Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

880 selecta ajoitus

3 posters

Siirry alas

880 selecta ajoitus Empty 880 selecta ajoitus

Viesti  erkki Pe Marras 14 2014, 17:07

Moottori kävi murusina ja nyt pitää osata asentaa ruiskutuspumppua käytävä akseli oikeaan hampaanväliin nokka-akselille.
Neuvoja kaivataan

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4536

Takaisin alkuun Siirry alas

880 selecta ajoitus Empty Vs: 880 selecta ajoitus

Viesti  OlleK Pe Marras 14 2014, 17:15

1-mäntä ruiskutuskohtaan (SP). Sen jälkeen vetoratas sellaiseen kohtaan, että leveä urea on noin kello 4 kohdassa. Kun nyt painetaan pesä paikalleen, tulee leveä ura pyörähtää kohtaan kello 6 tai hieman sen jälkeen.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1420

Takaisin alkuun Siirry alas

880 selecta ajoitus Empty Vs: 880 selecta ajoitus

Viesti  erkki La Marras 15 2014, 10:40

Kiitos. Se pitää osata pyöräyttää moottori sitten niin, että on ykköspytyn venttiilit kiinni ja lukkotappi SP reijässä vauhtipyörällä. Myös vauhtipyörä pitää olla oikeassa asennossa kampiakseliin nähden. Onko siihen merkkejä? Onko tuo kellotaulun katsomissuunta sivusta vai takaa kuskin paikalta.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4536

Takaisin alkuun Siirry alas

880 selecta ajoitus Empty Vs: 880 selecta ajoitus

Viesti  OlleK La Marras 15 2014, 11:35

Vauhtipyörä pitää olla oikein paikallaan kampiakseliin nähden (siinä on ohjuritappi). Kytkinkopasta pitäisi löytyä kaksi reikää joita on merkitty SP ja TDC. Vauhtipyörässä on kolo johon oikeaan reikään työnnetty tappi menee. Katselusuunta on siten, että seisotaan moottorin vieressä vasemmalla puolella naama moottoriin päin ja katsotaan väliakselia jossa on uritus. Yksi urista on leveämpi kuin muut urat. Niin, onhan kysymyksessä 3-sylinterinen moottori?

OlleK

Viestien lukumäärä : 1420

Takaisin alkuun Siirry alas

880 selecta ajoitus Empty Vs: 880 selecta ajoitus

Viesti  erkki La Marras 15 2014, 14:05

Juu, 880 on. Katselusuunta täytyy olla silloin oikealta. Noissa nelipyttyisissähän tätä kysymystä ei ilmene. Lohko porattiin isommaksi ja siihen painettiin kuivat putket.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4536

Takaisin alkuun Siirry alas

880 selecta ajoitus Empty Vs: 880 selecta ajoitus

Viesti  OlleK La Marras 15 2014, 14:14

Sorry, taisi aivot olla kahvitauolla. Tietenkin se nokka-akseli oikealla puolella, ja näin ollen myös syöttöpumppu.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1420

Takaisin alkuun Siirry alas

880 selecta ajoitus Empty Vs: 880 selecta ajoitus

Viesti  erkki Pe Joulu 05 2014, 19:14

Siellä asentaja ruuvaa nyt konetta kokoon ja soitti juuri, että TDC ja SP merkit löytyy ihan kuin pitääkin, mutta kun pumpun käyttöakselin pudottaa alas, niin leveä ura kääntyy kuulemma vain suuuniilleen tunnin verran myötäpäivään. Siis jos kellon neljän kohdalla laskee alas niin ura kääntyy noin kello viiteen. Onkohan se oikea ajoitus sitten niin, että taivoiteaika on pohjaan asennettuna klo 6?

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4536

Takaisin alkuun Siirry alas

880 selecta ajoitus Empty Vs: 880 selecta ajoitus

Viesti  OlleK Pe Joulu 05 2014, 19:47

Aloitus, kun leveä ura on kello 4 kohdalla tai hieman sen jälkeen. Kun kaikki vermeet ovat täysin pakillaan, tulee leveä ura olla kohdassa kello 6 tai hieman sen jälkeen (ei ennen kello 6). Vetohammaspyörä ja akseli tulee asentaa yhdessä laakeripesän kanssa. Pelkän akselin tiputtaminen alas ei anna oikeata kuvaa, koska hammastus ei ole täysin paikallaan. Homma on siitä hankala, että pesä on melko tiukka lohkon reikään.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1420

Takaisin alkuun Siirry alas

880 selecta ajoitus Empty Vs: 880 selecta ajoitus

Viesti  outsider Pe Joulu 05 2014, 21:16

Yhden kerran tuon ajoituksen olen laittanut kohilleen.
Muistaakseni ohje oli ,leveä ura puoliviidessä (1630) ja siitä kun vetohammaspyörän naputti pohjaan niin lopputulos oli kello 6.

Neljästä kuuteen ei kyllä siirry.

Varovastihan se pitää naputella paikoilleen ettei riko vinoa hammastusta.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa