David Brown 880 öljypumppu
+2
jusape
eko001
6 posters
Sivu 1 / 1
David Brown 880 öljypumppu
Missä päin moottoria öljypumppu sijaitsee ja kuinka se vaihdetaan.
eko001- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 7
Vs: David Brown 880 öljypumppu
Öljypohjan sisällä moottorin etupäässä ne yleensä on.
3 vaiko 4 sylinterinen versio ? Vuosimalli, noin ?
En tiedä onnistuuko tuossa vaihtaminen öljypohjan kautta, vaiko vaatiiko moottorin irroituksen.
Ehkä jotain osvittaa asiaan , CASE 1594 potilaana tässä
3 vaiko 4 sylinterinen versio ? Vuosimalli, noin ?
En tiedä onnistuuko tuossa vaihtaminen öljypohjan kautta, vaiko vaatiiko moottorin irroituksen.
Ehkä jotain osvittaa asiaan , CASE 1594 potilaana tässä
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: David Brown 880 öljypumppu
jusape kirjoitti:Öljypohjan sisällä moottorin etupäässä ne yleensä on.
3 vaiko 4 sylinterinen versio ? Vuosimalli, noin ?
En tiedä onnistuuko tuossa vaihtaminen öljypohjan kautta, vaiko vaatiiko moottorin irroituksen.
Malli 880/1910-62 tarkoittaako tuo 62 valmistusvuotta
Ehkä jotain osvittaa asiaan , CASE 1594 potilaana tässä
eko001- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 7
Vs: David Brown 880 öljypumppu
3- ja 4-sylinterisistä dB:stä lähtee kaikista öljypuppu pois kun ottaa öljypohjan irti ja avaa sieltä mitä tarvii ja lohkosta, ulkopuolelta kartio pultti pois, siis siitä tuntimittarin vaijerin käyttöakselin kohdalta. Vaijeri irti, lukkomutteri auki ja pultti pois, niin pumppu ei ole millään enää kiinni.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5106
Vs: David Brown 880 öljypumppu
Juuri näin, paitsi pieni huomautus. Kolmesylinterisessä pumpun veto on samalta hammaspyörältä kuin syöttöpumppu. Öljypumppu kuitenkin lähtee irti Erkin kuvailemalla tavalla. Kannattaa huomata ettei hukkaa ö-pumpun akselin yläpäässä olevaa jousiprikkaa, jonka tehtävä on pitää syöttöpumpun ruiskutuskohta oikeassa kohtaa (välysten hallinta)
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1661
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: David Brown 880 öljypumppu
Kyseessä on 4 sylinterinen 880/ 1910-62
eko001- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 7
Vs: David Brown 880 öljypumppu
Juu, öljypohja pois ja pumppu irti. Sopiiko kysyä miksi pumppu pitää ottaa ulos? Ne yleensä toimivat vielä vaikka mikään muu ei toimisi. Jos öljynpaine on huono, niin pumpun ylipaineventtiilistä saattaa löytyä jotain, mikä estää karaa painumasta tiiviisti istukkaa vasten. Harvoin kai pumppu kuluu loppuun tai rikkoutuu muutoin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5106
Vs: David Brown 880 öljypumppu
Siellä kyllä saattaa olla 60 vuoden töhkät öljypohjassa, joka sitten ahdistaa virtausta pumpun siivilän läpi. Korjautuu pienellä lapiointi- ja pesuhommalla
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1661
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: David Brown 880 öljypumppu
Kiitos vastauksista. öljynpaine valo alkoi palamaan niin ajattelin siinä olevan jotain vikaa. Öljyt oli huonot ja vaihtamatta kauan silloin kun taavetti tuli minulle.
eko001- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 7
Vs: David Brown 880 öljypumppu
Jos valo alkaa palamaan, niin todennäköisin aiheuttaja on vikaantunut öljynpaineen anturi, ja "vika" korjautuu anturin vaihdolla. Mutta valon syttymiseen kannattaa kuitenkin suhtautua vakavasti eikä vain jatkaa ajoa.
Jos vaikka se valo sammuisikin anturin vaihdolla, niin jossain välissä kannattaa öljypohjaa käyttää auki, kun ei tiedä miten huolto on toiminut entisillä omistajilla. Viime kesänä avasin yhden 50-luvun taavetin öljypohjan, niin siellä oli yli viisi senttiä mustaa mujua.
Jos vaikka se valo sammuisikin anturin vaihdolla, niin jossain välissä kannattaa öljypohjaa käyttää auki, kun ei tiedä miten huolto on toiminut entisillä omistajilla. Viime kesänä avasin yhden 50-luvun taavetin öljypohjan, niin siellä oli yli viisi senttiä mustaa mujua.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1661
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: David Brown 880 öljypumppu
Olisiko linkkiä tuon öljypumpun räjäitys kuvaan ja onko siinä säädettävää. Minulla on aika vähän kokemusta näistä raktorin korjaus hommista.
eko001- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 7
Vs: David Brown 880 öljypumppu
Linkin laitoin vaan ei pelaa. Yritän uudestaan.https://www.mycnhistore.com/us/en/caseih/tractors/agricultural/naaa01agr330davidbrown/david-brown-implematic-livedrive-tractor/
Ei aukea suoraan mutta tuolta se löytyy kun shop by brand klikkaa CASEIH ja avautuneesta ikkunasta klikkaa search by model ja siihen kirjoittaa 880 ja tarjokkaista valitsee sopivan 880 .
Ei aukea suoraan mutta tuolta se löytyy kun shop by brand klikkaa CASEIH ja avautuneesta ikkunasta klikkaa search by model ja siihen kirjoittaa 880 ja tarjokkaista valitsee sopivan 880 .
Viimeinen muokkaaja, otsoni pvm Ti Maalis 08 2022, 10:03, muokattu 2 kertaa
otsoni- Viestien lukumäärä : 449
Vs: David Brown 880 öljypumppu
Öljypumpussa on paineenrajoitusventtiili, joka on säädettävissä, mutta säätöön ei käytännössä ole koskaan tarvetta. Googlaamalla löydät kuvia netistä. Jos käytät sitä venttiiliä auki, niin avatessa laske säätöruuvin kierrokset, että tulee samoihin asetuksiin kootessa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5106
Vs: David Brown 880 öljypumppu
Jokos sinä vaihdoit sen öljynpaineanturin eikä auttanut?
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1661
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: David Brown 880 öljypumppu
Tilasin sen ei ole vielä tullu.
eko001- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 7
Vs: David Brown 880 öljypumppu
Laitan nyt tän taas tähänkin....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: David Brown 880 öljypumppu
Kiitos vastauksista ja öljykellossa se vika oli.
eko001- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 7
Vs: David Brown 880 öljypumppu
Hyvinkin usein noin on,helpompi/halvempi onkin aina ostaa se uusi anturi ja sitä koettaa tai vielä parempi on keksiä joltain mittari ja mitata mitä paineet oikeasti on.
Meillä on palanu tyhjäkäynnillä 850 Taavetissa öljynpaine ja latausvalokin jo yli 40v mutta kun aina kaasua lisätessä on valot sammunu ja kone toiminu en ole koskenu anturaan enkä laturiinkaan,tämä tosin vaan kesä käytössä.
Oli muuten tässäkin voimansiirtoöljyt aikamoista kuraa kun aikoinaan vaihdoin,öljyt kannattaa kyllä vaihtaa jos ei tietoa ole koska tehty tai kone vasta ostettu,varsinkin jos kone seisoo sateessa niin vesi pääseesekaan!
Ohjaus simpukkaakin tykkää puhtaista öljyistä jos vesi valunu rattiakselia myöden sekaan nin ei hyvä!
Moottoriöljyt/suodatin kannattaa kyllä vaihtaa kerta vuoteen jos koneella on ympärivuotiset ajot.
Meillä on palanu tyhjäkäynnillä 850 Taavetissa öljynpaine ja latausvalokin jo yli 40v mutta kun aina kaasua lisätessä on valot sammunu ja kone toiminu en ole koskenu anturaan enkä laturiinkaan,tämä tosin vaan kesä käytössä.
Oli muuten tässäkin voimansiirtoöljyt aikamoista kuraa kun aikoinaan vaihdoin,öljyt kannattaa kyllä vaihtaa jos ei tietoa ole koska tehty tai kone vasta ostettu,varsinkin jos kone seisoo sateessa niin vesi pääseesekaan!
Ohjaus simpukkaakin tykkää puhtaista öljyistä jos vesi valunu rattiakselia myöden sekaan nin ei hyvä!
Moottoriöljyt/suodatin kannattaa kyllä vaihtaa kerta vuoteen jos koneella on ympärivuotiset ajot.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa