Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1694 HS-84

+5
OlleK
exso
ahma450
outsider
1694 HS-84
9 posters

Siirry alas

1694 HS-84 Empty 1694 HS-84

Viesti  1694 HS-84 Pe Maalis 28 2014, 20:58

Tuolainen Case tuli vaihdettua vanhan 1290 tilalle. Viimeinkin löytyi aikas nätti yksilö. Mitenkäs kauan ne öljypumpun rattaat kestävät? Nyt koneessa 4200h.

1694 HS-84

David Brown : 1694 HS, 2x DF 120 MK3, VALMET 665
Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 49
Paikkakunta : kauhava

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  outsider Pe Maalis 28 2014, 22:45

Pumppuja on mennyt alle 4000 tunninkin.
En tiedä kauanko pisimmillään kestäneet.
Olle K varmaan tietää.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  Vierailija La Maalis 29 2014, 11:46

Todennäköisesti jo yhdesti rikkoontunut,mutta kun ei varmuutta irroita kardaani,öljypohja putki ja pura pumppu irti etuosasta kuikkimalla 1/2 tuuman kunnollisella avaimella ruuvit auki ja pumppu käteen ja sen näkeeki onko kovat rattaat vai ei ja viilakokeella se selviää.

1200h ajetustaki sanoi kokenut huoltomies akselin katkenneen ja moottorin jumiutuneen,toiset on menny sitte vähän pitempäänki.



Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  1694 HS-84 La Maalis 29 2014, 13:35

Kiitoksia tiedosta. Ehtii pumpun vielä huoltamaan ennen kevät töitä.

1694 HS-84

David Brown : 1694 HS, 2x DF 120 MK3, VALMET 665
Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 49
Paikkakunta : kauhava

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  ahma450 La Maalis 29 2014, 19:14

Ostitko seinäjoelta Zetorin liikkeestä tuon? Oli kyllä harvinaisen siisti ja hyvillä renkailla.Hintakaan ei ollu paha.Kävin viikko sitte ihailemassa I love you 

ahma450

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Alajärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  1694 HS-84 La Maalis 29 2014, 21:25

Joo sieltä ostin. Olen kauan etsinyt hyvää. Edellisen omistajan mukaan pitäis olla kyllä kunnossa. Kytkin on 100 tuntia vanha ja hydra shift on myös jo uusittu aiemmin. Tuo moottorin öljypumppu pitää nyt katsoa vielä.

1694 HS-84

David Brown : 1694 HS, 2x DF 120 MK3, VALMET 665
Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 49
Paikkakunta : kauhava

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  outsider Su Maalis 30 2014, 14:10

Aika hikinen homma se on alakautta ottaa pumppu pois ja takaisin mutta kyllä se onnistuu.
Yhden olen niin tehnyt.

Uudet pumpun sisuskalut on parempaa materiaalia kuin alkuperäiset,en ole kuullut että olis toista kertaa tarvinnut uusia.

Englannista tilattuna pumpun korjaussarja maksaa noin 400 euroa.
Barcley Williamsilta saa myös kokonaisen kunnostetun pumpun.

Onnittelut että olet löytänyt hyvän yksilön. Very Happy  Very Happy

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  exso Su Maalis 30 2014, 20:38

Hieno yksilö se Seinäjoen kone. Huoltomies kertoi et öljypumppu on työläs vaihdettava alakautta mutta onnistuu, just 1690 öljypumppu on vaihdatettu. Pohjolan liiterissa on paha tehdä.
exso
exso

David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004 DBTCF pj.
Viestien lukumäärä : 497
Paikkakunta : Suur-Sammatti

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  1694 HS-84 Pe Tammi 09 2015, 10:29

No nyt olisi taas vähän avunpyyntöä. Edellä mainittu taavetti on pelittänyt tosi hyvin, mutta olisi vaihteistoon tietotarvesta. Aluevaihdetta vaihdettaessa vaihde on joskus hieman tiukassa, ei kuitenkaan aina. Tunne on vähän sellainen kuin kytkin ei irrottaisi kunnolla. Hitaassa vauhdissa kun painaa kytkimen pohjaan traktori "rullaa" hiukan tahmeasti. Normaalin ajon aikana ei kuitenkaan mitään tahmeutta esiinny ja kun löysää kaasua esim.tiellä ajettaessa menossa ei tunnu mitään tahmeutta vain aivan normaali moottori jarrutus. Tilanteeseen ei vaikuta onko neliveto päällä vai ei. Koneeseen on tehty kytkinremontti noin 250 tuntia sitten edellisen omistajan toimesta. Hydra-shift pelaa todella hyvin, kaikki vaihteet vaihtuvat hienosti ja moottori jarrutus löytyy hienosti joka vaihteella. Hydra-shift on myös remontoitu edellisen omistajan toimesta. Olen rasvannut painelaakeria hyvin varovasti. Vaihteita olen käyttänyt tarkasti tällä foorumilla annettujen ohjeiden mukaisesti ja niistä suuri kiitos. Ja kiitos myös tulevista vastauksista jo etukäteen.

1694 HS-84

David Brown : 1694 HS, 2x DF 120 MK3, VALMET 665
Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 49
Paikkakunta : kauhava

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  OlleK Pe Tammi 09 2015, 11:48

Hydra Shift vaihteiston aluevaihteistossa ei ole synkronointeja. Vaihteet kytketään holkkien avulla, ja tämä voi tehdä sitä "tahmeutta", jos uritukset eivät ole kohdallaan vaihdekeppiä liikutettaessa. Nosta kytkinpoljin ylös ja paina se uudelleen alas ja siirrä vaihdekeppiä melkein heti, eli silloin, kun vaihteisto ei ole vielä ihan täysin pysähtynyt. Käytä melko hellää kättä, voiman käyttö huonontaa vaihteiden kytkeytymistä. Tahmea "rullaaminen" pienillä nopeuksilla on täysin normaalia, onhan voimansiirrossa paljon laakerointeja ja lisäksi Hydra Shift pumppu tuottaa koko ajan paineen alaistya öljyä, kun traktori liikkuu.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1420

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  ValtraValmet Pe Tammi 09 2015, 15:58

Ite kävin kyseisellä koneella koeajolla. Very Happy Olikohan ostaja siinä sillon ku ekaa kertaa käytiin renkaita potkimas, myyjää ei näkyny missää nii tuikattii käyntii ja kuunneltii 6 soundeja. Cool
ValtraValmet
ValtraValmet

David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 24
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  TIKO Pe Tammi 09 2015, 21:21

Juu, ei kannata voimaa käyttää aluekeppiä liikuttaessa, kevyesti vaan jos liikkuu kepakko. Eikä pärinätyyliin, aina se HS oltava ykkösellä seisovalta lähdöltä. Vanhat on vanhoja, hellästi käytettäviä. Very Happy
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 853
Ikä : 43
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  1694 HS-84 Pe Tammi 09 2015, 21:48

Saattaapi olla joku toinen taavetti-mies. Aivan yksin Taavettia testailin. Olin menossa deutsiin suodatin kierrosta TRV:ltä noutamaan kun taavetin huomasin. Oli muuten kolari lähellä, kun silmät tapilla autosta Taavettia ihailin. Kaupat syntyi alle kahden tunnin ja suodattimet unohtui hakea. Illalla piti vielä emännän kanssa ostoksesta "puhua"... noo nyt on jo pöly laskeutunut. Minun paras kone kauppa koskaan. Kyllä DB on aina DB. Aina on jokin Taavetti talossa ollut mutta ei koskaan hydra-shiftiä niin on kysyttävä viisammilta. Saataisiin nyt vaan lisää lunta niin päästään touhuamaan lisää. Onkos porukoilla muuten sähköt katkoneet lumen takia. Meillä viime yö agrikaattia pyörittäessä. Smile

1694 HS-84

David Brown : 1694 HS, 2x DF 120 MK3, VALMET 665
Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 49
Paikkakunta : kauhava

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  Rauni Pe Tammi 09 2015, 21:58

jarrulla pitää olla täysin pysäytetty niinku esim vaikka saman ikääses foordis kun aluetta vaihtaa. kytkinpolokimes ei tietenkää saa ollla tyhyjää liikettä eli kumit ja nesteet ajan tasalle. tämän pienen asian laimin lyönnilllä on turhaan pilattu vaihrelaatikooota.
Rauni
Rauni

David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 169
Paikkakunta : alavus

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  erkki La Tammi 10 2015, 07:56

Jotenkin tuntuis, että öljypumpun statuksen saisi selville ilmanpurkamista vanhoilta omistajilta jos ne vaan on tiedossa. On kyllä niinkin, että osa traktorimiehistä ei tuolaisia asioita paina muistiinsa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4571

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  ahma450 La Tammi 10 2015, 16:21

1694 HS-84 kirjoitti:Saattaapi olla joku toinen taavetti-mies. Aivan yksin Taavettia testailin. Olin menossa deutsiin suodatin kierrosta TRV:ltä noutamaan kun taavetin huomasin. Oli muuten kolari lähellä, kun silmät tapilla autosta Taavettia ihailin. Kaupat syntyi alle kahden tunnin ja suodattimet unohtui hakea. Illalla piti vielä emännän kanssa ostoksesta "puhua"... noo nyt on jo pöly laskeutunut. Minun paras kone kauppa koskaan. Kyllä DB on aina DB. Aina on jokin Taavetti talossa ollut mutta ei koskaan hydra-shiftiä niin on kysyttävä viisammilta. Saataisiin nyt vaan lisää lunta niin päästään touhuamaan lisää. Onkos porukoilla muuten sähköt katkoneet lumen takia. Meillä viime yö agrikaattia pyörittäessä. Smile
Tåållå hieman idempänä sähköt ollu viimesen viikon aikana monta tuntia vuorokaudessa poikki,yleensä illalla menee,tulee takasin aamuyöllä.Itellä nyt ei niin elintärkeää,ku ei oo karjaa.Sulla kävi samoin ku itelle takavuosina,lähdettiin kaverin 1294:seen hakemaan siirtopumppua Kultavuoren Lasselta..no tulihan se pumppukin ostettua Cool

ahma450

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Alajärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  TIKO La Tammi 10 2015, 21:05

1694 HS-84 kirjoitti:Saattaapi olla joku toinen taavetti-mies. Aivan yksin Taavettia testailin. Olin menossa deutsiin suodatin kierrosta TRV:ltä noutamaan kun taavetin huomasin. Oli muuten kolari lähellä, kun silmät tapilla autosta Taavettia ihailin. Kaupat syntyi alle kahden tunnin ja suodattimet unohtui hakea. Illalla piti vielä emännän kanssa ostoksesta "puhua"... noo nyt on jo pöly laskeutunut. Minun paras kone kauppa koskaan. Kyllä DB on aina DB. Aina on jokin Taavetti talossa ollut mutta ei koskaan hydra-shiftiä niin on kysyttävä viisammilta. Saataisiin nyt vaan lisää lunta niin päästään touhuamaan lisää. Onkos porukoilla muuten sähköt katkoneet lumen takia. Meillä viime yö agrikaattia pyörittäessä. Smile

Meillä vaan vilkkui valot hieman ei muuta pulmaa ollut. Eikä luntakaan kauhiasti tullut.
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 853
Ikä : 43
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  erkki Ke Tammi 14 2015, 16:51

Onko Kauhavalta muita lähdössä DBTCF:n vuosikokoukseen Hämeenlinnaan? Olisi kyyti tiedossa. p 050 568 18 48

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4571

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 HS-84 Empty Vs: 1694 HS-84

Viesti  1694 HS-84 Ke Tammi 14 2015, 22:48

erkki kirjoitti:Onko Kauhavalta muita lähdössä DBTCF:n vuosikokoukseen Hämeenlinnaan? Olisi kyyti tiedossa. p 050 568 18 48

Kiitos Erkki kyyti tarjouksesta. Valitettavasti tässä on menny pari päivää saparofoorumissa istuessa ja huomenna olis kolmas istunto päivä. On pakko viihtyä omalla tontilla.... rupeaa tulemaan rästihommia vastaan kovaa kyytiä.

Olet muuten aivan oikeassa tuosta moottorin öljypumpun kunnon selvittämisestä edellisiltä omistajilta. Itse kävin viime keväänä katsastuskonttorilla Taavetin edelliset omistajat selvittämässä ja selvisihän öljypumpun kuntokin soittokierroksen jälkeen. Pumppu oli vaihdettu ja kyllä öljypohjan silikonitkin oli jo uudet. Mittasin vielä paineet varmuuden vuoksi ja aivan ohjekirjan arvoja hätyyteltiin kuumilla öljyillä. Monta hyvää juttua siinä samalla Taavetista kuuli.

1694 HS-84

David Brown : 1694 HS, 2x DF 120 MK3, VALMET 665
Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 49
Paikkakunta : kauhava

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa