Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kellfri Kaivuri 26-LW06

2 posters

Siirry alas

Kellfri Kaivuri 26-LW06 Empty Kellfri Kaivuri 26-LW06

Viesti  puolimoottori Ke Heinä 26 2023, 22:02

Kellfri kaivuria olen tuossa miettinyt taavetin perseeseen. Kaivuri on ollut ostolistalla kauan, eikä nyt moisesta kovin hirveästi raaskisi maksaa, kun ei omat kaivuhommat kovin isoja ole, eikä urakoimaankaan viitsi alkaa. Lähinnä ojien perkaamista ja kivien kaiveluita. Tiedä sitten miten hermo kestää tuommoisella mitään isompaa operaatiota tehdä. Täytyisi varmaan yrittää ohjaus siirtää kopin puolelle, niin ei edes takaisin tarvitsisi hyppiä.


Yksi mikä tuossa mietityttää on taavetin vetovarsien lyhyys. Mahtaako tuo DB 990:n taakse mahtua ilman muutoksia?


Kellfri Kaivuri 26-LW06 26-lw010
4 307€

https://www.kellfri.fi/maatalous/kaivuulaitteet/kaivuri-25-50-hv-n-traktoreihin
puolimoottori
puolimoottori

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29

Takaisin alkuun Siirry alas

Kellfri Kaivuri 26-LW06 Empty Vs: Kellfri Kaivuri 26-LW06

Viesti  1690 metsä To Heinä 27 2023, 00:01

Kyllä tuon kaivurin pitäis istua 990 ihan heittämällä.

Mulla on jonkinverran kaivu kokemusta kyseisestä laitteesta. Kaikkiin kohteisiin kun ei Vammaksella mahdu.
Pienestä koostaan huolimatta yllättävän tehokas kaivuri. Saattaa tosin olla, että tuli käännettyä työpaine vähän korkeammaksi.
Kyllä siihen tuli tehtyä monia muitakin muutoksia. Useampaan kohtaan sorvailin samankokoisia tappeja mitä on se tapin reikä.
Kiinalaiset tapit on vähän ohuempia.

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 653

Takaisin alkuun Siirry alas

Kellfri Kaivuri 26-LW06 Empty Vs: Kellfri Kaivuri 26-LW06

Viesti  puolimoottori To Heinä 27 2023, 10:10

1690 metsä kirjoitti:Kyllä tuon kaivurin pitäis istua 990 ihan heittämällä.

Mulla on jonkinverran kaivu kokemusta kyseisestä laitteesta. Kaikkiin kohteisiin kun ei Vammaksella mahdu.
Pienestä koostaan huolimatta yllättävän tehokas kaivuri. Saattaa tosin olla, että tuli käännettyä työpaine vähän korkeammaksi.
Kyllä siihen tuli tehtyä monia muitakin muutoksia. Useampaan kohtaan sorvailin samankokoisia tappeja mitä on se tapin reikä.
Kiinalaiset tapit on vähän ohuempia.

Puomin tapitko siis vakiona väljiä? Mites nuo ohjausventtiilit. Onko helposti siirrettävissä, että yltää traktorista käsin tekemään?
puolimoottori
puolimoottori

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29

Takaisin alkuun Siirry alas

Kellfri Kaivuri 26-LW06 Empty Vs: Kellfri Kaivuri 26-LW06

Viesti  1690 metsä To Heinä 27 2023, 12:34

Kaikki tapit on kiinalaisella toleransilla. Kaikkein eniten häiritsi kääntösylinterien tappien väljyys, niissä sitä kaikkein eniten oli. Noin 1mm per pää.
Muiden tappien kanssa pystyy elämään.
Ohjausventiilin siirto onnistuu kyllä. Letkuihin tietty joutuu teettämään jatkoa.

Mulla on tuo härveli 35 Massikan peeseessä. Olen sovittanu sen niin lähelle traktorin persettä kun mahdollista.
Viritin tuo kaivurin istuimen kääntyväksi ja työmaalla siirrot tapahtuu kaivurin penkillä istuen.
Vaati hiukan lisävarustelua massikan halintalaitteisiin, mut ne on pikkujuttuja, kun ensin oivaltaa miten se pitää tehdä

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 653

Takaisin alkuun Siirry alas

Kellfri Kaivuri 26-LW06 Empty Vs: Kellfri Kaivuri 26-LW06

Viesti  puolimoottori Ma Elo 14 2023, 21:04

Tulipahan tuo tänään haettua, Täytyy joku ilta koettaa kasata ja laittaa taavetin perään. Ilmeisesti ei ole kiinantehtaalla koeajo öljyjä sisällä käytetty, kun on tankki sisältä jo valmiiksi ruosteessa. Kiitos kellfrin ulkokatoksessa varastoinnin. Oli vieläpä jostain syystä hydraulisäiliön korkkikin pahvilaatikossa ja päässyt pölyt ja pienet roskat avoimesta reiästä tankkiin. Onneksi tuossa on jonkinlainen öljynsuodatin, niin jäänee mujut siihen. Rautaosat vaikuttaa kohtalaisen vahvoilta. Kestänee ongelmitta.

Mukana tullut hydraulipumppu kertojavaihteineen vaikuttaa aika painavalta. Ei varmaan ilman tukea uskalla suoraan akselin varaan laittaa pyörimään?
puolimoottori
puolimoottori

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29

Takaisin alkuun Siirry alas

Kellfri Kaivuri 26-LW06 Empty Vs: Kellfri Kaivuri 26-LW06

Viesti  1690 metsä Ti Elo 15 2023, 08:58

Jaa, kiinanpojat ei ole vieläkään oppinu laittamaan öölisäiliön korkkia kiinni.
Mä huuhtelin sitä säilöö löpöllä ennen öljyn laittoa. Irrallisena sitä härveliä saa kalisteltua ja valutettua säiliön hyvin tyhjäksi.

Pumppu on mulla ainoastaan tuupattuna VOA päähän ja yhdellä ketjulla kiinni.
Hitsasin siihen laippaan 15 cm pätkän kulmarautaa (hojotamaan sivulle) ja ketju on sen kulmaraudan päässä. Vähän enempi vipuvartta.
Tietysti se pumppu hiukan siellä pyöriessää vemputtaa, mut ei tahtia haittaa.

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 653

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa