Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Case 1594 4wd vm.84 Portaalipyörästön voimapurun muodostus

+2
TIKO
juissi81
6 posters

Siirry alas

Case 1594 4wd vm.84 Portaalipyörästön voimapurun muodostus Empty Case 1594 4wd vm.84 Portaalipyörästön voimapurun muodostus

Viesti  juissi81 Su Joulu 22 2013, 12:36

Olisiko kenelläkään apua tälläiseen ongelmaan:
Kuvia tapahtuneesta vahingosta portaalin sisäpuolella

Eli hakusessa olisi portaalin vetopyörä pari mahdollisesti molemmin puolin. Välityksellä: 9/59 kyseessä siis normaali syncromesh vaihteisto. Toinen vaihtoehto olisi mahdollisesti nopeuttaa koko traktori, mutta onko kenelläkään tietoa saako kyseisestä traktorissa nelikonpudotuslaatikon nopeutetteua helpostikkin? Vai onko ollenkaan edes mahdollista?
juissi81
juissi81

David Brown : 950, 880pun., 990val.,1210, 885 sekura, 990 sekura, 1210 sekura, 1210-4, 1412HS, 1494HS-4, 1594HS, 1594-4
Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Lapinjärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 4wd vm.84 Portaalipyörästön voimapurun muodostus Empty Vs: Case 1594 4wd vm.84 Portaalipyörästön voimapurun muodostus

Viesti  TIKO Su Joulu 22 2013, 17:24

Tuo kevyt nopeutus onnistuu kun vaihdat 11/58 välityksillä olevat akselit portaaleihin, ja pudotuslaatikkoon uudet hammaspyörät. Ei hirveitä maksa tuo konsti.

Älä etsi 9/59 akseleita, hidas kapistus noilla.
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 4wd vm.84 Portaalipyörästön voimapurun muodostus Empty Vs: Case 1594 4wd vm.84 Portaalipyörästön voimapurun muodostus

Viesti  outsider Su Joulu 22 2013, 17:38

Suosittelen ehdottomasti että ostat  Veli-Matilta tai Tikolta nuo 11/58 välitykset.

Minulla on tuo 1690T neliveto noilla välityksillä ja sellainen se ois aina pitänytkin olla.

Etupään voit tosiaan nopeuttaa tilaamalla Lehtolan koneelta  rattaat pudotuslaatikkoon.
Tai vaihdat omalla etuakselin lautaspyöräparillasi purkaamolta 12/40 lautapyöräparin. Tuossa sinun koneessa on 10/40 välitys

Minä itse nopeutin tuon oman 1690:n etupään tuolla 12/40 lautaspyöräparilla. Purkupojilta vaihdoin. Vähän edukkaampi noin mutta vähän enempi työtä.

Minultakin löytyy kokonainen ehjä alennuspyörästö 9/59 välityksellä (muistaakseni vasen) jos siihen päädyt.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 4wd vm.84 Portaalipyörästön voimapurun muodostus Empty Vs: Case 1594 4wd vm.84 Portaalipyörästön voimapurun muodostus

Viesti  jusape Su Joulu 22 2013, 22:46

Ja tuon oireen aiheuttaja on todennäköisesti ollut väljät laakerivälykset.
Purukaluston kosketus toisiinsa ei ole ilmeisesti ollut suora, linjassa täysin, vaan isompi ratas kulkenut hieman näin / suhteessa sisäemmän akselin --- linjaan
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 4wd vm.84 Portaalipyörästön voimapurun muodostus Empty Vs: Case 1594 4wd vm.84 Portaalipyörästön voimapurun muodostus

Viesti  erkki Ma Joulu 23 2013, 07:52

Tehdas ei suositellut paripyöriä kuutosmalleihin koska napa-akselin taivutusmomentti menee silloin pitkälle vivulle ja voi aiheuttaa portaalin hamaspyöriin toisreunaisen kosketuksen. Kuvista tuli tuollainen jutska mieleen.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5105

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 4wd vm.84 Portaalipyörästön voimapurun muodostus Empty Vs: Case 1594 4wd vm.84 Portaalipyörästön voimapurun muodostus

Viesti  taavettimies Ma Joulu 23 2013, 14:06

Täältä löytyy myöskin sileät 9 hampaiset vetarit, 11 hampaisissahan on jo enempi kosketus pinta-alaa.

taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa