Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

tuntimittarin vaijeri

Siirry alas

tuntimittarin vaijeri Empty tuntimittarin vaijeri

Viesti  ikilika lähetetty Su Helmi 08 2015, 16:36

Nyt napsahti tuntimittarin vaijeri poikki. Ikh:n luettelossa annetaan hytilliselle taaville kolmea eri vaijeria, mitä eroa näillä on? Kallein on tottakai tähän 1394:een kuuluva... Meinaan että 27e ei oo paha hinta vaijerista, 51e on. Very Happy
ikilika
ikilika

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1167
Ikä : 43
Paikkakunta : eurajoki

Takaisin alkuun Siirry alas

tuntimittarin vaijeri Empty Vs: tuntimittarin vaijeri

Viesti  outsider lähetetty Su Helmi 08 2015, 18:09

Katseleppa miten moottorinpuoleinen pää vaijerista on kiinnitetty.
Joko kierteellisellä tulpalla tai lukkorenkaalla.Jälkimmäinen kalliimpi.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1798

Takaisin alkuun Siirry alas

tuntimittarin vaijeri Empty Vs: tuntimittarin vaijeri

Viesti  sopanja lähetetty La Joulu 05 2015, 16:19

Mulla napsahti 1294 vaijeri tänään. Moottorin päässä tuo seegeri on sen verran keljusti irroitettava etukuormaajan vuoksi että tuli mieleen saisiko vaijerin otettu ulos sen pyörittäjän (vai mikä se nyt onkaan) kanssa? Sen lukitus on paremmin käsillä. Eli siis lohkon puolella se vaijerin kiinnitysosa. Tuleeko jotain liemiä tms ulos jos tuon lukituksen löysää ja vetää mulikan vaijereineen päivineen ulos?

sopanja

Viestien lukumäärä : 202

Takaisin alkuun Siirry alas

tuntimittarin vaijeri Empty Vs: tuntimittarin vaijeri

Viesti  TIKO lähetetty Su Joulu 06 2015, 17:53

sopanja kirjoitti:Mulla napsahti 1294 vaijeri tänään. Moottorin päässä tuo seegeri on sen verran keljusti irroitettava etukuormaajan vuoksi että tuli mieleen saisiko vaijerin otettu ulos sen pyörittäjän (vai mikä se nyt onkaan) kanssa? Sen lukitus on paremmin käsillä. Eli siis lohkon puolella se vaijerin kiinnitysosa. Tuleeko jotain liemiä tms ulos jos tuon lukituksen löysää ja vetää mulikan vaijereineen päivineen ulos?

Ei sieltä mitään liemiä tule ulos. Lukkorengas veke vaan ja uutta kehiin hammasta purren. Hm. Enpä nyt muista miten tuo homma luistaisi parhaiten. Embarassed Ei se kovin tiukassa ole muistaakseni. Aika kevyesti kiinni on lukkorengas. Pikkupihdit käteen vaan ja jahtiin.
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 823
Ikä : 42
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

tuntimittarin vaijeri Empty Vs: tuntimittarin vaijeri

Viesti  sopanja lähetetty Su Joulu 06 2015, 18:10

Eikun meinasin että jos ottaa vaijerin irti sen "mutikan" kanssa, johon vaijeri kiinnittyy. Silloin saisi tuon lukkorenkaan irroitettua helpommin pöydällä. Tuossa on jonkunlainen lukkopultti. Jos sen löysää niin lähteekö tuo mutikka nostamalla vaijerin kanssa vai putoaako jotain muuta?

sopanja

Viestien lukumäärä : 202

Takaisin alkuun Siirry alas

tuntimittarin vaijeri Empty Vs: tuntimittarin vaijeri

Viesti  TIKO lähetetty Su Joulu 06 2015, 18:28

sopanja kirjoitti:Eikun meinasin että jos ottaa vaijerin irti sen "mutikan" kanssa, johon vaijeri kiinnittyy. Silloin saisi tuon lukkorenkaan irroitettua helpommin pöydällä. Tuossa on jonkunlainen lukkopultti. Jos sen löysää niin lähteekö tuo mutikka nostamalla vaijerin kanssa vai putoaako jotain muuta?

Juu käsitin tuon jutun. mutta ei ole hajuakaan Miten käyttäytyy tuo mutikka. eikö sinne käsi pikkupihtien kanssa mahdu? putsaat kohteen jollain bräkleenillä ja sitten näkyy lampun kanssa renkaiden silmät. Ei oo tiukassa
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 823
Ikä : 42
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

tuntimittarin vaijeri Empty Vs: tuntimittarin vaijeri

Viesti  sopanja lähetetty Su Joulu 06 2015, 18:34

Siinä ja siinä. Seegerin toinen silmä on lohkon puolella. Täytyy käydä ostamassa pienempiä pihtejä ja yrittää ronkkia. Jos saisi seegerin pyöräytetty parempaan asentoon niin helpottaa. Keväällä vaijeri oli irti kytkinrempan yhteydessä. Silloin ei ollut mitään ongelmaa kun etukuormaaja sovitteineen oli pois edestä.

sopanja

Viestien lukumäärä : 202

Takaisin alkuun Siirry alas

tuntimittarin vaijeri Empty Vs: tuntimittarin vaijeri

Viesti  TIKO lähetetty Su Joulu 06 2015, 18:39

No niinpä. jotain öljyä suihkutat reilusti niin eiköhän helposti lähde vaikka vaan yhtä silmää vetämällä tai kampeamalla. Pikkupihdit jostain naapurista kopkop pyhäiltana lainaan kysyt Very Happy
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 823
Ikä : 42
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

tuntimittarin vaijeri Empty Vs: tuntimittarin vaijeri

Viesti  sopanja lähetetty Ke Joulu 09 2015, 17:37

Lähtihän se. Pelastus oli että lukkorengas ei ollut asennettu kunnolla paikallaan niin lähti lievää väkivaltaa käyttämällä. Nyt lukkorengas on paremmassa asennossa seuraavaa irroitusta ajatellen. Ohjauksen paluun öljysäiliö piti ottaa pois edestä. Farmilaitteella vaijeri 24.50e. Noin puolet IKH hinnasta. Tosin tuosta joutui hiomaan lohkon puoleisesta päästä laippaa pienemmäksi, oli muutaman kympin isompi halkaisijaltaan kuin alkuperäinen eikä sopinut paikalleen.

Onko tuossa mittarinvaijerin kiinnityksessä minkälainen rakenne lohkon päässä, josta ylempänä kyselin? Näytti että olisi ollut vähän pakkasnestettä tihkunut tuon mulikan ja lohkon välistä.

sopanja

Viestien lukumäärä : 202

Takaisin alkuun Siirry alas

tuntimittarin vaijeri Empty Vs: tuntimittarin vaijeri

Viesti  Jyryytin lähetetty Ke Joulu 09 2015, 20:53

sopanja kirjoitti:Onko tuossa mittarinvaijerin kiinnityksessä minkälainen rakenne lohkon päässä, josta ylempänä kyselin? Näytti että olisi ollut vähän pakkasnestettä tihkunut tuon mulikan ja lohkon välistä.
Vaikka ei ole kuin vajaa vuosi sitten kun oli tuo oman koneen moottori levällään ja sitä tuntimittarinkin kiinnitystä pyörittelin käsissäni, niin en aivan varmaksi muista tuota paikkaa... Mutta se tuntimittarin vaijeri pyörii öljypumpun akselin yläpäästä pyörittäen. Ja siellä yläpäässä on erillinen holkki jossa sitten on kiinnitys tuolle mittarin vaijerille. Se holkki on sitten lukittu paikoilleen sillä lukitusruuvilla joka näkyy sitten siinä vaijerilähdön alapuolella. Tämä holkki tukee samalla öljypumpun akselia yläpäästään, eli se on laakerina akselille.
Siellä holkin luona ei pitäisi olla mitään jäähdytysnestekanavia, joten olisiko nyt jostain muualta se jäähdytysneste ? karannut.
Jyryytin
Jyryytin

David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 569
Paikkakunta : Pietarsaari

Takaisin alkuun Siirry alas

tuntimittarin vaijeri Empty Vs: tuntimittarin vaijeri

Viesti  jusape lähetetty Ke Joulu 09 2015, 21:22

Joo ei siinä mitään jäähdytinnestekanavia ihan liki ole lohkon puolella .....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2362
Ikä : 50
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

tuntimittarin vaijeri Empty Vs: tuntimittarin vaijeri

Viesti  sopanja lähetetty To Joulu 10 2015, 07:24

Ookoo. Täytyy katsoa onko yläpuolella sopivasti lämppärin letkut tms jos tuo neste olisi voinut tulla.

sopanja

Viestien lukumäärä : 202

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa