David Brown 880 Implematic
+2
erkki
Metsaman
6 posters
Sivu 1 / 1
David Brown 880 Implematic
Terve !
Taas pitkästä aikaa täällä häiriköimässä, tuollainen pikku Taavetti tuli hommattua, implematic nostolaite uusi tuttavuus.
Traktorissa ei pitäisi kamalan paljon tunteja olla ja aika alkuperäinenhän tuo on.
Miten parhaiten sais mittarivaijerin vaihdettua, olisko nopein ottaa tankki vaan irti.?
Muutama video.
Taas pitkästä aikaa täällä häiriköimässä, tuollainen pikku Taavetti tuli hommattua, implematic nostolaite uusi tuttavuus.
Traktorissa ei pitäisi kamalan paljon tunteja olla ja aika alkuperäinenhän tuo on.
Miten parhaiten sais mittarivaijerin vaihdettua, olisko nopein ottaa tankki vaan irti.?
Muutama video.
Metsaman- David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo
Vs: David Brown 880 Implematic
Noin hyvässä kuosissa oleva hyvin alkuperäinen 880 imple voisi mielestäni jatkaa olemassaoloaan ilman paikkamaalauksia. Noiden vanteiden pikku mutkat oikenevat kevyellä vasaroinnilla ja jos konepeiton lommoille haluaa jotain tehdä niin nekin pullistuvat takaisin kärsivällisellä naputtelulla. Traktorissa on aivan harvinaisen ehyt akkulaatikko istuimen alla ja levypyörien maalaukset ovat niin ehyet, että traktori ei missään tapauksessa ole voinut olla karjatilalla lannan ja AIV-hapon syötävänä. Uutta keltaista
emaloitua äänenvaimenninta ei löydy enää mistään, mutta alkuperäinenkään ei ole vielä tiensä päässä. Tuon traktorin paikkamaalaaminen ei oikeastaan paranna lopputulosta, mutta herättää nälkää vetää uudet värit päälle koko kohteeseen ja jos siihen ryhtyy niin traktori tavallaan menettää ison osan työhistoriaansa siinä samalla.
Vaijeriin pääsee käsiksi kun otat konepeiton irti ja ruuvaat kojetaulun irti. Jo ei tila riitä, niin ohjaussimpukan päältä neljä ruuvia irrottamalla ohjausakselia saa kallistettua jonkin verran taaksepäin.
emaloitua äänenvaimenninta ei löydy enää mistään, mutta alkuperäinenkään ei ole vielä tiensä päässä. Tuon traktorin paikkamaalaaminen ei oikeastaan paranna lopputulosta, mutta herättää nälkää vetää uudet värit päälle koko kohteeseen ja jos siihen ryhtyy niin traktori tavallaan menettää ison osan työhistoriaansa siinä samalla.
Vaijeriin pääsee käsiksi kun otat konepeiton irti ja ruuvaat kojetaulun irti. Jo ei tila riitä, niin ohjaussimpukan päältä neljä ruuvia irrottamalla ohjausakselia saa kallistettua jonkin verran taaksepäin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5062
Vs: David Brown 880 Implematic
Tässä miettinyt sitä, missään nimessä en kokonaan ala maalaamaan, entinen elämä saa näkyä koska muutenhan tuo on hyvin alkuperäisessä kunnossa oleva. Akkukoteloilla lie kannet olleet, sopiskohan tuon akun kanssa alkuperäinen kansi kiinni jos sellaisen löytäis jostain.
Ilmeisesti ollut liki uudesta yhdellä ja samalla omistajalla, ilmeisesti ei sitten karjatilalla, renkaatkin lie aika vanhat, liekö peräti alkuperäiset. Miten nuo uudet pakoputket käynee jos maalais keltaisella mikäli löytyy sellaista väriä kuumankestävänä.
Tämä pakoputki rutuilla ja hajonnut sisältä eli on ihan suora reikä vaan.
Paljonko ohjausakselia uskaltaa kääntää ettei sieltä sisuskalut purkaannu.?
Ilmeisesti ollut liki uudesta yhdellä ja samalla omistajalla, ilmeisesti ei sitten karjatilalla, renkaatkin lie aika vanhat, liekö peräti alkuperäiset. Miten nuo uudet pakoputket käynee jos maalais keltaisella mikäli löytyy sellaista väriä kuumankestävänä.
Tämä pakoputki rutuilla ja hajonnut sisältä eli on ihan suora reikä vaan.
Paljonko ohjausakselia uskaltaa kääntää ettei sieltä sisuskalut purkaannu.?
Metsaman- David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo
Vs: David Brown 880 Implematic
Kuulamutterin kierre on oikeakätinen, elikkä kun etupyörät kääntää oikeaan, niin kuulamutteri tulee ylemmäksi akseliin ja kantta kestää raottaa tuntuvasti ennen kuin akseli pyörähtää mutterista ulos.
Äänenvaimentimessa ei kestä pitkään muut maalit kuin emali. On niitä historian saatossa varmasti yritetty monella muullakin maalilla sutia. Museokonetta ei tietenkään käsketä kovalla kädellä, joten sen vaimennin ei taida kuumeta edes sata-asteiseksi ja sen verran kyllä saattaa maalikin tarpeeksi kauan kestää.
Ehyitä akkukotelon kansia saattaa olla vaikea löytää. Jos koneen entinen koti on olemassa, niin sieltä ne todennäköisesti jostain liiteristä saattavat löytyäkin. Englannista on takavuosina saanut uusituotantona kokonaisia akkukoteloita pohjamaalattuna, mutta nykyistä tilannetta en tiedä. Peltiseppä osaa ne kyllä tehdä sileästä levystäkin kun on mitat ja mallit käytettävissä.
Äänenvaimentimessa ei kestä pitkään muut maalit kuin emali. On niitä historian saatossa varmasti yritetty monella muullakin maalilla sutia. Museokonetta ei tietenkään käsketä kovalla kädellä, joten sen vaimennin ei taida kuumeta edes sata-asteiseksi ja sen verran kyllä saattaa maalikin tarpeeksi kauan kestää.
Ehyitä akkukotelon kansia saattaa olla vaikea löytää. Jos koneen entinen koti on olemassa, niin sieltä ne todennäköisesti jostain liiteristä saattavat löytyäkin. Englannista on takavuosina saanut uusituotantona kokonaisia akkukoteloita pohjamaalattuna, mutta nykyistä tilannetta en tiedä. Peltiseppä osaa ne kyllä tehdä sileästä levystäkin kun on mitat ja mallit käytettävissä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5062
Vs: David Brown 880 Implematic
Niin jos koko ohjaustolpan ottaa irti lohkosta ei sieltä pitäs mitään kuulia purkaantua käänti miten hyvänsä.
Ei ainakaan meillä mitään irronnu kun aikoinaan niiden kanssa joutu pelaamaan,simpukan kun kasasi oikein niin ei sieltä pääse mikään pois kun ei vara anna myötä tulla.
Ensin ruuvattiin se itte kierreosa sinne akselille ja katottiin että oikeen meni ja sitten haarukka kiinni niin ei purkaannu mikään,eli jos remonttia sillä kohtaa voi ottaa koko tolpan pois tieltä jos siellä kaikki vaan ok on?
Ei kai vaan näitäkin sitten ole erilailla tehtyjä??
Ei ainakaan meillä mitään irronnu kun aikoinaan niiden kanssa joutu pelaamaan,simpukan kun kasasi oikein niin ei sieltä pääse mikään pois kun ei vara anna myötä tulla.
Ensin ruuvattiin se itte kierreosa sinne akselille ja katottiin että oikeen meni ja sitten haarukka kiinni niin ei purkaannu mikään,eli jos remonttia sillä kohtaa voi ottaa koko tolpan pois tieltä jos siellä kaikki vaan ok on?
Ei kai vaan näitäkin sitten ole erilailla tehtyjä??
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1915
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: David Brown 880 Implematic
Käyköhän pyörän välityksen öljyksi sama kuin 1290 eli 80/90, melko jäykkää tavaraa oli jonka sieltä pois laskin.?
Metsaman- David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo
Vs: David Brown 880 Implematic
Käy oikein hyvin. Ei sinne mitään ihmeainetta tarvita. Se mitä sieltä laskit pois on yksaste satanelikymppistä, joka luultavasti on kypsynyt siellä 60 vuotta.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1643
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: David Brown 880 Implematic
Melko jäykkää tavaraa oli kyllä.. varmaan tykkää uusista öljyistä
Metsaman- David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo
Vs: David Brown 880 Implematic
Joko Metsaman on selevittäny mysteerivivun tarkootuksen?
mantuman- David Brown : tekstiDavid Brown 880 selestamatic 1972
Viestien lukumäärä : 3
Vs: David Brown 880 Implematic
Enpä suoraan sanoen ole oikein ymmärtänyt.
Metsaman- David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo
Vs: David Brown 880 Implematic
Se pieni vipu nostoakselin oikeassa päässä kuuluu järjestelmään joka siirtää hydrauliikan venttiilistön vapaa-kierrolle kun nostolaite on ylhäällä (pumppu ei jää päälle). Jatkuvan öljyvirran ulkopuolisille laitteille saadaan siirtämällä vipu oukealle kohti lokasuojaa ja painamalla vipu alas. Pumpusta tuleva öljyvirtaus nostosylinterille ei nyt lopu vaikka nostolaite on täysin ylhäällä, joten vipua on syytä palauttaa alkuperäiseen asentoon heti kun ulkopuolisen käytön tarve loppuu. Öljyä ulkopuolisille laitteille (kippi) voidaan ottaa esimerkiksi 3-tieventtiilistä, jos traktorissa sellainen on (kolme hanaa nostosylinterin etupäässä) tai sulkuventtiilistä jolla suljetaan öljyvirtaus nostosylinteriin (tämäkin hana sijaitsee nostosylinterin etupäässä mikäli Taavetti on niin varustettu. Ohjekirjasta voisi olla apua, kysy seuraavista paikoista: ohjekirjat@gmail.com tai veikko.nurmentaus@hotmail.com
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Similar topics
» David Brown implematic -63
» David Brown 950 Implematic
» David Brown 850 implematic-entisöinti
» david brown 850 implematic vm62
» Imple vuotaa
» David Brown 950 Implematic
» David Brown 850 implematic-entisöinti
» david brown 850 implematic vm62
» Imple vuotaa
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa