1390 koneen rengastaminen yms!
+2
jusape
jounitapio
6 posters
Sivu 1 / 1
1390 koneen rengastaminen yms!
Huohottelee tuo kone tuossa taavetissa, niinpä ajattelen sen rengastaa. Vinkkejä kokemuksia! Kansi ja öljypohja pois, sen jälkeen männät yks kerrallaan ylös ja ulos. Uutta männän rengasta tilalle ja kiinni. Kannattaako samalla vaihtaa uudet laakeriliuskat ja kiertokankien yläpään puslat? Isompiin hoonauksiin ja putkituksiin en ajatellut ruveta. Kanteenhan vois tehdä läppäyksen ja vaihtaa uudet ohjurin kumit. Uusi kansipahvi ja venttiilikopan tiiviste ja taas mennään.
jounitapio- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska
Vs: 1390 koneen rengastaminen yms!
Harvemmin on noita yläpään puslia tullut uusia laiteltua mihinkään vehkeeseen...
Toinen moottoriremppa tälletalvelle työnalla muuten....
Toinen moottoriremppa tälletalvelle työnalla muuten....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1390 koneen rengastaminen yms!
Sitten kun avaa, niin näkee mitä sinne kuuluu.
Jos renkaat vaihtaa, niin minusta pytyssä ehdottomasti kannattaa käyttää hoonikiveä, vaikka vähänkin. Karheutuu pinta, niin öljy pysyy paremmin ja renkaat asettuu nopeammin. Tämä tietysti on turha ohje, mutta vanhan kansan miehet pruukasivat hiaista ylimmän renkaan ylänurkan pois , jos sylinterissä on rappua. Ei säry uusi rengas. Kiertokangen alapään laakerit voi tietysti vaihtaa, mutta harkiten. Ja niinkuin jusape kirjoittelee, ne tapin puslat tuskin on menneet miksikään, mutta puistelemallahan senkin huomaa.
Jos renkaat vaihtaa, niin minusta pytyssä ehdottomasti kannattaa käyttää hoonikiveä, vaikka vähänkin. Karheutuu pinta, niin öljy pysyy paremmin ja renkaat asettuu nopeammin. Tämä tietysti on turha ohje, mutta vanhan kansan miehet pruukasivat hiaista ylimmän renkaan ylänurkan pois , jos sylinterissä on rappua. Ei säry uusi rengas. Kiertokangen alapään laakerit voi tietysti vaihtaa, mutta harkiten. Ja niinkuin jusape kirjoittelee, ne tapin puslat tuskin on menneet miksikään, mutta puistelemallahan senkin huomaa.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1660
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 1390 koneen rengastaminen yms!
Voishan tuota hoonia tosiaan pytyssä vähä pyöräyttää ja tuosta ylimmästä renkaasta varmaan kannattas pikkasen nurkkaa hivasta. Tuohan ei maksa mitään ja tuskin on turhaakaan.
jounitapio- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska
Vs: 1390 koneen rengastaminen yms!
en kyllä menisi niitä uusia renkahia viistämähä vingun lamelli (virsikirja) laikalla pytyn rappu varovasti pois kampi suojattuna ja kevyt hoonaus. ei kyllä maksa näihi koko mäntäkää renkaineen paljo mitää. huomenna pitääs omahan käyrä hakemas.ja taas ajetahan kauva aikaa.
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: 1390 koneen rengastaminen yms!
Tää nyt oli lähin 1390 konetta koskeva topic, enkä uutta viittinyt aloittaa täntakia.......
Kysäsin ko. laitokseen kytkimen työsylinteriä (Case-liikeestä)
Korjaussarja sylinteriin 52 ekee, koko faking nyrkkiä pienempi sylkky 492 ekee
Onneks ei ole oma, mut silti meinasin tipahtaa persiilleni.... ei helv....
On siinä kilohintaa, alle puollekilon kikkare ja 5hunttalaa, tosta äkkiseltään laskien tulee 1.000.000 ekee tonni.....HUHHUH... KIASUS....
Kysäsin ko. laitokseen kytkimen työsylinteriä (Case-liikeestä)
Korjaussarja sylinteriin 52 ekee, koko faking nyrkkiä pienempi sylkky 492 ekee
Onneks ei ole oma, mut silti meinasin tipahtaa persiilleni.... ei helv....
On siinä kilohintaa, alle puollekilon kikkare ja 5hunttalaa, tosta äkkiseltään laskien tulee 1.000.000 ekee tonni.....HUHHUH... KIASUS....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1390 koneen rengastaminen yms!
On kilohinta paikallansa...Mä ostin sen sylinterin Marjakankahalta mun 1394:seen.Maksoo reipas 150 ekua,uusi oli sentin lyhempi(pidensin tankoa) ja kopis olevia pultin reikiä piti vähä viilata,mutta nyt ei enää oo vihreää lammikkoa raktorin alla.Niin,toki polkimesta tuli vähä raskahampi,mutta pelaa.Korjaussarja,hoonaus ei enää auttanu.Se sylinteri olis ollu tosiaan casella suhteettoman kallis pala,Pihlajaniemeltä en uskaltanu eres kysyä...
helmi 1972- David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 78
Vs: 1390 koneen rengastaminen yms!
Minun 1690:n edellinen omistaja oli ammattikoulun opettaja.Oli koneistanut koululla uuden kytkimen työsylinterin.
Aiheestahan vois tehdä pikku galluppia vaikka täällä tallin puolella.
Jos noille työsylintereille löytyy enempikin menekkiä niin vois kysäistä esim Lehtolan koneelta tarjouksen pikku erästä.
Jusapella lienee tietoa montako eri mallia näissä tarvittaisiin :1290-1694.
Aiheestahan vois tehdä pikku galluppia vaikka täällä tallin puolella.
Jos noille työsylintereille löytyy enempikin menekkiä niin vois kysäistä esim Lehtolan koneelta tarjouksen pikku erästä.
Jusapella lienee tietoa montako eri mallia näissä tarvittaisiin :1290-1694.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Similar topics
» 1390 rengastaminen
» 1394 Napojen ja tasauspyörästön öljyt?
» Nostolaitteen hallinta koneen ulkopuolelta
» koneen kesto isoilla kierroksilla
» DB 1390
» 1394 Napojen ja tasauspyörästön öljyt?
» Nostolaitteen hallinta koneen ulkopuolelta
» koneen kesto isoilla kierroksilla
» DB 1390
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa