DB 990 selecta -66
+3
outsider
erkki
Salonen
7 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
DB 990 selecta -66
Tein tänään kaupat -66 mallisesta 990 Selectamaticista.
Mikähän tuo hytti on, joka siihen on istutettu?
Mikähän tuo hytti on, joka siihen on istutettu?
Salonen- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Paimio
Vs: DB 990 selecta -66
Ekana tulee mieleen omavalmiste. Klippan tai Ylö se ei ole ainakaan. Ikkunoita kiinnitettiin aikoinaan ainakin MF:ssä esiintyneisiin akvaariohytteihin tuolla tavalla, mutta mittasuhteiltaan tuo on erilainen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5062
Vs: DB 990 selecta -66
Kiitos!
Hytti saa lähteä ja tilalle pitäisi jostain löytää sopivat pyöreät lokasuojat.
Myös tarrat on laitettu vissiin uudemmasta, joten sellaisetkin pitää jostain tilata.
Hytti saa lähteä ja tilalle pitäisi jostain löytää sopivat pyöreät lokasuojat.
Myös tarrat on laitettu vissiin uudemmasta, joten sellaisetkin pitää jostain tilata.
Salonen- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Paimio
Vs: DB 990 selecta -66
Salonen kirjoitti:Kiitos!
Hytti saa lähteä ja tilalle pitäisi jostain löytää sopivat pyöreät lokasuojat.
Myös tarrat on laitettu vissiin uudemmasta, joten sellaisetkin pitää jostain tilata.
https://www.johnconaty.com/DAVID-BROWN-RH-FENDER-MUDGUARD-SELECTMATIC-K913209-p/1635.htm
Tuo lienee edullisin paikka tilata lokasuojat ja tarrat.
Minulla ainakin hyvät kokemukset ko firmasta.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1922
Vs: DB 990 selecta -66
mitähän muuten maksaa tarrat Suomessa tehtynä? onko kukaan koskaan teetättäny? kaverini kyllä joitakin teettäny mutta enempi pitäs olla ottajiakin.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1915
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 990 selecta -66
https://www.konekorjaamo.fi/traktorit/traktorin-osat/david-brown/990-selectamatic-65-80/tarrasarja-selecmatic-990.html
Tuoltakin näköjään löytyy.
Tuoltakin näköjään löytyy.
Salonen- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Paimio
Vs: DB 990 selecta -66
Nyt on paperi tehty ja traktori kärryineen ois valmiina kotimatkalle. Otin lämpöpellit pois, ettei moottori käy liian kuumana.
Matkaa kertyy noin 50 kilometriä, joten muutamankin tunnin saa puksutella.
Matkaa kertyy noin 50 kilometriä, joten muutamankin tunnin saa puksutella.
Salonen- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Paimio
Vs: DB 990 selecta -66
Jos traktorissa on 11/49 portaalivälitykset niin 50 kilometriä taittuu selvästi alle kahdessa tunnissa. Näppärän näköinen peräkärry on kytketty koukkuun.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5062
Vs: DB 990 selecta -66
Mistäköhän tuon välityksen saa selville?
Niin ja peräkärry on tosiaan mukava lisä traktorikauppoihin.
Sai samalla kuskattua perälevyn, ketjut ja kaikenmoista huolto-osaa, jotka myös seurasivat kaupoissa.
Kärry on tehty vanhasta kuorma-autosta ja hyväkuntoinenkin näyttäis olevan.
Koneesta oli polttoaine todella vähissä ja ehti nykäisemään muutaman kerran. Hain tankin täyteen, mutta nyt pikkusen yskii silloin tällöin.
Uskallanko lähteä ajamaan vai pitäiskö ilmailla jos vaikka sitä on pikkusen päässyt järjestelmään? Ja miten se ilmaus nyt sitten nopeiten ja itsekseen suoritettaisiin?
Niin ja peräkärry on tosiaan mukava lisä traktorikauppoihin.
Sai samalla kuskattua perälevyn, ketjut ja kaikenmoista huolto-osaa, jotka myös seurasivat kaupoissa.
Kärry on tehty vanhasta kuorma-autosta ja hyväkuntoinenkin näyttäis olevan.
Koneesta oli polttoaine todella vähissä ja ehti nykäisemään muutaman kerran. Hain tankin täyteen, mutta nyt pikkusen yskii silloin tällöin.
Uskallanko lähteä ajamaan vai pitäiskö ilmailla jos vaikka sitä on pikkusen päässyt järjestelmään? Ja miten se ilmaus nyt sitten nopeiten ja itsekseen suoritettaisiin?
Salonen- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Paimio
Vs: DB 990 selecta -66
Välitys löytyy stanssattuna takanavan ulkopintaan, noin sentin korkeilla numeroilla. Voi olla että joutuu putsailemaan ja tähystämään eri suunnista. Sitten se on myös "arvokilvessä" noin 10 senttiä kanttinsa olevassa messinkilätkässä - jos se vain on nähty tarpeelliseksi säilyttää. Tuon ikäisessä se on tehtaan ukon jäljiltä ollut vasemmassa lokasuojassa.
Jos se lähtee käyntiin ja pysyy käynnissä niin käyttelisin sitä vain hetken ja kuulostelisin käyntiä ennen tielle lähtöä. Se viimeinen ilmaaminenhan tehdään raottamalla suutinputkea suuttimen päästä ja starttaamalla kaasu täysillä ja sammutin käyntiasennossa. Edellyttää konepeiton irrottamista.
Muutenhan täysi ilmaus tehdään järjestyksessä suodattimen ilmausruuvi (suodinparin keskellä oleva ruuvi), pumpun alempi ilmausruuvi (se pieni ruuvi nimilätkän vieressä), pumpun kannen ilmausruuvi (samanlainen pieni ruuvi), joka välissä tietysti pumpataan käsipumpulla kuplat pois ja sitten tuo edellä mainittu suutinputkien ilmaus.
Jos se lähtee käyntiin ja pysyy käynnissä niin käyttelisin sitä vain hetken ja kuulostelisin käyntiä ennen tielle lähtöä. Se viimeinen ilmaaminenhan tehdään raottamalla suutinputkea suuttimen päästä ja starttaamalla kaasu täysillä ja sammutin käyntiasennossa. Edellyttää konepeiton irrottamista.
Muutenhan täysi ilmaus tehdään järjestyksessä suodattimen ilmausruuvi (suodinparin keskellä oleva ruuvi), pumpun alempi ilmausruuvi (se pieni ruuvi nimilätkän vieressä), pumpun kannen ilmausruuvi (samanlainen pieni ruuvi), joka välissä tietysti pumpataan käsipumpulla kuplat pois ja sitten tuo edellä mainittu suutinputkien ilmaus.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1643
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 990 selecta -66
Sieltä tankipohjalta saattoi lähteä moskatkin liikkeelle. Kannattaisiko varata uudet putsarit matkaan. Putsarit ei ole kaliita
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 658
Vs: DB 990 selecta -66
Ilma polttoainesysteemissä tapaa olla on/off tyyppiä, eli jos ilmaa on, niin ei käy ja jos ei ole niin sitten käy. Omia traktoreita olen ilmaillut monet kerrat eikä niihin ole jäänyt yskähtelyä kun ovat ensin lähteneet käyntiin.
Anna koneen käydä ja jos yskähtely jatkuu, niin vika on todennäköisesti jossain muualla kuin pumppuun joutuneessa ilmassa.
Anna koneen käydä ja jos yskähtely jatkuu, niin vika on todennäköisesti jossain muualla kuin pumppuun joutuneessa ilmassa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5062
Vs: DB 990 selecta -66
Kiitos.
Itseäni myös kiinnostaa aina traktorin historia ja myyjällä kone oli ollut 25 vuotta. Sitä ennen Uudessakaupungissa ja siitä vanhasta rekisteriotteesta selvisi, että on ollut ennen Ahvenanmaan kilvissä.
Itseäni myös kiinnostaa aina traktorin historia ja myyjällä kone oli ollut 25 vuotta. Sitä ennen Uudessakaupungissa ja siitä vanhasta rekisteriotteesta selvisi, että on ollut ennen Ahvenanmaan kilvissä.
Salonen- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Paimio
Vs: DB 990 selecta -66
Pääsin kotiin ja matka meni ihan hyvin.
Ratissa oli melkoisesti tyhjää ja huippunopeus mittarin mukaan 26. Kokonaistuntimäärä koneella on 3863.
Tämä on siis AD4 47B- koneella. Siinä alla on numerosarja 40919. Mitäs se tarkoittaa? Moottori on ruskea, mutta alta pilkistää oranssinpunainen.
Sitten vielä semmonen, jotta mittarin mukaan lämmöt oli ihan jees, mut alavesiletku vaikutti tyhjältä kun sitä ajon jälkeen kotipihassa puristelin. Pientä tiputtelua tuolta ylävesiletkun alapuolelta. Ei kerää syyläriin painetta.
Ratissa oli melkoisesti tyhjää ja huippunopeus mittarin mukaan 26. Kokonaistuntimäärä koneella on 3863.
Tämä on siis AD4 47B- koneella. Siinä alla on numerosarja 40919. Mitäs se tarkoittaa? Moottori on ruskea, mutta alta pilkistää oranssinpunainen.
Sitten vielä semmonen, jotta mittarin mukaan lämmöt oli ihan jees, mut alavesiletku vaikutti tyhjältä kun sitä ajon jälkeen kotipihassa puristelin. Pientä tiputtelua tuolta ylävesiletkun alapuolelta. Ei kerää syyläriin painetta.
Salonen- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Paimio
Vs: DB 990 selecta -66
Hyvä että meni hyvin. Se kakominenkaan siis ei enää haitannut.
Eli moottori on ensimmäisissä valkosissa ysiysikympeissä ollut putkikone niinkuin kuuluu ollakin. Tuo pitempi numero siis oli moottorin oikealla puolella startin yläpuolella vai. Se on silloin moottorin valmistusnumero. Traktorin sarjanumeron numero-osassa pitäisi olla yksi merkki enemmän eli kuusi numeroa ja tuon ikäisessä alkaen 48... tai 49... Numeron etupuolella 990A tai B. Se voisi löytyä siitä "arvokilvestä" tai sitten oikealta puolelta etukehdon yläpinnasta joko laturin remmin kohdalta tai syylärin etupuolelta.
Klappi ohjauksessa saattaa johtua rattiakselin yläpään laakerin väljyydestä (liikkuu ylös-alas) tai sitten nivelistä. Viimeiseksi vaihtoehdoksi ottaisin sitten simpukan sisuskalut. Punainen maali ruskean alla on ns. shop primeriä, maalia millä valuosat suojamaalataan heti valun jälkeen. On tosi tiukassa se.
Eli moottori on ensimmäisissä valkosissa ysiysikympeissä ollut putkikone niinkuin kuuluu ollakin. Tuo pitempi numero siis oli moottorin oikealla puolella startin yläpuolella vai. Se on silloin moottorin valmistusnumero. Traktorin sarjanumeron numero-osassa pitäisi olla yksi merkki enemmän eli kuusi numeroa ja tuon ikäisessä alkaen 48... tai 49... Numeron etupuolella 990A tai B. Se voisi löytyä siitä "arvokilvestä" tai sitten oikealta puolelta etukehdon yläpinnasta joko laturin remmin kohdalta tai syylärin etupuolelta.
Klappi ohjauksessa saattaa johtua rattiakselin yläpään laakerin väljyydestä (liikkuu ylös-alas) tai sitten nivelistä. Viimeiseksi vaihtoehdoksi ottaisin sitten simpukan sisuskalut. Punainen maali ruskean alla on ns. shop primeriä, maalia millä valuosat suojamaalataan heti valun jälkeen. On tosi tiukassa se.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1643
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 990 selecta -66
Juu kiitos. Noita väljyyksiä pitää alkaa tutkimaan. Eihän ne tuossa pihalla haittaa, mutta kun silloin tällöin on mukava lähteä kylilläkin käymään niin ohjaus pitää saada tarkemmaksi.
Papereissa valmistenumero on 990B-483678 ja sama numerosarja tosiaan löytyi sieltä etukehdosta remmin kohdilta.
Mahtaakohan syyläri olla tukossa tai termostaatti jumissa kun alavesiletku tuntuu tyhjältä vaikka kuinka puristelisi? Vai mistä tämmönen enteilisi?
Papereissa valmistenumero on 990B-483678 ja sama numerosarja tosiaan löytyi sieltä etukehdosta remmin kohdilta.
Mahtaakohan syyläri olla tukossa tai termostaatti jumissa kun alavesiletku tuntuu tyhjältä vaikka kuinka puristelisi? Vai mistä tämmönen enteilisi?
Salonen- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Paimio
Vs: DB 990 selecta -66
Voi olla syyläri tukossa tai termostaatin ilmareikä tukossa. Jos irrotat varovasti alavesiletkua saat varmuuden onko nestettä vai ei. Nimittäin jos neste ei olis eilisessä siirtoajossa kiertänyt olis kansipahvi todennäkösesti kärähtäny
Viimeinen muokkaaja, 1690 metsä pvm La Elo 11 2018, 23:09, muokattu 1 kertaa
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 658
Vs: DB 990 selecta -66
Kyllä sieltä nestettä tuli kun alavesiletkua raotin, mutta kovasti se tyhjältä puristeltaessa tuntui ja siksi huolestuin.
Otin termostaatinkin nyt kokeeksi kokonaan pois.
Otin termostaatinkin nyt kokeeksi kokonaan pois.
Salonen- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Paimio
Vs: DB 990 selecta -66
Eipä sitä letkua päältä puristelemalla , pysty päättelemään onko siellä vesi sisässä vaiko ei... ja kun systeemin alimpia kohtiakin vielä on, niin josko syylärissä neste näkyy, niin pakko sitä letkussakin on olla.... Moottorin suunnalta kun vesipumpun läpi letkuun on n.30mm kanava...
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2935
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 990 selecta -66
Olen nyt irrottamassa hyttiä ja vaihdossa tarjottiin power majorin lokasuojia. Saako näitä budjettimielessä soviteltua taavettiin kun rengaskoko on sama? Siis vain siksi aikaa kunnes saan alkuperäiset hankittua.
Salonen- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Paimio
Vs: DB 990 selecta -66
Metallimies ne saa tietenkin tarttumaan kiinni jos niitä saa leikkailla ja niihin saa hitsata pikku lisukkeita. Majorin taka-akselisysteemi on kovin erilainen DB:een verrattuna, joten ihan heittämällä eivät mahdu.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5062
Vs: DB 990 selecta -66
Kiitos vastauksesta.
En siis edes yritä sovittaa noita paikoilleen. Hytti vaan lähtee vielä tällä viikolla ja kone jää ilman lokasuojia kunnes sopivat käytetyt tulee jostain vastaan.
En siis edes yritä sovittaa noita paikoilleen. Hytti vaan lähtee vielä tällä viikolla ja kone jää ilman lokasuojia kunnes sopivat käytetyt tulee jostain vastaan.
Salonen- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Paimio
Vs: DB 990 selecta -66
Kysyppä lokasuojia Kultavuoren Lasselta Alajärveltä 0500660106
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1922
Vs: DB 990 selecta -66
Kiitos vinkistä!
Minäpä tein lokasuojista kaupat Lassen kanssa!
Minäpä tein lokasuojista kaupat Lassen kanssa!
Salonen- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Paimio
Vs: DB 990 selecta -66
Minäpä sovin lokasuojakaupat Kultavuoren Lassen kanssa kuukausi sitten, mutta toimitus tuolla firmalla sitten näyttää kestävän.. tosiaan neljä viikkoa odotellut ja mitään ei kuulu..jos jollain on ylimääräisiä sopivia lokasuojia ni tarjotkaa mulle!
Myös orkkis penkille ois käyttöä. Tähän on laitettu joku MF:fän penkki.
Myös orkkis penkille ois käyttöä. Tähän on laitettu joku MF:fän penkki.
Salonen- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Paimio
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» Hydrauliikkamysteeri selecta
» 880 Selecta savuttaa
» 880 selecta ajoitus
» M:990 selecta
» 990 selecta nostolaiteongelma
» 880 Selecta savuttaa
» 880 selecta ajoitus
» M:990 selecta
» 990 selecta nostolaiteongelma
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa