Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

caseih 956-1056 yleensä

+2
erkki
juha-mattivalkama
6 posters

Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty caseih 956-1056 yleensä

Viesti  juha-mattivalkama Ke Helmi 19 2014, 21:32

Kysymys: Löytyykö pohjanmaan alueelta taitavia vaihdelaatikko korjaajia? Tai edes sieltäpäin. Harraste vehkeessä toimii hitaanpuolen vaihteensiirto eteenpäin  nahkeasti ja vähinsä tuntuu tosiaan välillä jäävän pakkipäälle vaikka yrittää vaihtaa pakilta eteenpäin. Ehkä vaihteensiirrin on kulunut, tietääkö kukaan pitääkö kone laittaa atomeiksi vai saako yläpuolelta haarukan vaihdettua? Muuten nopeapuoli ja pakki kytkeytyy hyvin päälle, niissä ei isoa vikaa tunnu olevan, myös tavallinen vaihteisto pelaa hyvin. Asian kanssa kyllä pärjää kun ei hosu, mutta kun vehje ei ole ihan notkein niin joutuu monessa kohtaa ottamaan ees-taas että osuu kohdalleen ja siinä harmittaa kun vaihde kytkeytyy hitaasti päälle. Muuten olen ollut ihan tyytyväinen natikkaan. Neliveto aluksi temppuili mutta sain maadoitusvian korjattua ja se nyt pelaa.

juha-mattivalkama

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  Vierailija To Helmi 20 2014, 07:17

En oikeen tunne senseuvun asentajia mutta oulun kuppeessa Tuposkone,siellä niillä itelläki noita uuvesta ollu ja taitaa kolomosilla tuntilukemat jo osissa olla,yksi seegeriprikka sieltä on kulunu ja akseli liikkuu päittään ja vaatii purkua sen prikan vaihto.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  juha-mattivalkama Pe Helmi 21 2014, 16:19

Kiitoksia vastauksesta, seinäjoella konerengas/rengasjaskari hoitaa casen korjauksia ja 5 tonnia oli hinta arvio korjaamisesta. Viikon työ, eli osat maksaa ei mitään alle tonnin mutta työ jotain 40hx100e/h ehkä vielä tonni alvetä päälle = 6000e. En osaa sanoa onko paljon vai vähän tai onko järkevää korjata. Tehdaskunnostettuja laatikkoja tuskin saa mistään, tai sitten pitäisi lyödä ite paloiksi ja viedä laatikko pelkästään sellaiselle joka osaa osat vaihtaa laatikkoon. Tommenen 956 on kyllä kohtuullinen peli, kun mitään traktoria ei saa ostettua alle 25000e joka olisi 100hv sekä toimisi ilman ongelmia seuraavat 5000 tuntia.
Osaako joku arvata onko 956 vaihdelaatikko vaikea rasti korjattavaksi ammattimiehelle? Osaako joku ottaa kantaa että voiko 956:en pikavaihdetta käyttää traktorin ollessa liikkeessä. Ostin käyttöohjekirjan ja siinä loikkarin käyttö kiellettiin koneen liikkeessä ollessa? Olen kyllä viljakuormia tiellä vetäessä sitä käyttänyt, mutta ehkä täytyy lopettaa. Onko kokemuksia jäähdytys nesteistä, ohjekirjan mukaan piti olla joku tietty neste jäähdyttäjässä, tiedä häntä. Mitä mieltä olette paljonko huohotin putkesta tavallisesti tulee savua? Vai onko öljytikku ja lämpömittari parhaat systeemit seurata moottorin hyvinvointia kun konetta käyttää?

juha-mattivalkama

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  erkki Pe Helmi 21 2014, 17:25

Jos ei kiinnosta laittaa, niin on noita myynnissä sopivastikin: http://www.blocket.se/vasternorrland/Case_ih_1255_51848290.htm?ca=20&w=3
Kruunun kurssi taitaa olla jotain vähän päälle 8 tai onko alle 9?

Tai tuosta hiukan raskaampi etukuormaimella, eikä ole kovin kaukanakaan http://www.blocket.se/vasterbotten/Ih_1455_50173290.htm?ca=23_10&w=3


erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5033

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  Vierailija Pe Helmi 21 2014, 18:38

Sehän on täysin mekkaaninen kone ja ZF valamiste joten kysseessä on saksalainen varmatoiminen ja mukava rattori,ei saisi käyttää likkeessä sitä loikkaria ja noitahan on saksassa muutettu vieläi lokkaavammaksi pyöräparilla eli 50 malliksi.

Saksalainen varmistellee kaikki assiet nesteitä myöten siinähän on suodatuski sille jähytysnesteelle samoin muuthi suotimet omaa luokkaansa mutta toimiikait se norminesteelläi.

Tuo on normituntimäärä vaihteistonkorjuussa ja jopa 80 tunnin ohjeaikoja joissai merkkiissä on ja saksalainen tekee perusteellisesti joten purkuki vaatii perusteellisuutta mutta onnistuu kun vaan alakaa.

Ehotan että kysyt Jusape nimimerkiltä josko hän laittais tuon,uskon että löytyy laittajia puoleen hintaan Very Happy 

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  juha-mattivalkama Ma Helmi 24 2014, 22:30

no apu tuntuu löytyvän, kiitos kaikille. Kyllä 956 hyvä kone on, muita sohloja löytyy MF 575, 1978 multipower ja vielä pelittää. Perä on ollut auki jonku kertaa, nostolaite korjattu, moottori leikkasi kiinni ja korjaukseen meni. Sitten löytyy Leuland 270 1973 malli, kaksi kertaa tehty moottori remontti, viimeksi syksyllä. Reppu mennyt halki, nostolaitetta korjattu, ja hännän huippuna Dawid Braun 990 1963 jotain mallia, jäätynyt joskus kone ja vaihdettu lohko kun olin pikku poika. Suurin rohjake on Cleysson 1520 Majorin koneella. Savuaa aika lailla mutta viimme syksynä päiväennätys puitua noin 45 tonnia ohraa, siihen on laitettu kytkin, hihnoja melkein kaikki, ja elevaattorin kuljettimet+rattaat, mutta laakerit ovat suurin osa alkuperäisiä paitsi vetolatan kiristyspyörä on mennyt varmaan 4 kertaa rikki. Tunteja kaikissa ihan liikaa, mutta näillä mennään. Hankinta listalla on lisää rekvisiittaa kunhan saa vaimo lottovoiton.

juha-mattivalkama

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  jusape Ke Maalis 11 2015, 09:53

Tämä remontti alkaa erinäisten viivästysten jälkeen olla lopultakin ajankohtainen Toukokuun puolivälin paikkeilla.

Koitin kuukkeloittia räjäytyskuvia, mutten nyt äkkiseltään oikeen mitään löytänyt.
Kait niitä kuvia nyt jostain netin saloista sentään löytyypi ?? Pistäkääs linkki-vinkkiä sivustosta......
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  Rokressi Ke Maalis 11 2015, 11:37

Tuolta sen voit ladata, on tosin 856 kirja, mutta näkyy olevan ohjeet kuusipyttyisellekkin.

Korjaamokäsikirja
https://docs.google.com/leaf?id=0ByJoJWGETLkVZmRiZTRlZGQtMmNiYy00NmVhLTllMTUtODk0NWM4MzgzNDVl&hl=en_US

Osaluettelo
https://docs.google.com/file/d/0ByJoJWGETLkVMjA3NmFjYjEtZDNhNy00MTg1LWE2MWQtZDFhMmNiY2EzZThk/edit?ddrp=1&hl=en_US#

Rokressi

Viestien lukumäärä : 129

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  jusape Ti Toukokuu 12 2015, 21:28

Jatkan tähän samaan ketjuun, kun sama kone kerran kyseessä. ( laajin kuvakattaus ja selostus hommasta saattanee löytyä jatkossa Konekansan puolelta, mutta varmaan kopsaan kaikki omat viestini ja kuvat myös tähän ketjuun ihan 1:1 suhteessa )
Noniin, tänään se sitten saapui, noin vuoden viivytysten jälkeen.
Eli vaihteen hylkimisongelmaa havaittavissa, jollei aluekepistä pidä parilla sormella isolle puolelle vastaan kun kaasusta päästää, hyppää samantein vapaalle, ja pienipuoli ei tahdo oikein mennä päälle, ja liikkeessä rutisoo jos yrittää ....

Aukomishommaa siis oikein jonkin verran tiedossa. Avataan ja katsotaan, ennenkuin hutkitaan ja hätäillään....

Senverran tässä nyt muuta ohjelmaa, että vasta Paukepäivien jälkeen kunnolla tähän paneudun, eli Touko-Kesäkuun taitteessa alkanee purku....

caseih 956-1056 yleensä WP_20150512_001

caseih 956-1056 yleensä WP_20150512_002

caseih 956-1056 yleensä WP_20150512_003

caseih 956-1056 yleensä WP_20150512_004
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  jusape Ke Heinä 08 2015, 21:05

Erinäisiä viivästyksiä oli ihan sikana, mutta eilen aloin puuhaamaan.
Piti aloittaa jo kuukausi sitten, mutta ja mutta.... Kaikenlaista muuta vaan aivan liikaa....
Nytten sitten saakin tehdä ihan likimain kaiken vapaan ajan, ja mitä into riittää....

caseih 956-1056 yleensä WP_20150706_003

caseih 956-1056 yleensä WP_20150707_005

Muuten on liemetkin jo ulkona, mutta vaihteiston tyhjennysproppu ( 19mm kuusikolokanta ) ahdistaa tietty heti alkuun, kiinni ihan sikana.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  jusape Su Elo 02 2015, 14:00

Tietääkös joku jotain näiden nopeutuksista ??
Ilmeisen mahdollista ??
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  jusape Ke Elo 26 2015, 22:43

Tuosta lukaisten ja kuvia katsellen, mitä on lähiaikoina tapahtunut, en valitettavasti ole oikein tänne jaksellut laitella päivityksiä

http://www.konekansa.net/showthread.php?2535-CASE-IH-956-XL/page4
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  jusape To Elo 27 2015, 21:33

Nelikkoloota tipahti pois

caseih 956-1056 yleensä WP_20150827_001

Ihmettelin tuon akselin 2-3cm päittäisliikettä, mut sit tuli mieleen, sen pitääkin jostain liikkua, koska kartaani on suora puikko ilman liukuja ja pulttikiriste-booriholkit molemmis päisä

caseih 956-1056 yleensä WP_20150827_002

caseih 956-1056 yleensä WP_20150827_003

Vetokoukkuhässäkkä pois, siinäkin jotkin kiinnityspultit oli kiinni, muutama "melkein kiinni" ja muutama lähti normiräikällä ranneliikkeellä auki....

caseih 956-1056 yleensä WP_20150827_008

Täskohtaa oli taas pohdintaa, miten ruodon pukeille tukee ettei heti pukit tiellä olisi

caseih 956-1056 yleensä WP_20150827_009

Tuonne keskemmälle ja tarpeeksi eteen, niin eiköhän siinä mahdu jatkaan purkua

caseih 956-1056 yleensä WP_20150827_010

Ronkkia pois

caseih 956-1056 yleensä WP_20150827_011

caseih 956-1056 yleensä WP_20150827_012

caseih 956-1056 yleensä WP_20150827_013

caseih 956-1056 yleensä WP_20150827_014

caseih 956-1056 yleensä WP_20150827_015

Huomenna nuo jarrukotelot kaivaa pois, ja josko tasipyörästö sitten kans jo nousee.... Laakerointi on meinaan noihin jarrukoteloihin....

caseih 956-1056 yleensä WP_20150827_016
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  jusape Pe Loka 02 2015, 15:41

Rokressi kirjoitti:Tuolta sen voit ladata, on tosin 856 kirja, mutta näkyy olevan ohjeet kuusipyttyisellekkin.

Korjaamokäsikirja
https://docs.google.com/leaf?id=0ByJoJWGETLkVZmRiZTRlZGQtMmNiYy00NmVhLTllMTUtODk0NWM4MzgzNDVl&hl=en_US

Osaluettelo
https://docs.google.com/file/d/0ByJoJWGETLkVMjA3NmFjYjEtZDNhNy00MTg1LWE2MWQtZDFhMmNiY2EzZThk/edit?ddrp=1&hl=en_US#

Tää on muuten ihan hyvä, mutta kun on INTERNATIONAL-koneille, uudemmissa CASE International koneissa on eroja, esim kaikki rattaat on suorahampaisia, eikä siten muutenkaan täsmää täysin tähän. Koneen mukana tuli 3/85 oleva international 956/956XL -1056/1056XL kirja joka pääpiirteittään sama kuin noissa linkeissä, muttei täsmää täysin.
Natikassa on sivukardaani esim, CASE International - nimellä olevissa ZF-etuakseli ja keskikardaani .....
Eli suuntaa antavia vinkkejä sieltä saa, muttei kokonaan täsmääviä.....

Nytkin vaiheessa laatikon sisuksissa sellainen kohta, joka pitää päätellä noista suuntaa antavista kuvista, ja itte miettiä ratkaisu purkuun, kun ei kirjat kuviltaan täsmää koneeseen....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  jusape Pe Loka 02 2015, 22:21

Tänne ei ole tullut päiviteltyä pahemmin, mutta Konekansan puoleta löytyy tarkimmat selostukset, ja kaikki kuvatkin, tuosta nyt viimeisen parin viikon aikaiset jutut ja kuvat:

http://www.konekansa.net/showthread.php?2535-CASE-IH-956-XL/page8
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  jusape Ti Helmi 23 2016, 20:05

Päivitystä
Lauantai ehtoo



Tänään:

jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  David Ti Helmi 23 2016, 23:47

Hienosti pelittää vaihteet!! Kattelin kun pykältelit vaihteita tuossa toisessa videossa, niin tuli mieleen (siinä kun kattoin, että vaihdoit vauhdissa kertojaakin),
että missäs vaiheessa noiden kertoja muuttui synkronoiduksi?, kun muistelisin että "vaaleamman punaiset" XL:llät eivät olisi olleet vielä kaikki mallit
synkronoidulla kertojalla.... vai onko minulla väärä muistikuva..?
David
David

David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  jusape Ke Helmi 24 2016, 00:02

En tiijä milloin on miten muuttuneet, mutta käsitys että xx56 on synronoituja , xx5 ei olisi ??? Tää ihan oletus. En ole asiaa tarkistellut mitenkään......

Tässähän pakkikin on synrolla kans ......
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  David To Helmi 25 2016, 10:08

Ok. Juu kattoinkin videostasi, että pakkiki meni mukavasti päälle vaikka traktori oli vielä liikkeessä. Toi pakin synkronointi noissa oli mulle aivan uutta tietoutta.
David
David

David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  jusape To Helmi 25 2016, 15:25

Täs kuvassa oikealla reunassa keskimmäinen siirtohaarukka on R - L synkron siirtäjä

caseih 956-1056 yleensä WP_20151104_013

Tässä vähän enemmän purettuna sama ylhäältä päin. Tuo vasemmalla oleva iso ratas on L-alueen ja sen sisältä puuttui 2kpl n.20mm leveitä neulalaakereita vallan.....

caseih 956-1056 yleensä WP_20151103_010

Osia lattialla, tuo pinjoniakselipaketti siis sisältää tuon R - L alueen synron

caseih 956-1056 yleensä WP_20151002_034

caseih 956-1056 yleensä WP_20151002_033

Täältä oli neulalaakerit kadoksissa....

caseih 956-1056 yleensä WP_20151002_025

caseih 956-1056 yleensä WP_20151002_024

Ja samaisen synkron siirtäjäkin oli pashana....

caseih 956-1056 yleensä WP_20151002_013

caseih 956-1056 yleensä WP_20151002_012







jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  Riku Su Helmi 28 2016, 19:51

Tämä ei liity asiaan, mutta minulla tuollainen "saksanseisoja" nelonen eli Case 845 ja kaksi noita Hydra Shifti taavettia. Taaveteissa juuri aluevaihtaja toisappäin kuin noissa saksalaisissa Caseissa. Laitoin tässä päivänä muutamana yhdessä risteyksessä pakin Case 845 päälle kun piti kytkeä jänikselle. Onneksi huomasin heti kun nostin kytkintä, että nyt mennään väärään suuntan. Kyllähän säikähdin ja varmaankin säikähti autoilijakin joka oli perässäni ja ajanut melkein pikakytkentä kouriin kiinni. Embarassed

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 59
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  jusape To Huhti 28 2016, 20:47

Turbolla koekäyttöä, turbossa ei ole ahtoputki kiinni tässä, kun ei ollut mitään varmuutta, pitääkö tuo osin palaneesta agrikaatista kotoisin oleva ahdin öljyt omilla osioillaan, vaiko onko tiivisteet kaput....

jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  jusape Pe Huhti 29 2016, 21:58

Ahtimelta putket kiinni ja hiukka ruuvattu sitä ja tätä, pakoputki tehtynä



jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

caseih 956-1056 yleensä Empty Vs: caseih 956-1056 yleensä

Viesti  jusape To Toukokuu 05 2016, 22:30





jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2897
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa