Kannentiiviste DB 850 ??
+5
jusape
mattkau
erkki
outsider
Desoto57
9 posters
Sivu 1 / 1
Kannentiiviste DB 850 ??
Huonosti tuntuu suomesta löytyvän DB 850 moottoriin (AD4/36) kannentiiviste.Netin kautta saa kyllä ulkomailta pahvin tilattua mutta suositelkaapa mestaa josta kannattaa osa hommata.
Desoto57- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 8
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
http://www.davidbrownparts.com/page78.html
902330 3.5” bore Cropmaster diesell 25D & 850 £49.50
902330 3.5” bore Cropmaster diesell 25D & 850 £49.50
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
Ihan vaan vinkkinä, että englantilaiset antaa hinnat usein ilman ALV:tä ja lisäävät VAT:n sitten hintaan laskutuksen yhteydessä. Jos ostaja on ALV -velvollinen, niin tilauksen yhteydessä kannattaa antaa alv- tunnus , niin saa osan verottomana.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
Kiitos tiedosta.Nämä hommat ovatkin hiukan epäselviä vielä.Jotain pientä hilpettä tullut tilattua ulkomailta mutta ovat olleet sen verran halpoja ettei ole tarvinnut asiaa miettiä.Täytyy kaivella lisää tietoa netin syövereistä.erkki kirjoitti:Ihan vaan vinkkinä, että englantilaiset antaa hinnat usein ilman ALV:tä ja lisäävät VAT:n sitten hintaan laskutuksen yhteydessä. Jos ostaja on ALV -velvollinen, niin tilauksen yhteydessä kannattaa antaa alv- tunnus , niin saa osan verottomana.
Desoto57- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 8
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
Niin, mainittakoon vielä että Peter Williamsin Davidbrownparts on tallilaisten "luottotoimittaja" sumujen saarella. Toisin sanoen mitään huijariyllätyksiä ei sieltä ole odotettavissa, mutta sellaiset kuin tuo Erkin mainitsema ALVijuttu ovat mahdollisia, onhan se vain sikäläistä normaalikäytäntöä.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
Tuohan alvijuttuun..... Jos suomesta tilaa esim Marjakankaalta osaa, ja toimitus on ahvenanmaalle, osat myydään verottomana...
Mielestäni hein sivuilla luki näin, kun n. pariviikkoa sitten tilailin osasia...
Mielestäni hein sivuilla luki näin, kun n. pariviikkoa sitten tilailin osasia...
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
Minulle on tulossa lähetys Peter Williamsilta taas kerran. Toimitukset pelaa kuin sveitsin kello. Luotto on niin kova, että olen antanut Visa-kortin numeron heille, joten laskuttavat suoraan luottokuntaa. Ainakin tähän saakka kaikki on mennyt prikulleen oikein.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
Ihan vain muistin virkistämiseksi linkki kuvagalleriaan
https://taavettitalli.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumia/SWITCH+TO+SELECTAMATIC+Meltham+2015/David+Brown+Parts,+kauppa,+henkil%C3%B6kunta+ja+ryhm%C3%A4.JPG
Kolmas vasemmalta on Peter, kaksi vieressä oikealle muu henkilökunta. On mukavampi asioida, kun voi mielessään muodostaa henkilöstä kuvan eteensä.
https://taavettitalli.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumia/SWITCH+TO+SELECTAMATIC+Meltham+2015/David+Brown+Parts,+kauppa,+henkil%C3%B6kunta+ja+ryhm%C3%A4.JPG
Kolmas vasemmalta on Peter, kaksi vieressä oikealle muu henkilökunta. On mukavampi asioida, kun voi mielessään muodostaa henkilöstä kuvan eteensä.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
Minä olen kysellyt kannentiivistettä Suomesta ja lupaavat kannentiivisteen sopivan DB850 vaikka sopivuus on DB880, 900 ja 950 sekä vanhempi malli DB30. Näissähän on suurempi männän halkaisija D92,1 kuin DB850:ssa D88,9. Ovatko myyjät oikeassa, minusta eivät?
Myyjän ylätiivistesarja https://www.kiertokanki.com/verkkokauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=213_3791_3792_3807&products_id=18219
Myyjän ylätiivistesarja https://www.kiertokanki.com/verkkokauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=213_3791_3792_3807&products_id=18219
Vellu- David Brown : 850, 1394
Viestien lukumäärä : 11
Ikä : 61
Paikkakunta : Kymenlaakso
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
Eri varaosanumerolla on alkuperäiset tiivisteet. Tuolla isomman porauksen tiivisteellä jää laskennallisesti 1,6 mm leveä rakonen putken ja kannen väliin, joka saattaa käytännössä olla vailla merkitystä, eli saattaa hyvinkin toimia myös 850:n moottorissa. Mutta jos täysin sopivia tiivisteitä on saatavana, niin kyllä kai se on varmempi vaihtoehto.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
Turha lyödä päätä seinään, oikea kannentiiviste on saatavana englannista, katso seuraavaa linkkiä http://www.davidbrownparts.com/Individual%20Gaskets%20&%20Seals.html Tiivisteen varaosanumero on 902330 ja hinta (ilmasn albv) on 49,50 puntaa. En suosittele suuremmalla sylinterin halkaisijalla varustetun moottorin tiivisteen asentamista.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
https://www.konekorjaamo.fi/kansitiiviste-25d-850-88-9mm.html
https://www.konekorjaamo.fi/ylapaan-tiivistesarja-88-9mm-diesel.html
https://www.konekorjaamo.fi/ylapaan-tiivistesarja-88-9mm-diesel.html
harrastaja- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 153
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
mikäpä siinä muuten on ettei tuohon 850.seen osia oikeen löydy?
tehtiinkö sitä vähemmän vai tuotiinko Suomeen vähemmän?
Meilläkin kun tuommonen sattuu olee,sitä en sitten tiedä tarviiko koskaan mitään enää tehdä kun oma ei ole.
Jotenkin tuntuu että on semmonen välimalli mistä ei tunnu mikään liike ainakaan täällä paljoa tietävän...
tehtiinkö sitä vähemmän vai tuotiinko Suomeen vähemmän?
Meilläkin kun tuommonen sattuu olee,sitä en sitten tiedä tarviiko koskaan mitään enää tehdä kun oma ei ole.
Jotenkin tuntuu että on semmonen välimalli mistä ei tunnu mikään liike ainakaan täällä paljoa tietävän...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
850 on tavallaan kesytetty versio 950:stä. Lohko on sama, mutta putkissa on paksumpi seinämä. 850 on viimeinen DB jossa on "alkuperäinen" 2,5 litran moottori. 850:n voimansiirto ja takapää perityy lähes samana 880 implematiciin, joten varaosien suhteen se ei ole hankala tapaus.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
Kiitos tiedoista Erkki,eli taitaakin pitää paikkaansa se ettei 850 ainakaan huono laite ollu kun paksummilla putkillakin...
Minulle on usein noin kerrottu että hyvä laite ja olis syytä vaalia,joskus vaan taisi joku varaosaliike todeta ettei oikeen moottorinosia löydy,no se oli ennen nettiaikaa.
itse olen kyllä tosta laitteesta pitäny, 900 tuli pikkupoikana jo ajeltua ja SE tuntu jo isolta peliltä bensa/petrooli Alliksen jälkeen!
Minulle on usein noin kerrottu että hyvä laite ja olis syytä vaalia,joskus vaan taisi joku varaosaliike todeta ettei oikeen moottorinosia löydy,no se oli ennen nettiaikaa.
itse olen kyllä tosta laitteesta pitäny, 900 tuli pikkupoikana jo ajeltua ja SE tuntu jo isolta peliltä bensa/petrooli Alliksen jälkeen!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
Mielestäni sama lohko on kuin 850 (myös 25D) paitsi sylinterinhalkaisija, ovat mielestäni 880 (4 syl.), 900 ja 950. Näissä kaikkissa on sama iskunpituus 101,6mm. Eli edellä mainitut ovat kai 30D:n jälkeläiset. Epäilen jos näiden moottorin jostain löytäisi niin menisi DB850 runkoon heittämällä.
Sylinterinputkia vaihtamalla ei saa 850:stä esim. 950:stä koska runkoporaukset on vähän eri kun vertaa sylenteriputkia. Sylenteriputkien halkaisijat 850 on 88,9/101,7 ja 880, 900, 950 on 92,1/103,48. Jälkimmäinen luku putken ulkohalkaisija, kaikissa sama pituus. 850:ssa on sylenterin putki 0,75mm paksumpi.
En ole vielä päättänyt kokeilisiko ns. väärää kannentiivistettä, mikä olisi reunasta 1,6mm liian iso. Oliko tällä loppujen lopuksi mitään merkitystä. Onko kukaan vahingossa tai tarkoituksella näin tehnyt?
Sylinterinputkia vaihtamalla ei saa 850:stä esim. 950:stä koska runkoporaukset on vähän eri kun vertaa sylenteriputkia. Sylenteriputkien halkaisijat 850 on 88,9/101,7 ja 880, 900, 950 on 92,1/103,48. Jälkimmäinen luku putken ulkohalkaisija, kaikissa sama pituus. 850:ssa on sylenterin putki 0,75mm paksumpi.
En ole vielä päättänyt kokeilisiko ns. väärää kannentiivistettä, mikä olisi reunasta 1,6mm liian iso. Oliko tällä loppujen lopuksi mitään merkitystä. Onko kukaan vahingossa tai tarkoituksella näin tehnyt?
Vellu- David Brown : 850, 1394
Viestien lukumäärä : 11
Ikä : 61
Paikkakunta : Kymenlaakso
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
no kannattaako sitä väärällä kokeilla,kun suomesta ja englannista saa oikeitakin tiivisteitä?
harrastaja- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 153
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
Siis onko tiiviste ainoastaan ulkomitoiltaan liian suuri vai onko eroa myöskin sylinterien kohdilla?
Jos palkkä suurenema on siellä lohkon ulkopuolella ei sillä ole mitään merkitystä kunhan vaan peittää ne sylinteri,öljy ja vesikohdat oikealal tavalla,jos niissä ei homma passaa ja onkin pienikin korroosio jossain niin ei kyllä kauaa kestä kun paineet karkaa.
Joskus kun ei ole pitäny se oikeakaan tiivari jossain laitteessa kun pinnat ollu jo pahana,kansi helppo oikoa mutta lohko isompi homma samoin kun putkien vaihto jos pahalta näyttää...
Jos palkkä suurenema on siellä lohkon ulkopuolella ei sillä ole mitään merkitystä kunhan vaan peittää ne sylinteri,öljy ja vesikohdat oikealal tavalla,jos niissä ei homma passaa ja onkin pienikin korroosio jossain niin ei kyllä kauaa kestä kun paineet karkaa.
Joskus kun ei ole pitäny se oikeakaan tiivari jossain laitteessa kun pinnat ollu jo pahana,kansi helppo oikoa mutta lohko isompi homma samoin kun putkien vaihto jos pahalta näyttää...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
Tietääkseni ei ole muuta eroa kuin sylinterin aukkot, mitkä ovat 92,1-88,9=3,2mm suurempia.
Vellu- David Brown : 850, 1394
Viestien lukumäärä : 11
Ikä : 61
Paikkakunta : Kymenlaakso
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
Kannentiiviste on yksi moottorin kriitillisistä osista ja sen pitäminen tai vuotaminen saattaa olla aika pienestä kiinni. Viittaan tässä yhteydessä DB 900:n moottoriin, joka ei ole kovin sietoinen kuumana käynnille, joten 950:n lohkoon lisättiin pari kannen pulttia ja ongelma oli sillä ratkaistu. Jos tiivisteen on tarkotus ja jos sen on tarpeen lististyä juuri oikealla tavalla putken päätä vasten, pystyy tuolla 1.6 mm:n pykälällä olemaan jotain merkitystä. Ainakin se kasvattaa hienokseltaan sitä aluetta, jota pakokaasut korventavat sekä putken että kannen puolella.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Kannentiiviste DB 850 ??
Onhan se juu tärkeä kun paineetkin kovemmat kuin jossain pikku bensamoottorissa,liekö kukaan tiivareita sekasin koskaan kokeillu?
Onhan niitäkin urhoja jotka on kasannu jopa vanhalla kun uutta ei ole saanu,se toki joskus aikaa sota ajan jälkeen,myyntiä varten olen kuullu vaikka minkä moisia virtiyksiä ja siinä sitten ostaja saa kärsiä.
Onhan niitäkin urhoja jotka on kasannu jopa vanhalla kun uutta ei ole saanu,se toki joskus aikaa sota ajan jälkeen,myyntiä varten olen kuullu vaikka minkä moisia virtiyksiä ja siinä sitten ostaja saa kärsiä.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» d 25 kannentiiviste
» 990 kannentiiviste
» 900 kannentiiviste
» Palanut kannentiiviste
» kannentiiviste 990sel 1970
» 990 kannentiiviste
» 900 kannentiiviste
» Palanut kannentiiviste
» kannentiiviste 990sel 1970
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa