Case 1394 fixausta
+14
Goodtractor
Pakki
Tessu
erkki
sopanja
Ulvila
mattkau
otsoni
outsider
jusape
TIKO
Rokressi
OlleK
mtalo
18 posters
Sivu 1 / 17
Sivu 1 / 17 • 1, 2, 3 ... 9 ... 17
Case 1394 fixausta
Noniin laitan ensimmäisen viestin foorumille. Tein kaupat eilen Case 1394:sesta. Neliveto perinteisellä vaihteistolla ja keulalla Triman 2-toiminen kuormaaja. Kone on punainen turbollinen vuodelta -84.
Kone on jäänyt vaille rakkautta pidemmän aikaa, mutta perustekniikka tuntuu pelaavan. Ensimmäisenä pitäisi varmaan vaihtaa nesteet/öljyt joka paikkaan. Tähän hommaan olisi mukava saada ohjekirja, ettei tarvitsisi arpoa. Löytyykö joltain ohjekirja skannattuna tai voisiko joku sellaisen skannata?
Sen jälkeen voisi alata sipistelemään sisustaa. Verhoilut on tietysti hajalla lisäksi useampi käyttövipu ei toimi. Mistä löytää vaijerin nelivedon kytkentään? Entäs millainen vipu pitäisi olla koukun vapauttimessa? Onko siinä vain vaijeri ja nuppi päässä vai mikä?
Takalasi on uusittu, mutta ei ole kahvaa eikä pumppuja. Miten pumput tulee kiinni lasiin? Onko takalasipyyhinta ollut näissä? Lahvan jostain löysin, mutta maksaisi 70 euroa, joten taidan tehdä jonkin patentin.
Käyttövipujen (nostovarret, hydrauliikka ja mitä siinä olikaan) juuresta tuntui puuttuvan jokin suoja. Tässä näkee suoraan vipujen mekanismiin. Varmaan pitäisi olla jokin pelti vai mikähän siinä pitäisi olla?
Voisko joku ystävällinen lähtettää kuvia ohjaamosta, että näkisin millainen se on alunperin ollut.
Nämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen?
Kone on jäänyt vaille rakkautta pidemmän aikaa, mutta perustekniikka tuntuu pelaavan. Ensimmäisenä pitäisi varmaan vaihtaa nesteet/öljyt joka paikkaan. Tähän hommaan olisi mukava saada ohjekirja, ettei tarvitsisi arpoa. Löytyykö joltain ohjekirja skannattuna tai voisiko joku sellaisen skannata?
Sen jälkeen voisi alata sipistelemään sisustaa. Verhoilut on tietysti hajalla lisäksi useampi käyttövipu ei toimi. Mistä löytää vaijerin nelivedon kytkentään? Entäs millainen vipu pitäisi olla koukun vapauttimessa? Onko siinä vain vaijeri ja nuppi päässä vai mikä?
Takalasi on uusittu, mutta ei ole kahvaa eikä pumppuja. Miten pumput tulee kiinni lasiin? Onko takalasipyyhinta ollut näissä? Lahvan jostain löysin, mutta maksaisi 70 euroa, joten taidan tehdä jonkin patentin.
Käyttövipujen (nostovarret, hydrauliikka ja mitä siinä olikaan) juuresta tuntui puuttuvan jokin suoja. Tässä näkee suoraan vipujen mekanismiin. Varmaan pitäisi olla jokin pelti vai mikähän siinä pitäisi olla?
Voisko joku ystävällinen lähtettää kuvia ohjaamosta, että näkisin millainen se on alunperin ollut.
Nämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen?
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: Case 1394 fixausta
Ohjekirjoja löytyy osoitteesta http://www.ohjekirja.org/ 1394 ohjekirja löytyy seuraavasta kohdasta http://www.ohjekirja.org/tuoteluettelo/traktorit/caseih/caseih-1194-1294-1394-1494-ohjekirja
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Case 1394 fixausta
Kuva on omasta 1690 mallista, mutta samanmoinen lienee ollut myös 1394 mallissa.
Viimeinen muokkaaja, Rokressi pvm Pe Helmi 03 2017, 11:12, muokattu 1 kertaa
Rokressi- Viestien lukumäärä : 129
Vs: Case 1394 fixausta
Onnea uudelle! mutta ensimmäisenä voisi katsoa myöskin mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Käytöstä riipuen. Takalasin kahvan voi tehdä mistä vain melkein. Nelivedon kytkentävaijerin löydät pihlajaniemeltä jne. Mutta onko se rikki oikeasti? Liikkuuko vipu kunnolla siellä mahan alla. Kopin alla hahlo johon se toinen pää asettuu.
Koukun vapauttimessa vaan monimutkainen terästanko, sen voi itsekin taivutella tai käy purkaamolla katselemassa.
Vipujen juuret? kyllä se alunperin avoin on.
Laita kuvaa niin helpompi kommentoida.
Takalasin pyyhkimen reikä siinä kuskin selän oikealla puolella n. 15mm kokoinen. Mutta harvalla sellainen. Tää on 80 lukulainen..
Ennemmin kun pikkujuttuja katselet niin Tärkeimmät ensin. Kaikki öljyt pyöränvälityksiä myöten tarkistat. Etuperä myös. 17 tai 19mm hylsyllä tulppa kuskinpenkiltä nähden vasemmalla puolella kardaanin juuressa keskellä akselia. Jos tasan niin ok.
Koukun vapauttimessa vaan monimutkainen terästanko, sen voi itsekin taivutella tai käy purkaamolla katselemassa.
Vipujen juuret? kyllä se alunperin avoin on.
Laita kuvaa niin helpompi kommentoida.
Takalasin pyyhkimen reikä siinä kuskin selän oikealla puolella n. 15mm kokoinen. Mutta harvalla sellainen. Tää on 80 lukulainen..
Ennemmin kun pikkujuttuja katselet niin Tärkeimmät ensin. Kaikki öljyt pyöränvälityksiä myöten tarkistat. Etuperä myös. 17 tai 19mm hylsyllä tulppa kuskinpenkiltä nähden vasemmalla puolella kardaanin juuressa keskellä akselia. Jos tasan niin ok.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Case 1394 fixausta
Tuo -84 vuosimali ei ihan ehkä pitäne paikkaansa ???
Emännyksen -85 ( vuosimalli on tosin itselläni varmistamatta ) CASE 1494 on valkoinen ja punaiseksikos nuo muuttui siinä -85 lopulla ....
Emännyksen -85 ( vuosimalli on tosin itselläni varmistamatta ) CASE 1494 on valkoinen ja punaiseksikos nuo muuttui siinä -85 lopulla ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Case 1394 fixausta
Konedatassakin lukee samoin, kuin jusape kirjoittaa. Mutta rekisteriotteessa lukee käyttöönottopäivänä 0.0.1984, mutta punainen se silti on.
Tuosta yksilöstä on kyse:
https://m.nettikone.com/case/1394/1589163
En usko siihenkään, että joku olisi maalannut sen jälkikäteen punaiseksi. Pitäiskö nuo vanteet olla tuon väriset, kun ovat.
Tällä värillähän ei ole mitään merkitystä, mutta mielenkiintoinen yksityiskohta.
Tuosta yksilöstä on kyse:
https://m.nettikone.com/case/1394/1589163
En usko siihenkään, että joku olisi maalannut sen jälkikäteen punaiseksi. Pitäiskö nuo vanteet olla tuon väriset, kun ovat.
Tällä värillähän ei ole mitään merkitystä, mutta mielenkiintoinen yksityiskohta.
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: Case 1394 fixausta
Kone ei ole vielä pihassa, kun otin siihen kuljetuksen. Meinasin ensin ajaa sen kotiin (115km), mutta myyjä peljätteli, että vuota kardaanin stefa voi korkata matkalla. En viittinyt sitten ottaa riskiä, kun ei noista öljyn tasoistakaan voi olla varma.
Eikö tässä ollut hydrauliöljy ja vaihteistoöljy samassa? Onko takapyörien akselissa omat öljy tilansa. Nykyisessä koneessa MF175 on jotkin murikat vielä takapyörien juuressa.
Etupyörien navoissa on vissiin myös öljy. Onko ulkopuolella tulppa ja vaakatasossa oikea määrä?
Mitäs öljysortteja suositellaan? Kannattaisko moottoriin laittaa täyssynteettistä esim. 10w40? Meneekö etuperään ja napoihin vaihteistoöljy vai yleisöljy? Entäs perään ja hydrauliikkaan.
Jarruöljy on väärää, kun myyjä oli laittanut kirkasta mineraaliöljyä. Se pitäis kanssa vaihtaa.
Eikö tässä ollut hydrauliöljy ja vaihteistoöljy samassa? Onko takapyörien akselissa omat öljy tilansa. Nykyisessä koneessa MF175 on jotkin murikat vielä takapyörien juuressa.
Etupyörien navoissa on vissiin myös öljy. Onko ulkopuolella tulppa ja vaakatasossa oikea määrä?
Mitäs öljysortteja suositellaan? Kannattaisko moottoriin laittaa täyssynteettistä esim. 10w40? Meneekö etuperään ja napoihin vaihteistoöljy vai yleisöljy? Entäs perään ja hydrauliikkaan.
Jarruöljy on väärää, kun myyjä oli laittanut kirkasta mineraaliöljyä. Se pitäis kanssa vaihtaa.
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: Case 1394 fixausta
Vaihteisto ja hydrauliikka käyttää samaa öljyä.
Pyöränvälityksissä on erilliset öljyt.
Etupyörien navoissa on öljyä, tietenkin.
Käytä STOU (Super Tractor Oil Universal) moottorissa ja vaihteistossa. Öljyn merkillä ei ole väliä. Niin ja mieluiten vain mineraali öljyä.
Jarrujen ja kytkimen hallintasysteemissä käytetään mineraali öljyä. Oikea laatu on vihreä Citroen hydrauliikka öljyä eli LHM. LHM käytetään sen vuoksi että sen viskositeetti pysyy tarpeeksi alhaisena myös kovilla pakkasilla. Muut mineraali öljyt tuppaavat olemaan liian paksuja kovilla pakkasilla.
Ohjekirjassa on vastaukset moneen esittämääsi kysymykseen.
Pyöränvälityksissä on erilliset öljyt.
Etupyörien navoissa on öljyä, tietenkin.
Käytä STOU (Super Tractor Oil Universal) moottorissa ja vaihteistossa. Öljyn merkillä ei ole väliä. Niin ja mieluiten vain mineraali öljyä.
Jarrujen ja kytkimen hallintasysteemissä käytetään mineraali öljyä. Oikea laatu on vihreä Citroen hydrauliikka öljyä eli LHM. LHM käytetään sen vuoksi että sen viskositeetti pysyy tarpeeksi alhaisena myös kovilla pakkasilla. Muut mineraali öljyt tuppaavat olemaan liian paksuja kovilla pakkasilla.
Ohjekirjassa on vastaukset moneen esittämääsi kysymykseen.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Case 1394 fixausta
mtalo kirjoitti:Konedatassakin lukee samoin, kuin jusape kirjoittaa. Mutta rekisteriotteessa lukee käyttöönottopäivänä 0.0.1984, mutta punainen se silti on.
Tuosta yksilöstä on kyse:
https://m.nettikone.com/case/1394/1589163
En usko siihenkään, että joku olisi maalannut sen jälkikäteen punaiseksi. Pitäiskö nuo vanteet olla tuon väriset, kun ovat.
Tällä värillähän ei ole mitään merkitystä, mutta mielenkiintoinen yksityiskohta.
Kyllä tuo on maalattu punaiseksi tai sitten lokasuojat ja moottoripellit uusittu.
Vanteet ovat alkuperäisen väriset.
Ei tuonikäisessä vuodella parilla ole mitään merkitystä.
Noi alkuperäiset punaiset syksystä 1985 eteen päin ovat 10% nopeampia tiellä ei muua isompaa muutosta.
Onnittelut vain uudelle taavettimiehelle ja kysele rohkeasti.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: Case 1394 fixausta
^Mäkin illalla googlettelin ja päädyin samaan tulokseen. Lokasuojat ja hytti oli kyllä maalattu, oli aika kiiltävä maali. Pahimpia lommojakin oli yritetty oikaista lokasuojista.
Moottoripelti vaikutti alkuperäiseltä, joten varmaan otettu jostain purkukoneesta. Vanteet pitäisi vissiin olla musta/harmaat-punaisessa.
Taisi 28km/h kulkea.
Moottoripelti vaikutti alkuperäiseltä, joten varmaan otettu jostain purkukoneesta. Vanteet pitäisi vissiin olla musta/harmaat-punaisessa.
Taisi 28km/h kulkea.
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: Case 1394 fixausta
Jos kopin sisusta on musta niin se on jälikäteen maalattu punaiseksi. Alkuperäisissä punaisissa on harmaa sisusta. -85 mallisissa musta runko punaiset vanteet valkoinen koppi. Galleriassa näkyy minun sellainen.
Älä laita täyssynteettisiä öljyjä, ne ei ole tarkoitettu tämänikäisiin!
https://taavettitalli.kuvat.fi/kuvat/David+Brown+Traktorit/Enn%C3%A4tyskeko+kauhaan+mahtui.jpg
Älä laita täyssynteettisiä öljyjä, ne ei ole tarkoitettu tämänikäisiin!
https://taavettitalli.kuvat.fi/kuvat/David+Brown+Traktorit/Enn%C3%A4tyskeko+kauhaan+mahtui.jpg
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Case 1394 fixausta
TIKO kirjoitti:Jos kopin sisusta on musta niin se on jälikäteen maalattu punaiseksi. Alkuperäisissä punaisissa on harmaa sisusta. -85 mallisissa musta runko punaiset vanteet valkoinen koppi.
Meinaatko harmaalla sisustalla siis muoviosia, esim. koelauta? Muistelin, että koelauta olisi ollut harmaa. Onko kopin runko molemmissa musta sisältä?
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: Case 1394 fixausta
Mulla ei näy Rokressin laittama kuva.
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: Case 1394 fixausta
90-sarjassa hytinsisutan pehmusteet oli mustat.
94-sarjassa harmaat .Samoin kojetaulun runko.
Sisustassa ei ole eroja 84 vuosimallin ja punaisen 85-87 vuosimallin välillä ,ainakaan suuremmin.
Mittaristo voi olla vähän erilainen.
Suurin ero alkupään(valkoiset) ja loppupään (punaiset) 94-sarjassa on tosiaan maantienopeus ja eri etuakseli ,Carraro 709.
Muuten erot pieniä.
Kopin rungon väri on musta sekä 90 että 94-sarjassa
94-sarjassa harmaat .Samoin kojetaulun runko.
Sisustassa ei ole eroja 84 vuosimallin ja punaisen 85-87 vuosimallin välillä ,ainakaan suuremmin.
Mittaristo voi olla vähän erilainen.
Suurin ero alkupään(valkoiset) ja loppupään (punaiset) 94-sarjassa on tosiaan maantienopeus ja eri etuakseli ,Carraro 709.
Muuten erot pieniä.
Kopin rungon väri on musta sekä 90 että 94-sarjassa
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: Case 1394 fixausta
Netistä löytyy kyllä muutamia punaisia Caseja punaisilla vanteilla:
http://www.rolnicze24.pl/lubelskie/ciagniki-rolnicze/case/case-1394-1988r-72km.html
Tiedä sitten, onko tuotakin maalattu joskus tai otettu vanhemmasta vanteet.
Alkasi kiinnostamaan niin paljon, että taidan soittaa vielä alkuperäiselle omistajalle ja kysyä minkä värisenä on tehtaalta tullut.
http://www.rolnicze24.pl/lubelskie/ciagniki-rolnicze/case/case-1394-1988r-72km.html
Tiedä sitten, onko tuotakin maalattu joskus tai otettu vanhemmasta vanteet.
Alkasi kiinnostamaan niin paljon, että taidan soittaa vielä alkuperäiselle omistajalle ja kysyä minkä värisenä on tehtaalta tullut.
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: Case 1394 fixausta
mtalo kirjoitti:Mulla ei näy Rokressin laittama kuva.
Näkyykö nyt? kävin muokkaamassa.
Rokressi- Viestien lukumäärä : 129
Vs: Case 1394 fixausta
Rokressi kirjoitti:mtalo kirjoitti:Mulla ei näy Rokressin laittama kuva.
Näkyykö nyt? kävin muokkaamassa.
Näkyy. Mun omasta varmaan puuttuu vipujen juuresta tuo pelti, jossa on myös toimintasymbolit.
Löytyiskö kuvaa siitä, kuinka pumput on takalasissa kiinni?
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: Case 1394 fixausta
Lasin läpi kiristetään sellainen holki jossa kuulapää pumpulle.
Näkyy linkin kuvassa.
http://messicks.com/cas/65470?sectionId=54024&diagramId=65470_1161211
Näkyy linkin kuvassa.
http://messicks.com/cas/65470?sectionId=54024&diagramId=65470_1161211
Rokressi- Viestien lukumäärä : 129
Vs: Case 1394 fixausta
Rokressi kirjoitti:Lasin läpi kiristetään sellainen holki jossa kuulapää pumpulle.
Näkyy linkin kuvassa.
http://messicks.com/cas/65470?sectionId=54024&diagramId=65470_1161211
Jotain tuollaista ajattelinkin. Mistähän voisi löytyä jotain yleismallisia kiinnikkeitä lasiin? Sellaisista tuo voisi tehdä ja ostaisi vielä yleismalliset pumputkin.
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: Case 1394 fixausta
Onko joku keksinyt halvempaa vaihtoehtoa raitisilmasuodattimelle. Maksaa IKH:lla 35€.
Jokin VAG-auto voisi käyttää samankokoista moottorin ilmansuodattimena.
Jokin VAG-auto voisi käyttää samankokoista moottorin ilmansuodattimena.
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: Case 1394 fixausta
Lasia vasten täytyy tulla kumia kaikilta suunnilta ja kumien kummallakin puolella täytyy olla iso korilaatta jotta homma pysyy koossa. Jos lasiin pääsee kosketuksiin rautaa tai kovaa muovia on se lasin menoa, sirpaleita löytyy sen jälkeen joka puolelta.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Case 1394 fixausta
Soitin alkuperäiselle omistajalle, niin seövis tuon olleen alunperin valkoinen. Jobbari on pyyhkäissyt punaseksi - ravat varmaan jääny maalin alle☺
Moottorisuoja on ilmeisesti purkukoneesta.
Moottorisuoja on ilmeisesti purkukoneesta.
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: Case 1394 fixausta
No ei tuo väri niin iso asia ole, kunhan vaan vehje toimii.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Case 1394 fixausta
mtalo kirjoitti:Onko joku keksinyt halvempaa vaihtoehtoa raitisilmasuodattimelle. Maksaa IKH:lla 35€.
Jokin VAG-auto voisi käyttää samankokoista moottorin ilmansuodattimena.
Oisko jostain joku halpa valkoinen t paita niin kiristät kotelon reunojen yli ja koppa kiinni.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Case 1394 fixausta
. Mun omasta varmaan puuttuu vipujen juuresta tuo pelti, jossa on myös toimintasymbolit.
Minulla on muutama uusi symboliikka:"taulu" mutta sitä peltiä sen alle ei ole.
Minulla on muutama uusi symboliikka:"taulu" mutta sitä peltiä sen alle ei ole.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Sivu 1 / 17 • 1, 2, 3 ... 9 ... 17
Sivu 1 / 17
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa