Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1390 koneen rengastaminen yms!

+2
jusape
jounitapio
6 posters

Siirry alas

1390 koneen rengastaminen yms! Empty 1390 koneen rengastaminen yms!

Viesti  jounitapio Ma Huhti 01 2013, 12:25

Huohottelee tuo kone tuossa taavetissa, niinpä ajattelen sen rengastaa. Vinkkejä kokemuksia! Kansi ja öljypohja pois, sen jälkeen männät yks kerrallaan ylös ja ulos. Uutta männän rengasta tilalle ja kiinni. Kannattaako samalla vaihtaa uudet laakeriliuskat ja kiertokankien yläpään puslat? Isompiin hoonauksiin ja putkituksiin en ajatellut ruveta. Kanteenhan vois tehdä läppäyksen ja vaihtaa uudet ohjurin kumit. Uusi kansipahvi ja venttiilikopan tiiviste ja taas mennään.

jounitapio

David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 koneen rengastaminen yms! Empty Vs: 1390 koneen rengastaminen yms!

Viesti  jusape Ma Huhti 01 2013, 13:18

Harvemmin on noita yläpään puslia tullut uusia laiteltua mihinkään vehkeeseen...
Toinen moottoriremppa tälletalvelle työnalla muuten....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2515
Ikä : 51
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 koneen rengastaminen yms! Empty Vs: 1390 koneen rengastaminen yms!

Viesti  mattkau Ma Huhti 01 2013, 13:51

Sitten kun avaa, niin näkee mitä sinne kuuluu.

Jos renkaat vaihtaa, niin minusta pytyssä ehdottomasti kannattaa käyttää hoonikiveä, vaikka vähänkin. Karheutuu pinta, niin öljy pysyy paremmin ja renkaat asettuu nopeammin. Tämä tietysti on turha ohje, mutta vanhan kansan miehet pruukasivat hiaista ylimmän renkaan ylänurkan pois , jos sylinterissä on rappua. Ei säry uusi rengas. Kiertokangen alapään laakerit voi tietysti vaihtaa, mutta harkiten. Ja niinkuin jusape kirjoittelee, ne tapin puslat tuskin on menneet miksikään, mutta puistelemallahan senkin huomaa.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1321
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 koneen rengastaminen yms! Empty Vs: 1390 koneen rengastaminen yms!

Viesti  jounitapio Ma Huhti 01 2013, 14:58

Voishan tuota hoonia tosiaan pytyssä vähä pyöräyttää ja tuosta ylimmästä renkaasta varmaan kannattas pikkasen nurkkaa hivasta. Tuohan ei maksa mitään ja tuskin on turhaakaan.

jounitapio

David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 koneen rengastaminen yms! Empty Vs: 1390 koneen rengastaminen yms!

Viesti  Rauni Ti Huhti 02 2013, 22:55

en kyllä menisi niitä uusia renkahia viistämähä vingun lamelli (virsikirja) laikalla pytyn rappu varovasti pois kampi suojattuna ja kevyt hoonaus. ei kyllä maksa näihi koko mäntäkää renkaineen paljo mitää. huomenna pitääs omahan käyrä hakemas.ja taas ajetahan kauva aikaa.
Rauni
Rauni

David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 169
Paikkakunta : alavus

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 koneen rengastaminen yms! Empty Vs: 1390 koneen rengastaminen yms!

Viesti  jusape To Toukokuu 23 2013, 00:27

Tää nyt oli lähin 1390 konetta koskeva topic, enkä uutta viittinyt aloittaa täntakia.......

Kysäsin ko. laitokseen kytkimen työsylinteriä (Case-liikeestä) What a Face What a Face

Korjaussarja sylinteriin 52 ekee, koko faking nyrkkiä pienempi sylkky 492 ekee

Onneks ei ole oma, mut silti meinasin tipahtaa persiilleni.... ei helv.... affraid affraid affraid

On siinä kilohintaa, alle puollekilon kikkare ja 5hunttalaa, tosta äkkiseltään laskien tulee 1.000.000 ekee tonni.....HUHHUH... KIASUS.... affraid
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2515
Ikä : 51
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 koneen rengastaminen yms! Empty Vs: 1390 koneen rengastaminen yms!

Viesti  helmi 1972 To Toukokuu 23 2013, 19:33

On kilohinta paikallansa...Mä ostin sen sylinterin Marjakankahalta mun 1394:seen.Maksoo reipas 150 ekua,uusi oli sentin lyhempi(pidensin tankoa) ja kopis olevia pultin reikiä piti vähä viilata,mutta nyt ei enää oo vihreää lammikkoa raktorin alla.Niin,toki polkimesta tuli vähä raskahampi,mutta pelaa.Korjaussarja,hoonaus ei enää auttanu.Se sylinteri olis ollu tosiaan casella suhteettoman kallis pala,Pihlajaniemeltä en uskaltanu eres kysyä...

helmi 1972

David Brown : 1200,1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 55

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 koneen rengastaminen yms! Empty Vs: 1390 koneen rengastaminen yms!

Viesti  outsider Pe Toukokuu 24 2013, 09:44

Minun 1690:n edellinen omistaja oli ammattikoulun opettaja.Oli koneistanut koululla uuden kytkimen työsylinterin.

Aiheestahan vois tehdä pikku galluppia vaikka täällä tallin puolella.
Jos noille työsylintereille löytyy enempikin menekkiä niin vois kysäistä esim Lehtolan koneelta tarjouksen pikku erästä.

Jusapella lienee tietoa montako eri mallia näissä tarvittaisiin :1290-1694.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa