880 selecta ajoitus
3 posters
Sivu 1 / 1
880 selecta ajoitus
Moottori kävi murusina ja nyt pitää osata asentaa ruiskutuspumppua käytävä akseli oikeaan hampaanväliin nokka-akselille.
Neuvoja kaivataan
Neuvoja kaivataan
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 880 selecta ajoitus
1-mäntä ruiskutuskohtaan (SP). Sen jälkeen vetoratas sellaiseen kohtaan, että leveä urea on noin kello 4 kohdassa. Kun nyt painetaan pesä paikalleen, tulee leveä ura pyörähtää kohtaan kello 6 tai hieman sen jälkeen.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 880 selecta ajoitus
Kiitos. Se pitää osata pyöräyttää moottori sitten niin, että on ykköspytyn venttiilit kiinni ja lukkotappi SP reijässä vauhtipyörällä. Myös vauhtipyörä pitää olla oikeassa asennossa kampiakseliin nähden. Onko siihen merkkejä? Onko tuo kellotaulun katsomissuunta sivusta vai takaa kuskin paikalta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 880 selecta ajoitus
Vauhtipyörä pitää olla oikein paikallaan kampiakseliin nähden (siinä on ohjuritappi). Kytkinkopasta pitäisi löytyä kaksi reikää joita on merkitty SP ja TDC. Vauhtipyörässä on kolo johon oikeaan reikään työnnetty tappi menee. Katselusuunta on siten, että seisotaan moottorin vieressä vasemmalla puolella naama moottoriin päin ja katsotaan väliakselia jossa on uritus. Yksi urista on leveämpi kuin muut urat. Niin, onhan kysymyksessä 3-sylinterinen moottori?
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 880 selecta ajoitus
Juu, 880 on. Katselusuunta täytyy olla silloin oikealta. Noissa nelipyttyisissähän tätä kysymystä ei ilmene. Lohko porattiin isommaksi ja siihen painettiin kuivat putket.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 880 selecta ajoitus
Sorry, taisi aivot olla kahvitauolla. Tietenkin se nokka-akseli oikealla puolella, ja näin ollen myös syöttöpumppu.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 880 selecta ajoitus
Siellä asentaja ruuvaa nyt konetta kokoon ja soitti juuri, että TDC ja SP merkit löytyy ihan kuin pitääkin, mutta kun pumpun käyttöakselin pudottaa alas, niin leveä ura kääntyy kuulemma vain suuuniilleen tunnin verran myötäpäivään. Siis jos kellon neljän kohdalla laskee alas niin ura kääntyy noin kello viiteen. Onkohan se oikea ajoitus sitten niin, että taivoiteaika on pohjaan asennettuna klo 6?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 880 selecta ajoitus
Aloitus, kun leveä ura on kello 4 kohdalla tai hieman sen jälkeen. Kun kaikki vermeet ovat täysin pakillaan, tulee leveä ura olla kohdassa kello 6 tai hieman sen jälkeen (ei ennen kello 6). Vetohammaspyörä ja akseli tulee asentaa yhdessä laakeripesän kanssa. Pelkän akselin tiputtaminen alas ei anna oikeata kuvaa, koska hammastus ei ole täysin paikallaan. Homma on siitä hankala, että pesä on melko tiukka lohkon reikään.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 880 selecta ajoitus
Yhden kerran tuon ajoituksen olen laittanut kohilleen.
Muistaakseni ohje oli ,leveä ura puoliviidessä (1630) ja siitä kun vetohammaspyörän naputti pohjaan niin lopputulos oli kello 6.
Neljästä kuuteen ei kyllä siirry.
Varovastihan se pitää naputella paikoilleen ettei riko vinoa hammastusta.
Muistaakseni ohje oli ,leveä ura puoliviidessä (1630) ja siitä kun vetohammaspyörän naputti pohjaan niin lopputulos oli kello 6.
Neljästä kuuteen ei kyllä siirry.
Varovastihan se pitää naputella paikoilleen ettei riko vinoa hammastusta.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Similar topics
» AD4/30 ajoitus
» dB 996 ajoitus
» Pumpun ajoitus
» 990 Jakajapumpun ajoitus
» CAV jakajapumpun ajoitus.
» dB 996 ajoitus
» Pumpun ajoitus
» 990 Jakajapumpun ajoitus
» CAV jakajapumpun ajoitus.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa