VAARALLINEN VIKA - Kellfrin ATV kaivuri
3 posters
Sivu 1 / 1
VAARALLINEN VIKA - Kellfrin ATV kaivuri
Tälläisen vaarallisen vian löysin Kellfrin minikaivurista.
Kannattaa tarkistaa jos Kellfri tai muu tälläinen kaivuri on omistuksessa.
Minut muuten löytää täältäkin jossa mulla on "oma nurkka" :biggrin:
http://larrymoandcurly.freeforums.net/board/67/metsamanin-suomi-nurkka
.
Kannattaa tarkistaa jos Kellfri tai muu tälläinen kaivuri on omistuksessa.
Minut muuten löytää täältäkin jossa mulla on "oma nurkka" :biggrin:
http://larrymoandcurly.freeforums.net/board/67/metsamanin-suomi-nurkka
.
Metsaman- David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo
Vs: VAARALLINEN VIKA - Kellfrin ATV kaivuri
Tuo taisi olla lyhytfilmi kun en huomannut, että myös laakereiden ulkokoolit olisi vaihdettu. Myöskään en nähnyt mutterin varmistussokan poistoa ja takaisinasennusta. Jos mutteria ei ole sokalla varmistettu niin pyörä on kyllä kiinni lähinnä hyvällä onnella.
Tuon kaivurin lavettiin voisi laittaa kolmepistekiinnityksen niin, että sitä voisi tarpeen tulleen liikutella traktorin perässä.
Tuon kaivurin lavettiin voisi laittaa kolmepistekiinnityksen niin, että sitä voisi tarpeen tulleen liikutella traktorin perässä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5009
Vs: VAARALLINEN VIKA - Kellfrin ATV kaivuri
erkki kirjoitti:Tuo taisi olla lyhytfilmi kun en huomannut, että myös laakereiden ulkokoolit olisi vaihdettu. Myöskään en nähnyt mutterin varmistussokan poistoa ja takaisinasennusta. Jos mutteria ei ole sokalla varmistettu niin pyörä on kyllä kiinni lähinnä hyvällä onnella.
Tuon kaivurin lavettiin voisi laittaa kolmepistekiinnityksen niin, että sitä voisi tarpeen tulleen liikutella traktorin perässä.
Laakereiden ulkokoolit on koneistettu pyörän napaan, varmistussokan otin pois ja laitoin takaisinkin mutta leikkasin sen videolta pois kun meni vähän turaamiseksi.
Metsaman- David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo
Vs: VAARALLINEN VIKA - Kellfrin ATV kaivuri
Aikamoinen laakerointi on kyllä noissa pyörissä jos laakeroinnin ulkokooli on sorvattu suoraan valurautanapoihin. Mokomaa ei tule useinkaan vastaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5009
Vs: VAARALLINEN VIKA - Kellfrin ATV kaivuri
erkki kirjoitti:Aikamoinen laakerointi on kyllä noissa pyörissä jos laakeroinnin ulkokooli on sorvattu suoraan valurautanapoihin. Mokomaa ei tule useinkaan vastaan.
Ulkokoolit tuli luonnollisesti noiden uusien laakerien mukana ja olin jos sovittelemassa paikalleen...kun sitten... jaa.aa eihän nää tähän sovikkaan...
Vaikka etenkin toisen puolen ( ei videolla oleva ) laakerointi täysin sökönä ei ulkokooli navassa onneksi vielä vioittunut... olis pitänyt napakin sitten uusia ja en tiiä oisko antaneet enää takuun/virhevastuun puitteissa kuten nämä laakerit antoivat...
Metsaman- David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo
Vs: VAARALLINEN VIKA - Kellfrin ATV kaivuri
Lähin sorvari kyllä hurauttaa napaan tilaa ulkokooleille. Valurauta on vierintälaakein pesäksi aika pehmyttä ainetta. Jossain hevosvetoisisssa koneissa niitä on nähty sata vuotta sitten.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5009
Vs: VAARALLINEN VIKA - Kellfrin ATV kaivuri
erkki kirjoitti:Lähin sorvari kyllä hurauttaa napaan tilaa ulkokooleille. Valurauta on vierintälaakein pesäksi aika pehmyttä ainetta. Jossain hevosvetoisisssa koneissa niitä on nähty sata vuotta sitten.
Kiinalaiset niistä kopioineet..
Jos maantiesiirtoja auton perässä tulisi paljon niin tuo varmasti kannattaisi tehdä mutta taitaapi olla että hinailen tässä lähitontilla Taavetilla niin ei kulutus oo kovin kovaa.
Metsaman- David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo
Vs: VAARALLINEN VIKA - Kellfrin ATV kaivuri
Erikoista todellakin on jos ei ole vaihettavaa ulkokoolia ollenkaan?
Tuo sama ruostumis ongelma on ollu monissa kevytperäkärryissä ja jopa autoissakin kun sitä rasvaa ovat säästäneet,sitten valittavat kun laakerit ei kestä.
Pitääkös tuossa sitten olla kilvet jos yleisellätiellä hinaa? kun nykyään hinattavat laitteetkin piti rekisteröidä...
Näköjää kannattais käydä heti uutena laakerit läpi,on sitten napojakin kuulemma mitä ei voi purkaakkaan ei ainakaan ehjänä...
Tuo sama ruostumis ongelma on ollu monissa kevytperäkärryissä ja jopa autoissakin kun sitä rasvaa ovat säästäneet,sitten valittavat kun laakerit ei kestä.
Pitääkös tuossa sitten olla kilvet jos yleisellätiellä hinaa? kun nykyään hinattavat laitteetkin piti rekisteröidä...
Näköjää kannattais käydä heti uutena laakerit läpi,on sitten napojakin kuulemma mitä ei voi purkaakkaan ei ainakaan ehjänä...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1855
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola
Vs: VAARALLINEN VIKA - Kellfrin ATV kaivuri
Tessu kirjoitti:Erikoista todellakin on jos ei ole vaihettavaa ulkokoolia ollenkaan?
Tuo sama ruostumis ongelma on ollu monissa kevytperäkärryissä ja jopa autoissakin kun sitä rasvaa ovat säästäneet,sitten valittavat kun laakerit ei kestä.
Pitääkös tuossa sitten olla kilvet jos yleisellätiellä hinaa? kun nykyään hinattavat laitteetkin piti rekisteröidä...
Näköjää kannattais käydä heti uutena laakerit läpi,on sitten napojakin kuulemma mitä ei voi purkaakkaan ei ainakaan ehjänä...
Joo ei ole, säästetty kai vähän... en tiedä, yllätys sinänsä kun tuota ei ole kuitenkaan juuri muualla hinailtu kuin tässä tontilla.. onneksi ei sillä auton perässä tiellä olis kyllä yllätys tullut..
Mitä saanut viestejä muilta tälläisen kaivurin omistajilta niin samaa vikaa kaikissa ja ei koske pelkästään Kellfriä vaan näitä myydään monella nimellä ympäri maailmaa tosin samasta tehtaasta taitavat tulla..
Tuossa toisella foorumilla käytiin keskustelua tuosta rekisteröinnistä ja tosiaan kyllä nykylain mukaan tämä pitäisi rekisteroidä jos autolla tiellä vetää... traktorilla saa vielä vetää rekisteröimättä... vielä..
Metsaman- David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo
Similar topics
» Back In Business - Kellfrin ATV minikaivuri
» Iso Monttu - Pieni kaivuri
» Suossa Kellfrin kaivurilla
» Ostetaan Esa 2000 kaivuri -käyttöohje ja varaosaluettelo
» Kellfrin puomi on sitten korjattu !!!
» Iso Monttu - Pieni kaivuri
» Suossa Kellfrin kaivurilla
» Ostetaan Esa 2000 kaivuri -käyttöohje ja varaosaluettelo
» Kellfrin puomi on sitten korjattu !!!
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa