Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Case 1594 turbotus

5 posters

Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty Case 1594 turbotus

Viesti  case15944 To Loka 21, 2010 7:02 am

olis tommonen Case 1594 vm.84 vakiona n.97 hv ja olis vähän tarkotus turbottaa se..moottori on 5,4 litranen kutoskone .
samaa mallia myydään kuulemma myös turbotettuna jossa n.112 hv mutta kysymys kuuluukin onko kellään tietoa mitä eroa on siinä turbomallin koneessa?onko moottorin sisuskaluissa eroa ja minkälainen turbo tohon olis sopiva? ja mistä öljynkierto?

kaikki vastaukset ja tiedot otetaan mieluusti vastaan:)

case15944

Viestien lukumäärä : 6

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty Vs: Case 1594 turbotus

Viesti  Vieraili To Loka 21, 2010 7:25 am

Moottori on täysin sama ,männät,venttiilt laakerit ym kuin 1694:ssa.
Voitelun voi ottaa esim öljykellon liitännästä T-haaralla tai porata reikä vataavaan kohtaan kuin 1694:n lohkossa.
Paluuputkelle reikä kuin turbolohkossa tai venttiilikopankanteen liitäntä.
Turboja löytyy joka lähtöön. Schwitzer S2B ainakin käy.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty Vs: Case 1594 turbotus

Viesti  case15944 To Loka 21, 2010 8:16 am

Case1594 kirjoitti:Moottori on täysin sama ,männät,venttiilt laakerit ym kuin 1694:ssa.
Voitelun voi ottaa esim öljykellon liitännästä T-haaralla tai porata reikä vataavaan kohtaan kuin 1694:n lohkossa.
Paluuputkelle reikä kuin turbolohkossa tai venttiilikopankanteen liitäntä.
Turboja löytyy joka lähtöön. Schwitzer S2B ainakin käy.


kiitos ,noilla tiedoilla jo teen tosi paljon:) mutta viel sen verran että minkähänlaiset ahdot uskaltas laittaa?ei varmaan hirveesti mut oisko joku 0,8 ? hukkaportilla vai ilman ? ja voihan vakiosarjasta muokata sit turbolle et hitsaa vaan uuden laipan siihen?

case15944

Viestien lukumäärä : 6

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty Vs: Case 1594 turbotus

Viesti  Vieraili To Loka 21, 2010 8:27 am

Soitteleppa minulle 0400473105

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty Vs: Case 1594 turbotus

Viesti  erkki To Loka 21, 2010 8:44 am

Onko öljypumpuissa eroa? Eikös kuutosissa ole olemassa kahta eri leveyttä hammaspyörissä?

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4500

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty Vs: Case 1594 turbotus

Viesti  Vieraili To Loka 21, 2010 9:02 am

Turbottomissa kuutosissa on muistaakseni 7/8" hammasratas ja 1690 Turbossa ja 94-sarjan koneissa 1".Eli öljypumppu on sama.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty Turbo-Caseista

Viesti  jouto To Loka 21, 2010 9:47 pm

Mitenkäs tämän Schwitzer S2B:n kanssa, onko se liian iso 1394:ään, joka mulla odottelee kevään jäljiltä edelleen uutta turboa? Vanha teki klassiset eli ryhtyi falskaamaan imu- ja pakopuolelle öljyjänsä.

t.
Kauko Ollila
Mäntsälä

jouto

Viestien lukumäärä : 94

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty Vs: Case 1594 turbotus

Viesti  Vieraili To Loka 21, 2010 10:29 pm

Kannatta tarkistaa tuo sopivuus esim Turbo Riikoselta

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty Vs: Case 1594 turbotus

Viesti  Vierailija Su Loka 24, 2010 11:20 am

Suurehko on tuo s2 b pesä 3,6 litran koneeseen,tehty 6 litraan asti, minulla olis ehjä 1394 switseri hyllyssä kohtuulliseen hintaan,toki uusi on aina uusi.

Kannattaa pikkusen varoa tuon 1594 turbotuksen kans,jotta eii liikoja siitä ota,lämpökuormat nousee hurjasti jos pistää pollen ahtaalle,jos homma tehtäis oikein,pitäisi myös painetta nostaa öljypumpusta turbotuksen yhteyressä,moottorinöljyn lauhrutin asentaa jne,jos meinaa oikeesti ja lujaa tehdä töitä.

Kumpi vaihteisto on tuossa turbotukseen jonottavassa orhissa.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty Vs: Case 1594 turbotus

Viesti  Hartsa996 Su Loka 24, 2010 1:05 pm

mites noissa perä ja laatikko kestää yleisesti ottaen jos on se nopeutettu malli vielä?

Hartsa996

Viestien lukumäärä : 39
Ikä : 34
Paikkakunta : Veteli

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty switsi

Viesti  jouto Su Loka 24, 2010 10:28 pm

quote ...minulla olis ehjä 1394 switseri hyllyssä kohtuulliseen hintaan,toki uusi on aina uusi...

Case 1690, lähetin yks.viestin tuosta.

t. Kauko Ollila

jouto

Viestien lukumäärä : 94

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty Vs: Case 1594 turbotus

Viesti  taavettimies Ma Loka 25, 2010 4:16 am

Hartsa996 kirjoitti:mites noissa perä ja laatikko kestää yleisesti ottaen jos on se nopeutettu malli vielä?
Nopeutuksesta en tiedä mutta kyllä tuo 1594:sen perä kestää ihan saman kun 1690T ja 1694 eli sen +110hp.

Kannattaa varmaan laittaa öljynauhdutin niinkuin noissa tehdasturpoissakin on.

Eikös kuutosissa ole alunperin holsetin turbot?
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1478
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty Vs: Case 1594 turbotus

Viesti  Vierailija Ma Loka 25, 2010 6:19 am

Kattelin tarkemmin tuon Switzer s2b turbon käyttökohteita,onkohan tuo nyt olleskaan tämän kokoluokan traktoriin tarkoitettu turbo,näyttääs olevan asennettuina sierrra kokoluokan peleihin ja opeleihin,pieniin autoihin,yleensäkki autoihin,silloin voi pakopesä olla niin pieni että sulaa männät kun laittaa koneen töihin kunnolla,ei vaikuta kyllä työkoneen turbolta ,voin olla viärässäkin eipä sillä.

Kannattaa ostaa sellainen holset mikä siinä on alkujaan ollut,siinä on iso pakopesä,mm. Marjakankaaltahan niitä löytyy ja turboliikkeistä yleensä,en alkais riskeeraamaan jos ite olisin laittamassa turboa.

Noin neljänlitran koneen ja kuudenlitran koneen turbon erottaa heti pakopesästä,pienemmässä lähes puolet kapeampi ja kuutosiin tarkoitetussa siinä pesässä on jo tasaista pintaa kun on niin levveä pesä.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty Vs: Case 1594 turbotus

Viesti  erkki Ma Loka 25, 2010 8:38 am

Taitaa turbon mitoituksessa olla läpi menevä kaasumäärä ja tarvittava ahtopaine aika määrääviä tekijöitä. Jos 3.6 litrainen käy 2400 kiekkaa minuutissa niin 1,8 litraisesta moottorista menee suunnilleen sama pakokaasumäärä ulos kaasu pohjassa 4800 kierroksella, eli hyvässä vedossa.
Teholukemat on jälkimmäisessä isommat mutta traktorin moottorissa tietenkin kuumaa pakokaasua riittää äestyksessä tuntikausiksi kun auton moottori ottaa huipputehoja vain kiihdytyksessä.

Palotilan ja männän pään lämpötila riippuu enimmäkseen siitä miten paljon polttoainetta palaa joka iskulla. Sieltähän se lämpö on peräisin. Mitä isompi lataus, sen kuumempi pakokaasu ja korkeampi teho, niinhän se moottorissa menee. Kun aattelee miten pienestä raosta ja miten äkkiä pakokaasun pitää sännätä ulos palotilasta niin turbon aiheuttama vastus ei ole siihen nähden kovin merkittävä.

Turboviivettä ei ole tullut koskaan tarkkaan mietittyä, mutta kuitenkin sen täytyy olla niin, että jos roottori on kovin massiivinen niin sen kierrosluku mukautuu hitaasti pakokaasun määrän muutokseen, varsinkin jos turbossa pitää olla korkeat kierrokset ahtopaineen aikaansaamiseksi. Siksi iso ahdin ei oiken pelitä pienessä moottorissa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4500

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty Vs: Case 1594 turbotus

Viesti  Vierailija Ma Loka 25, 2010 11:12 am

Tuossa yläsavossa kolomenjiin kajjjaanin alapuolella on tuttu noita mittauksia teheny,kyllä se pieni pakopesä kumminki nostaa lämpötiloja ,ja on ollu käätännössäki kokkeiluja kuinka käy,hyvin oli palanu kansipahvi 1690 tahvosta 1490 turbolla kun nevalle vei,hetimiten oli pitänä lähtiä poikkeen.

Alaviäntöähän sillä saa kyllä kun roottori pyörii heti tiuhaan,pitäs vaan olla hukkaportti josta ylimiäräinen piääsis poikkeen.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty Vs: Case 1594 turbotus

Viesti  Vieraili Ma Loka 25, 2010 11:35 am

Turbo-productista kun katsoi niin S2B on käytössä Deutzilla 7,2 litran koneissa ,Valmetissa ja Perkinsissä yli 6 litran koneissa.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty Vs: Case 1594 turbotus

Viesti  Vierailija Ma Loka 25, 2010 11:56 am

Sillon se riittää melkein vaikka kuorma-autoihinki,ilmeisesti on nyt niin että se on vaan tuon turbon tyyppinumero ,ja se tilataan eri roottoreilla moottorin ja tehotarpeen mukaan.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1594 turbotus Empty Vs: Case 1594 turbotus

Viesti  Vierailija To Loka 28, 2010 12:59 am

Hartsa996 kirjoitti:mites noissa perä ja laatikko kestää yleisesti ottaen jos on se nopeutettu malli vielä?

Kannattaa kuunnella kenttää noissa kestävyys ym. asioissa,monesti asiat on niin että ei savua ilman tulta,käyttäjät tietää tosiasiat .

Entisiä ja nykyisiä kuutosbraunimiehiä kun haastattelet niin sieltä totuus löytyy,niistä sitten teet omat johtopäätökset ja yhteenvedot.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa