nostolaite pilkkii
+2
valmet 705
raavit rauni
6 posters
Sivu 1 / 1
nostolaite pilkkii
missä vika kun db 990 selectan nostolaite pilkkii. Pystyykö korjaamaan itse?
raavit rauni- Viestien lukumäärä : 12
Vs: nostolaite pilkkii
Pystyy.
Nostosylinteriin uusi O-rengas+tukirengas.
Pudotusventtiiliin uudet O-renkaat.
Pihlajaniemen Anterolla on osat ja neuvot.
Nostosylinteriin uusi O-rengas+tukirengas.
Pudotusventtiiliin uudet O-renkaat.
Pihlajaniemen Anterolla on osat ja neuvot.
Vieraili- Vierailija
Vs: nostolaite pilkkii
se on taaveteissa vissiin yleisin vika tuo nostolaitteen pilkkiminen
valmet 705- Viestien lukumäärä : 445
Ikä : 27
Paikkakunta : e-k ruokolahti
Vs: nostolaite pilkkii
isäni eka traktorissa db 990 imple oli nostolaitteissa jotain häikkää kuulema sillo 20v sitten
siinäki piti vissiin vaihtaa just jotkut renkulit tai vastaavat
siinäki piti vissiin vaihtaa just jotkut renkulit tai vastaavat
valmet 705- Viestien lukumäärä : 445
Ikä : 27
Paikkakunta : e-k ruokolahti
Vs: nostolaite pilkkii
Jos siinä traktorissa on kolmitieventtiili niin männän tiivisteiden kunnon pystyy testaamaan seuraavasti:
Laita jotain aika raskasta nostolaitteeseen ja nosta taakka ylös. Napsauta kolmitieventtiili asetoon "1" tai "2" ja työnnä nostovipu eteen.
Jos tiivisteet on kunnossa niin taakka pysyy ylhäällä tuntikausia tai jopa päiväkausia. Jos ne vuotaa niin varret laskeutuu vartissa.
Jos männän tiivisteet tuntuu olevan kunnossa niin kannattaa vaihtaa pudotusventtiiliin tiivisteet. Vika voi olla siellä.
Samalla kun avaat pudotusventtiilin niin pyöräytä nostoventtiilin takaa ylöspäin törröttävää ohjausventtiiliä varttikierros tai puoli kierrosta porauksessaan. Sekin saattaa ratkaista ongelman. Se on pieni kierretanko, jossa on tuplamutterit ja ruuvimensselin ura päässä.
Laita jotain aika raskasta nostolaitteeseen ja nosta taakka ylös. Napsauta kolmitieventtiili asetoon "1" tai "2" ja työnnä nostovipu eteen.
Jos tiivisteet on kunnossa niin taakka pysyy ylhäällä tuntikausia tai jopa päiväkausia. Jos ne vuotaa niin varret laskeutuu vartissa.
Jos männän tiivisteet tuntuu olevan kunnossa niin kannattaa vaihtaa pudotusventtiiliin tiivisteet. Vika voi olla siellä.
Samalla kun avaat pudotusventtiilin niin pyöräytä nostoventtiilin takaa ylöspäin törröttävää ohjausventtiiliä varttikierros tai puoli kierrosta porauksessaan. Sekin saattaa ratkaista ongelman. Se on pieni kierretanko, jossa on tuplamutterit ja ruuvimensselin ura päässä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: nostolaite pilkkii
Onko 990 selectas nostosylinteri hytissä penkin alla?
Hamis.- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 38
Vs: nostolaite pilkkii
Ei ole penkin alla, vaan paremminkin penkin vasemmalla puolella. Takaa katsoen sen kynkkäakselin vasemmanpään etupuolella
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Hamis. likes this post
Vs: nostolaite pilkkii
Tarvis kesän aikana kattoo nostosylinteri. Millaiset ne tiivisteet ovat?/saako niitä ostettua ikh:lta?
Hamis.- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 38
Vs: nostolaite pilkkii
Hamis. kirjoitti:Tarvis kesän aikana kattoo nostosylinteri. Millaiset ne tiivisteet ovat?/saako niitä ostettua ikh:lta?
Ehkäpä ennemmin kyselisin Anterolta, eli Koneliike Pihlajaniemeltä ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: nostolaite pilkkii
Nostosylinterin aukaisussa kannattaa ottaa auki myös nostoakselin oikean pään peltiluukku. Sen takana näkyy akselin päähän kiinnitetty nokkalevy, joka painaa alapuolella olevaa rullaa, joka on luistin yläpäähän laakeroitu.
Kun vasemman pään kansi on auki, voi nostoakselia kääntää niin pitkälle, että nostomäntää painava "koiranluu" putoaa pois porauksesta ja männän saa painettua ulos sylinterin etupäässä olevan reiän kautta ohuella rautatangolla kun kolmitieventtiili on ensin irrotettu.
Joissakin DB malleissa saattaa akselin oikean pään nokkamekanismi painaa luistin ihan pohjaan kun nostoakselin kääntää pitkälle ylös ja silloin on vaara, että luistin pidike murtaa kappaleen irti laakeripesän valusta jos kääntämistä jatkaa siitä eteenpäin. En muista missä mallissa noin saattaa tapahtua, mutta kannattaa varmistaa liikevara kun sen voi noin helposti tehdä. Jos liikevara loppuu, niin nokkalevyn saa irti mutterit avaamalla. Takaisinasennuksessa pitää olla tarkkana, että säätö tulee alkuperäiseen asemaan, koska nokkalevyssä on pitkulaiset reiät säätöä varten.
Männän tiiviste on tosiaan o-rengas, jonka taakse tulee nahkainen tukirengas. Nahkaisen tukirenkaan saa joustavaksi liottamalla sitä öljyssä jonkin aikaa. Sitten se on helppo pujottaa paikalleen.
Kun vasemman pään kansi on auki, voi nostoakselia kääntää niin pitkälle, että nostomäntää painava "koiranluu" putoaa pois porauksesta ja männän saa painettua ulos sylinterin etupäässä olevan reiän kautta ohuella rautatangolla kun kolmitieventtiili on ensin irrotettu.
Joissakin DB malleissa saattaa akselin oikean pään nokkamekanismi painaa luistin ihan pohjaan kun nostoakselin kääntää pitkälle ylös ja silloin on vaara, että luistin pidike murtaa kappaleen irti laakeripesän valusta jos kääntämistä jatkaa siitä eteenpäin. En muista missä mallissa noin saattaa tapahtua, mutta kannattaa varmistaa liikevara kun sen voi noin helposti tehdä. Jos liikevara loppuu, niin nokkalevyn saa irti mutterit avaamalla. Takaisinasennuksessa pitää olla tarkkana, että säätö tulee alkuperäiseen asemaan, koska nokkalevyssä on pitkulaiset reiät säätöä varten.
Männän tiiviste on tosiaan o-rengas, jonka taakse tulee nahkainen tukirengas. Nahkaisen tukirenkaan saa joustavaksi liottamalla sitä öljyssä jonkin aikaa. Sitten se on helppo pujottaa paikalleen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Eli ei kannata sitten vielä tilata mitään, jos esim on ihan normaalit O renkaat
erkki kirjoitti:Nostosylinterin aukaisussa kannattaa ottaa auki myös nostoakselin oikean pään peltiluukku. Sen takana näkyy akselin päähän kiinnitetty nokkalevy, joka painaa alapuolella olevaa rullaa, joka on luistin yläpäähän laakeroitu.
Kun vasemman pään kansi on auki, voi nostoakselia kääntää niin pitkälle, että nostomäntää painava "koiranluu" putoaa pois porauksesta ja männän saa painettua ulos sylinterin etupäässä olevan reiän kautta ohuella rautatangolla kun kolmitieventtiili on ensin irrotettu.
Joissakin DB malleissa saattaa akselin oikean pään nokkamekanismi painaa luistin ihan pohjaan kun nostoakselin kääntää pitkälle ylös ja silloin on vaara, että luistin pidike murtaa kappaleen irti laakeripesän valusta jos kääntämistä jatkaa siitä eteenpäin. En muista missä mallissa noin saattaa tapahtua, mutta kannattaa varmistaa liikevara kun sen voi noin helposti tehdä. Jos liikevara loppuu, niin nokkalevyn saa irti mutterit avaamalla. Takaisinasennuksessa pitää olla tarkkana, että säätö tulee alkuperäiseen asemaan, koska nokkalevyssä on pitkulaiset reiät säätöä varten.
Männän tiiviste on tosiaan o-rengas, jonka taakse tulee nahkainen tukirengas. Nahkaisen tukirenkaan saa joustavaksi liottamalla sitä öljyssä jonkin aikaa. Sitten se on helppo pujottaa paikalleen.
Hamis.- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 38
Vs: nostolaite pilkkii
Eli ei kannata sitten vielä tilata mitään, jos ihan normaalit O renkaat käy
Hamis.- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 38
Vs: nostolaite pilkkii
0-renkaan paksuus pitää olla aika tavalla kohdallaan ja materiaali semmoista, joka sopii tuohon käyttöön. Minusta kannattaa ostaa varaosa. Viimeksi kun hain Pihlajaniemeltä korjaussarjan nii nahkaista tukirengasta ei ollut enää varastossa mutta samaan tarkoitukseen löytyi muovinen rengas, jota muistaakseni piti hiukan muotoilla ennen asennusta.
Mäntään saa kyllä yleismallisen hydraulisylinterin männän tiivisteenkin asennettua, mutta ura pitää sorvata sille sopivaksi.
Mäntään saa kyllä yleismallisen hydraulisylinterin männän tiivisteenkin asennettua, mutta ura pitää sorvata sille sopivaksi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Similar topics
» Montako 2D taavettia on tuotu suomeen
» Nostolaite pilkkii
» 880 nostolaite
» David Brown 1290 nostolaite ei toimi...
» 996-nostolaite
» Nostolaite pilkkii
» 880 nostolaite
» David Brown 1290 nostolaite ei toimi...
» 996-nostolaite
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa