Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1210 ohjaussylinterin tiivisteiden vaihto

Siirry alas

1210 ohjaussylinterin tiivisteiden vaihto Empty 1210 ohjaussylinterin tiivisteiden vaihto

Viesti  mattkau La Loka 02 2021, 23:23

Vaihdoin tänään tiivisteet. Siinä ei sinällään ole mitään ihmeellistä. Männänvarsi irti kuulanivelestä, kaksi lukkorengasta pois sylinterin päästä, letkut löysälle sylinteristä ja männänvarsi ulos. Tiivisteiden vaihto ja takaisin kasaan.

Se mitä haluaisin kysyä onko jollaikin ideaa mikä oli tehnyt männänvarteen noin tuuman välein (onmuuten männänvarren paksuus) kymmenkunta kappaletta poikittaisia koloja kuin kiilapää vasaralla hakattuja. Näiden kolojen kohonneet reunat söivät tiivisteen ja alkoi vuotamaan öljyä.

No, sen lisäksi varrelta puuttui pyyhkijä ja muutenkin ohjauksen toiminta ei ollut sellaista kuin minusta olisi pitänyt olla. Kun mäntä varsineen oli pöydällä, niin selvisi pari juttua. Sylinterin päädyn sisällä pitäisi olla vartta tiivistämässä huulitiiviste, o-rengas ja sitä vasten tukirengas. Tukirengas puuttui ja molemmat tiivistimet olivat epäilyttävän näköisiä. Männän tiivisteessä oli o-rengas mutta sen molemmin puolin kuuluvat tukirenkaat puuttuivat.

Pistin systeemin kasaan uusilla osilla ja männänvarresta hioin hienolla timanttikovasimella kolojen reunat alas. Toivotaan nyt että hetken aikaa kestää. Tässä taas oli yksi esimerkki mitä kaikkea saattaa löytyä edellisten remonttimiesten jäljiltä. Semmoinen kommentti vielä, että akkukäyttöinen pulttipyssy on poikaa,
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1367
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa