DB 990 Implematic
+5
outsider
Tessu
OlleK
erkki
Jyryytin
9 posters
Sivu 1 / 1
DB 990 Implematic
Tuli tuommoinen 990-imple huoltoon minulle, toimimattoman nostolaitteen johdosta. Samalla tietenkin sitten laitetaan muutkin paikat suurinpiirtein kuntoon, öljynvaihdot, suodattimet jne. Olen tätä samaista yksilöä n.6-vuotta siten ruuvannut juuri nostolaitteiden osalta. Mutta nyt taas ilmenee ongelmia sen nostolaitteen toiminnassa.
Tämmöinen kone:
(eturenkaat harottaa, kun raidetanko on ajettu mutkalle..., taavi kun saanut osakseen kovaa ajoa ja huonoa huoltoa )
Tuli nyt vaan mieleen, että mitä jos tuon nostolaitteen toiminnan muuttaisikin toimimaan kokonaan omalla venttiilistöllä, ja jättäisi tuon traktorin oman venttiilistön pois käytöstä.
Eli, kun tässä on oma kolmitieventtiilistö, niin sieltä suunnaltahan saisi paineen erilliseen venttiilipöytään ja vietyä paineen nostolaitteen sylinterille. Mutta mitenkäs sitten tuon vapaakierron kanssa, eli mistä kohtaa olisi hyvä palauttaa öljy vaihteiston voitelyöljyn kiertoon?
Tämmöinen kone:
(eturenkaat harottaa, kun raidetanko on ajettu mutkalle..., taavi kun saanut osakseen kovaa ajoa ja huonoa huoltoa )
Tuli nyt vaan mieleen, että mitä jos tuon nostolaitteen toiminnan muuttaisikin toimimaan kokonaan omalla venttiilistöllä, ja jättäisi tuon traktorin oman venttiilistön pois käytöstä.
Eli, kun tässä on oma kolmitieventtiilistö, niin sieltä suunnaltahan saisi paineen erilliseen venttiilipöytään ja vietyä paineen nostolaitteen sylinterille. Mutta mitenkäs sitten tuon vapaakierron kanssa, eli mistä kohtaa olisi hyvä palauttaa öljy vaihteiston voitelyöljyn kiertoon?
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: DB 990 Implematic
Noita on joku rakentanut omalle suuntaventtiilille, mutta siinä on putkihommaa aika tavalla.
Nostosylinterillehän tulee putki suoraan pumpun päällä olevalta venttiililtä, joten jos sen oman venttiilin pakottaa vippaskonstilla olemaan jatkuvasti kiinni, niin öljynpainetta saa sylinterin päähän aina kun pumppu käy. Ainut ongelma on siinä, että ylipaineventtiili on rakennettu nostoventtiilin kanssa samaan karaan, eli jos karan lukitsee alas vaikka rautatapilla, niin ylipaineventtiili putoaa osittain pois pelistä.
Myös on totta, että venttiilin vapaakiertoöljy menee voiteluputkistoon, johon ei impleissä ole valmista paluukanavaa ihan viimeisiä malleja lukuunottamatta. Niissä on proppu istuimen vasemmalla puolella takasillan päällä.
Itse kyllä tekisin implelle sellaisen leikkauksen, että tulppaisin oikealla olevalle TCU/työsyvyydensäätö -venttiilille menevän putken kokonaan, jotta sen pään vuodot tulevat eliminoiduksi. Sitten keskittyisin itse nostovivun ja sen välitysten fixaamiseen liikuttamaan alkuperäisiä nosto- ja laskuventtiilejä malliin: vedä taakse -nostaa, löysääote -pitää ja työnnä eteen - laskee. Se ei pitäisi olla pahakaan rasti. Tietenkin kunnossa oleva rotanloukku nostoakselin oikeassa päässä on kätsy laite, mutta ei mitenkään välttämätön.
Nostosylinterillehän tulee putki suoraan pumpun päällä olevalta venttiililtä, joten jos sen oman venttiilin pakottaa vippaskonstilla olemaan jatkuvasti kiinni, niin öljynpainetta saa sylinterin päähän aina kun pumppu käy. Ainut ongelma on siinä, että ylipaineventtiili on rakennettu nostoventtiilin kanssa samaan karaan, eli jos karan lukitsee alas vaikka rautatapilla, niin ylipaineventtiili putoaa osittain pois pelistä.
Myös on totta, että venttiilin vapaakiertoöljy menee voiteluputkistoon, johon ei impleissä ole valmista paluukanavaa ihan viimeisiä malleja lukuunottamatta. Niissä on proppu istuimen vasemmalla puolella takasillan päällä.
Itse kyllä tekisin implelle sellaisen leikkauksen, että tulppaisin oikealla olevalle TCU/työsyvyydensäätö -venttiilille menevän putken kokonaan, jotta sen pään vuodot tulevat eliminoiduksi. Sitten keskittyisin itse nostovivun ja sen välitysten fixaamiseen liikuttamaan alkuperäisiä nosto- ja laskuventtiilejä malliin: vedä taakse -nostaa, löysääote -pitää ja työnnä eteen - laskee. Se ei pitäisi olla pahakaan rasti. Tietenkin kunnossa oleva rotanloukku nostoakselin oikeassa päässä on kätsy laite, mutta ei mitenkään välttämätön.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 990 Implematic
Joka tapauksessa otan auki ulosottovaihteen, joten siinä samassahan tulee näkyville ne pumpun putket?
Tokikaan en ole edes vielä puhunut omistajan kanssa koko asiasta, siis tuosta erillisestä venttiilistön asentamisesta.(kuitenkin hän on aikasemmin kysynyt, että pystyisikö toimintaa tekemään jotenkin helpommaksi...) Mutta taka-ajatuksena tässä on käytön helpottaminen, eli etukuormaajaa ja nostolaitetta pystyisi käyttämään yhtäaikaa. Taavissa kuitenkin kun on kaksoiskytkin, niin nostolaite ei mene "mykäksi" kytkimen polkemisen aikana.
Tokikaan en ole edes vielä puhunut omistajan kanssa koko asiasta, siis tuosta erillisestä venttiilistön asentamisesta.(kuitenkin hän on aikasemmin kysynyt, että pystyisikö toimintaa tekemään jotenkin helpommaksi...) Mutta taka-ajatuksena tässä on käytön helpottaminen, eli etukuormaajaa ja nostolaitetta pystyisi käyttämään yhtäaikaa. Taavissa kuitenkin kun on kaksoiskytkin, niin nostolaite ei mene "mykäksi" kytkimen polkemisen aikana.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: DB 990 Implematic
Yhtä aikaa ei kyllä voida käyttää sekä nostolaitetta, että etukuormaajaa. Tai kyllä voidaan, mutta silloin täyty asentaa virtauksen jakoventtiili jolla pumpun pieni tuotto jaetaan kahteen paikkaan, nostolaitteeseen ja etukuormaimeen. Tämä ei ole toimiva ratkaisu saatavissa olevan litratuoton ja korkeiden kustannusten vuoksi. Mielestäni kannattaa kyllä selvittää miksi nostolaite ei toimi. Näissä koneissa viat ovat yleensä pienet. Kaikennäköisten muiden ratkaisujen rakentaminen johtuu yleensä siitä, että "seppä" ei tunne traktorin hydrauliikka tarpeeksi hyvin korjatakseen todellisen vian. Joskus on jopa niin, että käyttäjä ei tiedä millä tavalla nostolaitetta tulee käyttää,. minkä vuoksi hän pitää käyttöä monimutkaisena. Jos sinä korjasit nostolaitteen toimintakuntoon 6 vuotta sitten voidaan kysyä, onko imusihti puhdistettu ja öljyt vaihdettu kertaakaan sen jälkeen. Jos ei ole, voi vika korjaantua näillä toimenpiteillä tai sitten traktorilla on ajettu likaisilla öljyillä niin kauan, että pumppu on kulunut loppuun. Pumppu on kyllä kunnossa jos etukuormaimen nopeudessa ja nostokyvyssä ei esiinny ongelmia.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 990 Implematic
Eli sillä ulkoisella venttiilipöydällä olisi tarkoitus korvata tuon nykyisen kolmitieventtiilin käänteleminen ja toki helpottaa nostolaitteen käyttö yleensäkin.
En tarkoittanut yhteiskäytöllä sitä, että etukuormaajan ja nostolaitteen täytyisi toimia yhtäaikaa, vaan niin ettei tarvitsisi ruuvailla edes takaisin alkuperäistä kolmitieventtiiliä etukuormaajan ja nostolaitteen toiminnan väliltä.
En tarkoittanut yhteiskäytöllä sitä, että etukuormaajan ja nostolaitteen täytyisi toimia yhtäaikaa, vaan niin ettei tarvitsisi ruuvailla edes takaisin alkuperäistä kolmitieventtiiliä etukuormaajan ja nostolaitteen toiminnan väliltä.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: DB 990 Implematic
Ei öljyt mee 6v miksikään jollei vettä sekaan mene? pitäs nousta vielä
Meillä oli varmaan sen 35v (ainakin) vaihtamatta 850 Taaviin ennen kun vaihoin kun ei oikein enää pikkupakkasella nostolaite suostunu nousee,no ei ihmekkään kun oli öljyt semmosta lapsenkakanväristä puuroo heeh.
siivilät tuli kans putsattua mutta ei nekään täysin tukossa ollu,jos on oikeat öljyt ollu ja puhtaat paikat 6v sitten ei vikä ole siellä,jotain muuta häiriötä kyllä lienee.
Meillä auttoi se että Taavi vaan kesäajossa talvella huonon öljyn jo huomaakin kesällä oli siis viel toiminu jotenkin,ihme sinäänsä että pumppu vielä toimii? tosin ylhäällä ei meinaa pitää kun pitoasentoon jättää,täytyy välillä hantaakia nostaa,sekin varmaan normi kulumaa vanhuuttaan.
Tuntuu olevan vielä jopa voimissaankin muuten kun vertaa tuohon talvikäyttö IH B-275 siinä alkaa olee nostolaite jo aika hengetön kun nostaa takakauhaa ja siinä paksua sohjoa niin kaasua kun polkee alkaa nostaa muuten hidasta,liekä jo pumppu nokalla tiensä päässä? öljy kyllä siinä ollu aina ok
Meillä oli varmaan sen 35v (ainakin) vaihtamatta 850 Taaviin ennen kun vaihoin kun ei oikein enää pikkupakkasella nostolaite suostunu nousee,no ei ihmekkään kun oli öljyt semmosta lapsenkakanväristä puuroo heeh.
siivilät tuli kans putsattua mutta ei nekään täysin tukossa ollu,jos on oikeat öljyt ollu ja puhtaat paikat 6v sitten ei vikä ole siellä,jotain muuta häiriötä kyllä lienee.
Meillä auttoi se että Taavi vaan kesäajossa talvella huonon öljyn jo huomaakin kesällä oli siis viel toiminu jotenkin,ihme sinäänsä että pumppu vielä toimii? tosin ylhäällä ei meinaa pitää kun pitoasentoon jättää,täytyy välillä hantaakia nostaa,sekin varmaan normi kulumaa vanhuuttaan.
Tuntuu olevan vielä jopa voimissaankin muuten kun vertaa tuohon talvikäyttö IH B-275 siinä alkaa olee nostolaite jo aika hengetön kun nostaa takakauhaa ja siinä paksua sohjoa niin kaasua kun polkee alkaa nostaa muuten hidasta,liekä jo pumppu nokalla tiensä päässä? öljy kyllä siinä ollu aina ok
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 990 Implematic
Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, että taavi on saanut kovaa ajoa ja huonoa huoltoa, niin siinäpä syy miksei nostolaitteetkaan toimi.
Öljyt on kovasti paksun kermakahvin väriset, ja ikävä kyllä harmaata näytti olevan myöskin moottoriöljyn osastolla
En nyt tässä lähde kirjaamaan kaikkea mitä on vialla, mutta lista on pitkähkö
Positiivistä tässä on se, että moottori tärähtää käyntiin todella helposti.
Suurin ongelma tuon nostolaitteen toimimattomuudessa on vesi öljyn seassa (sihti jäätyy pakkasella) ja tuosta vedestä johtuen sitten kosteus tuolla perän sisällä --> ruostetta vivustoissa jotka sitten jumittaa vivuston johonkin kohtaan jumiin ja taaskaan ei nostolaite toimi, ilman pumpun päällä olevien venttiilien koputtelua ylösalas tarkistusreiän kautta.
Öljyt on kovasti paksun kermakahvin väriset, ja ikävä kyllä harmaata näytti olevan myöskin moottoriöljyn osastolla
En nyt tässä lähde kirjaamaan kaikkea mitä on vialla, mutta lista on pitkähkö
Positiivistä tässä on se, että moottori tärähtää käyntiin todella helposti.
Suurin ongelma tuon nostolaitteen toimimattomuudessa on vesi öljyn seassa (sihti jäätyy pakkasella) ja tuosta vedestä johtuen sitten kosteus tuolla perän sisällä --> ruostetta vivustoissa jotka sitten jumittaa vivuston johonkin kohtaan jumiin ja taaskaan ei nostolaite toimi, ilman pumpun päällä olevien venttiilien koputtelua ylösalas tarkistusreiän kautta.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: DB 990 Implematic
Implessä ei ole valmista paikkaa, johon voisi asentaa tuon nostovivusta riippumattoman paineulosoton.
Jos sellaisen välttämätä haluaa, niin haaroitus on tehtävä nostosylinterille tulevasta linjasta, elikkä suuntaventtiilin tulo perästä ja meno sylinteriin ja läpivirtaavan venttiilin paluu voitelulinjaan. Silloin pitää rotanloukku lukita ettei se napsuttele pumppua vapaakierrolle ja alkuperäinen nostovipu on lukittava taakse. Systeemissä on silloin toiminnassa ylipaineventtiili. Jos takasillan päällä ei ole paluuöljyn proppua, sen joutuu putkittamaan, eli akselikoteloon on porattava sopivaan kohtaan reikä paluuputkea varten.
Mielestäni sellainen vaihtoehto ei ole mahdottomuus, että asentaa pienen keulapumpun kampiakselin päähän pelkästään kuormaajakäyttöä varten. En ole nähnyt luonnossa, mutta olen kuullut juttuja ja itsekin mittaillut, että ehkä noin 15 kuution pumpun saa mahtumaan kampiakselin pään ja jäädyttimen väliseen tilaan. Pumpun kiinnitystä varten siihen on pultattava lattarauta ja akseleiden väliin puuhattava jonkinlainen sakarakytkin. Minusta pumpun pitäisi saada imemään peräöljyä vaikka takasillan alla olevan toisen propunreijän kautta. Ylimääräisen öljysäiliön sovittamisessa on aina jonkin verran puuhaa jos haluaa asentaa sen jotenkin virtaviivaisesti.
Jos sellaisen välttämätä haluaa, niin haaroitus on tehtävä nostosylinterille tulevasta linjasta, elikkä suuntaventtiilin tulo perästä ja meno sylinteriin ja läpivirtaavan venttiilin paluu voitelulinjaan. Silloin pitää rotanloukku lukita ettei se napsuttele pumppua vapaakierrolle ja alkuperäinen nostovipu on lukittava taakse. Systeemissä on silloin toiminnassa ylipaineventtiili. Jos takasillan päällä ei ole paluuöljyn proppua, sen joutuu putkittamaan, eli akselikoteloon on porattava sopivaan kohtaan reikä paluuputkea varten.
Mielestäni sellainen vaihtoehto ei ole mahdottomuus, että asentaa pienen keulapumpun kampiakselin päähän pelkästään kuormaajakäyttöä varten. En ole nähnyt luonnossa, mutta olen kuullut juttuja ja itsekin mittaillut, että ehkä noin 15 kuution pumpun saa mahtumaan kampiakselin pään ja jäädyttimen väliseen tilaan. Pumpun kiinnitystä varten siihen on pultattava lattarauta ja akseleiden väliin puuhattava jonkinlainen sakarakytkin. Minusta pumpun pitäisi saada imemään peräöljyä vaikka takasillan alla olevan toisen propunreijän kautta. Ylimääräisen öljysäiliön sovittamisessa on aina jonkin verran puuhaa jos haluaa asentaa sen jotenkin virtaviivaisesti.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 990 Implematic
Paljon käytetyssä implessä nostolaitteen vivusto saattaa kulua niin että joutuu täytehitsaukseen ja se on kyllä haasteellista nimim kokemusta on.
Suosittelisin selectan "suodatinkattilaa" vaihdettavalla paperisuodattimella jos vain vetokoukkusysteemi antaa tilaa.Vaihdekäppien juureen kunnon kumit.
Erkin mainitsema keulapumppu vaihtoehto on varmaan jees.
Yksi vaihtoehto on vaihtaa koko takasilta pumppuineen ,putkineen nostolaitteineen ym puretusta 990selectasta.
Suosittelisin selectan "suodatinkattilaa" vaihdettavalla paperisuodattimella jos vain vetokoukkusysteemi antaa tilaa.Vaihdekäppien juureen kunnon kumit.
Erkin mainitsema keulapumppu vaihtoehto on varmaan jees.
Yksi vaihtoehto on vaihtaa koko takasilta pumppuineen ,putkineen nostolaitteineen ym puretusta 990selectasta.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: DB 990 Implematic
Jep sitten tekee vesi tehtävänsä kuten kaverin kuormaajassakin,kaikkea kun ei saa pois millään jokapaikasta siitä helposti
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 990 Implematic
Jyryytin kirjoitti: ikävä kyllä harmaata näytti olevan myöskin moottoriöljyn osastolla
Että sikäli:
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: DB 990 Implematic
Vuotaa siis nesteet öljyyn? Ilman mitä arvailua voisi olla jokin järki hurauttaa Bars Leaksia putilkka nesteen sekaan.
Jos on hiushalkeama kannaksessa, se voi umpeutua, samaten vuotava putken alapään tiiviste. Tuosta litkusta ei ole omaa kokemusta, mutta maine on maailmalla aikamoinen.
Jos on hiushalkeama kannaksessa, se voi umpeutua, samaten vuotava putken alapään tiiviste. Tuosta litkusta ei ole omaa kokemusta, mutta maine on maailmalla aikamoinen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 990 Implematic
Nesteet menee tosiaan öljyn sekaan..., Tarkoitus olisi kokeilla jotakin tuollaista jäähdytinsementtiä. Kai sellaisella saa muutaman vuoden ajoaikaa..?
Nuo kaksi pyttyä jotka näkyy kuvassa nyt ainakin silminnähden vuotaa nestettä (3 ja 4 sylinteri)
Nuo kaksi pyttyä jotka näkyy kuvassa nyt ainakin silminnähden vuotaa nestettä (3 ja 4 sylinteri)
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: DB 990 Implematic
Amerikkalaiset kehuivat jossain keskustelupalstalla nimenomaan tuota Bars Leaksia, että sillä paikattu pitäväksi monet lohkot ja ajettu vuosikaudet sen jälkeen ilman ongelmia. On kai niitä hyviä sementtejä muitakin. Sota-aikana ja heti sodan jälkeen kun oli pula ihan kaikesta, paikattiin vuotavia lohkoja valamalla sementtivelli lohkon pohjalle. On kuulemma ihan toimiva juttu sekin.
Viimeksi olen itse paikannut vuotavan jäähdyttimen pudottamalla kananmunasta valkuaisen nesteen sekaan. Vuoto oli aika suuri, tai selkeä, mutta se umpeutui silloin, ehkä 5... 10 vuotta sitten ja pitää edelleen. Oltiin rankametsälle lähdössä, kaikki valmiina, joten piti kehittää nopea tilapäisratkaisu, sota-ajan konsteja nuokin.
Viimeksi olen itse paikannut vuotavan jäähdyttimen pudottamalla kananmunasta valkuaisen nesteen sekaan. Vuoto oli aika suuri, tai selkeä, mutta se umpeutui silloin, ehkä 5... 10 vuotta sitten ja pitää edelleen. Oltiin rankametsälle lähdössä, kaikki valmiina, joten piti kehittää nopea tilapäisratkaisu, sota-ajan konsteja nuokin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 990 Implematic
Ja puoli purkkia neilikkaa (jauhettua tietty) syyläriin auttaa myös yllättäen. Tämän ohjeen sain muistaakseni "Koukkuniemen Veholta" (jotkut keskisuomalaiset saattavat tietää paikan). Kokeilin Ladaan ja toimi.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 990 Implematic
Thurmo paikkaus sementti on myös hyvää,ennen myytiin kuutiona mikä piti murskata nykysin on murskeena pussissa valmiina,meillä käytetty kohta sen 40v ja on sekin toiminu kun vaan oikein käyttää.
käyttö nykyajan aluminimoteissa onkin sitten ihan erijuttu? niistä en tiedä mitää kun ei semmosia talossa yhtään ole,kuulema niihin erimönjät kun nää vanhat?
käyttö nykyajan aluminimoteissa onkin sitten ihan erijuttu? niistä en tiedä mitää kun ei semmosia talossa yhtään ole,kuulema niihin erimönjät kun nää vanhat?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 990 Implematic
Yksi vanha konsti on terva ja sillä olen saanut veden estettyä tihkumasta öljytilaan joka mitä ilmeisemmin johtui sylinteriputkien alapään O renkaiden epätiiveydestä.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: DB 990 Implematic
Tämännäköiset on kuitukankaat moottorin alla nyt, kun öljypohja on pois paikoiltaan. (märkyys ei vaan näy kunnolla kuvassa, kuitenkin nuo kuitukankaat ovat aivan läpimärkiä vuotokohtien kohdalla.)
Sitten sen "moottoriöljyn" kuva paremmalla kameralla kuvattuna.
Sitten sen "moottoriöljyn" kuva paremmalla kameralla kuvattuna.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: DB 990 Implematic
Onko se miten yleinen juttu, että vanhemmat Taavetit alkaapi vuotelemaan sieltä putken alaosan O-rengastivisteestä?
Aikoinaan ostin 574 Natikan, joka vuoti justiinsa sieltä ja myyjä sanoi, että se on vanhemmissa natikoissa aika yleinen juttu. No kerrankin onnistu homma ja viikonlopun aikana sain vaihdettua ne. Sylinteriputket oli vaan niin mahdottoman tiukassa, että niitten kanssa meinas usko loppua kesken, kun ei ollut niitä varten mitään työkalua..
Aikoinaan ostin 574 Natikan, joka vuoti justiinsa sieltä ja myyjä sanoi, että se on vanhemmissa natikoissa aika yleinen juttu. No kerrankin onnistu homma ja viikonlopun aikana sain vaihdettua ne. Sylinteriputket oli vaan niin mahdottoman tiukassa, että niitten kanssa meinas usko loppua kesken, kun ei ollut niitä varten mitään työkalua..
Taavi- Viestien lukumäärä : 27
Vs: DB 990 Implematic
Hmmmm. Tuo ei ole enää ihan pikku tihkumista. Voipi olla, että jäähdytinsementtiä pitää lätkäistä aikamoinen annos jos siellä vuotaa useamman putken 0-rengastiivistykset. 0-renkaiden vaihto putkien alapäihin ei tietenkään ole mahdoton homma jos siellä lohko ei ole kannaksesta halki tai pesät pahasti syöpyneet. Pystyy olemaan myös putki ruostunut puhki, jolloin sen vaihtamiselle ei taida olla vaihtoehtoja.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 990 Implematic
Terve.
Minulla oli aikoinaan Suikka Jimny. Siinä alkoi nesteet tulemaan ulos kansipahvin välistä. Menin tarvikeliikkeeseen ostaakseni jäähdytinsementtiä ko vaivaan. Myyjä kuitenkin tarjosi oluttölkin kokoisen törpön jotain tervan näköistä mönjää. Olisiko ollut Bars Leaksia. Oli tai ei niin kaadoin töhnän syyläriin ja ajelin vielä jonkin aikaa. Niin vain vuoto loppui ja ajelin autolla seuraavaan syssyyn asti. Syksyllä menin sitten autokaupoille vaihtaakseni auton. Auton vaihtoon kirvoitti tuleva talvi ja havaintoni siitä, että mönjä tosiaan tukki 0,9 mm raot. Niinpä se tukki myös lämppärin kennon. Mansikin henkäyskin oli varmaan tehokkaampi kuin jimnyn lämppäri.
Suosittelen tuon litkun käyttöä, varsinkin kun implessä tuo hytti on avaraa mallia ja lasit eivät mene huuruun.
Minulla oli aikoinaan Suikka Jimny. Siinä alkoi nesteet tulemaan ulos kansipahvin välistä. Menin tarvikeliikkeeseen ostaakseni jäähdytinsementtiä ko vaivaan. Myyjä kuitenkin tarjosi oluttölkin kokoisen törpön jotain tervan näköistä mönjää. Olisiko ollut Bars Leaksia. Oli tai ei niin kaadoin töhnän syyläriin ja ajelin vielä jonkin aikaa. Niin vain vuoto loppui ja ajelin autolla seuraavaan syssyyn asti. Syksyllä menin sitten autokaupoille vaihtaakseni auton. Auton vaihtoon kirvoitti tuleva talvi ja havaintoni siitä, että mönjä tosiaan tukki 0,9 mm raot. Niinpä se tukki myös lämppärin kennon. Mansikin henkäyskin oli varmaan tehokkaampi kuin jimnyn lämppäri.
Suosittelen tuon litkun käyttöä, varsinkin kun implessä tuo hytti on avaraa mallia ja lasit eivät mene huuruun.
Hente- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Kajaani
Vs: DB 990 Implematic
Tämä kone lähti tässä viikolla ammattikoululle täyteen moottoriremppaan. Itse en nyt joutanut tätä konetta täysremppaamaan, joten omistaja sai sitten sovittua tutun ammattikoulun opettajan kanssa tämän taavetin ottamisen työnalle. Varmaankin menee pitkälle kevääseen, ennenkuin tämä tulee takaisin tänne minulle sen hydrauliikan reeraukseen.
Mutta tämän vajaan kuukauden, minkä ajan tuo taavi oli ilman öljypohjaa tallissa, niin lattialla oleviin rätteihin oli varmaankin litran verran imeytynyt jäähdytinnestettä. Eli mistään pikkuvuodosta ei ollut kysymys.
Mutta tämän vajaan kuukauden, minkä ajan tuo taavi oli ilman öljypohjaa tallissa, niin lattialla oleviin rätteihin oli varmaankin litran verran imeytynyt jäähdytinnestettä. Eli mistään pikkuvuodosta ei ollut kysymys.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Similar topics
» 850 implematic -61
» DB 990 Implematic käynnistysongelma
» 880 implematic
» 880 implematic ruiskutusennakko.
» 880 Implematic nostolaitemysteeriö ?
» DB 990 Implematic käynnistysongelma
» 880 implematic
» 880 implematic ruiskutusennakko.
» 880 Implematic nostolaitemysteeriö ?
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa