutta myös pois siitä.

Ja vielä, kannattaa suosia eri värisiä johtoja ja loogisesti. Jos ei ole mahdollista seurata alkuperäistä värikoodausta, niin tekee sitten oman, mutta kirjoittaa värit jonnekkin ylös, vaikka siihen alkuperäiseen/täydennettyyn kytkentäkaavioon. Tämä olkoon seuraavaa tutkijaa varten (olkoon vaikka itse kahden vuoden päästä, ei varmaan muista mikä johto menee mihinkin, nimimerkillä kokemusta on tästä).

matti
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1323
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  ValtraValmet Ke Maalis 21 2012, 15:58

Tossa on rullalla parisataametrii 2.5. Rolling Eyes Teen siitä kaikki, mutta vaa koppiin uusin. Wink
ValtraValmet
ValtraValmet

David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 24
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  Paulig Su Maalis 25 2012, 10:34

mattkau kirjoitti:Just näin kuin outsideri kirjotti. Minusta puoltoista neliöö on minimi piuhan paksuus traktorissa. Kannattaa muistaa, että pelkkä sähkön siirto ei määrää sitä, vaan paksumpi johto kestää paremmin myös mekaanisesti. Kestävyyteen vaikuttaa myös johtojen niputtaminen, kiinnittäminen hyvin ja ehkä suojaputkien käyttö myös. Sitten tietysti nuo syöttöjohdot (laturi, virtalukko, releet, käynnistimen heräte jne.), sanoisin että ne olisi syytä olla vähintään 6 neliötä.

Jos ei tee museoentisöintiä, niin sulakkeiden lisääminen on varmaan kannattavaa ja käyttää vanhojen putki- ja peräpuikkosulakkeiden sijasta lattaliittimellä olevia sulakkeita ja kosteussuojattuja rasioita. Ja liitokset on johdotuksen heikoin lenkki, sekä liittimestä kytkettävään laitteeseen että johdosta liittimeen. Traktori on varsin vaativa ympäristö. Ja maadoituksiin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Sähkön pitää päästä laitteeseen mutta myös pois siitä.

Ja vielä, kannattaa suosia eri värisiä johtoja ja loogisesti. Jos ei ole mahdollista seurata alkuperäistä värikoodausta, niin tekee sitten oman, mutta kirjoittaa värit jonnekkin ylös, vaikka siihen alkuperäiseen/täydennettyyn kytkentäkaavioon. Tämä olkoon seuraavaa tutkijaa varten (olkoon vaikka itse kahden vuoden päästä, ei varmaan muista mikä johto menee mihinkin, nimimerkillä kokemusta on tästä).

matti

Niin, juuri eilen katselin yhtä asentamaani mustaa maadoitusjohtoa. Se häviää kopin alla suojattuun johtonippuun. Ei siinä mitään vikaa ole, sattui vaan silmään ja mietin, mihin ihmeeseen se on matkalla Smile
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1093
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  Paulig Su Maalis 25 2012, 10:35

ValtraValmet kirjoitti:Tossa on rullalla parisataametrii 2.5. Rolling Eyes Teen siitä kaikki, mutta vaa koppiin uusin. Wink

Onks se samanväristä? Jos näin on, olet tosi sekaisin niiden kans. Siellä kopissa menee todella paljon maadoitusta, anturivirtaa ja vahvempaa virtaa. Ei kannattas sekoittaa.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1093
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  Late885 Su Maalis 25 2012, 15:04

Sain juur 1390:n sähköt uusittua ja lähes kaikki on joko punaista tai mustaa. Merkkailin kaapelit semmosella numeroteipillä. Niitä saa kaiketi ihan sähköliikkeestä eikä maksa paljon ja on kätevätapa merkata. Samalla tuli tosin piirrettyä sähkökaaviot uusiks A3 kokoselle paperille. Alkuperästä värikoodausta aikas hankala noudattaa kun tahtoo saatavuus olla heikohkoa ja tulee melko kalliiks.
Late885
Late885

David Brown : 885 -73 ja 1390 -82
DBTCF:n jäsen nro : 30
Viestien lukumäärä : 52
Paikkakunta : Pm/(Srj)

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  sKy Su Maalis 25 2012, 16:39

Eilen tuli melkein poltettua isäukon metsäfoorti Shocked
Täydellisen rempan lisäksi päätettiin että uusitaan sähvöt kans ja tilasin marjakankaalta johtosarjan. Johtosarjassa oli pieni källi tehty kun kiinanpoika ei ihan osaa kopioida alkuperäistä Evil or Very Mad Öljynpaine ja latausvalojen lampunkannat oli tehty eristämättä eli + meni suoraan mittariston taustasta maihin ja vähän johdot savusi Neutral

sKy

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Laitila

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  Paulig Ma Maalis 26 2012, 19:36

sKy kirjoitti:Eilen tuli melkein poltettua isäukon metsäfoorti Shocked
Täydellisen rempan lisäksi päätettiin että uusitaan sähvöt kans ja tilasin marjakankaalta johtosarjan. Johtosarjassa oli pieni källi tehty kun kiinanpoika ei ihan osaa kopioida alkuperäistä Evil or Very Mad Öljynpaine ja latausvalojen lampunkannat oli tehty eristämättä eli + meni suoraan mittariston taustasta maihin ja vähän johdot savusi Neutral

Niin. No yleensä sulakkeet on tuota varten. Ainakaan vanhemmissa taaveissa ei lataus -ja öljynpainevalolla (eikä hehkulla & startin herätteellä) ole sulaketta tehdasasennuksena. Kannattaa laittaa.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1093
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  ValtraValmet To Maalis 29 2012, 19:33

Vedin sinne ylös jo piuhan mistä sitten otan kaiken tarvittavan sinne. Smile
ValtraValmet
ValtraValmet

David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 24
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  Paulig La Maalis 31 2012, 11:43

ValtraValmet kirjoitti:Vedin sinne ylös jo piuhan mistä sitten otan kaiken tarvittavan sinne. Smile

Meinaatko laittaa paljo valoja? Minä laitoin useamman päävirtajohdon, että sai esim. etu -ja takatyövalot omalle sulakkeelle. Puhallin ottaa virtalukon kautta. (laitoin muuten releen sinne kojetaulun alle, uusi syöttöjohto. Virtalukolta tulee vaan heräte eikä virta kierrä virtalukon kautta enää)
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1093
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  outsider La Maalis 31 2012, 17:37

Kun tekee niin kuin Paulig niin hyvä tulee.Ei vanhat sulakkeet/johdot paljoa rasitu, jollei tosiaan halua kaikkia johtoja uusia.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  Paulig La Maalis 31 2012, 20:49

outsider kirjoitti:Kun tekee niin kuin Paulig niin hyvä tulee.Ei vanhat sulakkeet/johdot paljoa rasitu, jollei tosiaan halua kaikkia johtoja uusia.

Käytännössä sitten alkuperäiset johdot ovat herätevirtajohtoja, lukuunottamatta mittariston ja moottorin muutamia johtoja.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1093
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty 1210 KYSYMYKSIÄ!

Viesti  ValtraValmet Ma Toukokuu 07 2012, 18:27

Mites saan turbolle öljyn? Adapterin turbolle aattelin tehä huomenna... Mutta öljy pitäis saaha sinne!
ValtraValmet
ValtraValmet

David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 24
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 Asiaa Empty Vs: 1210 Asiaa

Viesti  jusape Ma Toukokuu 07 2012, 20:15

En nyt muista (pitäis olla) onko öljykanavissa "tulppia" ulospäin, ainakin 1410pissä tulis muistaakseni lohkon kyljestä, syöttöpumpun takaa turpon voiteluputki.
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2515
Ikä : 51
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa