Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1394 apusylkyn konffaus

4 posters

Siirry alas

1394 apusylkyn konffaus Empty 1394 apusylkyn konffaus

Viesti  jouto Ma Syys 28 2009, 10:41

Termos!

Vuoden 1985 yksi kolme ysi nelkkuni on nostolaitteeltaan apusylinteritön versio ja voimiltansa turhan vetku. Mulla on sopiva sylkky, alapään kiinnike on traktorissa olemassa, yläpäähän se pitää rakentaa.

Mikä on luonteva tapa ottaa nostolaitteen rinnakkaispaine tälle sylkylle? Olen nähnyt sellaisen konffauksen, jossa paineletku on liitetty vasemmalla hytin alla olevaan ulosottoon, jossa liitäntä sijaitsee mokkulan etupuolella. Sinne kai sitten, eh...?

Niin, tämä kone on yksöispumppuinen yhdellä hallintalohkolla varustettu yksilö.

ystterv.
Kauko Ollila
Mäntsälä

jouto

Viestien lukumäärä : 94

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 apusylkyn konffaus Empty Vs: 1394 apusylkyn konffaus

Viesti  taavettimies Ma Syys 28 2009, 14:17

jouto kirjoitti:paineletku on liitetty vasemmalla hytin alla olevaan ulosottoon, jossa liitäntä sijaitsee mokkulan etupuolella.
Juuri sinne Wink
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 apusylkyn konffaus Empty Vs: 1394 apusylkyn konffaus

Viesti  Riku Ti Maalis 29 2011, 21:20

taavettimies kirjoitti:
jouto kirjoitti:paineletku on liitetty vasemmalla hytin alla olevaan ulosottoon, jossa liitäntä sijaitsee mokkulan etupuolella.
Juuri sinne Wink
Voisko joku väännellä rautalangasta yllä olevan tekstin tällaiselle tyhmälle pohojalaaselle KIITOS ! Embarassed

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 372
Ikä : 57
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 apusylkyn konffaus Empty Vs: 1394 apusylkyn konffaus

Viesti  Vieraili Ti Maalis 29 2011, 21:59

Nostolaitesylinterin etupuolella on valurautainen mutikka pultilla kiinni,jossa proppu etupuolella josta voi laittaa paineen nostolaitteen apusylinterille.

Samassa kohti missä vanhemmissa oli kolmitieventtiili.

Sinun koneessa varmaan on jo alkujaan ollu apusylinteri,ainakin mitä ite olen viimesiä db pohjasia nähny on ollu se paikallaan,se pitää olla niin kestää se vääntiö vähän paremmin sitten kuormitusta.

Rytkäys on pahin,esim. ojan ylitys työkone perässä vauhdilla tahtoo särkeä sen,tai esim.rehuleikkurin tai paalin kanssa ojan ylitys varomattomasti sen katkasee.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

1394 apusylkyn konffaus Empty Vs: 1394 apusylkyn konffaus

Viesti  Riku Ti Maalis 29 2011, 22:25

Kiitos nyt meni jakeluun! Ei ole muutakuin kiinnityskorvat ala- ja yläpäässä. Tilasin apusylinterin Purkupojilta tänään puretusta 1394 ja siksi etsinkin sen kytkentä ohjetta sivuilta.

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 372
Ikä : 57
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 apusylkyn konffaus Empty Vs: 1394 apusylkyn konffaus

Viesti  Riku Ma Elo 22 2011, 18:19

Neuvokaa nyt taas noloompaa ! Nyt olen asentamassa apusylinteriä DB 880 Selestamatic eli "pienokaiseen" , kun ei meinannut jaksaa nostella Elho 260 kelapöyhintä aivan puhtaasti. Paineet mitattu pumpusta ja ovat tallella. Minulla siinä yksivipuinen kolmitieventtiili jossa kaksi lähtöä eteenpäin ylempi käytössä ulkopuolista hydrauliikkaa varten jolloin vipu laidassa vasemmalla kun käytän esim. kippiä. Kun kytken apusylinterin tuohon alempaa lahtöön ( joka keskellä työsylinterin päätä) missä asennossa pitää olla tuo kolmitieventtiilin vipu jotta nostolaite ja apusylinteri toimivat yhtäaikaa?

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 372
Ikä : 57
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 apusylkyn konffaus Empty Vs: 1394 apusylkyn konffaus

Viesti  erkki Ma Elo 22 2011, 20:13

Ihan oikeassa laidassa tulee sama piane ykkösporttiin ja nostosylinteriin. Varoitan olemaan erittäin varovainen sitten sen sylinterin kanssa. Köytä kolmitieventtiili vaikka narulla sinne oikealle ettei polvi vahingossa tönäise sitä pois paikaltaan. Raskaan työkoneen kanssa pystyy nimittäin käymään niin, että jos kolmitieventtiilin pukkaa vahingossa naksauksen verran vasemmalle ja sitten kokeilee vaikka laskea nostolaitetta niin koko taakka jää apusylinterin varaan ja se on kyllä vaarassa pullistua tai vaikka letku poksahtaa tms.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4529

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 apusylkyn konffaus Empty Vs: 1394 apusylkyn konffaus

Viesti  Riku Ma Elo 22 2011, 22:58

Kiitos Erkille tiedosta ja varoituksesta! Täytyy tehdä kolmitieventtiilin vivulle jonkinlainen lukitin, enkä minä malta "pienokaista" isoilla painoilla rääkätä. Tuossa kuvan DB 885 oli jo ostaessa apusylinteri, mutta sen kolmitieventtiilissä on lähtö myös sivussa jota tuossa vanhemmassa ei ole.

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 372
Ikä : 57
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 apusylkyn konffaus Empty Vs: 1394 apusylkyn konffaus

Viesti  erkki Ti Elo 23 2011, 07:42

Ompas gumma juttu jos ei Elho meinaa nousta???? Jos paineet on tallella niin varsien päästä nousee toista tonnia elikkä sen verran ettei pienokainen edes yritä pitää etupyöriä maassa. Oma vanhuskin nostaa keulan vielä tyhjäkäynnillä jos peräöljyt on kylmät. Vanhemmuuttaan noissa joutuu lisäämään prikkoja ylipaineventtiilin jousen alle jos venttiili alkaa parkumaan kovin herkästi.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4529

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 apusylkyn konffaus Empty Vs: 1394 apusylkyn konffaus

Viesti  Riku Ti Elo 23 2011, 08:52

Ei pienokaisen eturenkaat ole painavat Elhon kanssakaan. Kyllä sinun "pienokaisen" nostolaite on paremmassa lyönnissä verraten minun omaani. Paineet mitattu kippiliittimestä kylmänä ja kuumana ja olivat 180 kp, muuta silti kuumana alkoi olemaan pöyhimen nousu heikkoa. Yksi vaihtoehto olisi viedä taavetti Anteron katsottavaksi tuonne 80 km päähän, mutta sen kuljetus, ei viitsisi oikein hytitöntä kaveria sinne ajaakkaan. Ravaltsulla sylinteri maksoi 150 € ja kaverin kanssa sitä asenneltiin. Katsotaan nyt mitä se vaikuttaa.

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 372
Ikä : 57
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa