1494 jarrut
4 posters
Sivu 1 / 1
1494 jarrut
1494 huoltoprojekti alkaa olla loppusuoralla.
Pikku ropleema ilmeni jarrujen kanssa.
Pääsylinterit on uudet ja työsylinterit hoonattu+uudet tiivisteet.
Nyt oikean puolen jarrupoljin on aika "tönkkö" ,ottaa paljon ylempää kuin vasen ,mutta ei jarruta ollenkaan.
Vasen poljin menee syvemmälle,normiasentoon ja jarruttaa hyvin.
Käsijarruvaijeritkin on uudet joten siltä puolen ei tule tuo ongelma.
Jarrut on säädetty ohjeen mukaan eillkkä säätömutteria kiinni niinkauan että pyörä alkaa jumittaa ja sitten mutteria 2,5 kierrosta auki.
Missä vika ?????
Pikku ropleema ilmeni jarrujen kanssa.
Pääsylinterit on uudet ja työsylinterit hoonattu+uudet tiivisteet.
Nyt oikean puolen jarrupoljin on aika "tönkkö" ,ottaa paljon ylempää kuin vasen ,mutta ei jarruta ollenkaan.
Vasen poljin menee syvemmälle,normiasentoon ja jarruttaa hyvin.
Käsijarruvaijeritkin on uudet joten siltä puolen ei tule tuo ongelma.
Jarrut on säädetty ohjeen mukaan eillkkä säätömutteria kiinni niinkauan että pyörä alkaa jumittaa ja sitten mutteria 2,5 kierrosta auki.
Missä vika ?????
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1919
Vs: 1494 jarrut
näistä mitään tiedä mutta onko sielä mahdollista olla joku letku rikki sisältä,joka sitten tekee tukoksen linjaan,tai muuten joku tukos linjassa?
harrastaja- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 152
Vs: 1494 jarrut
Villinä veikkauksena heittäisin, että se jarrujen tasain sylinteri on jumissa.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: 1494 jarrut
Jyryytin kirjoitti:Villinä veikkauksena heittäisin, että se jarrujen tasain sylinteri on jumissa.
Tämä mulla kans ekana pompsahti mielehen..... Varsinkin jos tyhjä systeemi on ilmattu ensi kunnolla vain toisesta pyörästä.
Hyvin yleinen juttu nois 80-90 luvun USA-GM autoissakin paineentasausventtiilin kohdalla, mikäli liian kovin poljinta painaa toisen piirin ollessa täysin "tiedoton" , niin venttiili menee toiseen äärilaitaan jumiutuen sinne.... yleensä niissä vasaralla venttiilin koputtelu auttaa, mut ei aina, vaan venttiili pitää oikein avata ja putsia....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2934
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1494 jarrut
Kiitokset vinkeistä.
Tuo tasausventtiili onkin liki ainut osa jota en ole tarkastanut tässä rojektissa
Ois ollut paljon helpompi rasti kun hytti oli irrallaan.
Tuo tasausventtiili onkin liki ainut osa jota en ole tarkastanut tässä rojektissa
Ois ollut paljon helpompi rasti kun hytti oli irrallaan.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1919
Vs: 1494 jarrut
Joo hiukan ikävämpi homma koppi päällä ollessa....
Itellä tollanen -84 Pontiac STW ja siittä etujarru jumis joskus ja väkisin vinkalla painelin kasaan, ja sitten polkimesta voimalla runttailemaan, senjälkeen oli takajarrut kadoksissa, kun venttiili hirtti ( ja on edelleen takajarruton, tosin sitä ei ole leimattukkaan yli 10v aikana... )
Itellä tollanen -84 Pontiac STW ja siittä etujarru jumis joskus ja väkisin vinkalla painelin kasaan, ja sitten polkimesta voimalla runttailemaan, senjälkeen oli takajarrut kadoksissa, kun venttiili hirtti ( ja on edelleen takajarruton, tosin sitä ei ole leimattukkaan yli 10v aikana... )
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2934
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1494 jarrut
Tasausventtiilin vaihto ei auttanut.
Mekaanisesti jarrut toimii .
Kun esim työntää tangosta mitä jarrusylinterikin työntää.
Neste kulkee putkistossa normaalisti kun jarrut ilmaa.
Olen kyllä ymmälläni.
Mekaanisesti jarrut toimii .
Kun esim työntää tangosta mitä jarrusylinterikin työntää.
Neste kulkee putkistossa normaalisti kun jarrut ilmaa.
Olen kyllä ymmälläni.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1919
Vs: 1494 jarrut
Työsylkyt siis huollettu.... Ei olisi mahdollista, että ilmatessa mäntä olisi jostain mysteerisyystä juminut "ulos" asentoon ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2934
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1494 jarrut
Sain molemmat jarrut pelaamaan.
Hyvät neuvot Heinosen Mikolta .
Oikea jarru säädetty vähän "lähemmäksi" kuin vasen.
Hyvät neuvot Heinosen Mikolta .
Oikea jarru säädetty vähän "lähemmäksi" kuin vasen.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1919
Vs: 1494 jarrut
Mikä oli toimimattomuuden lopullinen syy ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2934
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1494 jarrut
jusape kirjoitti:Mikä oli toimimattomuuden lopullinen syy ?
Tuohon en osaa vastata.
Oikea puoli ei nytkään ole ihan samanlainen kuin vasen:polkimen liike on lyhempi ja jarrut toisaan säädetty lähemmäs.
Mutta nyt molemmat jarruttaa.
Olen pähkäillyt että voisiko pääsylinerissä olla jotain vialla .
Joko valuvika tai sitten mennyt roskaa säilöstä .
Sitä nimittäin en huomannut tarkistaa remontin yhteydessä.Joka tapauksessa oikealta puolen oli putki vuotanut kauan hytin etupuolelta,edellinen omistaja kertoi.
Puken toki vaihdoin.
Kulunut jarrusysteemi levyineen tietysti toinen vaihtoehto mutta kun käsijarrupuoli samoin kuin työsylinterin männän karasta työntö jarrutta hyvin niin tuota puolta epäilen.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1919
Vs: 1494 jarrut
Unhottuipa vastata aikanaan mikä oli lopullinen syy oikean puolen jarrun osittaiseen toimimattomuutteen.
Syy löytyi lopulta ystävän JH:n neuvoilla.
Vaihdoin pääsylinterit jarruille. Kytkimen sylinteri oli juuri vaihdettu edellisen omistajn toimesta.(myös konsolista vasen sivu rälläköity pois ???)
Oikean puolen sylinterin kara oli yhden kierroksen liika pitkällä vaikka laitoin sen juuri yhtä pitkälle kuin alun perin oli ja samoin kuin vasemman puolen.
Uudet sylinterit eivät olleet samaa "merkikiä" .Toinen musta ja toinen metallipinnalla.
Koska jarrusylinterin kara oli liika pitkällä niin paine jarrulinjasta ei laskenut kun jarrupolkimen nosti ylös.
Pyöräytin karaa yhden jenkakierroksen lisää jarrupolkimen liitoskappaleen sisän niin jarrut alkoi pelaamaan normaalisti.
https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr65466ar1077548
Em kuvassa numero 11
Syy löytyi lopulta ystävän JH:n neuvoilla.
Vaihdoin pääsylinterit jarruille. Kytkimen sylinteri oli juuri vaihdettu edellisen omistajn toimesta.(myös konsolista vasen sivu rälläköity pois ???)
Oikean puolen sylinterin kara oli yhden kierroksen liika pitkällä vaikka laitoin sen juuri yhtä pitkälle kuin alun perin oli ja samoin kuin vasemman puolen.
Uudet sylinterit eivät olleet samaa "merkikiä" .Toinen musta ja toinen metallipinnalla.
Koska jarrusylinterin kara oli liika pitkällä niin paine jarrulinjasta ei laskenut kun jarrupolkimen nosti ylös.
Pyöräytin karaa yhden jenkakierroksen lisää jarrupolkimen liitoskappaleen sisän niin jarrut alkoi pelaamaan normaalisti.
https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr65466ar1077548
Em kuvassa numero 11
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1919
Vs: 1494 jarrut
No niin tietty, lopulta siis ihan loogista. Jollei päämäntä pääse tarpeeksi taakse, että säiliölle reikälinja vapaaksi avautuisi, niin eihän sieltä paine pois pääsekkään ....
Eipä kyllä ihan heti olisi toisaalta osannut vikaa siittä säädöstä hakea .....
Eipä kyllä ihan heti olisi toisaalta osannut vikaa siittä säädöstä hakea .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2934
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa