996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
+4
XX
jusape
mattkau
Lauri Birling
8 posters
Sivu 1 / 1
996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Hei. Nyt on rojekti saatu sille mallille että muutama tunti hörskötelty ja kansi kerran jälkikirrattu ja venttaalit säädetty. Kiitos vaan Jusape pumppu ja suutinremontista, jos tätä satut lukemaan, ei oo meillä mielestäni ykskää rattori koskaan käynyt noin tasaiseen. Eli se 996 vm78 taavetti. Tänään sain lämpenemään hytin molemmat putket, en oo tutkinut vielä miten päin ne mulla on katolla asennettu, mutta laitoin syylärin alaletkulta siihen ulompaan ja pumpun hanalta koppia sisempään lähtöön letkut, eilen ei lämmennyt kun se pumpulta tuleva mut tänään vähä kovemmilla kierroksilla tunnin hörskötti niin molemmat oli lämpösiä... Vaan ihmetytti kun ikkunat oli huurussa... Noh kapiinissa oli palaneen sähkön haju ja tuuletin mykistynyt.. lisäksi huomasin että jos laittaa lasi pyyhkijät päälle niin niiden nopeus muuttuu lämpöpuhaltimen vipua kääntäessä.. onko normaalia vai onko aika tai joku edellinen masentaja tehnyt jotain ihmeitä sähköissä.. lämpömittari oli alkuun mykkä, vaikka uusi anturi onkin, avasin ratin aluslaudan ja 1 liitin irti.. senku laitto mittariin niin " heti keittää " kun traktori virrat kytkee, tilasin varuuksi uuden mittarin kun lueskelin et siinä ollu monella onkelmaa. Onko pakko irrottaa ulkokatto vai saako paneelit sisältä purettua niin, että pääsee edes sen moottorin vaihtamaan?
https://www.ikh.fi/fi/lammityslaitteen-puhallin-moottori-runko-59mm-f0179 onko tietoa sopiiko tuo kyseiseen kikottimeen ?
Lisäksi jarrumurheita, kun tahtoivat jäädä jumiin .. sainkin siihen jo vähän neuvoja facebookissa ja se tärkeä juttu että lukko varmalla tavalla pohjaan ettei joku holkki tipu kun oikeaa runkkaa purkii. Tänään pihassa ajelin ja jarruja painelin niin ei enää ollu niin hätäset kun alkuun kun oon antanut wd40 kylpyä niille käyttötapeille ja nitkutellut ja tuon jarruttelemisen jälkeen ei ollu nii hätäset, ku alkuun jo vähän painaessa nirahti het lukkoon. Tiedän kyllä et avata ne pitää, mut jos selviäisi talven yli jotenkin kun tallissa vaan 2.5m ovi korkeudeltaan ja ehkä laudotukset muutaman sentin vielä madaltaa niin eikai se sisälle vissiin mahdu, niin ei tarttis tuola kylmäs ja pimiäs ruveta niin suuriin.
Valoja on jo tilauksessa maailmalta , mut nuo sähköt murehduttaa, ihan kohtuu asiallisen näköisiä kytkentöjä oli kyllä tuola ratin alla, mutta itsellä huono ymmärrys sähköistä. Remontin jälkeen kytkemättömiä liitoksia ei enää ole muita kun oletettavasti konepeltiin tuleva tuplakaapeli " luultavasti ajovalot siinä " ja 1 paksumpipunainen kaapeli tosi pitkä ja näyttää jälkeenpäin asennetulta, mietinkin olisko se töötille , täytyy piipata sitä johtoa mihin tulee.
Löytyykö 996 mitään omaa korjaamokäsikirjasta netistä jacsähkökaaviot kiinnostaa
Siinä taas sekavaa selostusta, ja kiitti kaikille jo edellisistäkin avuista.
https://www.ikh.fi/fi/lammityslaitteen-puhallin-moottori-runko-59mm-f0179 onko tietoa sopiiko tuo kyseiseen kikottimeen ?
Lisäksi jarrumurheita, kun tahtoivat jäädä jumiin .. sainkin siihen jo vähän neuvoja facebookissa ja se tärkeä juttu että lukko varmalla tavalla pohjaan ettei joku holkki tipu kun oikeaa runkkaa purkii. Tänään pihassa ajelin ja jarruja painelin niin ei enää ollu niin hätäset kun alkuun kun oon antanut wd40 kylpyä niille käyttötapeille ja nitkutellut ja tuon jarruttelemisen jälkeen ei ollu nii hätäset, ku alkuun jo vähän painaessa nirahti het lukkoon. Tiedän kyllä et avata ne pitää, mut jos selviäisi talven yli jotenkin kun tallissa vaan 2.5m ovi korkeudeltaan ja ehkä laudotukset muutaman sentin vielä madaltaa niin eikai se sisälle vissiin mahdu, niin ei tarttis tuola kylmäs ja pimiäs ruveta niin suuriin.
Valoja on jo tilauksessa maailmalta , mut nuo sähköt murehduttaa, ihan kohtuu asiallisen näköisiä kytkentöjä oli kyllä tuola ratin alla, mutta itsellä huono ymmärrys sähköistä. Remontin jälkeen kytkemättömiä liitoksia ei enää ole muita kun oletettavasti konepeltiin tuleva tuplakaapeli " luultavasti ajovalot siinä " ja 1 paksumpipunainen kaapeli tosi pitkä ja näyttää jälkeenpäin asennetulta, mietinkin olisko se töötille , täytyy piipata sitä johtoa mihin tulee.
Löytyykö 996 mitään omaa korjaamokäsikirjasta netistä jacsähkökaaviot kiinnostaa
Siinä taas sekavaa selostusta, ja kiitti kaikille jo edellisistäkin avuista.
Lauri Birling- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 34
Lauri Birling likes this post
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Vastaan vain tuohon viimeiseen kysymykseen. Näihin traktoreihin ei löydy suomenkielisiä korjauskirjoja. Englanninkielisiä on esimerkiksi https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDZ3pQdDh6M2k0bVk?resourcekey=0-PEXdSiEL1-ozVocr5s-LWw
Tämähän sinulla taisikin olla vai
Tämähän sinulla taisikin olla vai
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Kiitos, en oo varma oliko tuota mutta kiitos silti ja juu kuulin aiemmin ettei suomenkielistä oo
Lauri Birling- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 34
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Lämppärin moottoriin ja lämmityslaitteen kennolle ei pääse muutoin käsiksi kuin katon kautta.
Ja kyllähän mie näit tän palstan viestejä aktiivisesti lueskelen - ihan päivittäin .......
Ja kyllähän mie näit tän palstan viestejä aktiivisesti lueskelen - ihan päivittäin .......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Lauri Birling likes this post
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Täällä toisessa ketjussa oli mainittu että ford Sierran puhaltimen moottori käy sekuraan jos joutuu moottorin vaihtamaan .
XX- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 103
Lauri Birling likes this post
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Onko teillä epäilystä mikä voi olla pielessä kun lämppärin moottorin nooeudensäätöä muuttamalla pyyhkijät muuttaa nopeutetaan, niin kun se olisi niiden säätö, vai kuuluuko se ollakin niin, hassua vaan ettei ole sille omaa säädintä mietin kun kerran menee katon avaamiseen niin Oasis että vikaa suunnilleen oikeista paikoista. Kopin ja rungon oon maadoittanut uusiksi , vetänyt uuden 50mm2 starttikaapelin ja 50mm2 akun maadoituskaapelin. Kuulostaa jotenki et voisko olla maavikaa kuitenkin ? Jos se siis vika on
Lauri Birling- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 34
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Jos lämppärin moottorin nopeussäätöä muuttamalla muuttuu pyyhkijän nopeus, on johdot kytketty väärin.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Täytyy tutkia, kun uusi ll moottori saapuu ensiviikolla. Täytyy tutkia jos katon irrottaa ja jos laskee renkaista ilmaa pois saisko ajettua talliin lämpöseen
Lauri Birling- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 34
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
2.5m korkea ovi, en oo mitannut paljonko fyysinen aukko nyt on sitten.
Lauri Birling- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 34
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Nopeuden muutos voi johtua siitä, että vanha moottori kuormittaa eri nopeuksilla enemmän piiriä, johon todennäköisesti on kytketty sekä puhallin -että pyyhkijä. Eli jännitteen alenema voisi hidastaa pyyhkijää. Varsinkin jos vanha moottori on kärähtänyt, se menee nopeudensäätövastuksen kautta oikosulkuun, mutta ei jaksa vielä polttaa sulaketta. Jännite sen sijaan laskee.
tämä nyt vain yksi arvaus. Katso että puhaltimelle tulee johdot sen katkaisimelta.
tämä nyt vain yksi arvaus. Katso että puhaltimelle tulee johdot sen katkaisimelta.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Juuri kuvailemallasi tavalla oli käynyt , homma kunnossa. Uus moottori ja vastussäädin. Seuraavana pitäis vetää johtoja uusille työvaloille , kun kaikki muut ylimääräiset johdot mitä katolle tulee on 2kpl maajohtaja ja 1 mikä ei oo vielä osoittautunut virraksi eikä maaksi , täytyisi jotenkin fiksusti yrittää vetää piuhat , edes vähän piilossa. Yhteensä 4 x 48w Led lamppuja tulee ja aattelin jos 2 releellä ja 2 katkaisijalla kytkis ja herätteen vaikka parkeilta nii ei jäisi vahingossa päälle . Muutama johto täytyisi saada jotenki nätisti katolle vedettyä siis.
Lauri Birling- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 34
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Oletko nyt ihan varma? Teholtaan 48 W LED valaisin vastaa valoteholtaan noin 250 W lankapoltinta! Olisikoi niin, että olet asentamassa työvaloja joiden teho vastaa vanhaa 48 W polttimia.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
https://m.motonet.fi/fi/tuote/4800063/Led-tyovalo-48W-basic tuommoset kaveri suositteli ostamaan, en tiedä itse kunpaa tehoa vastaa
Lauri Birling- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 34
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Niiden neljän valaisimien valoteho jota aiot hankkia on 3300 Lumenia per kappale, joka vastaa noin 250 wattista hehkulamppua. Siis yksi valaisin antaa saman valotehon kun neljä tehokasta (60 W per kappale) talon kattovalaisinta. Kokonaisvalon määrä on siis 3300 x 4 Lumenia = 13200 Lumenia eli vastaa noin 1000 Wattia (yksi kilowatti) hehkulamppua joka tarkoittaa noin 16 kappaletta 60 Watin hehkulamppua. Sanoisin että nyt saattaa mennä yli todellisen valon tarpeen.
Viimeinen muokkaaja, OlleK pvm Pe Joulu 02 2022, 08:10, muokattu 1 kertaa
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Oho , onpas raaka määrä. Koitinki yhtä akkuun nii oli kyl kirkas
Lauri Birling- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 34
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Vielä yksi asia. Kun kaikki LED valot palaavat, menee sähköä 16 A. Tämä on enemmän kun mihin vanha Lucas 15 ACR vaihtovirta laturi pystyy tuottamaan. Toivottavasti ei akku tyhjene niin, että traktori ei lähde käyntiin.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Ymmärränkö väärin , mutta tuolle ilmoitetaan max 2,4a virrankulutus / lamppu ja ottoteho 28w / lamppu eli omien laskelmien mukaan 4xlamppua on 9,6a max näiltä ja ottoteho 112w. Voin hyvin olla väärässäkin.
Lauri Birling- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 34
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Pahoittelut, katsoin väärää lamppua listalta. Voi olla juurikin kuin kerroit.
Lauri Birling- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 34
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Tuolla Jussinmäen sivuilla on hieman tarkemmat speksit noille valoille. Useinmiten näiden työvalojen kauppanimissä ilmoitetaan nimellinen watti määrä joka tulee LED-polttimoiden yhteenlasketusta maksimi wattitehosta. Kuitenkin käytännössä niistä ei oteta maksimi tehoja ulos vaan niihin ajetaan vähemmän virtaa jotteivat ne ylikuumene ja kärvähdä. Siksi on syytä aina hieman lueskella valojen teknisiä tietoja ja katsoa mikä on virrankulutus milläkin jännitteellä.
Tässä tapauksessa näiden valojen oikea teho on 31W mitattuna 13,7V jännitteellä jolloin virrankulutus on 2,24A. Tässä kohtaa kannattaa virrankulutusta laskiessa ottaa huomioon että se Luukaksen kissannahkalaturi ei tuota niin korkeaa jännitettä joten mitoituksia laskiessa kannattaa käyttää mielummin 12V eli noin 2,6 ampeeria. Neljällä valolla se tekee 10,4A eli ehkä se laturi riittää jos ajovalot eivät pala samaan aikaan. Siltikin se todennäköisesti tyhjäkäynnillä purkaa akkua.
Asennuksen suorittaisin yhdellä releellä siten että parkeilta ohjaus releelle ja varsinainen virranohjaus suoraan kahdella katkaisijalla eli etutyövalot ja takatyövalot erikseen (katkaisijan oletus virrankesto 10A) jolloin per katkaisija kuormaksi jää reilu 5A.
Ennen vanhaan työnnettiin joka väliin releitä kun hehkulankapolttimoilla oli ehdottoman tärkeää että jännite pysyi lampulla mahdollisimman korkealla ja jokainen voltin kymmenys merkitsi merkittävää valotehon laskua. Nykyiset LED-valot eivät välitä kunhan jännite on jossain 9-36V välillä kun sisäinen säädin hoitaa varsinaisen polttimon ohjauksen. Toki järki tässäkin täytyy pitää jottei johdot ja katkaisijat sula mutta lähtökohtaisesti mitään lisäarvoa ei tule extra releistä jos katkaisijoiden mitoitukset riittävät.
Jussinmäen vastaava 48W työvalo
Tässä tapauksessa näiden valojen oikea teho on 31W mitattuna 13,7V jännitteellä jolloin virrankulutus on 2,24A. Tässä kohtaa kannattaa virrankulutusta laskiessa ottaa huomioon että se Luukaksen kissannahkalaturi ei tuota niin korkeaa jännitettä joten mitoituksia laskiessa kannattaa käyttää mielummin 12V eli noin 2,6 ampeeria. Neljällä valolla se tekee 10,4A eli ehkä se laturi riittää jos ajovalot eivät pala samaan aikaan. Siltikin se todennäköisesti tyhjäkäynnillä purkaa akkua.
Asennuksen suorittaisin yhdellä releellä siten että parkeilta ohjaus releelle ja varsinainen virranohjaus suoraan kahdella katkaisijalla eli etutyövalot ja takatyövalot erikseen (katkaisijan oletus virrankesto 10A) jolloin per katkaisija kuormaksi jää reilu 5A.
Ennen vanhaan työnnettiin joka väliin releitä kun hehkulankapolttimoilla oli ehdottoman tärkeää että jännite pysyi lampulla mahdollisimman korkealla ja jokainen voltin kymmenys merkitsi merkittävää valotehon laskua. Nykyiset LED-valot eivät välitä kunhan jännite on jossain 9-36V välillä kun sisäinen säädin hoitaa varsinaisen polttimon ohjauksen. Toki järki tässäkin täytyy pitää jottei johdot ja katkaisijat sula mutta lähtökohtaisesti mitään lisäarvoa ei tule extra releistä jos katkaisijoiden mitoitukset riittävät.
Jussinmäen vastaava 48W työvalo
MJK1390- Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 35
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Erilliset releet laittamalla saat ohjauksen (eli katkaisijat) johdotettua huomattavan pienellä johdinpinta-alalla. Voit esimerkkinä tehdä niin, että vedät sinne katon alle syötön molemmille, etu ja takatyövalojen releelle. Releeltä edelleen valoille. Tuohon riittää 2,5mm2 johdinpinta molemmille. Osta esimerkiksi 3x2,5mm2 kumikaapelia syöttökaapeliksi. Saat "suojatun" kaapelin, eli et tarvi suojaputkia ja samassa kaapelissa menee kaksi + virtaa ja maadoitus. Lisäksi maadoita valot runkoon, ettei jää yhden karvan varaan.
Nyt jos haluat tehdä ohjauspiirin "kevyesti" nappaat parkilta herätteen ja viet sen kahden katkaisimen kautta releille. Tällä kytkennällä ei tarvitse murehtia niitä katkaisimia, mitä ne kestää. Mikäli sinulla oli Sekura ohjaamo, löytyy katon alla parkkivalojen jännite alkuperäiseltä työvalokatkaisimelta.
Edellisessä viestissä kerrottu tapa toimii myös, kun ledit tosiaan on vähemmän virtaa kuluttavia. Huono puoli vaan on se, että joudut laittaaan molemmat valot samalle sulakkeelle ja saman syöttävän johdon taakse. Vikatilanteessa sinulla pimenee kaikki työvalot ja tuon syöttävän johtimen poikkipinta saisi olla vähän paksumpi kuin 2,5mm2.
Nyt jos haluat tehdä ohjauspiirin "kevyesti" nappaat parkilta herätteen ja viet sen kahden katkaisimen kautta releille. Tällä kytkennällä ei tarvitse murehtia niitä katkaisimia, mitä ne kestää. Mikäli sinulla oli Sekura ohjaamo, löytyy katon alla parkkivalojen jännite alkuperäiseltä työvalokatkaisimelta.
Edellisessä viestissä kerrottu tapa toimii myös, kun ledit tosiaan on vähemmän virtaa kuluttavia. Huono puoli vaan on se, että joudut laittaaan molemmat valot samalle sulakkeelle ja saman syöttävän johdon taakse. Vikatilanteessa sinulla pimenee kaikki työvalot ja tuon syöttävän johtimen poikkipinta saisi olla vähän paksumpi kuin 2,5mm2.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Ei mitään kumikaapeleita autoihin tai työkoneisiin! (muovinen voisi mennäkkin.)
Korppuuntuu ja tulee oikosulkuja,kaveri veteli niitä joskus aikoinaan ja korppujahan ne sitten oli.
Moottorilämmittimien johdot on sitten eriasia ne öljynkestävää,turha sellasta on laitella valoille kun pärjää ihan normikaapeleillakin.
Muistakaa sitten että maadoitukset ON kunnossa jos ei joku ole peltiä tai pelti kiinni ruuveilla toisessa kunnolla akkiä tulee ongelmia ja sulakkeet alkaa menee.
Korppuuntuu ja tulee oikosulkuja,kaveri veteli niitä joskus aikoinaan ja korppujahan ne sitten oli.
Moottorilämmittimien johdot on sitten eriasia ne öljynkestävää,turha sellasta on laitella valoille kun pärjää ihan normikaapeleillakin.
Muistakaa sitten että maadoitukset ON kunnossa jos ei joku ole peltiä tai pelti kiinni ruuveilla toisessa kunnolla akkiä tulee ongelmia ja sulakkeet alkaa menee.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Kumikaapeleissakin on eroja.
Itekkin oon sellaista laittanut, eikä vielä 10-15v aikana ole ilmennyt korppuuntumista, tms muutakaan oiretta.
Itekkin oon sellaista laittanut, eikä vielä 10-15v aikana ole ilmennyt korppuuntumista, tms muutakaan oiretta.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Juu minä en laita kun on olemassa ihan tuota tarkoitustakin varten kaapelit,ei peräkärryn valoillekkaan kumia vedetä,muovia ne aina ollu.
Jokainen laittaa mitä löytää,kukapa sitä kieltää.
Kumista kaapelia ei taida meillä enää olla kun ulkojatkoroikat ja hitsikaapelit kaiken muun olen kyllä muovilla korvannu kun oli aina säikeet kumissa näkyvissä.
Jokainen laittaa mitä löytää,kukapa sitä kieltää.
Kumista kaapelia ei taida meillä enää olla kun ulkojatkoroikat ja hitsikaapelit kaiken muun olen kyllä muovilla korvannu kun oli aina säikeet kumissa näkyvissä.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Siinä on ero, ostatko jostain halpaliikkeestä "kumikaapelin" vaiko haet esimerkiksi ihan kohtuuhintaista kaapelia sähköalan liikkeestä (löytynee myös pätevistä tarvikeliikkeistä tms). Löytyy ihan tavallisesta jatkojohto käytöstäkin öljynkestävää, joka ei ole niin kallista ettetkö raaski muutamaa metriä ostaa.
Itse muuten laitoin perävaunun äärivalo asennuksiin silikonikaapelin. Saa täristä ihan kuten tykkää.
t. Sähköjä työkseen rakentava
Itse muuten laitoin perävaunun äärivalo asennuksiin silikonikaapelin. Saa täristä ihan kuten tykkää.
t. Sähköjä työkseen rakentava
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 996 sekura hytin lämpöjä ja muuta
Ja tarvikeliikkeet myy ihan siihen tarkoitukseen tehtyä muovikaapelia,itte koettanu päästä kumikaapeleista kokonaan eroon niitä ei oikeen tartte kuin roikissa ja hitsikoneiden hitsauskaapelit.
Toki jokainen saa laittaa mitä tahtoo,itte en enää jaksau kumikaapeleita olal kokoajan vaihtamassa.
Alka olee nuo nykyajan kumituotteet sellasia että ei kiinnosta yhtään turhia ostella kun ei kestä varastossakaan.
Mutta jokainen tyylillään
Toki jokainen saa laittaa mitä tahtoo,itte en enää jaksau kumikaapeleita olal kokoajan vaihtamassa.
Alka olee nuo nykyajan kumituotteet sellasia että ei kiinnosta yhtään turhia ostella kun ei kestä varastossakaan.
Mutta jokainen tyylillään
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» DB 996 Sekura-hytin lukko
» Sekura hytin lämmitys
» sekura hytin lasit
» Sekura-hytin radiopanelin irroitus
» Lämmityslaitteen moottori Sekura-hytti
» Sekura hytin lämmitys
» sekura hytin lasit
» Sekura-hytin radiopanelin irroitus
» Lämmityslaitteen moottori Sekura-hytti
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa