Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Case 1394:n huohotus(ko?)

Siirry alas

Case 1394:n huohotus(ko?) Empty Case 1394:n huohotus(ko?)

Viesti  jouto La Toukokuu 22 2010, 22:17

Terveeksi. Talvella viimeksi ja nyt äkeen vedossa taas alkoi 1394 lykätä moottoriöljyä ulos. Huomasin pojan äestysrupeaman jälkeen öljylätäkön koneen oikealla puolella. Oiekastaan pitkin öljypohjan matkaa. Ei tule TOD.NÄK. öljypohjasta, ei kuitenkaan ylempää lohkosta tai kannesta. Tosin ehti ilta ennen kuin pääsin asioita lähemmin tutkimaan.

Mitenkäs tämän vehkeen kampikammion tuuletus nyt onkaan järjestetty? Jotenkin nyt vaikuttais että se ei oikein pelaa. Semmoisen kolmituntisen aikana äespuuhassa oli sylkäissyt pari-kolme litraa Mobil MX:ää peltoon.

Terv. Kauko Ollila

ps. Jaaniin, 1690 oli samaan aikaan kanssani toisella lohkolla kultivaattorihommissa. Perä alkoi narajamaan (niinkuin perä nyt joskus itse kullakin) kultivaattori ylhäällä ajaessa. Siinä hyvät kylläni ihmeteltyäni panin lopulta pienimmän etenemispykälän ja menin taakse pällistelemään. Aha. Vasen keskiölevy irtoamassa vanteelta... Eikun kirraamaan.

jouto

Viestien lukumäärä : 91

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394:n huohotus(ko?) Empty Vs: Case 1394:n huohotus(ko?)

Viesti  TIKO La Toukokuu 22 2010, 22:48

Olisiko tuo huohotusputki tukossa? kerran joskus talvella 1390 oli moottorikehto jäätyny vettä täyteen ja putki umpeen, sylki öljyt pihalle ohjauspumpustakin. Omasta 1690 näkee nyt huohotussavut ohjaamosta kun nykäisin talvipakkasella veke ne rapeat putket vahingossa.
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 848
Ikä : 43
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394:n huohotus(ko?) Empty Vs: Case 1394:n huohotus(ko?)

Viesti  Vieraili Su Toukokuu 23 2010, 08:59

Tuota ongelmaa on esiintyny 1394,1494 ja samoin myösturbokuutostaaveteissa kun esim. ajaa maantieajoa kaasupohjassa yhden päivän,vaikkapa käy täältä Rovaniemellä,lähes 400 km.

Olen sen eliminoinu niin että venttiilinkoppa irroitetaan ja tarkistetaan se loiskelevy siitä huohottimen suulta,jos puuttuu,tehdään uusi.

Sitten olen hitsannu samankokoisesta huonekaluputkesta korotuksen siihen venttiilikopan päälle,oliko jotain 40 mm pyöreä putki,ja sen pälle sitten se moottorin sivulle lähtevä putki.

Olisko jotain 12-15 cm pitkä tuo korotus ollut,nyt öljy joutus kiipeämään tuon putken yläpäähän ja sieltä vasta tulemaan ulos,mutta ei tule,ja sotkut loppuu siihen.

Tuo normaali huohotin ei riitä raskaassa käytössä kun vanhemmuuttaan kampikammiopaine nousee,ja vaikka hoonaa ja laittaa uudet männänrenkaatki ja jopa männätki ilmiö ei poistu muuten kun tuolla hommalla.

Uuutenaki tuota esiinty jo,oikea kylki oli märkänä.

Tämän parannuksen taavetin moottoriin huomasi aikanaan veljeni joka teki traktoriremonttia töikseen, hän osti keväällä sen 1594 Askolasta.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394:n huohotus(ko?) Empty 1394 ja läähätys

Viesti  jouto Su Toukokuu 23 2010, 09:10

Kiitos Herrat taas!

Otanpakopan tarkasteluun
On tämä erinomainen yhteisö! Hyvää Kesän tuloa!!

Kauko Ollila

jouto

Viestien lukumäärä : 91

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394:n huohotus(ko?) Empty Vs: Case 1394:n huohotus(ko?)

Viesti  Vieraili Su Toukokuu 23 2010, 13:30

Väljä turbo sotkii myös moottoria,tosin pahemmin vasemmalta puolelta.
1394:ssa jonka myin pari vuotta sitten ,meni turbo vaihtoon alle 3000 tunnin.Noissa oli huonot switzerin kertakäyttöturbot.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394:n huohotus(ko?) Empty Huohotus

Viesti  jouto Ma Toukokuu 24 2010, 14:43

Veli-Matille vielä kysymys huohottimen rempasta:

Siis korotitko sitä itseään venttiilikoppaan pultattua pikkukoppaa eli sitä huohottimen lähtöä, johon tulee myös tehostimen huohotus? Miten on järjestetty siinä tapauksessa tuon osan liittäminen venttiilikoppaan, alunperinhan siinä on vain lyhyt kierretangonpätkä venttiilikopassa kiinni?

Vai tarkoitatko vasta sitä sivuun lähtevää ohuempaa huohotinputkea josta paineet lähtevät moottorin oikealle puolelle? Ja oliko korotus tosiaan luokkaa 15 senttiä, oli se nyt kummassa vaan?

Loiskelevynä tuossa on sellainen monireikälevy, vähän sihdin oloinen enemmänkin kuin loiskelevy. Semmoisen vähän paremman loiske-eston siihen voisi mestaroida tietysti.

t. Kauko Ollila

jouto

Viestien lukumäärä : 91

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394:n huohotus(ko?) Empty Vs: Case 1394:n huohotus(ko?)

Viesti  Vieraili Ma Toukokuu 24 2010, 17:19

Joo,se entinen irroitetaan ja hitsataan koppaan putkenpätkä kiinni ja se huohottimen putkien lähtö sitten sen nokkaan.

Korkia törötys se on,mutta jää konepellin alle,ei se sieltä näy.

Myös 1594 öljyntäyttökorkki/huohottimeen tein samoin,siinähän se oli venttiilikopassa.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394:n huohotus(ko?) Empty 1394:n ahdin läkähtyi

Viesti  jouto Ke Kesä 02 2010, 08:52

Huhhahhei!

No sepä antautui nyt se Schwitzerin leikkiturbo. Kuuman ahdin vuotaa öljyä sekä pakopuolelle että imusarjaan, tällä on ollut osansa tuohon huohotukseen, joka ei korjaantunut huohotinventtiilin korottamisella. Komeat savut korsteenissa!

Saako tuohon 1394:ään pultatuksi Holsetin isommitta sommitteluitta, vai mitä suosittelette solmuksi vanhan tilalle?

t. Kauko Ollila

jouto

Viestien lukumäärä : 91

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394:n huohotus(ko?) Empty Vs: Case 1394:n huohotus(ko?)

Viesti  Vieraili Ke Kesä 02 2010, 09:07

Kysyppä Marjakankaalta ,onko niillä just sopiva turbo tuohon.1694:n turbo heillä oli,jälkikäteen selvisi kun tuon 1594:n turbotin.
Switzerin turbo on ihan ok ,se vain tuo malli oli kertakäyttömallia.Kyllä siihen käynee myös 1494:n ja 1410:n turbo ,niissä taitaa olla holsett.
Lahdesta oliko se nyt Riihonen ostin itelle turbot.1394:een käy myös valmetin turbo ,vain sovitinrengas piti sorvata.Tekivät senkin siellä Riihosella.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394:n huohotus(ko?) Empty Vs: Case 1394:n huohotus(ko?)

Viesti  Vieraili Ke Kesä 02 2010, 09:17

Turbo Riikonen se oli. 1490,1494,1410 turbo käy siihen, pakosarja on sama kaikissa.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394:n huohotus(ko?) Empty Kiitosta!

Viesti  jouto Ke Kesä 02 2010, 09:26

Olin jo s-postikontaktissa Lahteen, katsotaan mitä sieltä löytyy.

Kiitos taas!

KO

jouto

Viestien lukumäärä : 91

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394:n huohotus(ko?) Empty Schwitzeri..

Viesti  jouto Ke Kesä 02 2010, 13:17

No sieltähän Riikoselta soitettiin heti. Schwitzeriksi menee uusturbonkin kanssa, se sovitinrengas täytyy sorvauttaa muualla, näitten sorviukko on eläköitynyt. Sanoi miekko, että tämä nimenomainen ensiasennusahdin on tosiaan kehno ja korjaamaton paikka, mutta uusasennus on eri maata. 780 erkkoa hintaa tällä.

Juu

Kauko Ollila

jouto

Viestien lukumäärä : 91

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394:n huohotus(ko?) Empty Vs: Case 1394:n huohotus(ko?)

Viesti  Vieraili Ke Kesä 02 2010, 16:22

Juu näinhän se menee.Ois ehkä kannattanut Marjakankaaltakin kysyä.Mun 1594:n turbo ois ollut siellä halvempi ja just oikeanlainen. No tuskin noissa suuria eroja on??

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa