DB996 kippi ei laske
+2
mattkau
Jugi
6 posters
Sivu 1 / 1
DB996 kippi ei laske
Elikkäs vika on seuraavanlainen. Kärryn kippi nousee mutta ei laske tai jos laskee niin tolkuttoman hitaasti. Olen siirtänyt paine letkun vapaaseen paluun liittimeen ja kippi laskee välittömästi vaihdoin naaras pikaliittimet keskenään ja toiminta on sama ei laske varsinaisessa kippiventtiilin pikaliittimessä.
Olisiko teillä apuja mistä lähteä etsimään vikaa.
Olisiko teillä apuja mistä lähteä etsimään vikaa.
Jugi- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: DB996 kippi ei laske
Ehkä vastaavasta tapauksesta oli ainakin kerran juttua. Käyppäs katsomassa tämä: https://www.taavetti-talli.net/t3715-karryn-kippi-ei-laske?highlight=kippi
Jos tuo ei aukea, niin käytä hakua. sivun oikeassa yläkulmassa on kenttä "haku". Kirjoita siihen kippi, niin sieltä se löytyy.
Jos tuo ei aukea, niin käytä hakua. sivun oikeassa yläkulmassa on kenttä "haku". Kirjoita siihen kippi, niin sieltä se löytyy.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1653
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB996 kippi ei laske
Liittimet ovat yhteen sopivia ja nosto nopeudella ei ole tässä merkitystä saati sillä että kippiä ei osta täysin ylös asti ennen laskua
Jugi- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: DB996 kippi ei laske
En kyllä sitten pysty auttamaan enempää. Muuten, miten tämä ongelma alkoi, vähitellen, ollut "aina", uuden kärryn kanssa?
Ai niin, missäs asennossa sinulla on nostolaitteen toimintatavan valintakytkin? Jos se on "ulkopuolisilla laitteilla", niin olethan huomannut, että laskuasento on jossain nostolaitteen käyttövivun puolivälissä. Eteen työnnettynä siinä on TCU päällä eli pikkaisen painetta nostolaitteelle
Ai niin, missäs asennossa sinulla on nostolaitteen toimintatavan valintakytkin? Jos se on "ulkopuolisilla laitteilla", niin olethan huomannut, että laskuasento on jossain nostolaitteen käyttövivun puolivälissä. Eteen työnnettynä siinä on TCU päällä eli pikkaisen painetta nostolaitteelle
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1653
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB996 kippi ei laske
Voisit myös kokeilla laskunopeuden säätöruuvia ja mikä vaikutus pudotusventtiilillä on. Sehän on tarkoitettu nimenomaan laskemaan tyhjää kippiä nopeammin
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1653
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB996 kippi ei laske
Ongelma alkoi muutama vuosi sitten, eli vähitellen. Onkohan tuossa 3-tie venttiilissä jokin kuulla tai muu osa mikä poistaa tuon paineen kipiltä? Aattelin että voiko vika löytyä venttiilin syövereistä. Onko kukaan purkanut tuota venttiiliä, tai vaihtanyt tiiviste sarjaa siihen?
Jugi- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: DB996 kippi ei laske
Kolmitieventtiili on ihan tavallinen karaventtiili ilman mitään mystiikkaa sisällä. Se lähtee nostosylinterin päästä irti löysäämällä ruuvit ja irroittamalla putket eli rempan voi tehdä pöydällä. Tiivisteinä siinä on o-renkaat ja korjaussarjaa löytyy kaupasta. Tietysti tiivisteet ovat tuumamittaisia.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1653
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB996 kippi ei laske
Tiedän yhden tapauksen, jossa kolmetieventtiilin kara katkesi eikä kippiä saatu alas muuten kuin letkusta päästämällä. Sellainen juttu ei ole harvinaisuus, että pikaliittimessä on jommassa kummassa puoliskossa jousi hieman kuoleentunut ja toiseen suuntaan öljy menee hyvin, mutta vastakkaiseen ei niin hyvin. Tuollaista oiretta on joku korjannut niinkin että on hitsannut nöölin pikaliittimen tapin nokkaan. Kun on iso kippisylinteri, niin laskunopeuden saa nopeaksi vain tekemällä haaroituksen painelinjasta kamelinkyttyrän etummaiseen napaan ja siihen haaroitukseen venttiilin, jolla linjan voi avata ja sulkea.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5087
Vs: DB996 kippi ei laske
Kuinka paljon laskunopeuden säätöruuvin pitäisi pyöriä? 1/2 kierrosta vai enemmän?
Jugi- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: DB996 kippi ei laske
Jugi kirjoitti:Kuinka paljon laskunopeuden säätöruuvin pitäisi pyöriä? 1/2 kierrosta vai enemmän?
Noin 7 kierrosta, kun äsken kävin pyörittelemässä.
puolimoottori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: DB996 kippi ei laske
Jaahas, tosiaan mukka saattaa vika olla sitten siinä kun kääntyy n.1/2 kierrosta
Jugi- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: DB996 kippi ei laske
Laskeutumisnopeuden säätöventtiili on kartiokärkinen ruuvi, joka raottaa itse laskeutumisnopeuden säätöventtiiliä hiukan enemmän kun pitää laskeutua nopeasti ja vähemmän kun laskea pitää hitaasti varsilla olevasta kuormasta riippumatta. Jos kaivaa esiin tuon venttiilin ja poistaa siitä karan kokonaan, niin varret alkaa tulla kuin kivi alas ja pysähtyy kuin seinään. Jos varretkin laskeutuvat tosi hitaasti, niin vikana voi olla, että se kartiomainen tangon kärki on katkennut ja kiilaa itse venttiilin karaa tiukalle. Jos se sormiruuvi ei pyöri useita kierroksia niin kyllä systeemissä on jotain vialla. Siihen ei pääse käsiksi ottamatta venttiili pesää ulos.
Jos kipillä ei ole kovin paljon käyttöä, se toimii ihan hyvin istuimen oikealla puolella olevan kamelinkyttyrän takanavasta. Kun kipin letku on liitetty siihen, niin kun painaa nostovivun ihan taakse jousipainetta vasten, nousevat varret ensin ylös ja sitten alkaa nousta kippi. Kun kippi tulee ylös, alkaa ylipaineventtiili kurista. Kun vivun löysää, kippi laskeutuu varsi vilkkaasti ja pitoasentoa siinä ei oikeastaan ole lainkaan, mutta lava kyllä tyhjenee.
Jos kipillä ei ole kovin paljon käyttöä, se toimii ihan hyvin istuimen oikealla puolella olevan kamelinkyttyrän takanavasta. Kun kipin letku on liitetty siihen, niin kun painaa nostovivun ihan taakse jousipainetta vasten, nousevat varret ensin ylös ja sitten alkaa nousta kippi. Kun kippi tulee ylös, alkaa ylipaineventtiili kurista. Kun vivun löysää, kippi laskeutuu varsi vilkkaasti ja pitoasentoa siinä ei oikeastaan ole lainkaan, mutta lava kyllä tyhjenee.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5087
Vs: DB996 kippi ei laske
Pääsetkö kokeilemaan kippiä missän toisessa traktorissa?
Jospa onkin kipinletku sisältä vaurioitunut?
Autojen jarrulekuissa ollu samaa ongelmaa että jarrut kyllä menee kiinni mutta eipä tule paine pois ennen kun avaa jonkun liitoksen/ilmaruuvin.
Sillon on vika aina ollu letkuissa,just oli naapurikylän kaverilla keväällä sama ongelma autossa,kipeistä ei mulla tietoa kun niitä ei meillä ole mutta paineletkuhan se siinäkin on ja paineella voi mennä ylös muttavapaasti ei laske ilman painoa tai senkään kanssa kenties!
Letkujen kanssa on ollu kaikkea tuommosta onglemaa monissa laitteissa.
Jospa onkin kipinletku sisältä vaurioitunut?
Autojen jarrulekuissa ollu samaa ongelmaa että jarrut kyllä menee kiinni mutta eipä tule paine pois ennen kun avaa jonkun liitoksen/ilmaruuvin.
Sillon on vika aina ollu letkuissa,just oli naapurikylän kaverilla keväällä sama ongelma autossa,kipeistä ei mulla tietoa kun niitä ei meillä ole mutta paineletkuhan se siinäkin on ja paineella voi mennä ylös muttavapaasti ei laske ilman painoa tai senkään kanssa kenties!
Letkujen kanssa on ollu kaikkea tuommosta onglemaa monissa laitteissa.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1938
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB996 kippi ei laske
Tessu kirjoitti:Pääsetkö kokeilemaan kippiä missän toisessa traktorissa?
Jospa onkin kipinletku sisältä vaurioitunut?
Autojen jarrulekuissa ollu samaa ongelmaa että jarrut kyllä menee kiinni mutta eipä tule paine pois ennen kun avaa jonkun liitoksen/ilmaruuvin.
Sillon on vika aina ollu letkuissa,just oli naapurikylän kaverilla keväällä sama ongelma autossa,kipeistä ei mulla tietoa kun niitä ei meillä ole mutta paineletkuhan se siinäkin on ja paineella voi mennä ylös muttavapaasti ei laske ilman painoa tai senkään kanssa kenties!
Letkujen kanssa on ollu kaikkea tuommosta onglemaa monissa laitteissa.
Aloituksessa on kerrottu, että laskee vapaan paluun liittimessä välittömästi. Ei ole vika letkussa.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: DB996 kippi ei laske
Ok kiitos tarkennuksesta,tubessa tais olla Nuffmanilla Taavetissa vikä väärissä liittimissä,tässä sekään ei taida olla...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1938
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» kärryn kippi ei laske
» Jarrunestesäiliö DB996
» DB996 pudotusventtiili
» DB996 ohjaus
» jarru- ja kytkinnestesäiliöt, DB996 jne
» Jarrunestesäiliö DB996
» DB996 pudotusventtiili
» DB996 ohjaus
» jarru- ja kytkinnestesäiliöt, DB996 jne
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa