koneen kesto isoilla kierroksilla
5 posters
Sivu 1 / 1
koneen kesto isoilla kierroksilla
Mites on kun kuulin eräältä taavetti asian tuntijalta että David brownin kone ei muka kestäisi yli 2000 kierroksia!?mahtoiko puhella höpöjä...
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: koneen kesto isoilla kierroksilla
Joskus "mopoiässä" eli n.30v sitten saatoin loikotella 1410pil illassa toistasataa km täysiä..... Eikä ole vielä hajonnut siihen..... Varvit siellä 25-2700rpm.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: koneen kesto isoilla kierroksilla
Vielä ei ole hajonnut yksikään vaikka on täyskaasulla paljon huutaneet. Huhu voi olla sitä perua kun DB:n moottoreissa ei ole erillistä tasapainoakselia niinkuin monissa muissa moottoreissa. Tuleehan siihen silloin tietenkin enemmän tärinää, varsinkin jos moottoria on remontoitu ja sisään laitettu kovin eripainoisia osia. Tasapainoakselin laakerointi on joissakin moottoreissa akilleen kantapää.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: koneen kesto isoilla kierroksilla
Taavetin moottori saavuttaa suurimman tehonsa noin 2200 k/min nopeudella ja suurin kierrosluku ilman kuormaa on noin 2500 k/min. Tämä on siis tehdasasetuksia. Se niin sanottu "asiantuntija" puhuu siis höpöjä, ei valmistaja säädä moottoria sellaisille kierrosluvuille, että se ei kestäisi niitä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: koneen kesto isoilla kierroksilla
Siltähän asiantuntijalta voisi ihan huvin vuoksi kysäistä miksi Taavetti oli aikanaan sirkkelisahurien suosiossa, jos ei kestä kierroksia. Siinä puuhassahan tehdään kelloon vaikkapa 5000 tuntia päivä kerrallaan hanat kaakossa ja vaihtelevalla kuormituksella. Kyllä se särkyy jostain muusta syystä kuin kierroksista. Lähinnä tulee mieleen huoleton huolto.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: koneen kesto isoilla kierroksilla
Taavettitietäjä on varmaan tarkottanu että ei kestä ylittää kierroksia tehdassäädöistä,noin 2200-2300r/min se kiertää jos sinetit paikallaan,tärisee jo riittävästi noillakin kiekoilla joten ei kyllä kovin kannata nostaa kierroksia.
Taavetin moottorissa on vain kolme runkolaakeria ja kampiakseli muistuttaa ikään kuin veivaria ,uudemmissa moottoreissa on kampiakselin laakeri jokaisessa sylinterivälissä ja akseliin on valettu vastapaino toiselle puolen mutkaa joka on painotettu tarkasti,lisäksi erillinen vastapainokone pyörii moottorin pyörimissuunnan vastaan ja tasaa moottorin käyntiä.
Jopa 3500r/min ajavat näillä uudemmanpolven koneilla jotkut ja autokäytössä samoissa moottoreissa tuo kierrosluku on jopa suurempikin.
mm.Konekorjaamo marjakankaan sivuilla on kuvia eri merkkien moottorien kampiakseleista,sieltä voi perehtyä niihin.
Taavetin moottorissa on vain kolme runkolaakeria ja kampiakseli muistuttaa ikään kuin veivaria ,uudemmissa moottoreissa on kampiakselin laakeri jokaisessa sylinterivälissä ja akseliin on valettu vastapaino toiselle puolen mutkaa joka on painotettu tarkasti,lisäksi erillinen vastapainokone pyörii moottorin pyörimissuunnan vastaan ja tasaa moottorin käyntiä.
Jopa 3500r/min ajavat näillä uudemmanpolven koneilla jotkut ja autokäytössä samoissa moottoreissa tuo kierrosluku on jopa suurempikin.
mm.Konekorjaamo marjakankaan sivuilla on kuvia eri merkkien moottorien kampiakseleista,sieltä voi perehtyä niihin.
Vierailija- Vierailija
Vs: koneen kesto isoilla kierroksilla
tätä mieltä ittekki että kestää ja suorastaan tykkää kun antaa kaasua välillä oikeen kunnolla
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Similar topics
» 880:n mittarivaijerin kesto?
» Nykyisten traktorinrenkaiden kesto
» koneen historian selvittely
» 1390 koneen rengastaminen yms!
» Nostolaitteen hallinta koneen ulkopuolelta
» Nykyisten traktorinrenkaiden kesto
» koneen historian selvittely
» 1390 koneen rengastaminen yms!
» Nostolaitteen hallinta koneen ulkopuolelta
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa