Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1290 ajo- ja työvalot

Siirry alas

1290 ajo- ja työvalot Empty 1290 ajo- ja työvalot

Viesti  jtn To Tammi 21 2010, 10:27

Voisinko saada vinkin miten rakentelisin 1290:n ajovalot toimiviksi. Tällä hetkellä toimivat parkit ja vilkut. Toisen puolen takavalot ovat pimeänä. Ajovalot ovat Mikki Hiiri mallia.

jtn

Viestien lukumäärä : 4
Ikä : 59
Paikkakunta : Turku / Iniö

Takaisin alkuun Siirry alas

1290 ajo- ja työvalot Empty Vs: 1290 ajo- ja työvalot

Viesti  Vieraili To Tammi 21 2010, 16:43

Kosketusvikoja monesti ovat.Kunnon maa puuttuu myös useasti. Tarkoitatko mikkihiiri-mallilla alkuperäisiä.
Ne saa kirkkaammiksi kun laittaa releen väliin,sekä pitkille että lyhyille omat releet. Näin myös vanhat johdot pääsevät helpommalla ,kun ei mene kuin ohjausvirta niitä pitkin.
Kytkentäohjeita löytyy tarvittaessa.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

1290 ajo- ja työvalot Empty Vs: 1290 ajo- ja työvalot

Viesti  jtn To Tammi 21 2010, 17:10

Valot ovat sivulla olevaa mallia, vähän kuin Mikki Hiiren korvat. Olen ajatellut tämän talven metsätöiden jälkeen asentaa upotettavat. En ole vielä paljonkaan ehtinyt tutkia kytkentöjä. Traktori on ollut pari vuotta mutta vasta tänä talvena olen tehnyt sillä töitä. Valottakin on pärjännyt, saari jossa DB asuu on senverran syrjäinen paikka.

jtn

Viestien lukumäärä : 4
Ikä : 59
Paikkakunta : Turku / Iniö

Takaisin alkuun Siirry alas

1290 ajo- ja työvalot Empty Vs: 1290 ajo- ja työvalot

Viesti  Vieraili To Tammi 21 2010, 21:35

Tutkippa sieltä keulasta päin ekana,saattaa olla vaan johdot tai maajohdot pistokkeista irti,ne on liitetty heti kohta maskin jälkeen,irroita se etumaski ja aloita sieltä ja kirjoittele aina mille näyttää,kyllä siihen valot löytyy.

Joo,se on niillä hörökorvilla varustettu malli.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

1290 ajo- ja työvalot Empty Vs: 1290 ajo- ja työvalot

Viesti  Reisrdok Pe Tammi 22 2010, 08:56

Omassa taavissa ei koko oikeanpuoleinen lokasuoja maattanut, takavalo teki vähän mitä sattui. Siinäkin on pelti peltiä vasten ja monta pulttia ja silti täytyi vähän hivaista että alkoi virta taas kulkea. Takavalojen lampunkannat olivat täysin hapettuneet kun lasit olivat rikki ja vesi päässyt sisään. Jarruvalojen katkaisijalta oli jostain syystä johdot lähteneet auki siitä hytin etupuolelta.

Kojelaudan valokatkaisijasta oli kärjet sulaneet eikä auttanut kuin uuden vaihto. Ajovalojen apikoliitin oli sieltä keulasta sulanut ja rapissut palasiksi. Toisen ajovalon maajohto oli poikki, se minkä lenkki on siinä lampun sisällä kiinnityspultin alla. Ai niin, ne etuvilkut/parkit kun ovat 996:ssa varsien päässä, olivat palasina ja johdot oikosulussa runkoon. Varmaan selittää sen että miksi sulakerasiaan oli pistetty yksi naurettavan iso sulake (varmaan joku päävirtasulake) + koko rasia oli sulanut siitä kohtaa. Ihme ettei ole palanut koko kone.

Tässä nyt muutamia vikoja mitä minun braunissa oli kun se omistukseeni siirtyi. Virtakynän ja kytkentäkaavion kanssa lähdin virtalukolta seuraamaan että missä kohtaa aina virta katkesi. Se virtalukkokin oli hajalla ja ohitettu.
Reisrdok
Reisrdok

Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 44
Paikkakunta : Mellilä

http://www.reisrdok.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa