Case 1290 kytkin ja vaihdelaatikko.
4 posters
Sivu 1 / 1
Case 1290 kytkin ja vaihdelaatikko.
Hei!
Traktorin vaihdelaatikosta kuuluu naputusta nopeimmalla puolella, kun kone käy tyhjäkäynnillä. Myös ajaessa suurinta nopeutta kuuluu pientä kihinää / naputusta. Tehnyt tätä niin kauan kun kone ollut minulla. Onko ominaisuus vai pitääkö aukaista?
Kytkinremontti olisi nyt vissiin ainakin edessä kun säädetty on työsylinterin päästä ja ei meinaa irrottaa.. Traktori on parikytkin malli ja neliveto.
Traktorin vaihdelaatikosta kuuluu naputusta nopeimmalla puolella, kun kone käy tyhjäkäynnillä. Myös ajaessa suurinta nopeutta kuuluu pientä kihinää / naputusta. Tehnyt tätä niin kauan kun kone ollut minulla. Onko ominaisuus vai pitääkö aukaista?
Kytkinremontti olisi nyt vissiin ainakin edessä kun säädetty on työsylinterin päästä ja ei meinaa irrottaa.. Traktori on parikytkin malli ja neliveto.
Anska- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Case 1290 kytkin ja vaihdelaatikko.
Kuuluukohan varmasti laatikosta? meillä tulee IH.ssa sellanen tak tak ääni ja luulempa enempi että se lie kytkimestä,kun veto päällä ei ääntä kuulu,kaverin isossa pakussa kans ääntää se kaksoismassa kytkin tai joku sellanenhan se lie...tai ainakin epäiltiin sitä.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Case 1290 kytkin ja vaihdelaatikko.
Jos tuo nakutus kuuluu aluevaihteen nopealla puolella (ja ajovaihde vapaalla), niin viittaisi nimenomaan aluevaihteen hammaspyöräparin jonkin asteiseen vikaan. Hampaan kupeessa ei tarvitse olla kummoistakaan "kariesta" kun sen jo kuulee ja nakutus viittaisi siihen, että se on yksittäinen hammas. En huolestuisi tuosta vielä, ehkä seurailisin kuinka ääni "kehittyy".
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Case 1290 kytkin ja vaihdelaatikko.
Hei!
Nyt on viat saatu selville. Kytkimessä käpälien reiät ovat soikeat ja levy öljyinen. Vaihdelaatikossa kytkinakselin rattaan neulalaakeri on rikki.
Kytkimeen on hommattu uudet käpälät ja levyt. Kuinka käpälien oikeaoppinen säätö tapahtuu? Mitkä ovat säädön oikeat mitat?
Kytkin on parikytkin mallia. (Ulosoton käyttö tapahtuu käsivivulla.)
Purkasin vaihdelaatikon ja vaihteensiirtäjät ovat myös erittäin kuluneet. Pystyykö niitä korjaamaan juottamalla? Ovat messinkiset tai pronssiset. Vai saako uusia jostakin?
Nyt on viat saatu selville. Kytkimessä käpälien reiät ovat soikeat ja levy öljyinen. Vaihdelaatikossa kytkinakselin rattaan neulalaakeri on rikki.
Kytkimeen on hommattu uudet käpälät ja levyt. Kuinka käpälien oikeaoppinen säätö tapahtuu? Mitkä ovat säädön oikeat mitat?
Kytkin on parikytkin mallia. (Ulosoton käyttö tapahtuu käsivivulla.)
Purkasin vaihdelaatikon ja vaihteensiirtäjät ovat myös erittäin kuluneet. Pystyykö niitä korjaamaan juottamalla? Ovat messinkiset tai pronssiset. Vai saako uusia jostakin?
Anska- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Case 1290 kytkin ja vaihdelaatikko.
Yritin tänään juottaa lisää ainetta kuluneisiin vaihteensiirtäjiin, mutta ei mikään aine ei tuntunut tarttuvan. Onko joku onnistunut korjaamaan siirtäjät?
Anska- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Case 1290 kytkin ja vaihdelaatikko.
Katselin kuvaa kuluneesta vaihteen siirtäjästä ja siinä olevan pulman syy selvisi heti. Vaihteita on vaihdettu niin, että vaihdekeppiä on pakotettu 45 asteen kulmassa vaihteelta touiselle. Tällainen vaihtamistapa saa aikaan juuri kuvasa näkyvää kuluneisuutta ja kepin pää pääsee luiskaltamaan siirtäjien väliin pois paikaltaan. Ensin vaihde vapaalle suoralla liikkeelle eteen tai takkse, sen jälkeen keppi oikealle tai vasemmalla halutun vauiteen kohdalle ja sitten vasta uuden vaihteen valitseminen suoralla eteen/taakse liikkeellä. En ole koskaan kuullut onnistunesta kuluneiden siirtäjien täytöstä Kepin päätä voi sitä vastoin muotoilla hieman neliskulmaiseksi ja tämä auttaa yleensä asiaa, kunha vaihtamistapa muuttuu.. Sitten niistä laakereista. Onko hydrauliikasta otettu ulos tuottoa etukuormaomen venttiilille ja jos on, onko paluuöljy viety oikeaan kohtaan? Palluoljyn kytkeminen vaihteiston täyttöaukkoon jättää osan vaihteista iman voitelua.i
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Case 1290 kytkin ja vaihdelaatikko.
Näinhän se varmasti on, että kepin käytöllä on osutta kulumiseen. 40-vuoden aikana jo monenlaista kuskia ollut puikoissa ja 6000 tuntia takana. Hydrauliikan ulkopuolisilta lohkoilta on kaikki kolme letkua vedetty sinne kytkentälevylle. Ylimääräisen vapaan paluun olen laittanut sinne takasillan päälle olevan ropun tilalle. Eikö ne oikein ole kytketty?
Anska- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Similar topics
» 1290 vaihdelaatikko
» Case 1290 -83 kannentiiviste
» Case 1290 takalasi
» case 1394 vaihdelaatikko
» case 5140 vaihdelaatikko ongelma?
» Case 1290 -83 kannentiiviste
» Case 1290 takalasi
» case 1394 vaihdelaatikko
» case 5140 vaihdelaatikko ongelma?
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa