880 selectamatic hankittu
Sivu 1 / 1
880 selectamatic hankittu
Mitä vaihdettavia suodattimia hydrauliikassa on? Onko öljytilavuudet samat kuin toisessa traktorissani 990 implematicissa? En ole hakenut konetta vielä kotiin, hankkisin osia valmiiksi.
Ville- David Brown : 990 implematic
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Kalvola
Vs: 880 selectamatic hankittu
Ohjekirja antaa vastaukset kysymyksiisi, hanki sellainen. Myyjän löydät osoitteesta https://www.ohjekirja.org/
OlleK- Viestien lukumäärä : 1377
Vs: 880 selectamatic hankittu
Odota nyt että saat koneen kotiin niin näet mitä kaikkea se kaipaa,öljyä sitten myöskin tarvi,alennusvaihteisiin,ilmansuodattimeen ja ohjausvaihteeseen,nuo unohtuu hyvin monilta kun öljyjä vaihtelevat.
Suodattimien mallit ja täyttömäärät suunnilleen löytää varmasti netistäkin ja voi vertailla isomman määräänkin joka sinulla jo on,asiantuntevalla varaosamyyjälläkin pitää olla tietoa mitä missäkin on ja miten paljon
Noin yleiseen traktoriin kyllä löytyy putsarit ja öljyt vielä helposti
Suodattimien mallit ja täyttömäärät suunnilleen löytää varmasti netistäkin ja voi vertailla isomman määräänkin joka sinulla jo on,asiantuntevalla varaosamyyjälläkin pitää olla tietoa mitä missäkin on ja miten paljon
Noin yleiseen traktoriin kyllä löytyy putsarit ja öljyt vielä helposti
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1521
Ikä : 54
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 selectamatic hankittu
Moottoriin noin 7 litraa, vaihdelaatikko noin 23 litraa 10W 30:ä, portaalit noin 2,5 litraa per puoli ja niihin mielellään vaikka 80W90 tai paksumpaakin jos löytyy hyllystä. Jos on vuosimalli -68 tai uudempi, on hydrauliikassa täysvirtaus imusuodatin vaihdelaatikon alla. Siihen uusi paperisuodatin löytyy hyvin varustetusta alan liikkeistä. Noilla pääsee alkuun. Ohjausvaihteeseen saa olla myös jotain korkean viskositeetin öljyä, mutta tärkeinä on että siellä on öljyä eikä vettä. Myös se on tärkeää, että olka-akseleissa on kääntymistä rajoittavat haitat paikoillaan. Ratti nappaa herkästi sormille ja jos haitat ovat poissa, se voi pyörähtää niin reippaasti, että simpukan alumiinikuoreen tulee halkema.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 4267
Vs: 880 selectamatic hankittu
Niin ja juuri tuo simpukka kannattaakin kattoa ennen ostoa missä kunnossa on,monesti ollu jo palasina ja laiteltu takasin millon milläkin patentilla, ja vettä kun menee sisälle kuten sanottu niin voi olla matkan päässä,ettei vaan tule yllätyksenä nuo.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1521
Ikä : 54
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 selectamatic hankittu
Ok, mites jarrun aukaisu, varmaan samalla periaatteella kun punasesta? Oikea jarrupoljin on tosi jäykkä ja jää päälle. Punaisesta olen vaihtanut pinnat ja vetarin stefat joskus kymmenen vuotta sitten.
Ville- David Brown : 990 implematic
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Kalvola
Vs: 880 selectamatic hankittu
Ville kirjoitti:Ok, mites jarrun aukaisu, varmaan samalla periaatteella kun punasesta? Oikea jarrupoljin on tosi jäykkä ja jää päälle. Punaisesta olen vaihtanut pinnat ja vetarin stefat joskus kymmenen vuotta sitten.
Useimmiten vika on siinä akselissa mikä menee jarrukengille.Sinne juureen CRC:tä jos ei auta niin täsmälämpöä.Olen joskus porannut reiän ja laittanut rasvanipan sille akselille.Siihen astinlaudan taakse.
outsider- David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1824
Vs: 880 selectamatic hankittu
Outsiderin kompparina. Omassa auttoi asiaa kun sai hiukan päittäisliikettä siihen akseliin yhdessä liukasteen kanssa. Naputusta sissään ja jollakin vänkärisysteemillä taas takas ja sitä rataa.
t. Kauko Ollila
t. Kauko Ollila
jouto- Viestien lukumäärä : 89
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa