Db 850 tuntimittarin vaijeri
4 posters
Sivu 1 / 1
Db 850 tuntimittarin vaijeri
Vaijerivaihtoehdot sekoittaa pään. Eli onko tuon mallin tuntimittarivaijeri tosiaan erilainen kun kaikissa muissa versioissa? Näyttää nuo vaijerin päät olevan erilaiset nuissa saatavilla olevissa kuin siinä mikä on kulkineesta katkennut.
Eli vaijerin molemmat päät ovat alkuperäisessä samanlaiset neliöt kuten yleensäkin on tottunut vaijereissa mutta mitä löydän netistä, niin moottorin pään vaijerin pää onkin isompi enkä usko, että se taavin lohkoon uppoaa, siellä kun luuraa sellainen pieni kartio jonka sisään vaijeri menee.
Onko jolla kulla teistä näkemys tuon vaijerin oikeasta mallista ja siitä, mistä saisi mieluummin uuden. Facen puolelta löytynee yksi käytetty jos en muuta löydä. Kiitos.
Eli vaijerin molemmat päät ovat alkuperäisessä samanlaiset neliöt kuten yleensäkin on tottunut vaijereissa mutta mitä löydän netistä, niin moottorin pään vaijerin pää onkin isompi enkä usko, että se taavin lohkoon uppoaa, siellä kun luuraa sellainen pieni kartio jonka sisään vaijeri menee.
Onko jolla kulla teistä näkemys tuon vaijerin oikeasta mallista ja siitä, mistä saisi mieluummin uuden. Facen puolelta löytynee yksi käytetty jos en muuta löydä. Kiitos.
Juipelo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 16
Vs: Db 850 tuntimittarin vaijeri
Hmmm. On kyllä aika outo juttu jos 850:ssä on erilainen vaijeri kuin 950:ssä, mutta kaikki on mahdollista mikä ei ole täysin mahdotonta.
http://www.davidbrownparts.com/Instruments.html
Tuolta voi löytyä sopiva.
http://www.davidbrownparts.com/Instruments.html
Tuolta voi löytyä sopiva.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Db 850 tuntimittarin vaijeri
Kiitos. Näkyy olevan tuollakin yksiselitteisesti samanlainen kuin kaikkialla muuallakin. Ebaysta löysin yhden minkä mitta oli jotain +900 mm ja otsikossa mainittu, että ”version 2”. Siinä ainakin kuvien perusteella oli molemmat vaijerin päät samanlaiset. Tietty nuo lukitusholkit eri koolla per pää mutta itse vaijerin päät samat. Mun täytyy tänään tutkia tarkemmin. Tosiaan se moottorin pään vaijeri menee sellaisen kartion sisään. Onko se sitten kulunut sellaiseksi niin tiedä hänestä. Ei sellaista kartiotakaan kyllä mistään varaosakuvista ole löytynyt. Laitan illalla kuvan siitä mikä siellä nyt on. Palaan asiaan.
Juipelo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 16
Vs: Db 850 tuntimittarin vaijeri
Olisko mahdollista, että siellä moottorin puolella on vielä se vanha vaijerinpää sisällä. Olisko vanha vaijeri katkennu / irronnut sieltä.
Muistaakseni moottorin puoleinen pää vaijerissa on sellainen 6 - 8 mm tappi jossa on nasta sivussa
Muistaakseni moottorin puoleinen pää vaijerissa on sellainen 6 - 8 mm tappi jossa on nasta sivussa
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: Db 850 tuntimittarin vaijeri
No juu tuonkaltaista myydään joka paikassa. Tuossa minun vehkeessä kun avaa kiertämällä sen lukitusholkin niin alta paljastuu noin 25 mm pitkä kartio, mielestäni alumiinia ja jonka sisässä on vaijerin neliskanttinen pää. Katko on tuon vaijerin pään juuressa ja se jämä lähtee sieltä kartion sisältä pois kun ottaa. Kuvittelin tuon kartion olevan se heikoin lenkki jos vaijeri jumittuu niin tuo kartio alkaa luistamaan pesässään. Laitan myöhemmin tänään vielä kuvat niin ei mene ihan ufojutuksi.
Juipelo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 16
Vs: Db 850 tuntimittarin vaijeri
Tuo kyllä minusta näyttää entisen omistajan patentoimalle jutulle. Olisiko käynyt niin, että jostain syystä ei haluttu metsästää alkuperäisen mallista vaijeria vaan käytettiin mitä hyllystä sattui löytämään.
Minun mielestä näiden vanhempien taavettien vaijerien kanssa olevat ongelmat liittyvät lähinnä pituuteen ja kiinnitysjuntturien kierteisiin
Minun mielestä näiden vanhempien taavettien vaijerien kanssa olevat ongelmat liittyvät lähinnä pituuteen ja kiinnitysjuntturien kierteisiin
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1660
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Db 850 tuntimittarin vaijeri
Tähän minäkin alan kallistumaan nyt kun oivalsin tuon akselin tutkia tarkemmin. Laitoin tilaukseen vaijerin jossa 5/8 ja 3/4 tuuman nuo päät ja pituus noin 1200 mm. Jää nähtäväksi osuinko oikeaan kun ei tönäriä ollut just saatavilla. Ulkomaan kaupoista lunttasin nuo kierteet. Kiitos osaan ottajille.
Juipelo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 16
Similar topics
» tuntimittarin vaijeri
» M: Tuntimittarin vaijeri ja ohjaustehostimen suodatin Case / DB 1394
» Kierroslukumittarin vaijeri
» Kellon vaijeri
» vetovastus vaijeri
» M: Tuntimittarin vaijeri ja ohjaustehostimen suodatin Case / DB 1394
» Kierroslukumittarin vaijeri
» Kellon vaijeri
» vetovastus vaijeri
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa