Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen.

5 posters

Siirry alas

DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen. Empty DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen.

Viesti  aikaveijo Ke Huhti 26 2017, 15:03

Erkki ja monet muutkin olivat tiivistäneet kyseisen pulttisauman aika kivuttomasti ja myös pitäväksi. Olisin kysynyt miten
silloin menetellään jos saumaa levitetään esm. 1cm, jotta saadaan todella pitävä sauma. Mitä silloin on minun huomioitava?
Minulla on hytti pois, pultit löysätty osittain, vaihdelaatikon yläkansi pois, samoin kuin kytkimen koppa. Tietysti myös hydr.suodattimen koppa ja kaikki on myös huolella puhdistettu, ettei likaa pääse vaihteistoon taikka muuallekkaan. Onko kenties joku avannut saumaa suurennmaksi ? PS. käytössä hyvät nosturit 2kpl ja liukupukit.

aikaveijo

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 60

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen. Empty Vs: DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen.

Viesti  erkki Ke Huhti 26 2017, 15:14

Itte raotin saumaa vain sen millin, pari, mitä se itse avautuu kun pultit löysää. Portaaleista tulevat vetoakselit menee tasauspyörästön booriholkkeihin ja kun tasauspyörästö on vaihdelaatikon peräpäässä kiinni, niin isoa rakoa siihen ei saa aikaan ellei  portaaleja käytä irrallaan.

Ihan hyvin se onnistuu kun valuttaa ensin öljyt pois kunnolla vaikka yön yli ja pesee rakosen Bärklee -spreillä. Sinne saa tiivistemassan menemään lastalla painamalla niinkuin kittaisi seinästä halkeamaa umpeen. Liiat tursuaa sitten pois välistä kun pultit kiristää.

Myös hydraulipumpun imuputki on ruuvilla kiinni vaihteistokotelossa, joten se pitää kanssa irrottaa imusuodattimen alta.

Tietysti, kun kansi on auki, niin voihan koko vaihteistonkin irrottaa, että saa taka-akselia pakitettua taaksepäin, mutta saa se tiivistemassan menemään saumaan rakosestakin. Uuden paperitiivisteen kanssa ei kannata alkaa pelaamaan, se ei ole sen parempi kuin alkuperäinenkään.


Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ke Huhti 26 2017, 16:13, muokattu 1 kertaa

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5105

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen. Empty DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen.

Viesti  aikaveijo Ke Huhti 26 2017, 16:07

Kyllä, tulen tekemään tiivistyksen Erkin neuvomalla tavalla. Vaihteiston kansi avattu sen vuoksi, että näen yleissilmäyksen.
Kytkin koppa että näen tiiveyden, että ei vuoda vaihteistosta öljyä sinne. Puhdistin myös sitä hieman, kun oli ajettu ilman kytkimen alaluukkua. Oli seipäällinen heinää siellä. Kiitos Erkki vastauksesta. Remontti jatkuu huomenna.

aikaveijo

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 60

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen. Empty Vs: DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen.

Viesti  JaakkoV Su Tammi 07 2018, 21:13

Itselläni vastaava projekti etenee hiljalleen. Mihin momenttiin päärungon ja taka-akselin väliset pultit tulisi kiristää vai onko vaan "riittävän tiukalle ja kaikkia saman verran"?

JaakkoV

David Brown : 950 Livedrive "First Series"
Viestien lukumäärä : 8

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen. Empty Vs: DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen.

Viesti  1690 metsä Ma Tammi 08 2018, 08:28

Onhan nille pulteille varmaan joku momenttikin annettu mut kaikki riittävän tiukalle, niin ainaki ite laitoin.

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen. Empty Vs: DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen.

Viesti  mattkau Ma Tammi 08 2018, 09:08

Joo, korjauskirja antaa momentiksi 55 LbFt eli 75Nm (ruuvit vissiin 7/16 UNC eli vajaa 12mm kooltaan). Jotta saisi kaikki tasasen tiukkaan, niin kierteiden puhdistaminen on tärkeää ja ei varmaan kannan ja kierteen kohtuullinen rasvauskaan ole pahasta. Tai sitten kierteen liukastukseen voi käyttää lukitetta. No, nämähän taisi olla jo tiedossa.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen. Empty Vs: DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen.

Viesti  JaakkoV Ma Tammi 08 2018, 21:25

Kiitos herrat! Kierrelukitteella liukastelen ja koitan saada kiristettyä tasaisesti

JaakkoV

David Brown : 950 Livedrive "First Series"
Viestien lukumäärä : 8

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa