Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1694 käyntihäitiö

Siirry alas

1694 käyntihäitiö Empty 1694 käyntihäitiö

Viesti  Mikueel lähetetty Ti Kesä 30 2015, 21:16

Tollanen tuli vaihdossa ja välillä kierrokset seilaa tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla. Jonkun aikaa käy normaalisti kunnes hörinä alkaa. Hetken kuluttua saattaa taas käynti tasaantua. Onko joku törmännyt vastaavaan ongelmaan? Hankintalistalla valmiina uusi löpösuodatin ja (ehkä) siirtopumppu.

Mikueel

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 käyntihäitiö Empty Vs: 1694 käyntihäitiö

Viesti  OlleK lähetetty Ti Kesä 30 2015, 22:21

Kuulostaa siltä, että ongelma johtuu syöttöpumpun säätimeen kuuluvan hammastangon takertelusta. Tarkista, että syöttöpumpussa on tarpeeksi puhdasta öljyä ja vaihda / lisää öljyä tarpeen mukaan. Ohjeet tähän löydät traktorin ohjekirjasta. Taso ja täyttötulppa löytyy syöttöpumpun ulkopinnasta ja tyhjennystulppa pumpun pohjasta. Pumpussa kuuluu olla moottoriöljyä.  Polttoainesuodatin ja siirtopumppu eivät ole tässä tapauksessa syypäitä. Polttoainesuodattimien vaihto on kyllä muuten ihan järkevä huoltotoimenpide.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1298

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 käyntihäitiö Empty Vs: 1694 käyntihäitiö

Viesti  jusape lähetetty Ti Kesä 30 2015, 23:08

Jos säätötangon tai säätimen takertelusta on kyse, niin muutaman tunnein välein voi vaihtaa sen lirauksen ( puolisen litraa tai ehkä allekkin ), ihan useampaan kertaankin.

Omas Nuffis alkoi käynti tasaantumaan vasta 5-8 krt öljyt vaihdettua, 1-3h ajon välein ......
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2362
Ikä : 50
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 käyntihäitiö Empty Vs: 1694 käyntihäitiö

Viesti  Mikueel lähetetty Pe Heinä 03 2015, 18:26

Kiitokset vastauksista. Syöttöpumppu kävi auki ja siitä meni laakerit vaihtoon, muuten ok. Suuttimien paluuletkun mutterissa halkeama ja sieltä tihkui löpöä. Polttoaine suodattimet oli täynnä mutua. Kai noita öljyjä nyt vois vaihdella ja katsoa auttaako.

Mikueel

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 käyntihäitiö Empty Vs: 1694 käyntihäitiö

Viesti  tv43 lähetetty La Heinä 04 2015, 20:28

Minulla 1490 hurahteli kun kaivelin hyvin kaltevaa tiemaata . Lopulta sammui kotimatkalla
ylämäkeen . Siirtopumppu lasikuppineen mustaa moskaa täynnä . Varmaan sinnepäin
kalteva rinne joltapuolen imu tankista , ja veteli vuosikymmenien mujut pumppuun .

tv43

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 käyntihäitiö Empty Vs: 1694 käyntihäitiö

Viesti  Mikueel lähetetty To Heinä 09 2015, 22:51

Tarvii ennen talvea vaihtaa vielä suodattimet ja huuhdella tankki jos moskaa tulee vielä. Ihan asiasta viidenteen, kytkimen ja jarrujen pääsylinterien tiivisteiden vaihto edessä ja kojelautaa tossa illalla purin, niin hätävilkkujen kytkin otti hiukan taakiin tai sitten se oli valmiiksi sökö. Tuleeko tosiaan kyseiseen kytkimeen 6 johtoa kiinni? Shocked Ja onko sen korjaamatta jättämisellä itse vilkkujen toiminnan kannalta merkitystä?

Mikueel

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 käyntihäitiö Empty Vs: 1694 käyntihäitiö

Viesti  jusape lähetetty Pe Heinä 10 2015, 00:12

Saattaapi hyvinkin vilkkujen virta kulkea hätäkytkimen kautta......
Näin on monissa koneissa ja autoissa.
Tuohon laitteeseen mulla ei ole kytkykaaviota, niin en voi ko. tapauksen kohdalta asiaa tarkistaa paperilta, ja oma kokemus ei noissa, tässä tapauksessa, sähköihin niin syvällisesti kokemuspohjalta riitä vastaamaan.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2362
Ikä : 50
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 käyntihäitiö Empty Vs: 1694 käyntihäitiö

Viesti  David lähetetty Pe Heinä 10 2015, 07:59

Vilkkujen virrat tosiaan kiertää hätävilkkukatkaisijan kautta, eli vilkut eivät toimi jollei hätävilkkukatkaisija ole kunnossa. Hätävilkkukatkaisijasta on pohja herkkä lähtemään irti (ainakin katkaisijan osuessa johonkin), itsellänikin on irronnut pohja ainakin parista katkaisijasta, mutta sen kyllä saa kiinni takaisin (tarkastat vaan että siellä on kaikki osat tallessa ennenkuin kasaat katkaisijan), eli että se potikka mikä yhdistää napoja on paikoillaan, ja olikohan siinä vielä jokin "keskitysjousikin" ja pieni kuula...tämän jälkeen laitat pohjan paikoilleen ja puristat jollain pihdeillä katkaisijan rungon alareunoja lisää (niiltä kohdin mistä tehtaallakin on puristettu pohjan kiinni pitävät "haitat"...
Sähkökaaviot kyseiseen koneeseen löytynevät tuolta "Info-osiosta", ohessa esimerkkinä linkki vilkkujen sähkökaavioon: http://taavettitalli.kuvat.fi/kuvat/Ohjekuvat/image0-6.jpg
David
David

David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 käyntihäitiö Empty Vs: 1694 käyntihäitiö

Viesti  Mikueel lähetetty Ti Elo 04 2015, 19:44

Jees vilkkuhomma tuli reeraan mutta käynti ei. Päivitystä tilanteeseen: Siirtopumpussa sentin liejukerros, kaasupolkimen palautusjousi kuoleentunut ja kaasuvivuston "kääntäjä" (tai mikä lie onkaan) pyörähtää vartin verran tyhjää. Eli siis se osa mikä on kaasupolkimen puolella sen poikittain menevän tangon päässä. Missä sijaitsee alkuperäinen palautinjousi? Tässä oli heti polkimen jälkeen hytin ulkopuolella ja oli kieltämättä hieman virityksen näköinen scratch Pakki päällä tuntuu olevan pahinta tuo rykiminen esim. tyhjäkäynti normaali, pakki päälle, kytkin ylös ja lakki lähtee päästä. Myös sellaiseen olen kiinnittänyt huomion että pakittaessa alamäkeen rykimistä ei ole oikeastaan laisinkaan.

Mikueel

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 käyntihäitiö Empty Vs: 1694 käyntihäitiö

Viesti  Mikueel lähetetty Ke Elo 19 2015, 13:38

Nyt on alkanut kaiken lisäksi tiputtamaan öljyä tai nafta- noki seosta pakosarjan välistä.

Mikueel

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 käyntihäitiö Empty Vs: 1694 käyntihäitiö

Viesti  outsider lähetetty Ke Elo 19 2015, 16:46

Mikueel kirjoitti:Nyt on alkanut kaiken lisäksi tiputtamaan öljyä tai nafta- noki seosta pakosarjan välistä.

Tuo piki on merkki siitä että on aika taluttaa taavetti kunnon töihin.
Liian helpolla kun on niin alkaa pikeämään.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1798

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa